- En ole ikinä tehnyt itse kotiruokaa.
Mitä helvettiä? Omistatko orjan? Vai onko sulla varaa käydä joka päivä ravintoloissa? Vai elätkö Saarioisen pitsoilla? Äitin siivellä?
Mulle ruoanlaitto on yhtä luonnollinen osa olemista kun hampaanpesu tai perseen pyyhkiminen. Aikuisen pitää osata. Ei sitä jätä toisten tehtäväksi niin kauan kuin vähänkin oma käsi nousee. Helvetin hienoa on laittaa kunnon ateria koko perheelle. Tai vaikka ihan itselle vaan. Tai sitten naiselle; poikamiehenä ollessakin pysyi ihan hyvin pimpassa kun kutsui naisia syömään kotiruokaa. Yhtäkin nimeltä mainitsematonta Annea olin kuolannut kymmenen vuotta ja tuntui etten millään pääse hänen pöksyihinsä, vaan annapa kun vein yhden baari-illan jälkeen mukaani ja väänsin siinä yöllä tissutellessa lohisopan. Seurasi loppuyö intensiivistä rakastelua.
Veli hyvä, suosittelen lämpimästi että kokeilet joskus. Parasta suapi kun ite tekköö. Kokkaaminen on sitäpaitsi loputon suo ja hieno pakkomielle siinäkin mielessä, ettet koskaan opi siinä liian hyväksi. Aina voi seuraava pöperö palaa pohjaan, ja siinä pääsee taas oppimaan tarvittavaa nöyryyttä.
Mulle keittiöhomma on ihan luonnostaan mulkun jatke siinä missä jollekulle muulle solmio tai Bemari.
En ole koskaan ymmärtänyt kasvissyöntiä. Kyllä ihminen on sekasyöjä luonnostaan, ja lihaton sekä kalaton ruokavalio olisi aika vitun ankea. Vaikka se maapallo sillä pelastuisikin ehkä muutaman sekunnin luontaisen elinikänsä ohi. Yksittäisen ihmisen näkökulmastakaan vegeily ei oikein nappaa. Jos eläisin vaikka viisi vuotta pitempään rouskuttamalla salaattia ja käymällä lenkillä, niin miksi vitussa? Vielä viisi vuotta lisää salaattia ja lenkkeilyä? Ei helvetissä. Mieluummin kuolen aikaisemmin ja lihavana kuin onnettomana itsensäkieltäjänä.