Ei nimi miestä pahenna...vai?

  • 30 235
  • 92
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eräässä kokouksessa vastustajan edustaja esittätyi Pentti Hirvoseksi.
Työelämässä olen tormännyt myös Pekka Hirvoseen, Pekka Karvoseen, sekä kahteenkin Timo Hokkaseen.

Voi olla ns. kaupunkitarina, mutta olen kuullut suomalaisen liikemiehen törmänneen lentokoneessa intialaiseen kaveriin, jonka käyntikortissa luki selkeästi Kananpaska.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Entisellä työpaikalla oli Pasi Kallio, jota kutsuttiin leikkisästi Eight-balliksi. Ei se nyt ihan osunut, mutta hauskalta se silti kuulosti.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kaveri oli toissakesänä raksalla kesätöissä, ja osa työkavereista oli 'perinteisesti' Virosta. Yhden nimi oli Aivo Vessa. Aivo Vessa.. Aivo Vessa? Ehkä hullunkurisin kuulemani nimi.

Ai niin, eräs tyttö ketä tapailin, kertoi että hänellä on ystävä nimeltään Mercedes Pentti.. Mitä vanhempien päässä liikkunut?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun tämä nyt kääntyi titteleistä hauskoihin nimiin niin laitetaan yksi hauskimpia joka vastaan on tullut: Jorma Heijari
 

Jokke

Jäsen
"Parhaimmat" nimet mitä on työelämässä tullut vastaan:
Kari Lerssi ja Jorma Mällinen.

Onneksi ei livenä vaan sähköpostin kautta. Olisi siinä hieman pokassa pitelemässä kun olis tuollaisten herrojen kanssa samassa pöydässä vaikka palaverissa.
 

vili19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit lavan alla
Seiskan toimituspäällikkö, vai onko nykyään Katson päätoimittaja, on Jorma Jortikka. Voinee olla myös taitelijanimi (ehkä)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jorma Jortikka.
Lapsuudesta on jäänyt mieleeni muistikuva, että hiihdon mm-kisoissa Lahdessa 1978 Australiaa olisi edustanut Jorma Jortikka -niminen kaveri, joko 15 tai 30 km:n hiihdossa tai peräti molemmissa.

Jorman menestyksen yksityiskohtia en muista, mutta epäilemättä Jortikka vilahti tuloslistan häntäpäässä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jorma Jortikan kirjoittama opus toimi meillä ainakin joskus kurssimateriaalina.
 
Urea Nonvoluntaris

Olen törmännyt pariinkin otteeseen Pasi Kukkoseen, kyseessä siis eri henkilöt. Eräs puolituttu herra Tölli antoi pojalleen nimeksi Jetro. Toisen pojan nimeksi piti tulla Wilhelm, mutta rouva Töllillä oli erilainen käsitys asiasta.

edit. kirjoitusvirhe nimessä
 
Viimeksi muokattu:

Charlie Horse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Mainio vaihtoehto nimeksi on myös Matti Tatti. Löytyy Helsingistä Honkanummen hautausmaalta.

Minä olen törmännyt ihan elävään Matti Tattiin. Vajaa kymmenen vuotta sitten vaikutti Turun seudulla ja lienee nykyään noin kolmekymppinen jannu, jos ei sitten ole ikävien yhteensattumien kautta ajautunut tuonne Honkanummen hautuumaalle. Terkkuja vaan, Tatti-Matti!
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mummoni osti mökin aikanaan mieheltä nimeltä Olli Kuhta.

Heikoin lenkki tv-ohjelmassa oli nainen nimeltään Pikka Kok
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Musiikin harrastajana minua kiinnostaisi joskus tavata oikea Jethro Tölli. Tämä oli päivän paras josta kiitokset Leevi Sytkylle, oletko Leevi muuten viime aikoina harrastanut sielunvaellusta..?

Tallinnan liike-elämässä vaikuttaa kaveri nimeltä Rivo Saarna. Hänellä olisi ollut loistava tulevaisuus Suomessakin esimerkiksi pappisvirassa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ostettiin aikoinaan lehtiä divarista ja niissä oli kiinni osoitelappu, jossa lehden saajan nimi oli Lahja Juntti.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kummelissakin vaikutti takavuosina Tikkurilan seurakunnan nuorisomuusikko Ingemar Stenmark.
Stenmark oli Ruotsalainen alppihiihtäjä. Anders Gärderud taas oli Ruotsalainen pikajuoksija.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Stenmark oli Ruotsalainen alppihiihtäjä. Anders Gärderud taas oli Ruotsalainen pikajuoksija.

Ei ollut Anders Gärderud pikajuoksija vaan paremminkin keskipitkien matkojen (800, 1500 ja 3000 esteet) juoksija!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Duunissa on tullut vastaan nimet Herkules Härkänen ja Veli Ponteva. Herra Ponteva oli muistaakseni ammatiltaan lääkäri. Yhden noin vuonna 1910 syntyneen miehen toinen nimi oli Oma ja kolmas Homo. Etunimi taisi olla suht tavallinen sillä se ei ole jäänyt mieleen.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Noh, meidän fudisjengissä pelaa kärki sukunimeltään Horo, jolla on myös isosisko..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös