Niin, just niin kuin sanoin. Et siis näe eroja p-amerikkalaisen ja eurooppalaisen palloilukultturin välillä?Kyllähän SM-liiga on luotu seuroja varten, vaikka sarja pohjautuukin vanhaan. En mä nyt näe juurikaan eroja tässä.
Mutta onko se tosiaan välttämätöntä, että liiga hiipuu? Ja juuri karsinnat tekisivät sen? Mitään muuta vaihtoehtoa ei siis ilmeisesti olisi. Tai onko edes realistista odottaa liigalta ainaista kasvua ja mitä sitten, kansainvälistymistä? Ja itse asiassa mulla ei olisi ongelmaa sen kanssa.Todellisuus kuitenkin puskee päin ja mikäli tuohon oikeasti mentäisiin, taantuisi Liiga pikkuhiljaa lähemmäs Mestistä - ei päinvastoin. No, jos se on hinta, minkä avoimen liigan kannattajat ovat valmiita maksamaan, niin ei siinä mitään.
Tuntuu usein unohtuvan.
---
Viimeisimmät viestit käsittelevät talouspuolta, että riskinotto ei olisi mahdollista avoimessa liigassa ja palkkakulut ovat liian isot. Miksi seurajohtajia pitää suojella itseltään? Ja missä menee raja? Riskinotto suljetussa liigassakin on aika näennäistä, kun riskiä ei todellisuudessa ole. Liiga pelastaa lopulta aina. Tämä ihan yleisesti, en ole kummankaan äärilaidan kannattaja.
Viimeksi muokattu: