Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 392 670
  • 8 308

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Paperilla tuo Ikan viimeisen kauden jengi tosiaan näyttää aika kovalta. Caloun, Bednar, Zidlicky, Kortelainen, Kuhta, Hyvönen, Pirjetä, Mäkiaho, Mika Nieminen, Sihvonen, Hurme, Giroux... Ari Ahonen maalissa. Sitten kulttipelaajat Hucko, Kautonen, Rajamäki ja Kurvinen siihen höysteeksi.

Osaako kukaan vahvistaa tätä kun olen muistavinani elävästi että tuskainen Ika olisi ollut toimitsijakieltonsa aikana radiossa selostaja Hermanni Seppälän kanssa kommentoimassa kun IFK otti kotona Pelicansilta dunkkuun jotain 2-9?
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Pordinard pientä pilkun nussimista, mutta Ray Giroux ei pelannut samaan aikaan esimerkiksi Jan Calounin kanssa, sillä ulkomaalaissäännön takia hänet jouduttiin ”ulostamaan” Pubin tieltä kesken kautta. Itse olisin kyllä enemmin pistänyt Huckon pihalle, mutta Fränkki ja Sir. Pena päättivät toisin. Giroux oli muistaakseni Narreissa sitten loppukaudesta erinomainen.

Ketju Kautonen-Nielikäinen-Hucko on edelleen yksi kovimmista IFKssa koskaan.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
@Pordinard pientä pilkun nussimista, mutta Ray Giroux ei pelannut samaan aikaan esimerkiksi Jan Calounin kanssa, sillä ulkomaalaissäännön takia hänet jouduttiin ”ulostamaan” Pubin tieltä kesken kautta. Itse olisin kyllä enemmin pistänyt Huckon pihalle, mutta Fränkki ja Sir. Pena päättivät toisin. Giroux oli muistaakseni Narreissa sitten loppukaudesta erinomainen.

Ketju Kautonen-Nielikäinen-Hucko on edelleen yksi kovimmista IFKssa koskaan.

Jaahas eli siinä tehtiin ns. Tom Askeyt.

Tuon kauden päättänyt viides puolivälierä Ilvestä vastaan tuli silloin Hockey Night -lähetyksenä maikkarilta ja se taisi olla ensimmäinen todella katkera tappio minkä muistan vituttaneen ihan huolella, olin 10v. Pietilä imuroi Bednarin rystyroikun keskialueelta ja Viitaluoman vanhanaikanen vei IFK:n jo 2-0 -johtoon mutta sitten vieraiden maalille vaihdettiin joku Juha Pitkämäki joka pisti luukut kiinni.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Itse olisin kyllä enemmin pistänyt Huckon pihalle, mutta Fränkki ja Sir. Pena päättivät toisin. Giroux oli muistaakseni Narreissa sitten loppukaudesta erinomainen.

Olen siinä käsityksessä, että Giroux laitettiin ulos, koska Huckolle ei löytynyt ottajia. Giroux'han siirtyi silloin aluksi Hjalmarin niin ikään omistamaan AIK:hon, josta kundi myöhemmin kierrätettiin Narreihin.

Vahva lukusuositus muuten tuolle Urheilulehden henkilökuvalle Calounista.
Jutun mukaan paluu IFK:hon oli välillä mielessä ja seurasta lähtö harmittaa häntä yhä. Caloun toivoo myös nyt 15- ja 12-vuotiaiden poikiensa pelaavan joskus IFK:ssa.

Sitaatti Peltoselta jutussa:
"Yksi tärkeimmistä ja parhaista kokemuksistani jääkiekossa oli olla Janin ketjukaveri. Siinä oli kemiaa, jota harvoin kokee".
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Jaahas eli siinä tehtiin ns. Tom Askeyt.

Tuon kauden päättänyt viides puolivälierä Ilvestä vastaan tuli silloin Hockey Night -lähetyksenä maikkarilta ja se taisi olla ensimmäinen todella katkera tappio minkä muistan vituttaneen ihan huolella, olin 10v. Pietilä imuroi Bednarin rystyroikun keskialueelta ja Viitaluoman vanhanaikanen vei IFK:n jo 2-0 -johtoon mutta sitten vieraiden maalille vaihdettiin joku Juha Pitkämäki joka pisti luukut kiinni.

Ja sitten Pena palkkasi meille mottipäisellä Pitkiksen, joka ei saanut (sairasteluiltaan ?) mitään kiinni.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
@-FNM- Ei saatana, Gudaksen Leksa, nyt muistinkin ja piti ihan tarkistaa meriitit ja ei yhtäkään 30 pinnan kautta, mutta itsekin muistelen ukkoa äärimmäisen taitavana tsekkinä joskus vuosia sitten, tai sitten sekoitan esim Petr Toniin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Sitaatti Peltoselta jutussa:
"Yksi tärkeimmistä ja parhaista kokemuksistani jääkiekossa oli olla Janin ketjukaveri. Siinä oli kemiaa, jota harvoin kokee".

Tämähän oli pitkään fanien märkäuni, nähdä IFKn paidassa Peltonen & Caloun samassa ketjussa. Ei sitten ikinä toteutunut.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämähän oli pitkään fanien märkäuni, nähdä IFKn paidassa Peltonen & Caloun samassa ketjussa. Ei sitten ikinä toteutunut.

