Elon Musk – visionääri vai tosielämän Bond-pahis?

• 28 357
  • 256

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Trump vapautti ensitöikseen näitä kongressiin hyökänneitä ihmisiä, joiden tarkoitus oli kumota vapailla vaaleilla tehty presidentinvalinta. Ihmisiä jotka täysin todistetusti hyökkäsivät aivan kohtisuoraan demokratian ydintä vastaan. Sanaa "pöyristyttävä" käytetään tänäpäivänä ärsyttävän paljon, mutta tuo jos joku ihan aidosti on pöyristyttävää, että presidentti vapauttamalla nämä ihmiset, käytännössä hyväksyy tuollaisen toiminnan.

Myös sanoja "ääri" ja "äärimmäinen" käytetään tänäpäivänä aivan liian heppoisin perustein. Tästä jälleen yhtenä surkuhupaisana esimerkkinä käyköön erään nimimerkin horinat edellisillä sivuilla jostain äärivasemmistosta.

Mutta tuossa porukassa oli ihan aidosti hyvin äärioikeistolaisia ihmisiä mukana, jotka kongressiin hyökkäsivät. Ei tuollaista tekoa voi miksikään muuksi kutsua, kuin äärimmäiseksi.
Toisaalta Trump oli aika selvästi tuon "vallankaappauksen" jo hyväksynyt aiemmin, mutta äänestäjät silti äänestivät hänet valtaan. Eli jenkeissä hänen äänestäjänsä saavat kyllä aika selvästi mitä haluavat. Typerää ja huolestuttavaahan tuo on. Kuten itse aiemmin kirjoitin, olin täysin varma ettei Capitolin tapahtumien jälkeen Trumpia valtaan enää äänestetä, mutta väärässä olin!

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sitten tietysti Yhdysvaltalaisen äärioikeiston reaktiot Muskin tervehdykseen:

Eli jos nyt kyseessä ei olisikaan mikään natsitervehdys niin kyseessä on tervehdys natseille. Eli käytännön ero on nolla, mutta ilmeisesti tuo on tärkeä homma.
Aika ohkasella mennään. Onko natsin kanssa samaa mieltä oleminen sympatian antamista? Minäkin olen natsin ja kommunistin kanssa samaa mieltä jostain asioista eikä minulle tekisi tiukkaa myöntää julkisesti kumpaakaan, mutta sympatiaa ei heru kummallekkaan.

Äärioikeisto ei ole sama asia kuin natsit, joten todisteena sympatiasta natseja kohtaan ontuu.
Muskin sympatia äärioikeistoa kohtaan on selviö ja se ymmärrettävästi aiheuttaa tunteita ja huolestuneisuutta. Ei tule mieleen toista miljardööriä, joka olisi julkisesti sinne päin kallellaan. Edellä mainittu yhdistettynä Trumpin ennalta-arvaamattomuuteen on pelottava kombinaatio. Jos lohtua haluaa hakea, on erittäin vaikeaa uskoa Muskin ja Trumpin romanssin kestävän pitkään.

Musk on identifioinut jokaisen yrityksensä vahvasti itseensä, joten tälläinen negatiivinen julkisuus saattaa kaataa veneen yllättävän nopeasti. Elämme erikoisia aikoja.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Olen kanssa sitä mieltä, että nyt keskitytään liikaa siihen tervehdykseen ja katellaan videoklippejä siitä. Somessa kinastellaan kenelle se kädenheilautus oli suunnattu ja mitä sillä tarkoitti. Tosiasiassa sen tietää vain itse tekijä, jos edes tietää. Sen verran sekaisin näytti olevan ja varmasti nauttii tälläkin hetkellä siitä some-pöyristymisestä minkä sai aikaiseksi.

Elon Musk on egoistinen suuruudenhullu, joka on huumeiden lisäksi mennyt entistä enemmän sekaisin päästessään Trumpin lähipiiriin lähelle vallan portteja. Hallitsee sosiaalista mediaa ja pystyy muokkaamaan sitä omiin tarkoitusperiinsä. Tästä ja mihin USA:n sananvapaus on menossa olisin enemmän huolissani.

Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Mun mielestä meidän pitäisi ylipäätään ottaa symbolit ja eleet takaisin yleiseen käyttöön eikä antaa hörhöilijöiden omia niitä. Virhe on tehty kauan sitten, kun asioista on tehty jos ei aina laissa niin ainakin käytännössä kiellettyjä. Joku kärjellään seisova hakaristi voisi vaikka pysyä senkaltaisen pahuuden symbolina, mutta kaikki nää numeroleikit ja mesimäyrät, salaman muotoiset s-kirjaimet, kädenheiluttelut ja vaikka pikkuviikset pitäisi vaan omia takaisin eikä antaa wannabenatsien tirskua niillä.

Sen sijaan että keskuteltaisiin päiväkaupalla siitä oliko se natsiheilutus ja onko Musk siis avoimesti natsi, niin voitaisiin vaan vittuillaksemme heiluttaa takaisin eikä annettaisi mulkerolle sitä iloa symbolisesta paheksunnasta ja pöyristelystä. Että jos haluat olla natsi tai sympatisoida sellaisia niin todistapas se ihan selkosanallisesti sen sijaan, että narkkipäissäsi huidot tuolla ilmaan.

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun tuosta eleestä nyt keskustellaan oliko kyseessä perinteinen saksalainen kainalontuuletus vai Bellamyn tervehdys, niin voidaan tähän vielä verrata Aatun tyylinäytettä ja Elonin liikkeitä vierekkäin. Omat johtopäätökset jokainen osaa varmasti tehdä.

Mutta eihän se ole natsitervehdys, jos ensin koskettaa rintaa, ja jos käsi ei ole suoraan eteenpäin. Ainoa mahdollinen johtopäätös on siis se, että Hitlerkin tekee Bellamyn tervehdyksen. Vai oliko se di Canion tervehdys? Jonkun entisen Hammers-pelaajan kuitenkin. Ja vasarahan on tietenkin kommunistien tunnus. Äärivasemmistosta siis ilmeisesti kyse.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy