Elämää Suuremmat Kysymykset

  • 17 559
  • 177

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo

Tiivistelmä:
Kokeessa pudotettiin voideltua leivänpalasta lattialle noin 1,0043 metrin korkeudesta +- 0,00001 m. Mittaus suoritettiin _hallitusti_ ja todettiin voileivän putoamispuoli.
*****
Teoria:
Voileipää vaikuttavat voimat voidaan pitää klassisen fysiikan sisällä koska relativistia voileipiä ei ole toistaisesti onnistuttu tuottamaan jatkuvista hiukkaskiihdytinkokeiluista huolimatta.

[1] F=ma
[2] G= mg
[3] p=mv
[4] L= mv x r

m=kappaleen massa, v=putoamisnopeus , r=pyörähtämissäde


Toi ylläoleva tokikin on mulle umpituttua, mutta et vastannut vieläkään kysymykseeni. Ainakaan silleen, että määkin ymmärtäisin. Sitä paitsi, mulla oli vielä ''ässä'' hihassa. Mites vehnäleivän eroavaisuus ruisvastaavaan. Fakkiin sain Sut ja vladin kerrankin, niin että heilahti. Tais mennä ukot mykäksi? Heh;) . Jampat ei oikeesti osaa selittää mun voikkarijutskaa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mulla on myös muutama kysymys, mitä olen miettinyt yön hiljaisina tunteina kuitenkaan saamatta vastausta. Pistän kaiken toivoni nyt tänne Jatkoaikaa, josko joku minua viisaampi osaisi vastata näihin kysymyksiin.


1. Jos kuristat smurffia, minkä väriseksi
sen kasvot muuttuvat?

2. Mitä teet jos näet uhanalaisen eläimen
syövän uhanalaista kasvia?

3. Miksei kissanruoka ole hiiren makuista?

4. Onko synonymille synonymia?

5. Miksi kuolemantuomitun neula sterilisoidaan, kun hänelle annetaan myrkkypistos?

6. Jos pikaliima kiinnittää mitä vain,
miksei se kiinnity tuubin sisälle?

7. Mihin lumen valkoinen väri joutuu kun
lumi sulaa?

8. Miksei puhelin ole koskaan varattu kun
soittaa väärään numeroon?

9. Jos jäniksenkäpälä tuottaa onnea, mitä
jänikselle tapahtui?

Jos joku osaa vastata varsinkin kysymykseen 8, olen todella kiitollinen. Tämä nimittäin tuntuu pitävän aina paikkansa.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti B1
1. Jos kuristat smurffia, minkä väriseksi
sen kasvot muuttuvat?

Punasiks tietenkin.

2. Mitä teet jos näet uhanalaisen eläimen
syövän uhanalaista kasvia?

En mitään.

3. Miksei kissanruoka ole hiiren makuista?

Jotta ihminenkin voi sitä nälissään syödä.

4. Onko synonymille synonymia?

Yksittäistä sanaa ei taida olla.

5. Miksi kuolemantuomitun neula sterilisoidaan, kun hänelle annetaan myrkkypistos?

Koska kuolemantuomittua varmasti iljettäisi ajatus tulla pistetyksi likaisella neulalla.

6. Jos pikaliima kiinnittää mitä vain,
miksei se kiinnity tuubin sisälle?

Koska sen rakenne muuttuu levitettäessä ja puristettaessa, jolloin sen liimaavat ominaisuudes vasta tehostuu. Lisäksi tapahtunee ilmeisesti jonkin näköinen reakointi ilman kanssa.

7. Mihin lumen valkoinen väri joutuu kun
lumi sulaa?

Väri johtuu ainoastaan siitä, että valo heijastuu lumen kiderakenteesta tietyllä tavalla. Näinhän kaikki värit muodostuu.

8. Miksei puhelin ole koskaan varattu kun
soittaa väärään numeroon?

Koska todennäköisyys väärään numeroon soittamiselle ja puhelimen varattuna olemiselle on molemmille pieni. Harvemmin siis sattuvat lisäksi samanaikaisesti. Et myöskään varmaankaan muista soittaneesi väärään numeroon ekan soiton jälkeen, jos puhelin on ollut tuolloin varattu. Soittele luetteloa läpi, niin eiköhän joku puhelin ole varattukin.

9. Jos jäniksenkäpälä tuottaa onnea, mitä
jänikselle tapahtui?

Ei ymmärrä kysymystä.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti B1

9. Jos jäniksenkäpälä tuottaa onnea, mitä
jänikselle tapahtui?

Kyllä onnekaskin olento voi hukata tavaroita, kuten omat käpälänsä? :D
100% onnea kai ei olekaan kuin Hannu Hanhella.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
n="ääretön"

1/n = 0

1/n+1 = 0

Ääretön+1=Ääretön

QED
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miksei kasattavissa huonekaluissa ole koskaan kaikkia osia tai sitten osia on liikaa?

Kannattaako pieraista jos kukaan ei ole kuulemassa/haistamassa?


Lapinlahden Lintuja mukaillen:

Kuka varastaa sunnuntain Hesarin
kuka pöllii vessapaperin
miksi hissi on kuudennessa aina
miksi päätä särkee maanantaina

Mikä lopettaa suolen toiminnan
mikä aiheuttaa jalkasilsan
kuka koskenkorvan vaihtoi tärpättiin
miksi piti mennä naimisiin mitä

Mitäs pienistä, pienistä on turha inistä
haluaisin tietää
maksaisin tiedosta aika paljon
Kuka unohti uistimen lauteille

Miksei ässäarvoilla koskaan voita
miksei rähinää kukaan aloita
missä on se puuttuva sentti
kuka perkele on Suomen presidentti

Kuka kurkkii minua leilistä
kuka vakoilee minua peilistä
miksei uni vieläkään tule
miksi nurkassa soittaa perkule
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mihin katoaa miehen kyky valita vaatteet, täyttää ostoskassi, pyyhkiä pölyt, kastella kukat, valita tv-ohjelma, leikata tomaatti siivuiksi, pestä pyykki, valita ystävänsä tai ottaa valokuvia välittömästi sen jälkeen, kun hän solmii parisuhteen naisen kanssa? Tuo lista on hyvin vajavainen, sitä voisi jatkaa loputtomiin.

Miksi miesten ääni on matalampi kuin naisten?

Jos hiukset ja kynnet kerran ovat samaa ainesta, niin miksi kynnet ovat luonnostaan kaikilla saman väriset mutta hiuksia on paljon eri värisiä?

Mistä ihmisen pohjaton typeryys johtuu?
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Kaikkihan varmaan tietävät, mistä on kyse, kun "käydään jonkun kimppuun". Jopa minä tiedän. Sitä minä en kuitenkaan tiedä, missä ihmisen kimppu tarkkaanottaen on. Mistä sitä siis kimppuun käydessä tietää, missä se kimppu on, kun sitä ei muuten tiedä? Ja miksi kaikki käyvät nimeonmaan kimppuun? Ja jos joutuu lääkäriin, kun joku on käynyt kimppuun, miten se lääkäri tietää, mistä kohden kimppu löytyy?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jos valon nopeus on suurin mahdollinen, niin kuinka Tsherenkovin säteilyn aiheuttavassa ilmiössä säteilyn nopeus vedessä on nopeampi kuin valonnopeus?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Yksi parhaista C&H stripeistä on se, missä Calvinin isä selittää levysoittimen toimintaa, ja Calvin on vielä illalla sängyssäkin aivan sekaisin :)

Miksi kokis on mustaa, vaikka se on kasvisuutejuoma ja kasvit ovat vihreitä?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Lisää matikkaa...

Miten niin asymptootti ei ikinä saavuta x- tai y-akselia? Helvetti, jos minä lähden kävelemään kuuhun, niin kyllä minä sinne joskus pääsen (jos eläisin ikuisesti ja osaisin kävellä ilmassa), mutta asymptootti ei ikinä saavuta koordinaattiakseleita, vaikka lähestyy niitä koko ajan. Ei mene minun järkeeni

Ja toinen kysymys: Miten lumiaura-auton kuski pääsee töihin?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Lisää matikkaa...

Viestin lähetti Hurricane
Miten niin asymptootti ei ikinä saavuta x- tai y-akselia? Helvetti, jos minä lähden kävelemään kuuhun, niin kyllä minä sinne joskus pääsen (jos eläisin ikuisesti ja osaisin kävellä ilmassa), mutta asymptootti ei ikinä saavuta koordinaattiakseleita, vaikka lähestyy niitä koko ajan. Ei mene minun järkeeni
Jos kuvaaja lähenee akselia aina vaikka yhden kymmenyksen jäljelläolevasta matkasta, ei se saavuta sitä oikeasti koskaan... Tosin jossain vaiheessa ollaan jo niin lähellä, että jäljelläoleva matka on niin pieni, ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
No kun

Kun laitan sormeni naisen emättimeen siittimeni jäykistyy , mutta kun laitan siittimeni naisen emättimeen sormeni ei jäykisty ?!
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
hippulat vinkuu

Viestin lähetti Manic
3. sanonta "hippulat vinkuen".. mitä on nämä mysteeriset hippulat?

Hippulat ovat perhe. Kaverina siskon entisen poikaystävän pikkuveljen joukkuetoverin serkku (edellä mainittu kytkös oikeasti totta) oli joskus duunissa Lemminkäisellä. Siis tekivät mm. asfalttia. Samassa duunissa oli sitten mies jonka sukunimi oli Hippula. Joskus pitkän duunirupeaman jälkeen koko porukka oli suunnannut pikkukylän paikalliseen ouluella. Pikku hiprakassa joku duunareista oli sitten kysynyt, että mitä se on, kun Ville (nimi keksitty) Hippulan kersat itkee? No vastaus oli, että "hippulat vinkuu". En tiedä liittyykö se mitenkään tähän, mutta näin minä olen asian kuullut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Taito-Ojanen
Kaikkihan varmaan tietävät, mistä on kyse, kun "käydään jonkun kimppuun". Jopa minä tiedän. Sitä minä en kuitenkaan tiedä, missä ihmisen kimppu tarkkaanottaen on. Mistä sitä siis kimppuun käydessä tietää, missä se kimppu on, kun sitä ei muuten tiedä? Ja miksi kaikki käyvät nimeonmaan kimppuun? Ja jos joutuu lääkäriin, kun joku on käynyt kimppuun, miten se lääkäri tietää, mistä kohden kimppu löytyy?

Kylläpä vaikean heitit, mieleni tekisi luovuttaa hetimiten mutta koetetaan nyt jotain arvata.

Tulipa vaan mieleeni, voisikohan tämä "kimppu" juontaa juurensa kimpun eli nipun tekemisestä. Jokin sidotaan yhteen kimpuksi ja sitten tässä tilanteessa kun käydään jonkun kimppuun on sanonta alunperin tarkoittanut sitä, että toisen raajat sidotaan kiinni niin ettei hän kykene jatkamaan vastarintaa. Aikojen kuluessa "käydä kimppuun" merkitys on sitten vain laventunut, niin että nykyään voidaan sanoa tilanteessa kuin tilanteessa "Kävin hänen kimppuun" tjsp, ymmärtämättä (tietämättä) sanonnan alkuperäistä merkitystä.

Tämä on sitten vain puhdas arvaus, kieltämättä olisi mukava tietää osuinko edes lähelle oikeaa.

vlad#16.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad

Tulipa vaan mieleeni, voisikohan tämä "kimppu" juontaa juurensa kimpun eli nipun tekemisestä. Jokin sidotaan yhteen kimpuksi ja sitten tässä tilanteessa kun käydään jonkun kimppuun on sanonta alunperin tarkoittanut sitä, että toisen raajat sidotaan kiinni niin ettei hän kykene jatkamaan vastarintaa. Aikojen kuluessa "käydä kimppuun" merkitys on sitten vain laventunut, niin että nykyään voidaan sanoa tilanteessa kuin tilanteessa "Kävin hänen kimppuun" tjsp, ymmärtämättä (tietämättä) sanonnan alkuperäistä merkitystä.

Varmaan jotenkin noin, mutta samasta aiheesta hesassa sanotaan:

'UIDA LIIVEIHIN' !!!

Mites sen selitätte, vettä eikä liivejä perkema lähimaillakaan!:rolleyes:
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
No mitäs se sitten meinaa ??

Viestin lähetti Senior


Varmaan jotenkin noin, mutta samasta aiheesta hesassa sanotaan:

'UIDA LIIVEIHIN' !!!

Mites sen selitätte, vettä eikä liivejä perkema lähimaillakaan!:rolleyes:

Mulle yksi iso hemmo huusi kerran matsissa , että VEDÄ KÄTEEN !
Mitäs se tarkoittaa sitten ??
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Viestin lähetti B1

8. Miksei puhelin ole koskaan varattu kun
soittaa väärään numeroon?

Jos joku osaa vastata varsinkin kysymykseen 8, olen todella kiitollinen. Tämä nimittäin tuntuu pitävän aina paikkansa.

