Julli: Haluan ehdottomasti säilyttää oman copyrightini siihen, että tässä ketjussa olin ensimmäinen, joka lausui ääneen sen, että Jortikkakin on HIFK:n neuvottelukierroksessa mukana. Olen masokisti ja haluan varmistaa sen, että juuri minä olin huonon uutisen tuoja! Näin saan hyvän syyn lotota. Q voi pitää Summasen, ellei loungessa juuri nyt ole joku muu kierroksessa. Näin nimittäin itse Jortikan HIFK:n officella ja shokkia kärsiessäni pidin tiedon sisälläni 2 viikkoa. Kävin läpi nämä tutut vaiheet: 1. Kieltäminen 2. Epäileminen 3. Viha 4. Tastelu 5. Alistuminen.
Tästä kaudesta on kaikken olennaisinta muistaa tämä: Se, millä pelityylillä HIFK pelaa ja paljonko tällä systeemillä tulee pinnoja, on toisarvoista valmentajakuvion kannalta. Ainoa asia, joka saa HIFK:n kiirehtimään valmentajavaihdon jo jopa tulevalle sarjatauolle, on sekä fanien että sponsorien kato. Katsojalukuja ja euroja HIFK:ssakin uskotaan.
Tämän johdosta kaikki spekulointi siitä, että Baxterissa pysyminen olisi toivotuin vaihtoehto hallitukselle, pitää tietenkin paikkansa. Tämä ei estä sitä, etteikö ensi kaudeksi haluttaisi suurta muutosta. Muutosta, joka pitää sisällään jopa Penan lähdön. Tästäkin on selviä merkkejä ilmassa, mutta lopputulos riippuu sisällissodan lopputuloksesta. Yleensä aloittaja häviää sodan, tämä tietää huonoa uusille tuulille ja hyvää dinoille. Mutta katsotaan.
Rindell ei ole edelleenkään minkääntasoinen vaihtoehto ykköseksi. Ei hänellä mitään aitoa kannatusta ole. Äijähän on Baxterin kakkonen ja vaikka kuinka seisoo mykkänä hymyillen, nyt nähdään Baxter-Rindell -kiekkoa. Rindell on täydellinen hätävara ja käsien pystyyn nostaminen toteutuessaan, mutta sanottakoon jo nyt hyvissä ajoin, että kukaan HIFK:ssa ei ole niin nuija, että uskoisi Rindellin kykyihin 1-valmentajana ja pelaajaimurina.
Kaikki vaihtoehdot HIFKin ruoriin joko kesken tämän kauden tai ensi kaudelle ovat isoja nimiä. Juuri nyt Toivola vaikuttaa yllättävän passelilta ja suositulta ensi kauden vaihtoehdoksi. Surenkin on myös nosteessa. Nämä eivät ole spekulaatiota, vaan faktaa tältä hetkeltä. Jortikka on omasta mielestään vahvoilla tälle kaudelle, mutta Pentillä ei juuri nyt mene hyvin HIFK:ssa, mikä laskee suorassa suhteessa Jortikan osakkeita. Paska piirre Jortsussa on se, että hänelle siis riittää palokuntahomma. Ja jos tähdet ovat oikein huonossa asennossa yhtä aikaa; peli ei kulje, yleisö vähenee ja vasta ensi kaudelle ollaan saamassa iso nimi, nousee tästä yhtälöstä Jortikan nimi esiin haluttiin sitä tai ei. Jopa minä antaisin homman kävelevälle kyrvälle ennemmin kuin kakkosena luimuilleelle Rindellille. Hän on HIFK-aition suurin nobody.