Onnittelut ekasta liigamaalista. Meni tosin omiin mutta maali on maali.
Ulanderissa on kyllä pitkästä aikaa sellainen kaveri, että saa olla ”en gång alltid isoa punaista perhettä”-värilasit päässä, että jotain vahvuuksia löytää. Toki, tunnetusti se, että käynyt Calle Branderin kiekkokoulun ja yli-ikäisenä valittu Nuorten SMn parhaaksi riittävät paikkaan pelaavassa kokoonpanossa.Joo aika hienosti osaa Ulander muuten luistella takaperin.
Ulanderin oletettiin jo tarttuvan tällä kaudella pelaavaan rosteriin, mutta kaikkea mennyt aika lailla päin persettä. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Ensi kaudella on se askel otettava tai sitten päästettävä irti. Siinä on Teräväinen, Winberg ja Seppälä kärkkymässä samoja mestoja.
Kaski oli hyökkääjä nuorempana. Turhaa verrata. Ulanderistakin voi tulla jotain mutta tällä hetkellä ei pitäisi olla mitään asiaa liigaan. Ei vaan riitä. Omassa päässä aivan lapanen ja hyökkäyspäässä tehoton.Muistetaan nyt sekin, että Kaski ei aina päässyt edes pelaamaan junnuaikoinaan. Palaset eivät mene aina paikalleen heti alusta. Tsemii Ulle!
Niin oli myös Ulander hyökkääjä nuorempana.Kaski oli hyökkääjä nuorempana. Turhaa verrata. Ulanderistakin voi tulla jotain mutta tällä hetkellä ei pitäisi olla mitään asiaa liigaan. Ei vaan riitä. Omassa päässä aivan lapanen ja hyökkäyspäässä tehoton.
Olis ehkä kannattanut pysyä sillä paikalla. Pakin hommat ei oikein suju.Niin oli myös Ulander hyökkääjä nuorempana.
Olis ehkä kannattanut pysyä sillä paikalla. Pakin hommat ei oikein suju.
Nyt kun on kotiutunut Hämeenlinnasta ja nähnyt hidastettuna tämän maalin niin vaikka Ulander olisikin pysynyt pystyssä, olisiko saanut katkaistua syöttöä? Sitähän me ei koskaan saada tietää. Mutta mikäli ei olisi, kaveri olisi pistänyt kiekon tyhjään maaliin ja kenen vika se silloin olisi ollut? Jos vastustaja pääsee kahdella yhtä vastaan, se tilanne on mokattu silloin jo aiemmin.
Itse olen sitä mieltä, että lisää vaan vastuuta nuorelle. Virheitä tulee, se on selvää. Ja aikansa niitä pitää sietää. Niin sitä kehitytään.
Nyt kun on kotiutunut Hämeenlinnasta ja nähnyt hidastettuna tämän maalin niin vaikka Ulander olisikin pysynyt pystyssä, olisiko saanut katkaistua syöttöä? Sitähän me ei koskaan saada tietää. Mutta mikäli ei olisi, kaveri olisi pistänyt kiekon tyhjään maaliin ja kenen vika se silloin olisi ollut? Jos vastustaja pääsee kahdella yhtä vastaan, se tilanne on mokattu silloin jo aiemmin.
Itse olen sitä mieltä, että lisää vaan vastuuta nuorelle. Virheitä tulee, se on selvää. Ja aikansa niitä pitää sietää. Niin sitä kehitytään.
"Virheitä tulee". Sillä on jumalauta jokainen vaihto ihan puhdasta selviytymistaistelua.
Tämä ei pidä paikkaansa jos otetaan ottannaksi edelliset 5 peliä. Siellä on paljon hyviäkin asioita. Tietysti jos haluaa nuoren pelaajan virheitä kaivaa esiin nii sitten varmasti näkemys on juuri tuollainen.
edit. Ja odotin kyllä itse Ulanderilta paljon enemmän tältä kaudelta ja on selkeä pettymys omissa silmissä. Toivottavasti tulevaisuudessa homma lähtee toimimaan.
Ihan oikeastiko olet sitä mieltä, että niitä virheitä tarvitsee etsimällä etsiä esiin ? Mitä sellaista Elias Ulander tuo pöytään, mitä tämä joukkue tarvitsee?
Katsotko sä pelejä, vai kirjoitteletko vain punaiset lasit silmillä näitä juttuja? Vieläkö IFK maksaa liksan kerran kahteen kuukauteen?
Kyllä katson pelejä, yhtään ei ole viimeisen pariin vuoteen jäänyt välistä. Kysymys on vain siitä osaatko laittaa näkemääsi oikeaan kokonaisuuteen. Sinä haluat tuoda sen vituksesi tänne kun sinun mielestä Ulander oli suurin syyllinen maaleihin. Taas edellisestä pelissä Sportia vastaan oli lähellä jopa tehdä maalin ja muutenkin omalla pelirohkeudellaan sai pidettyä ainakin kaksi pitkää hyökkäystä hengissä.
Tuo viimeinen lauseke pitäisi jättää ihan omaan arvoon, mutta millä laseilla mun pitäisi pelejä katsella? Tai miksi kyselet minulta miten IFK:ssa maksetaan palkat? Tännehän aika moni haluaa oksentaa omaa pahaa oloaan ja sitten kun joku haluaa hieman haastaa sitä näkemystä niin ollaankin toimistolla töissä?
Ulander ei junnu enää ole että ei koske häntä.@Synyster Eihän Ulander olisi normaali tilanteessa nyt kokoonpanossa, mutta nyt on tilaisuudesta imettävä se oppi tulevaisuuteen. Pidän hienona asiana, että sieltä nousee oma junnu eikä mikään ehtoopuolella oleva korvaaja.
@mixu Onneksi näin ei ajatella IFK:ssa tai muissakaan joukkueissa. Tästähän oli juuri juttua, että isoin syy miksi Suomen junnut ovat maailman eliittiä on juurikin siinä, että saavat vastuuta liigassa.