Ensi kauden hankinnat

  • 436 702
  • 1 795

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
No joo!

No kyllähän Antti tervetullut on, mutta ilman peliä tekevää sentteriä hyöty vähäinen. Joukkue nyt laitureita täynnä, onneksi heistä osa myös taitureita (Ilu, Antti)

Mielestäni vaan kuulostaa todella pahaenteiseltä, että kärkimiehissä on niitä, jotka "pystyvät" pelaamaan keskellä, ei varsinaisia keskushyökkääjiä. Hei, myös minä "pystyn" pelaamaan keskellä mutta helvetin huonosti.

Ja nyt kukaan ei kauppaa enää Hytöstä. Kakkos tai kolmos-sentteri ja hyvä sellainen ja AV-pelaaja , ei pistenikkari, jota tarvitaan pärjätäksemme.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ponto kirjoitti:
Mutta jos/kun AV löytää tiensä hurrikaanipaitaan niin onhan se YV paljon vaarallisempi kuin ennen tätä.

Nojaa, eipä se ylivoima kovin hyvin toiminut niinäkään kausina kun Virtanen JYPissä kiekkoili. Ihan ok pelaajahan Antti on, mutta täysin yliarvostettu ylivoimalla.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Tepi#45 kirjoitti:
Kari Tynin kädenjälki tiedottamisessa näkyy jo nyt erittäin positiivisesti vaikka taitaa vasta aloittaa virallisesti toukokuun alusssa.
Hienoa!
Pientä rajaa tuon radio/TV-toimittajan hehkuttamisessa. Tuo oli aivan normitiedotustilaisuus, joita JYP on osannut pitää jo valovuosia. Vai missä tuossa nyt Tynin kädenjälki näkyy?

Virtasesta sen verran, että vaatii erinomaisen ketjukaveri saadakseen onnistumisia. Ehkä sellaisia sitten ei ollut niissä seuroissa, joista kenkää tuli. Hyötyarvo jää nähtäväksi.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siniviiva kirjoitti:
Pientä rajaa tuon radio/TV-toimittajan hehkuttamisessa. Tuo oli aivan normitiedotustilaisuus, joita JYP on osannut pitää jo valovuosia. Vai missä tuossa nyt Tynin kädenjälki näkyy?

Huh, onneksi sinä et ole se joka rajaa minun mielipiteeni :)
Kun ei aina jaksais valittaakkaan kaikesta...

Jaa missä näkyy, no kun kuuntelee vaikkapa pelaajien mietteitä(muutaman vain tosin)
Sitten JP:n näkemys siitä että koskaan ei ole tässä seurassa hoidettu jatkosopparin julkistusta samalla tavalla kuin se tehtiin JP:n kohdalla vaikkapa.
Hyvissä ajoin kerrottaan tilaisuudesta, omilla kotisivuilla, esitetään jopa kutsu että tervetuloa jne.

Ilmeisesti olit paikanpäällä nyt tuossa tiedotustilaisuudessa jotta voit verrata niitä esim. viimeisiin 4 vuoden sisällä pidettyihin.
Ehkä nuo jutut on liian pieniä yksityiskohtia osalle mutta minä näen niissä eteenpäin menoa ja se on pelkästään hyvä asia ja ansaitsee huomionsa.

Ja katsotaan nyt vuosi-kaksi eteenpäin ja arvioidaan sitten Mr. Tynin kädenjälkiä tarkemmin, mutta alku lupaa hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Olisihan se aika messevää jos Antti olisi se "nimettömin" pelaaja näistä uusista pelaajista.

Olisi todellakin!

Mutta Analle tervetuloa takaisin, pieni nöyryys mukaan tekemiseen ja hyvä tulee varmasti. Nyt on onneksi Ilun lisäksi toinenkin taituri mukana.

Nyt vain odottelemaan sitten seuraavia tiedotuksia, myös minä olen kuulemani ymmärtänyt niin että "loput" kaksi vahvistusta kerrotaan yksitellen.
 

Glory

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, NHL
Joo alkaa tämä jo vähän hymyilyttää kun Seppäsen mukaan Jyp haluaa Pihlmanin, ja jos sopimusta ei synny Devilsin pudottua on korvaavia vaihtoehtoja kuulemma olemassa.

Myös yksi kova pakki on vielä etsinnässä.
 

Snickers

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Caps, JJK, Arsenal
Mielenkiintoista että jos Pihlman ei tule niin korvaaja on jo etsitty.Pakin pitäisi olla todellinen vahvistus.Puolustus nimittäin näyttää tällä hetkellä aika heiveröiseltä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Tervetuloa Antti takaisin!
Virtanen oli se hankinta jota tähän rakoseen odotettiin.

Kukaan ei ole sanonut, että hankinnat tähän loppuisi joten ei pelkoa siitä.

Ja Seppäsen kommentit ovat mielenkiintoisia.
-"Mutta tarkoitus on, että hankimme vielä kiekollisen kärkipuolustajan ja hyvän hyökkääjän, toimitusjohtaja Jukka Seppänen kertoi."
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Snickers kirjoitti:
Mielenkiintoista että jos Pihlman ei tule niin korvaaja on jo etsitty.

Mielenkiintoista on myös se, että jos korvaaja on jo hankittu, luulisi sen olevan samaa laatua kuin pile josta pääsemmekin siihen että miksi juuri Pile, onko Seppäsen unelmissa vanha veijariketju Virtanen - Immonen - Pihlman? Noh, sitä ei tiedä.. tulipahan vain mieleeni tälläinenkin näkökulma!
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi aiheen

Siniviiva kirjoitti:
Tepi#45 kirjoitti:
Kari Tynin kädenjälki tiedottamisessa näkyy jo nyt erittäin positiivisesti vaikka taitaa vasta aloittaa virallisesti toukokuun alusssa.
Pientä rajaa tuon radio/TV-toimittajan hehkuttamisessa.

Juuri näin! Muutenkin suoraan sanottuna vituttaa, että miestä, joka on käsitykseni mukaan alkanut seurata JYPin otteita vasta joskus ~parikymppisenä, sanotaan yleisesti Mr. JYPiksi. Käsittämätöntä suorastaan, mutta se siitä ja nyt takaisin ketjun aiheen pariin.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
TolBero kirjoitti:
Mielenkiintoista on myös se, että jos korvaaja on jo hankittu, luulisi sen olevan samaa laatua kuin pile josta pääsemmekin siihen että miksi juuri Pile, onko Seppäsen unelmissa vanha veijariketju Virtanen - Immonen - Pihlman? Noh, sitä ei tiedä.. tulipahan vain mieleeni tälläinenkin näkökulma!

Ei kai nyt korvaajaa sentään hankittu ole, vaan muita vapaita vaihtoehtoja on olemassa. Ei yksikään hyvä liigapelaaja allekirjoita minkäänlaista "korvaajasopimusta", jossa sopimus astuu voimaan vain jos joukkue ei saa hankittua parempaa pelaajaa. Ei tuollaiseen ymmärrettävistä syistä suostu kukaan, joten Pihlmanin "korvaajalla" ei vielä taatusti sopimusta ole. Immonen puolestaan jatkaa rapakon takana.

Eiköhän tuolla tarkoitettu vain sitä, että JYPillä on muitakin vaihtoehtoja kuin Pihlman ja muidenkin vaihtoehtojen kanssa neuvotellaan, minkä jälkeen yritetään varata paras vaihtoehto kokonaisuuden kannalta. Kuopiosta kantautuneen varsin luotettavan viidakkorummun mukaan JYP on neuvotellut hartaasti myös Timo Vertalan kanssa, vaikka media on miestä muualle vienytkin. Nykyisessä markkinatilanteessa Vertalakin olisi loistava vahvistus.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Pee kirjoitti:
Juuri näin! Muutenkin suoraan sanottuna vituttaa, että miestä, joka on käsitykseni mukaan alkanut seurata JYPin otteita vasta joskus ~parikymppisenä, sanotaan yleisesti Mr. JYPiksi. Käsittämätöntä suorastaan, mutta se siitä ja nyt takaisin ketjun aiheen pariin.

Todella käsittämätöntä, että Tyni ei tajunnut kannattaa seuraa jota ei ollut olemassa! Minä tuon tervan, tuotko sinä höyhenet?
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jöysmä kirjoitti:
Ohhoh. Väittäisin Antin olevan selvästi parempi maalintekijä kuin Männikön. Taitotaso kiekon kanssa on Antilla selvästi parempi. Männiköllä on ihan ok laukaus, jota yritettiin kovasti hyödyntää ylivoimilla tällä kaudella. Tuo Männikön vaisu valelaukaus-syöttö nähtiin turhan monta kertaa viivalla yv:llä.

Virtasella on ilmiömäisen nopeat kädet ja hän syöttää mainioita paikkoja ketjukavereille, mutta laukaus ei ole erikoinen eikä läpiajoista tule maaleja yhtä varmasti kuin esim. Männiköllä. Olen erittäin tyytyväinen Virtasen paluuseen, mutta paras teho Virtasesta saadaan mielestäni irti silloin, kun joku on samassa ketjussa laittamassa älykkäät syötöt maaliin. Hiukan sama homma kuin Filppulan kohdalla - on aivan perusteltua odottaa molemmilta 15 maalia ensi kaudella, mutta jos rinnalle saadaan maalintekijät, syöttöjä tulee tehoihin lisää kaksinkertainen määrä. Toistaiseksi takuuvarmoja hyviä maalintekijöitä on kokoonpanossa vain Hannuksen verran. Lisää toki voi olla tulossa, eikä vanhojen pelaajien kehittyminenkään ole poissuljettua. Esimerkiksi Louhivaara voi ihan hyvin ensi kaudella olla tällainen kaipaamani pelaaja, sillä kaikki ominaisuudet ovat periaatteessa kunnossa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Flou kirjoitti:
Pee kirjoitti:
Juuri näin! Muutenkin suoraan sanottuna vituttaa, että miestä, joka on käsitykseni mukaan alkanut seurata JYPin otteita vasta joskus ~parikymppisenä, sanotaan yleisesti Mr. JYPiksi. Käsittämätöntä suorastaan, mutta se siitä ja nyt takaisin ketjun aiheen pariin.
Todella käsittämätöntä, että Tyni ei tajunnut kannattaa seuraa jota ei ollut olemassa!

Vai niin. Tiedoksi kuitenkin sinulle, että JYP on perustettu jo vuonna 1977. Tyni kiinnostui käsitykseni mukaan seurasta vasta vuonna -85, jolloin alahärmäläissyntyinen mies muutti Vaasasta Jyväskylään ja aloitti työt Radio Jyväskylässä (päätoimittajana ja JYPin pelien selostajana).

Miehen tarkkaa ikää en tiedä, mutta ulkonäon perusteella Tyni on varmasti ollut tuolloin reilut 20 vuotta sitten vähintään parikymppinen, todennäköisesti jo lähempänä kolmeakymmentä. Mistään Mr. JYPistä ei siis todellakaan ole kyse, vaikka jostain käsittättömästä syystä monet Karia sellaiseksi tituleeraavatkin.

FourForty kirjoitti:
Virtasella on ilmiömäisen nopeat kädet ja hän syöttää mainioita paikkoja ketjukavereille, mutta laukaus ei ole erikoinen eikä läpiajoista tule maaleja yhtä varmasti kuin esim. Männiköllä.

Nyt kannattaisi muistaa etteivät läpiajo ja rangaistuslaukaus ole sama asia.

Rankkareissahan Virtanen on umpisurkea, kun taas Männikkö erinomainen. Männikön läpiajo-osaamisesta en ihan tarkasti osaa sanoa, kun mm. päättyneellä kaudella ei tullut pelejä juurikaan nähtyä, mutta ainakaan kovin montaa läpiajosta tehtyä maalia en Miikkalta muista. Sen sijaan Anttihan niitä teki JYP-uransa aikana todella paljon (maistiaisia mm. Kiekko-Keskisuomalaisen tuoreimmasta videosta, jossa haastatellaan Virtasta sopimuksen julkistamistilaisuudessa tänään), joten rohkenen epäillä väitettäisi, etteikö Virtanen nimenomaan läpiajoista tekisi maaleja yhtä varmasti kuin Männikkö.
 
Viimeksi muokattu:

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tepi#45 kirjoitti:
Sitten JP:n näkemys siitä että koskaan ei ole tässä seurassa hoidettu jatkosopparin julkistusta samalla tavalla kuin se tehtiin JP:n kohdalla vaikkapa.
Hyvissä ajoin kerrottaan tilaisuudesta, omilla kotisivuilla, esitetään jopa kutsu että tervetuloa jne.

Ilmeisesti olit paikanpäällä nyt tuossa tiedotustilaisuudessa jotta voit verrata niitä esim. viimeisiin 4 vuoden sisällä pidettyihin.
Ehkä nuo jutut on liian pieniä yksityiskohtia osalle mutta minä näen niissä eteenpäin menoa ja se on pelkästään hyvä asia ja ansaitsee huomionsa.

Olen samaa mieltä. En muista, että ennen Tynin tuloa olisi koskaan kutsuttu yleisöä paikalle tiedotustilaisuuksiin, mutta tämä on hieno ele seuralta. Vaikuttaa siltä, että vihdoin (tai taas, pitkän tauon jälkeen) ymmärretään, miten yhteisöllisyyden rakentaminen kannattajien ja seuran välille tehdään. Tällaisilla pienillä eleillä ja otteluiden radioselostuksilla esimerkiksi.

Virtasen laukauksesta vielä sen verran, että viimeiseltä JYP-kaudelta mieleen jäivät lähinnä toistuvasti yli maalin menevät laukaukset ehkä liian käyrän mailan takia. Toki Virtanen pystyy ihan hyvällä prosentilla pistämään kiekkoja maaliin vetopaikoilta käyttämällä sitten muita avujaan, kuten tuttua valelaukausta ja sen jälkeistä nopeaa rannelaukausta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Pee kirjoitti:
Vai niin. Tiedoksi kuitenkin sinulle, että JYP on perustettu jo vuonna 1977. Tyni kiinnostui käsitykseni mukaan seurasta vasta vuonna -85, jolloin alahärmäläissyntyinen mies muutti Vaasasta Jyväskylään ja aloitti työt Radio Jyväskylässä (päätoimittajana ja JYPin pelien selostajana).

Miehen tarkkaa ikää en tiedä, mutta ulkonäon perusteella Tyni on varmasti ollut tuolloin reilut 20 vuotta sitten vähintään parikymppinen, todennäköisesti jo lähempänä kolmeakymmentä. Mistään Mr. JYPistä ei siis todellakaan ole kyse, vaikka jostain käsittättömästä syystä monet Karia sellaiseksi tituleeraavatkin.

Kari Tyni on päälle 50-vuotias, tällöin sinun "parikymppisenä" miehen olisi pitäny kannustaa seuraa ennen kuin sitä oli olemassa tai lähes heti kun seura on perustettu. Mutta ilmeisesti sinun logiikkasi mukaan Mr.JYPiksi voi tituulereta vain henkilöä joka on ollut heti syntymästä asti katsomassa pelejä ja syntynyt tasan tarkkaan Jyväskylässä (maalaiskuntalaisetkin ovat yksiä mieshuoria koko sakki, pellot tuleen!). Tämä Mr. JYP on kuitenkin työskennellyt seuran parissa lähes 20 vuotta ja omistaa osan joukkueesta, sinun meriitteihisi verrattessa kyllä aika vähäiset. Olethan sinä sentään lanseerannut näillä palstoilla termin mieshuora ja olet kova puhumaan suohon jossittelijoita...
 

Theone

Jäsen
Pakkipari kirjoitti:
Koska minulle jäi sellainen fiilis erään JYP-organisaatiossa työskentelevän henkilön kanssa keskustelusta että JYP tulee julkistamaan loput uudet pelaajansa yksitellen hiljalleen ja nimenomaan parhaan pelaajan (millä mittarilla?) viimeiseksi. Kyllä se hyökkäävä pakkikin sieltä on kuulemani mukaan tulossa.
Kenties sama lähde joka tiesi kertoa Tenkasen pois lähdöstä?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Theone kirjoitti:
Kenties sama lähde joka tiesi kertoa Tenkasen pois lähdöstä?
Itse asiassa ei. For the record, Tenkasen lähtö oli hyvin lähellä. Nyt jäi ja minun mielestäni liian korkealla hinnalla aikaisempaan hyötyyn nähden. Uskon vakaasti, että JYP tulee ilmoittamaan vielä ehkä kolmen mutta vähintään kahden pelaajan nimet.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pee kirjoitti:
Vai niin. Tiedoksi kuitenkin sinulle, että JYP on perustettu jo vuonna 1977. Tyni kiinnostui käsitykseni mukaan seurasta vasta vuonna -85, jolloin alahärmäläissyntyinen mies muutti Vaasasta Jyväskylään ja aloitti työt Radio Jyväskylässä (päätoimittajana ja JYPin pelien selostajana).

No voe mahoton! Minä pelasin jypissä jo 60-luvulla. Mites tämä on mahollista? olenko minä sitten Mr.Jyp kun oon pelannu seurassa jo ennenkun se perustettiinkaan? Mää luulin että tuolloin -77 eriytyivät kiekko ja futis ja futisjengi oli jyp-77, kun taas jyp oli jyp, kuinka ollakkaan.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi aiheen

Flou kirjoitti:
Kari Tyni on päälle 50-vuotias

Ok. Minä en tiennyt tätä. Siksi "parikymppisenä"-sanan eteen pistin alun perin ~-merkin, ja parempi virke olisi näemmä ollut, että "suoraan sanottuna vituttaa, että miestä, joka on käsitykseni mukaan alkanut seurata JYPin otteita vasta joskus kolmekymppisenä, sanotaan yleisesti Mr. JYPiksi".

Flou kirjoitti:
Tämä Mr. JYP on kuitenkin työskennellyt seuran parissa lähes 20 vuotta ja omistaa osan joukkueesta, sinun meriitteihisi verrattessa kyllä aika vähäiset.

Missä vaiheessa olen mistään omista meriiteistäni puhunut? Jotain Pentti Mikkilää kohtaan on kuitenkin loukkaus, että Tyniä kutsutaan Mr. JYPiksi.

JypFabu kirjoitti:
No voe mahoton! Minä pelasin jypissä jo 60-luvulla. Mites tämä on mahollista? olenko minä sitten Mr.Jyp kun oon pelannu seurassa jo ennenkun se perustettiinkaan?

Varmasti enemmän kuin Kari Tyni.


Ja sitten ketjun aiheen mukaisesti - ei muuta kuin uusia hankintoja odottelemaan...
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Tepi#45 kirjoitti:
Huh, onneksi sinä et ole se joka rajaa minun mielipiteeni :)
Kun ei aina jaksais valittaakkaan kaikesta...

Jaa missä näkyy, no kun kuuntelee vaikkapa pelaajien mietteitä(muutaman vain tosin)
Sitten JP:n näkemys siitä että koskaan ei ole tässä seurassa hoidettu jatkosopparin julkistusta samalla tavalla kuin se tehtiin JP:n kohdalla vaikkapa.
Hyvissä ajoin kerrottaan tilaisuudesta, omilla kotisivuilla, esitetään jopa kutsu että tervetuloa jne.

Ilmeisesti olit paikanpäällä nyt tuossa tiedotustilaisuudessa jotta voit verrata niitä esim. viimeisiin 4 vuoden sisällä pidettyihin.
Ehkä nuo jutut on liian pieniä yksityiskohtia osalle mutta minä näen niissä eteenpäin menoa ja se on pelkästään hyvä asia ja ansaitsee huomionsa.

No sweat, Siniviivan "Jyp-sympatia" on aina ollut sitä että käydään täällä valittamassa miten hommat hoidetaan niin päin persettä verrattuna Kärppiin.
Esimerkkinä vaikka se ettei Uhlbäck-Immonen-Virtanen-Korhonen-Virolainen riittänyt ykköskentäksi liigaan...

Antti kyllä tuo huomattavasti leveyttä hyökkäykseen ja kaksi ekaa kenttää näyttää mainiolta sikäli kun se kova hyökkääjä vielä tulee.
Josko nyt olisi roolituskin tutumpi juttu, Alatalon ollessa ruorissa ei ollut kenttien numeroilla mitään väliä.
Tämä antaisi toivoa että Antti osattaisiin sijoittaa tarpeeksi fyysiseen ketjuun ettei fysiikkansa takia jää pimentoon..
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
laalki kirjoitti:
No sweat, Siniviivan "Jyp-sympatia" on aina ollut sitä että käydään täällä valittamassa miten hommat hoidetaan niin päin persettä verrattuna Kärppiin.
Esimerkkinä vaikka se ettei Uhlbäck-Immonen-Virtanen-Korhonen-Virolainen riittänyt ykköskentäksi liigaan...
Tuo on sinun näkemyksesi. En ole Kärppiin täällä JYPin toimintoja verrannut eikä se olisi mitenkään hedelmällistäkään. Ykköskenttäkysymykseen voi vain todeta, että no mihinkä se sitten riitti? Niinpä...

Myöskään tuosta tiedotustilaisuudesta en valittanut, joku näkee nyt mörköjä joka paikassa. Totesin sen olleen aivan normaalin jutun.

Odotellaan nyt vain sitä ykköspyssyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös