Tämä se kyllä pistää vituttelemaan. Ylen tasa-arvo kanta tulee kyllä selväksi mutta ei tuonne pitäisi raahata ihmisiä, jotka eivät tuohon sovi.
Marianne Miettinen on minusta ärsyttävä mutta arvostan hänen lajitietämystään todella korkealle. Miettinen on siellä sen takia, että on helvetin hyvä, eikä sen takia että on nainen.
Miettisen lajitietämys on kiistatta kova. Hän on siellä sen takia. Mutta itseäkin kyllä ärsyttää lajissa, kuin lajissa nämä tasa-arvo jutut joiden takia siellä on henkilöitä analysoimassa pelejä, keillä ei siihen kompetenssi riitä. Tämä Essi(?) on ihan hukassa. Kommentit ovat luokkaa "jaksaa juosta 90 minuuttia", "musta tuntuu, että ehkä voi voittaa...", "emmä tiiä, on se ihan hyvä pelaaja..."
Ihan kamalia nollatason juttuja. Naiset studiossa ovat minulle ok, JOS kompetenssi ja tietotaito siihen edellyttää. Pistää vaan ärsyttämään, kun sinne pitää roudata naisia sen takia, että "pitää saada naisia studioihin". Ei. Ei sen pitäisi olla syy tai se itseisarvo, että "nyt siellä on naisia". Nyt studion taso laski mammuttimaisella tavalla, kun suorastaan huikea Juho Rantala lähti ja sinne tuli tilalle tämä Helmari jakamaan kommentteja "musta tuntuu" -fiilistelyn pohjalta.
Ihan oikeasti, siellä se Malinen nyt pitää studiota pystyssä omalla kompetenssillään, tämä Pihlaja ihan ookoosti komppaa, mutta tämä Helmari istuu siellä turpa kiinni ja hymyilee kiusallisesti ja kun avaa suunsa, niin jutut ovat luokkaa "joo, joo kyl mä luulen et ne voi voittaa...". Ei näin, ei todellakaan. Olit sitten nainen tai mies, niin jos lajitieto tai substanssi sekä esiintyminen ei riitä, niin ei asiaa studioon. Sama miehillä ja sama naisilla.