Ja tuohan oli ihan täysin IFK:n käsissä 2001, mikä on jälkikäteen myönnetykin. Villekin olisi mennyt mieluummin Blegiin, mutta Espoossa ei ollut tarpeeksi fyrkkaa kahteen superstaraan. No mutta saatiin me onneksi lähes samalla hillolla Podkonicky täydentämään Ciprussin ja Kimmo Salmisen tähdittämää ykkösnyrkkiä ja kaiken kukkuraksi vielä Jeff Scissons päälle, jonka pitkäaikainen haave ammattilaisuransa päättämisestä juuri HIFK:n paidassa toteutui myös myöhemmin samana keväänä.

 

Gosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Löytyisikö vanhoja HIFK-tietäjiä - tai ainakin 90-luvulta?

Mistä Calounin Pubi-lempinimi oikein tulee? Calounista oli hyvä juttu viime Urheilulehdessä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Löytyisikö vanhoja HIFK-tietäjiä - tai ainakin 90-luvulta?

Mistä Calounin Pubi-lempinimi oikein tulee? Calounista oli hyvä juttu viime Urheilulehdessä.

Olikohan jotenkin niin, että sukunimi lausutaan saluun ja siitä väännettiin ihan kotimainen Pubi. Saman miekkosen Honza-nimestä ei muistikuvaa ole.
 

Gosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ai hitto! Niinhän se menee. Honzan muistan mäkin, mutta tarinaa sen taustalla en. Onko siitä tietoa?

Muistaako kukaan, että oliko Calounilla jotain riitaa erään HIFK:n nykyisen valmentajan kanssa taannoin? En viitsi asiaa sen tarkemmin avata, mutta jos jollain on siitä faktaa muistikuvaa, niin olisin kiinnostunut.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Ai hitto! Niinhän se menee. Honzan muistan mäkin, mutta tarinaa sen taustalla en. Onko siitä tietoa?

Tshekissä Honza on tavallinen lempinimi Janeille:

In Czech every Jan can be called Honza and actually virtually no Jan is called Jan by friends - usually Honza or Jenda is used.

 

Bengt

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mielenkiintoinen kausi meneillään, Eronen tuskin ”normi” kautena olisi mennyt Allsvenskaniin.
Mielenkiintoista oli myös nähdä, että Eronen tehnyt 30 pelissä 2+2, kun saman joukkueen Melart 25 pelissä 9+4. Ei muutama vuosi sitten olisi kuvitellut että Melart olisi tehokkaampi. Muista joukkueen suomalaisista Miika Koivisto 13 0+5 ja Juuso Vainio 24 2+1.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melartista tulee mieleen hauska tarina. Olin kerran eräillä 60-vuotispäivillä ja siellä oli eräs entinen Tapparan pelaaja. Sattumalta herran viereen oli paikkani laitettu. Puhuttiin tietty kiekosta ja kun puhe kääntyi Melartiin, niin haukkui kaverin ihan pystyyn. Sanoi että pelkkä tappelija, josta ei ikinä tule oikeaa liigapelaajaa. Sanoin että ymmärrän Tapparan näkökulmasta tuon viha-näkökulman, mutta kaverissa on oikeasti potentiaalia muuhunkin. Alkoi huutamaan kovaan ääneen pöydässä pienessä maistissa, että sinä et voi tietää, kun et ole pelannut itse. Minä olen pelannut, minä tiedän. Nykyisin kun herraa näissä sukujuhlissa näen, niin ei tule edes juttelemaan. En ole tohtinut mennä kysymään, että mites se Melartin ura. Taitaa olla komeampi kun sulla aikanaan.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Melartista tulee mieleen hauska tarina. Olin kerran eräillä 60-vuotispäivillä ja siellä oli eräs entinen Tapparan pelaaja. Sattumalta herran viereen oli paikkani laitettu. Puhuttiin tietty kiekosta ja kun puhe kääntyi Melartiin, niin haukkui kaverin ihan pystyyn. Sanoi että pelkkä tappelija, josta ei ikinä tule oikeaa liigapelaajaa. Sanoin että ymmärrän Tapparan näkökulmasta tuon viha-näkökulman, mutta kaverissa on oikeasti potentiaalia muuhunkin. Alkoi huutamaan kovaan ääneen pöydässä pienessä maistissa, että sinä et voi tietää, kun et ole pelannut itse. Minä olen pelannut, minä tiedän. Nykyisin kun herraa näissä sukujuhlissa näen, niin ei tule edes juttelemaan. En ole tohtinut mennä kysymään, että mites se Melartin ura. Taitaa olla komeampi kun sulla aikanaan.
Niin. Ilari oli oikeasti helvetin laiska treenaaja ja pärjäsi pitkään, kun oli ns kova kundi ja lahjakas. Kun piti ottaa seuraava steppi, se ollutkaan niin helppoa ja tajusi että on oikeasti alettava tekemään töitä pärjätäkseen. Nyt se kantaa hedelmää, mutta paremmalla harjoittelulla oltaisiin nahilassa, siihen oli edellytys.
Reilu viisi vuotta sitten juttelin hänen kanssaan ja kertoi itsekin, että kiima ei itse hokia kohtaan ole kova, mutta harjoittelua ja kuntoilua kohtaan on.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Havaintoja Idän kiekkoliigasta - Markus Granlund hienosti pistepörssin sijalla 5 ja Oliwer Kaski puolustajien pistepörssin kolmas. Kaski tehnyt toiseksi eniten maaleja puolustajista, 11 kappaletta.

Näitä pelaajia tuskin kannattaa sisällyttää ensi kauden fantasiakokoonpanoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös