Kuluttajaviraston mukaan virheellisen tuotteen kaupan voi luonnollisesti purkaa. Sitä ennen on kuitenkin annettava myyjälle mahdollisuus korjata virhe (tässä tapauksessa siis Pena ja Baxter ulos alkajaisiksi). Tuotteen voi myös vaihtaa virheettömään tai mahdollisesti hyvittää hinnanalennuksella (melkein vähintä mitä HIFK voisi kohta tehdä).
Miten sitten määritellään virheellinen tuote/palvelu?
* tavarassa on valmistusvika
* se ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu
* SE EI VASTAA TIETOJA, JOITA SIITÄ ETUKÄTEEN ANNETTU
* SE KESTÄÄ LYHYEMMÄN AIKAA KUIN PERUSTELLUSTI VOI ODOTTAA
* sille ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä
Palvelu on virheellinen näiden lisäksi silloin, kun palvelua ei ole tehty ammattitaitoisesti ja huolellisesti.
Jos tuote osoittautuu vialliseksi kuuden kuukauden sisällä ostohet*kestä, myyjän on pääsääntöisesti hy*vitettävä virhe.
Mielestäni tuote, jota mainostetaan näyttävästi sloganilla "sattuu ja tapahtuu", ei todellakaan tällä hetkellä vastaa odotuksia, sillä ketään ei satu ja mitään ei tapahdu. Lisäksi tämänhintaisen tuotteen odottaisi kestävän myös vähintään säälipleijareihin.
Täältä enemmän:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/e7eba6da-c1bf-47e5-ba95-8ca6f20f7dce.aspx
Olen ollut Penan suhteen todella kärsivällinen. Oikeastaan vasta tämä viikonloppu, kun on piilouduttu loukkaantumisten taakse ja käännytty faneja vastaan oli liikaa. Ja Mederin kirjoitus ihan viimeinen pisara. Nyt riitti, haluan HIFKin takaisin.
Miten sitten määritellään virheellinen tuote/palvelu?
* tavarassa on valmistusvika
* se ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu
* SE EI VASTAA TIETOJA, JOITA SIITÄ ETUKÄTEEN ANNETTU
* SE KESTÄÄ LYHYEMMÄN AIKAA KUIN PERUSTELLUSTI VOI ODOTTAA
* sille ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä
Palvelu on virheellinen näiden lisäksi silloin, kun palvelua ei ole tehty ammattitaitoisesti ja huolellisesti.
Jos tuote osoittautuu vialliseksi kuuden kuukauden sisällä ostohet*kestä, myyjän on pääsääntöisesti hy*vitettävä virhe.
Mielestäni tuote, jota mainostetaan näyttävästi sloganilla "sattuu ja tapahtuu", ei todellakaan tällä hetkellä vastaa odotuksia, sillä ketään ei satu ja mitään ei tapahdu. Lisäksi tämänhintaisen tuotteen odottaisi kestävän myös vähintään säälipleijareihin.
Täältä enemmän:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/e7eba6da-c1bf-47e5-ba95-8ca6f20f7dce.aspx
Olen ollut Penan suhteen todella kärsivällinen. Oikeastaan vasta tämä viikonloppu, kun on piilouduttu loukkaantumisten taakse ja käännytty faneja vastaan oli liikaa. Ja Mederin kirjoitus ihan viimeinen pisara. Nyt riitti, haluan HIFKin takaisin.