Jäin miettimään tätä Ulanderin tapausta. Olisiko sitten niin, että Ulander olisi oman roolinsa vanki? Eronen,Quincey,Varakas,Motin,Lyytinen,Laakso,ROC,Kankaanperä,Finley,Ulander,Winberg.
Tällä hetkellä Ulander olisi tuon oman hierarkia taulukon mukaan 10. pakki. Winberg oli Ulander alapuolella ja jo siirrettiin Joensuuhun. Kun ylempää ovat poissa Eronen,Quincey ja Finley, nouseekin Ulander pelaavaan kokoonpanoon. Tosiaan tämä ei ole ideeali tilanne, mutta kuka se 10. pakki sitten muuten olisi? Tässä saattaa olla juurikin kyse mistä Salmelainen puhui tullessaan. Tuonne bottom päähän on järkevää nostaa näitä omia kehittyviä pelaajia. Eivät kuluilla rasita kustannusrakennetta ja parhaassa tapauksessa IFK saa kaapia kerman kakun päältä.
Ensi kaudella Ulander joutuu asemastaan kilpailemaan Winbergin lisäksi Seppälän ja Teräväisen kanssa. Ei kyllä tule olemaan helppoa.
Lundellin vetäminen tähän keskusteluun oli huono veto niin kuin tuo ylempi analyysi jo kertoo. Silti olen sitä mieltä että myös Lundell on väärässä roolissa väärällä pelipaikalla. Nämä virheet voi tuottaa kumminkin hedelmää ensi kaudella, mutta itse olen vielä skeptinen.
Kuvitteellinen tilanne. Lundell irtaantuu viisikosta ja päättää lähteä hyökkämään alivoimaisena 2-3 vastustajaa vastaan(nähnyt tämän pari kertaa oikeastikin), tulee kiekonmenetys. Viisikko joutuu alivoimaisena puolustamaan ja viimeisenä pelaajan Ulander epäonnistuu joko syötön katkossa yms.
Tein vain tälläisen esimerkin miksi ainakin itseä häiritsee, että yksi halutaan ristiinnaulita kokonaisvaltaisesti paskasta suorituksesta. Tämä kyllä on tavallaan suomalaisen selkärangassa koska tapaan tätä myös päivittäin omassa työssäni. Siksi itse teen enemmän juurisyy analyyseja kuin etsin syyllisiä(omassa työssä). Siksi myös tule herkästi tartuttua näihin ykisttäisten pelaajien suolaukseen. Tämä nyt ei ollut kohdistettu kenellekään, vaan itse tehty havainto. Koskee myös muiden joukkueiden kannattajia, ei pelkästään IFK osiota.