Huh huh kyllä jännittäviä aikoja elellään... Ridan tilannetta odotan kyllä mielenkiinnolla, saas nähdä miten käy....
Itselle ainakin kelpais Tony Salmelainen Ridan tilalle, mutta kuulostaahan se hieman kaukaa haetulta. Ensin Chicago ja seuraavana vuonna arkkivihollinen Jokerit. Siirtoa puoltaa Shedden valmentajana ja mahdollisesti myös pikkuveli... Siitä huolimatta uskon Salmelaisen hajapeleihin NHL:ssä tai muuten ensi kausi vietetään farmissa tai euroopan rahakaukaloissa...
Mutta jos Rita lähtee niin kyllähän tilanne "tuskaiselta" näyttää myös hyökkääjäosastolla (vrt. Kärpät, älä vertaa KalPaan.) Lähtijöiden listalla kun on jo valmiiksi Valtonen ja Pakaslahti sekä myös Lehterä ja Andersson. Itse pidän kyllä tärkeänä joko Wilmin tai Kukin tai muun saman tyyppisen hyökkääjän sopimuksen tekemistä. Tilalle on toki saatu Leino & Tobias Salmelainen, mutta hehän nyt eivät noita miehiä korvaa.
Kato on tietenkin käynyt pakkiosastolla, mutta itse olen suht tyytyväinen myös hankintoihin. Järventie,Lepistö,Kankaanperä ja Latvala jättivät toki mennessään ison aukon täytettäväksi, mutta itse ajattelen suunnilleen niin että Jokela,Kauppinen ja Helenius pystyvät täyttämään tuon kolmikon saappaat, eli jäljelle jää vain Lepistön korvaaja. Luotto on kova että Shedden hänet toisi mukanaan...
Maalivahtiosastolta lähteneet Riksman ja Ahonen on tähän mennessä korvattu ainoastaan Scott Langkowilla (en vieläkään osaa sanoa mitä ajattelen asiasta)
joten eiköhän näillä herroilla saada hieman parempi veskari vielä tolppien väliin ajan edetessä...
Eli Jokereiden ostoslistaa:
Ridan lähtiessä maalipyssy puuttuu (Nurminen käy TPS-leimasta huolimatta joten kuten)
Lepistön korvaaja (mieluiten uusi Cory Murphy :D)
Wilm/Wilmin tyyppinen sentteri
Yksi monitoimimies sekä pakki- että hyökkäyskalustoon
Yksi maalivahti huolimatta siitä jääkö Langkow joukkueeseen, sillä en vieläkään uskalla puhua mestaruudesta kuitenkaan kalustolla Langkow-Hallikainen (mitenkään väheksymättä herroja)
Ostoslista tuntuu jopa liian pitkältä ja onhan eräänlaista utopiaa että kaikki nämä saataisiin... Myös ulkomaalaiskiintiö alkaa pian kolkutella olemassaolonsa merkiksi. Hyvä joukkue on jo nyt kasassa, mutta jos/kun tarkoitus on Kärpät kukistaa, niin kyllä kokoonpanosta vielä porukkaa puuttuu...
Mutta eiköhän homma hoidu, täytyy vain toivoa ettei Shedden tuo floppeja mukanaan ja ettei NHL kiinnostu Ridasta...