Siinä mielessä Jokerit olisi sopiva tällaiseksi seuraksi, kun sateenkaaren värit on ollut seuralla historian aikana käytössä, ysärillä jopa kaikki samanaikaisesti esillä peliasussa.
wink-wink
Aquanqua, ime munaa:
Jokereiden jerseyn historiasta löytyy lähes kaikki sateenkaarilipun värit: punainen, keltainen, vihreä, sininen, violetti (oranssia meillä ei ole ollut).
Koko Eteläpääty näyttääkin jo yhdeltä suurelta sateenkaariperheeltä eri värisine pelipaitoineen, joten olet oikeassa: joku pieni sateenkaarilippu pelipaidassa ei tulisi edes huomatuksi. Meillä on melkoinen 60 minuutin PACE-tifo jokaisessa matsissa.
Otetaan pari viestiä, jotka toivat keskusteluun jotain lisääkin.
Voin jo mielessäni kuvitella ne huutonaurut naapurista, jos tämä idea joskus toteutuisi. Toivottavasti ei, enkä niin usko käyvänkään. Ei kyllä pitäisi ruokkia koko tätä ketjua, mutta oli vaan pakko sanoa mielipiteeni.
Ihmettelinkin, kun kukaan ei kehtaa sanoa tätä perisuomalaista tunnetta: häpeä. Mitä naapuritkin ajattelisivat, nauraisivat huutaen.
Muutenkin tuntuisi vähintään kököltä, jos Jokerit ilmoittaisi ihan puskista, että Me suvaitaan homoseksuaaleja. Mun logiikka on, että kaikkia suvaitaan Jokereissa ihan samalla tavalla, eikä tarvitse erikseen spesifioida.
Aiemmin sä ehdotit, että Jokereiden pitäisi ihan puskista ilmoitella jotain yksittäisten pelaajien polyamorisia suhteita. Hyvä, että päästit siitä irti. Kyllähän tää sun uudempi esimerkki vähän kököltä kuulostaisi, mutta tuskin Jokereiden osaava markkinointi- ja viestintäpuoli ihan noin tyhjästä nyhjäisisi. Eipä Jokereiden koulukampanjakaan alkanut noin puskista, että Me vastustetaan koulukiusausta. Ei sekään silti ihan toivoton aloitus olisi.
Näitä mun loppuja vastauksia turhauttaa kirjoittaa ihan saatanan paljon, koska tuntuu, että kirjoitan samoja tekstejä ilman, että vastakeskustelija on niitä aiempia lukenut ja artikului pointteja, joihin olen jo kommentoinut. Sorry, mä vastaan vaan nasevasti, kun en muuten jaksa.
Kolmanneksi, ja tämä on tärkein, ei ole Jokereiden tehtävä mennä näpäyttämään Venäjää sen ihmisoikeuksia loukkaavista laeista. Se voi olla Suomen duuni tai vaikka YK:n, Unicefin tai SETAn, mutta ei Jokereiden. Mitä noihin lakeihin tulee, niin ei, ei ole mahdollista viljellä Venäjän puolella homopropagandaa, joksi ne sitä siellä kutsuvat, sillä se on siellä kiellettyä.
Ei sitten näpäytetä Venäjää.
Ylipäätään mä snaijaa yhtään, että miksi jääkiekkojoukkueen tulisi olla jokin ihmisoikeuksien airue.
Tässä meidän ajattelussa on fundamentaalinen ero ja siitä ei oikein voi väitellä. Mä ymmärrän hyvin, miksi urheilujengi (toisin sanoen urheilujengin markkinointi- ja viestintätiimi, ei itse urheilijat) voi ajaa ihmisoikeuksia, varsinkin, mikäli viesti liittyy suoraan kontekstiin, jossa urheilujengi operoi.
Ja jos todella aletaan pohtia ajankohtaisia asioita, joissa Venäjällä poljetaan pientä ihmistä maan rakoon, niin Jokereiden pitäisi alkaa taistella ainakin
Voi pallinaama, tää sun listaus ei liity lätkään. Mä osoitin, miten syrjintä seksuaalisuuden perusteella koskettaa suomalaista lätkäskeneä. Otetaan vaikka toi sun mainitsema huumeongelma: Mikäli vaikka lätkäskenessä urheilijoiden kesken ja yleensä kulttuurissa olisi paha huumeongelma, joka myös tiedettäisiin, niin mun mielestä ei olisi mitenkään kummallista, että joku lätkäjengi kampanjoisi tätä vastaan. Muuten olisi ihan vitun outoa, että Jokerit kampanjoisi täysin tyhjästä jonkun Venäjän huumeongelman vuoksi.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voidaan keskittyä siihen lätkään, ja nykyajan globaalin maailman hengessä limittäisten yhteisöjen mahdollistamana keskittyä Venäjän (ja muidenkin maiden) ongelmiin jonkun muun, sopivamman, instanssin kautta.
Plääh, sun mielestä varmaan joku teddy bear tosskin on perseestä ja turhaa, kun se ei liity suoraan lätkään millään tavalla.