En ole koskaan käynyt hierojalla. Tekisi kyllä mieli kokeilla niin normaalia kuin jalkahierontaakin. Etenkin jalkahoito voisi auttaa tähän jalkapohjakipuun.
Itse olen käynyt/kokeillut kerran. Oli sellainen testi parikymppisenä Vierumäellä. Siellä oli samaan aikaan joku urheiluhierojien tapahtuma ja meidän joukkueelle oli hieronnat varattuna treenien jälkeen.
Ilmeisesti minulle osui joku harjoittelijahieroja, koska paikat oli niin jumissa seuraavana päivänä, etten pystynyt pelaamaan. Varsinkin pohkeet olivat ihan kiveä.
Sen jälkeen en ole hierottavana käynyt. Toki lienee yksilöllistä, mutta kyllä lihakset ja mielen saa halutessaan lepotilaan/-pituuteen ihan kotikonsteinkin. Tai ainakin itse olen saanut.
Eräs hyvä ystäväni juoksenteli pikamatkoja aikuisten TOP-kolmosessa eikä esim. venytellyt koskaan. Eikä tietenkään käynyt hierojallakaan.
Mutta käsittääkseni jalkapohjan kroonisia vaivoja kannattaa lähteä purkamaan lonkasta alaspäin, vaikka nuorehko ihminen olisikin.
Esim. virheasennot, jalkojen eripituisuus, polvien virheasennot, nilkan kulumat, vääränlaiset jalkineet, vääränlaiset pohjalliset, jne.
Kroonisessa kipuilussa, tapauksessasi, hieronta vaikuttaisi ilman kokonaisvaltaista diagnoosia hieman hetkelliseltä laastarilta.