OJ juttelee viisaita. On muuten hyvin kärryillä nykykiekon vaatimuksista.
Olli Jokinen jättää Jukurien päävalmentajan paikan kuluvan kauden jälkeen. Jokinen uskoo vakaasti, että Mikkeliin jää vahva perintö hänen jälkeensä.
www.is.fi
Oli muuten hyvä juttu, mutta oikeastihan puolet jutusta oli Viima Hockeyn mainostamista. Eikä siinä mitään, ilmainen mainostaminen on aina yritykselle hyvä juttu ja fiksusti OJ osaa asioita tuoda esiin. Eikä kommenttini poista OJ:n valmentajaosaamista mitenkään, mutta vähän mua tökkii se, että toimittaja antaa noin ison tilan lafkan mainostamiseen, kun jutun tarkoitus on kai puhua Jokisesta ja hänen näkemyksistään. Ja itse Viimassahan tökkii pahasti narrin haju.
Ehkä tossa Viimassa ”erikoisinta” on se, että palvelut on ostettavissa eikä tarvitse palkata kaikkia koutseja työsuhteeseen. Pienille seuroille varmaan hyvä juttu, mutta esim. vaikea kuvitella, että siellä Viimassa olisi sellaisia osaajia, jotka ovat täysin HIFK:n ulottumattomissa.
Itse toivotan kaikki Vierumäen Mafian ulkopuoliset näkemykset tervetulleiksi. Ollin kohdalla on ihan mielenkiintoista nähdä, sujuuko kaikki jatkossakin kuin tanssi, kun pääsee suurempaan seuraan, jossa on paineitakin. Jukureissahan kaikki on ollut plussaa ja paineet olemattomat. Myös pelaajilla. En kyseenalaista Ollin kykyjä, mutta onhan hänellä vielä olematon kokemus tilanteista, missä eteen lyödään kallis jengi ja tiukat tulostavoitteet. Sellainen valmentaminen on kuitenkin aika erilaista. En kuitenkaan näe, etteikö Ollista siihenkin olisi. Sitä vain ei olla nähty vielä.