Vertaus on sun, ja varmaan monen muunkin mielestä mielestä mauton ja huono. Se ei mua kiinnosta. Niinkuin kirjoitin, kaikki on kiinni siitä, miten teon itselleen oikeuttaa. Tomekin, sba:n ja muutaman vaahtosuun mielestä Ville oli kaikkea muuta kuin viaton sivullinen. Siitä ollaan saatu jo vuosia täältä JA:sta lukea. Siksi edellä mainitut näkivät Villen pieksemisen ihan yhtä oikeutettuna kuin mitä Kölli oman tilanteensa näki.
Mä tiedän, että uin vastavirtaan, kun paheksun väkivaltaa ja tajuttomaksi hakkaamista täällä brändin kehdossa. Mun mielestä kostot ja pahoinpitelyt eivät vaan tee jääkiekosta yhtään parempaa lajia. Jonkun tajuttomaksi hakkaaminen on ihan yhtä suuri rikos kuin päähän taklaaminen. Molempia tekoja yhdistää tahallisuus, toisen vahingoittaminen, sääntöjenvastaisuus ja vieläpä se, ettei kumpikaan teko auta joukkuetta menestymään, päinvastoin.
No joo, et ole yksin. Mulle ei koskaan ole auennut tämä muna kovana pieksämistä palvovien ihmispolojen seinähulluus. Mä en tosiaankaan ymmärrä että miten helvetissä moinen paska kuuluu lajiin yhtään mitenkään, ja miksi jollakin on jokin sairaalloinen tarve päästä vahingoittamaan toista, ja sitten pyydellä anteeksi tahi uhriutua jossakin paskamediassa.
Ja ei, en puolusta täysin mielenvikaista taklaustakaan keississä josta nyt on kyse, mutta näkisin kuitenkin että hakkaamisen ja kostojen sijaan voitaisiin siirtyä ihan helvetisti kovempiin rangaistuksiin näiden seurauksena. Pistellään samointein koko kausi pakettiin moiselta pelleltä, niin alkaa jo tilipussissa tuntumaan ja varmaan hitaasti mutta varmasti aivotkin taas pelaamaan. Tai sitten vaan hanskoja ostamaan ja raksahommiin kun ei kiekkoilu enää onnistu.
Uskoakseni jääkiekko edelleen on maalintekopeli, ja olisi kiva että ainakin -itseasiassa jopa erityisestikin nyt nähdyn valossa- IFK:ssa alettaisiin siihen keskittymään. Kortelaiselta -joka siis ilmeisesti on vielä opettajakin- ihan helvetin tyhmä kommentti, ja jos edes hetken moista oikeasti ajattelee niin hemmettin koko ukko jääkiekon parista.
Mulle aukeaa ihan hyvin sun vertailu Tomekiin, sillä jostakin ihmeellisestä kostostahan siinäkin kyse oli. Yhtään aivonsa synnytyslaitokselle unohtanutta pelleä ei kiekkoilu kyllä kaipaa. Se että pelataan kovaa ja vähän taklaillaan, on ihan jees, mutta kaiken tällaisen ulkojääkiekkoillullisen paskan voisi karsia rankalla kädellä, tai järjestää moisen viihteen ystäville ihan oman sarjan, jossa voivat vaikka viedä omankin kuuppansa sinne piestäväksi, jos ne niin kivaa on.