Kun soitat väärään numeroon ja siellä on varattua, et tiedä onko numero väärä. Olet todennäköisesti soittanut samaan numeroon useita kertoja ja viimeisellä soitolla sieltä on vastattu ja kerrottu että olet soittanut väärään numeroon. Edellisetkin soitot ovat siis olleet vääriä, mutta et ole sitä tietänyt.
MOT
 

93

Jäsen
1. Oikosuljetaan 1,5 V pariston, jonka sisäinen resistanssi on 0, navat suprajohtavaan tilaan jäähdytetyllä johteella, jollon sähkövirraksi I pitäisi tulla U/R = 1,5 V/0 Ω = ∞ A, mikä on elektronien äärellisestä määrästä ja c:n äärellisyydestä johtuen mahdotonta. Kumpi väite siis on väärin?
A) Suprajohtavassa tilassa aineen resistanssi on nolla
B) I = U/R

2. Miksi hiukkasen massa kasvaa nopeuden kasvaessa?

3. Miksi ihmiset kuuntelevat musiikkia?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti vilpertti
Jos valon nopeus on suurin mahdollinen, niin kuinka Tsherenkovin säteilyn aiheuttavassa ilmiössä säteilyn nopeus vedessä on nopeampi kuin valonnopeus?
Noniin, löysinpäs itse tuohon vastauksen...

Eli tietyissä väliaineissa (kuten nyt vesi) hiukkasen nopeus voi olla suurempi kuin valon nopeus, mutta tyhjiössä valon nopeus on "ehdoton maksimi".

Kun varattu betahiukkanen matkaa vesimolekyylien ohi, se kääntää niitä ja häiritsee paikallista varausjakaumaa. Hiukkasen ohitettua vesimolekyylit ne palaavat takaisin edelliseen asentoonsa ja samalla lähettävät pulssin sähkömagneettista säteilyä (sininen valo) sen seurauksena. Tämä toimii vain, jos hiukkasen nopeus vedessä on nopeampi kuin valonnopeus. Hitaammalla kuin valonnopeudella hiukkasten aiheuttamat pulssit interferoivat keskenään ja tuhoavat toisensa. Kun nopeus ylittää c pulssit taas vahvistavat toisiaan.

Ilmiö on analoginen yliäänipamauksen kanssa.

Lähde:
http://nova.nuc.umr.edu/~ans/cerenkov.html
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Miksi on aina kusihätä kun pääsee kotiin? Vaikka olisi lähtiessä käynyt veskissä niin on se kumma kun kotiovelle pääsee niin hätä on kauhia. Nykyisin menee kun asuu rivarissa, mutta aikaisemmin kerrostalossa asuessa se hätä alkoi siinä vaiheessa kun painoi hissin nappia ja alkoi odottaa...

Eikun on ihan oikeakin kymysys:

Miksi helvatassa pitää ajaa Unkarin F1 juuri kun on vuosisadan tulva päällänsä nimenomaan tulevana viikonloppuna? Ei mahdu jakeluun. Pantaisiin nekin rahat hyväntekeväisyyteen tai tulvan torjuntaan tai amerikkalaisiin filmeihin jotka saisivat aikaan happy endin tulvallekin...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä Pall Mall -röökiaskeissa on palautepuhelimen numero? Kuka siihen soittaa?

Niin, ja minkälaiset ihmiset vastaavat työkseen tuohon numeroon?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
vilperttii, luepas nyt edelliset viestit niin havaitset varmaankin yhden pikku jutun...

Eli valonnopeus ei välttämättä tarvitse olla c.
Valonnopeus tyhjiössä ei ole absoluuttinen maksimi, se vain sattuu olemaan sama(tai lähellä) tätä "absoluuttista(suhteellisuusteorian mukaan, kvanttimekaniikka tavallaan tuhoaa tällaisen absoluuttisen nopeuden lomittumisilmiön kautta...siis periaatteessa ja kikkaillen)" nopeutta.

c on siis suurin mahdollinen signaalinopeus kun oletetaan kausaliteetin invarianssi. c ei tässä tapauksessa siis välttämättä tarkoita juuri QED:in bosonien nopeutta vaan yleistä "absoluuttista" signaalinopeutta.

Minkä takia.... ketään JA:ssa ei oikeisti kiinnosta :)
uskokaa vain minua.

absoluuttisuus on tosin vähän liian _varma_ sana mutta tällä hetkellä kyse on tuosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös