Ehdotus: Jokereista sateenkaariseura

  • 19 142
  • 120

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo. Mun mielestä myös Liigan joukkueet voisivat kampanjoida vaikkapa nuorten raittiuden puolesta teesillä "Kalja on syvältä. (paitsi KOFF)"
Vähemmistövaltuutetulta voisi säännöllisesti pyytää listan asioista, jotka tässä Suomen maassa ovat nk. persiillään. Homojen adoptio-oikeus, somalien syrjintä, EU, liito-oravien kakkapaikat, Talvivaara, Finnairin ulkoistukset jne. jne. Näpäytellään.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Syy homojen kaapissa pysymiseen on enemminkin median ääliömäinen suhtautuminen kuin joukkuekavereiden asenteet. Kuka itseään kunnioittava urheilija haluasi tulla tunnetuksi lähinnä vain homoudestaan eikä pelillisistä taidoistaan?

"Katso kuvat HOMO-Teron alkulämmittelystä!", "NÄIN HOMO-Paavo erkkaa mailansa!", "HOMO-Jussi huikeassa vireessä 0+0 tehot!" "Liigan Homo-pelaaja syötti oman maalin, katso kuvat!"

Edellä mainitut otsikot olisivat pelaajalle arkipäivää.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Minua kiinnostaisi, missä lehdessä tämäntyyppisiä otsikoita on ollut? Yksi uimarihan tuli kaapista joku vuosi sitten, enkä muista, että hänestä olisi tuohon tapaan sen jälkeen otsikoita kiskottu, vaan ihan normaalisti menestyksen mukaan. En tosin uintiuutisia kovin tarkkaan seuraa.
 

Filosofem

Jäsen
Siinä mielessä Jokerit olisi sopiva tällaiseksi seuraksi, kun sateenkaaren värit on ollut seuralla historian aikana käytössä, ysärillä jopa kaikki samanaikaisesti esillä peliasussa.

wink-wink

Aquanqua, ime munaa:

Jokereiden jerseyn historiasta löytyy lähes kaikki sateenkaarilipun värit: punainen, keltainen, vihreä, sininen, violetti (oranssia meillä ei ole ollut).

Koko Eteläpääty näyttääkin jo yhdeltä suurelta sateenkaariperheeltä eri värisine pelipaitoineen, joten olet oikeassa: joku pieni sateenkaarilippu pelipaidassa ei tulisi edes huomatuksi. Meillä on melkoinen 60 minuutin PACE-tifo jokaisessa matsissa.

Otetaan pari viestiä, jotka toivat keskusteluun jotain lisääkin.

Voin jo mielessäni kuvitella ne huutonaurut naapurista, jos tämä idea joskus toteutuisi. Toivottavasti ei, enkä niin usko käyvänkään. Ei kyllä pitäisi ruokkia koko tätä ketjua, mutta oli vaan pakko sanoa mielipiteeni.

Ihmettelinkin, kun kukaan ei kehtaa sanoa tätä perisuomalaista tunnetta: häpeä. Mitä naapuritkin ajattelisivat, nauraisivat huutaen.

Muutenkin tuntuisi vähintään kököltä, jos Jokerit ilmoittaisi ihan puskista, että Me suvaitaan homoseksuaaleja. Mun logiikka on, että kaikkia suvaitaan Jokereissa ihan samalla tavalla, eikä tarvitse erikseen spesifioida.

Aiemmin sä ehdotit, että Jokereiden pitäisi ihan puskista ilmoitella jotain yksittäisten pelaajien polyamorisia suhteita. Hyvä, että päästit siitä irti. Kyllähän tää sun uudempi esimerkki vähän kököltä kuulostaisi, mutta tuskin Jokereiden osaava markkinointi- ja viestintäpuoli ihan noin tyhjästä nyhjäisisi. Eipä Jokereiden koulukampanjakaan alkanut noin puskista, että Me vastustetaan koulukiusausta. Ei sekään silti ihan toivoton aloitus olisi.

Näitä mun loppuja vastauksia turhauttaa kirjoittaa ihan saatanan paljon, koska tuntuu, että kirjoitan samoja tekstejä ilman, että vastakeskustelija on niitä aiempia lukenut ja artikului pointteja, joihin olen jo kommentoinut. Sorry, mä vastaan vaan nasevasti, kun en muuten jaksa.

Kolmanneksi, ja tämä on tärkein, ei ole Jokereiden tehtävä mennä näpäyttämään Venäjää sen ihmisoikeuksia loukkaavista laeista. Se voi olla Suomen duuni tai vaikka YK:n, Unicefin tai SETAn, mutta ei Jokereiden. Mitä noihin lakeihin tulee, niin ei, ei ole mahdollista viljellä Venäjän puolella homopropagandaa, joksi ne sitä siellä kutsuvat, sillä se on siellä kiellettyä.

Ei sitten näpäytetä Venäjää.

Ylipäätään mä snaijaa yhtään, että miksi jääkiekkojoukkueen tulisi olla jokin ihmisoikeuksien airue.

Tässä meidän ajattelussa on fundamentaalinen ero ja siitä ei oikein voi väitellä. Mä ymmärrän hyvin, miksi urheilujengi (toisin sanoen urheilujengin markkinointi- ja viestintätiimi, ei itse urheilijat) voi ajaa ihmisoikeuksia, varsinkin, mikäli viesti liittyy suoraan kontekstiin, jossa urheilujengi operoi.

Ja jos todella aletaan pohtia ajankohtaisia asioita, joissa Venäjällä poljetaan pientä ihmistä maan rakoon, niin Jokereiden pitäisi alkaa taistella ainakin

Voi pallinaama, tää sun listaus ei liity lätkään. Mä osoitin, miten syrjintä seksuaalisuuden perusteella koskettaa suomalaista lätkäskeneä. Otetaan vaikka toi sun mainitsema huumeongelma: Mikäli vaikka lätkäskenessä urheilijoiden kesken ja yleensä kulttuurissa olisi paha huumeongelma, joka myös tiedettäisiin, niin mun mielestä ei olisi mitenkään kummallista, että joku lätkäjengi kampanjoisi tätä vastaan. Muuten olisi ihan vitun outoa, että Jokerit kampanjoisi täysin tyhjästä jonkun Venäjän huumeongelman vuoksi.

Tai sitten vaihtoehtoisesti voidaan keskittyä siihen lätkään, ja nykyajan globaalin maailman hengessä limittäisten yhteisöjen mahdollistamana keskittyä Venäjän (ja muidenkin maiden) ongelmiin jonkun muun, sopivamman, instanssin kautta.

Plääh, sun mielestä varmaan joku teddy bear tosskin on perseestä ja turhaa, kun se ei liity suoraan lätkään millään tavalla.
 
Kuka itseään kunnioittava urheilija haluasi tulla tunnetuksi lähinnä vain homoudestaan eikä pelillisistä taidoistaan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jason_Collins

Tästä voit lukea joitain reaktioita Collinsin ulostuloon:
http://espn.go.com/sportsnation/post/_/id/9223792/reaction-jason-collins-announcement

Huhtikuussa 2014 Collins oli Time-lehden "100 Most Influential People in the World" -numeron kannessa.

Mahtuuko Jason Collins nyt enää sinun arvioissasi kategorian "itseään kunnioittavat urheilijat", kun meni ulostautumaan kaapista? Vai olisiko pitänyt pysyä kaapissa, jotta itsekunnioitus olisi säilynyt?
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Ei sitten näpäytetä Venäjää...

Minä en ymmärrä, miten tällä asialla pystyttäisiin Venäjää näpäyttämään, ellei sitten "näpäytykseksi" laske sitä, että Jokerit kysyy venäläisomistajiltaan (ja KHL:ltä) heidän kantaansa asiaan ja saavat sekunnissa kieltävän vastauksen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Filosofem: Sulla alkaa selvästi keittämään aika pahasti yli kun olet tässä ketjussa viljelemässä pallinaamoja jne. Erikoista kuitenkin, että kehotat vittuiluhenkisesti miestä ottamaan poskeen, kun ketjun agendalla on ollut seksuaalinen tasa-arvo.

Jos määrität sen, mikä näistä epäkohdista koskee jääkiekkoa ja mikä ei sen mukaan, mikä niistä on kulloinkin mediassa esillä, niin ok. Ei siitä kauan ole, kun KHL:ssä oli huumeskandaali. Toisaalta turvattomuudesta kertoo mm. Kontiolan kauden alla antama haastattelu, jossa sanoi, että usein pelotti. Joku kiekkoilija kertoi, kuinka autokuskilla oli ase siinä hollilla, jos jotain yllättävää sattuisi. KHL:n doping-seulontojen yhteydessäkin on vastikään kerrottu tarjotun ihan huolelliset määrät bisseä. Jnejnejne...

Aiemmin sä ehdotit, että Jokereiden pitäisi ihan puskista ilmoitella jotain yksittäisten pelaajien polyamorisia suhteita.
Näin en ole helvetissäkään sanonut. Lue huolellisemmin.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ei jaksa... Eikö Jokerit vois vain pelata jääkiekkoa? Tai ostaisivat jonkun viidakkohehtaarin suojelualueeksi, että maailman metsät pelastuisivat? Tai josko palkattaisiin joku julkivegaani joukkueeseen? Kummilapsi Etiopiasta? Tai oltaisiin vaikka feministien asialla? Tai sovinistien?

Tai jos kumminkin vain pelattaisiin jääkiekkoa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Paitsi värien lisäksi niin kyllähän Jokerit aina on ollut avoin ja liberaali seura. Aika kaukaa saa hakea, jos Jokereita yrittäisi jossakin suhteessa lukea konservatiiviseksi.

En usko että muissa seuroissa olisi ollut mahdollista Teuvo Lomanin vetämät erätauko showt.
 
Minä en ymmärrä, miten tällä asialla pystyttäisiin Venäjää näpäyttämään, ellei sitten "näpäytykseksi" laske sitä, että Jokerit kysyy venäläisomistajiltaan (ja KHL:ltä) heidän kantaansa asiaan ja saavat sekunnissa kieltävän vastauksen.

Mun on tosiaan vaikea nähdä, miten Jokerit saisi luvan tällaiseen tempaukseen. Käsittääkseni Jokereita hallitsevat nykyään Putinin marionetit, ja Putin ei diggaa homostelusta ollenkaan. Ei silloin mielestäni voida profiloitua sateenkaarijoukkueeksi.
 

Filosofem

Jäsen
Filosofem: Sulla alkaa selvästi keittämään aika pahasti yli kun olet tässä ketjussa viljelemässä pallinaamoja jne. Erikoista kuitenkin, että kehotat vittuiluhenkisesti miestä ottamaan poskeen, kun ketjun agendalla on ollut seksuaalinen tasa-arvo.

No joo, mun huumorintaju on joskus niin musta (suorastaan queer-o), että ajattelinkin, että nuo heitot menevät yli. En syytä ymmärtämättömyydestä, sori kun vähintään hämmensin epäsopivalla tavalla.

Ilmeisesti molemmat meistä ovat tähän keskusteluun panoksensa tuoneet, joten jatketaan tätä kenties toiste, jos tähän keskusteluun tulee uutta rakentavaa sisältöä muiltakin kirjoittajilta.

Se on ihan selvä, että Jokereiden venäläinen osaomistus löisi jarruja rattaisiin tällaisiin keskusteluihin, mutta ehkä mä sinisilmäisesti uskon, että mikäli Jokerit haluaisivat profiloitua tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden urheiluseuraksi, siihen kyllä löytyisi keinot. Ihan satavarmasti.

Mutta V-G-, kiitti reippaasta keskustelusta ja kohta lähdetään lyömään Medvescak railoon. On vain Jokerit!
 
Se on ihan selvä, että Jokereiden venäläinen osaomistus löisi jarruja rattaisiin tällaisiin keskusteluihin,

Siellä tietenkin kehitys kulkee hieman eri vaiheessa, sillä käsittääkseni vielä 25 vuotta sitten itänaapurissa ei ollut homoseksuaaleja lainkaan. Valtionjohdon kantahan taisi olla sellainen, että Neuvostoliitossa ei ole homoja. Homous ei ollut kommunismissa mahdollista, sillä se on kapitalistisen hapatuksen ja rappion seurannaisena syntynyt sairaus. Sama päti esim. sarjamurhaamiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mun on tosiaan vaikea nähdä, miten Jokerit saisi luvan tällaiseen tempaukseen. Käsittääkseni Jokereita hallitsevat nykyään Putinin marionetit, ja Putin ei diggaa homostelusta ollenkaan. Ei silloin mielestäni voida profiloitua sateenkaarijoukkueeksi.

Trollausta. Jos aihe on niin lähellä sydäntäsi että siitä pitää kirjoittaa ihan eri liigan osiossa useampaan kertaa kuin mistä esitys tuli, miksi et avaisi Ilveksen osioon "Ilveksestä sateenkaarijoukkue" kuten Liigan kapteeneista enemmistö haluaa. Eivät tosin tainneet seuraa nimetä, mutta perinteet ensin ja viiri kattoon.

Tosin yksikään teistä jotka täällä ohjeistatte Jokereita ja niiden omistajia ei näköjään pysty edes esittämään samaa omasta seurastanne. Liigapuoli on varsin hiljainen aiheen ympäriltä.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Minulle on ikuinen mysteeri, kuinka aloite, että (esimerkiksi) Jokerit olisi (esimerkiksi) seksuaalisen tasavertaisuuden puolestapuhuja, saa aina aikaan ryöpyn väitteitä, joiden pointti on osoittaa, että maailmassa on miljoona muutakin korjauksen arvoista asiaa. Miksi homoseksuaalisuus, vaan ei sademetsät, Itämeren saasteet, naisten ympärileikkaus... Samaa henkeä olen nähnyt kymmenissä keskusteluissa ympäri verkon ja tuttavapiirin. Miksi auttaa ryhmää x, kun y olisi mielestäni enemmän apua vailla ja f:ää ei ajattele kukaan. Sitten päädytään taas auttamaan syöpälapsia, kun ne on lapsia, ja niillä on syöpä, ja siitä ei voi kai kelleen tulla vastaan sanomista.

Onko se tosiaan niin, että auttamiskohteet on laitettava johonkin arvojärjestykseen, siis yleensä puhujan omaan, ja jos siellä ykkösenä ei ole homot, niin sitten ei kyllä pitäisi auttaa, ennen kuin on (omasta mielestä) suuremman avun tarpeessa olevat hoidettu? Yleensä tämä ei edes lopu niihin syöpälapsiin, vaan päädytään siihen, että oikeastaan ei kannata auttaa ketään, kun kuitenkaan siitä ei ole mitään hyötyä, kun valtiovalta vie välistä verot ja avustusorganisaatio omat palkkionsa. Ja syöpään ne kuolee kumminkin. Ainakin siis homot.
 
Jos aihe on niin lähellä sydäntäsi että siitä pitää kirjoittaa ihan eri liigan osiossa useampaan kertaa kuin mistä esitys tuli, miksi et avaisi Ilveksen osioon "Ilveksestä sateenkaarijoukkue" kuten Liigan kapteeneista enemmistö haluaa.

Ilveksen innokkaimmista faneista on minulle välittynyt Hakametsässä sellainen vaikutelma, että en usko tällaisen asian saavan heidän keskuudessaan kovin laajaa kannatusta. Keskimäärin asia menee nähdäkseni niin, että mitä suurempi kaupunki, sitä avoimempi on ilmapiiri esim. maahanmuuttajia ja seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Siksi minusta Helsinki olisi Suomessa otollisin paikka tällaiselle tempaukselle. Jyväskylä voisi myös olla varteenotettava vaihtoehto, koska se on profiloitunut vahvasti akateemisena kaupunkina. Sen sijaan mun on aika vaikea kuvitella jotain Porin Ässiä päänavaajana seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolustamisessa.

Tosin yksikään teistä jotka täällä ohjeistatte Jokereita ja niiden omistajia ei näköjään pysty edes esittämään samaa omasta seurastanne.

Missä kohtaa olen ohjeistanut Jokerien omistajia? Esitin vain mielipiteeni siitä, miten uskon heidän asiaan suhtautuvan. En esittänyt mitään vaatimuksia siitä, mitä heidän pitäisi tehdä. Mielestäni olisi Roman Rotenbergilta melkoista itsemurhameininkiä lähteä tällaisessa asiassa pullikoimaan Putinia vastaan. Ymmärrän varsin hyvin sen, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko se tosiaan niin, että auttamiskohteet on laitettava johonkin arvojärjestykseen, siis yleensä puhujan omaan, ja jos siellä ykkösenä ei ole homot, niin sitten ei kyllä pitäisi auttaa, ennen kuin on (omasta mielestä) suuremman avun tarpeessa olevat hoidettu? .

Jos nyt kuitenkin ensisijaisesti valittaisiin sellaiset auttamiskohteet, joka eivät olisi vastoin toisen maan lakeja? Viittasin jo aiemmin siihen, että vaikka kannatan kuolemantuomion poistamista, en toivoisi Jokerien lähtevän kampanjoimaan kuolemantuomion poistamisesta jos seura pelaisi näytösottelun Los Angelesissa.

Mutta nyt Areenalle. Jääkiekon pariin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jaahas. Vai että oikein sateenkaariseuraksi halutaan muuttua? Jotenkin itse vierastan sitä, että seurat aktiivisesti hakeutuisivat tiettyjen väestönosien seuroiksi tai lähtisivät edes aktiivisesti toimimaan urheiluun liittymättömien seikkojen kanssa. Kiekko kiekkona, politiikka politiikkana ja homot homoina näin kärjistetysti.

Noin muutenkin vierastan sitä ajatusmallia, että tietyt vähemmistöt pitäisi vielä 2010-luvun Suomessa nostaa jalustalle joko positiivisen tai negatiivisen syrjinnän kautta. Itse vierastan esimerkiksi keinotekoisia kiintiöitä firmojen rekryissä tai tiettyjen hakijojen/kandidaattien hylkäystä tai hyväksymistä vastaavin perustein. Jos se tarkoittaa täysin miesvaltaista hallitusta, niin aivan se ja sama. Ja jos se tarkoittaa täysin musista lesbonaisista koostuvaa henkilökuntaa, niin ei merkitystä. Kunhan vain paikat on jaettu kyvykkyyden mukaan. Paras valittakoon, riippumatta ihonväristä, uskonnosta, sukupuolesta, iästä, seksuaalisesta suuntautumisesta tai muista homman kannalta epäoleellisista tekijöistä.

Jos jotain, niin joku tiedote tai vastaava riittää omasta puolestani. Tuosta vaikka nyt PR-mielessä voitaisiin julkaista "Liigan homofobista lausuntoa" paheksuva juttu ja laittaa vaikka Ossi NHL:n (Nuorten Homolehti, liekö vielä pystyssä) tenttiin. Ei meidän tarvitse lähteä ratkaisemaan homojen ihmisoikeuskysymyksiä. Pieni tuki ja muistutus on mielestäni se, mitä urheiluseuralta voidaan enimmillään edes odottaa.
 

Tuoppi

Jäsen
Minulle on ikuinen mysteeri, kuinka aloite, että (esimerkiksi) Jokerit olisi (esimerkiksi) seksuaalisen tasavertaisuuden puolestapuhuja, saa aina aikaan ryöpyn väitteitä, joiden pointti on osoittaa, että maailmassa on miljoona muutakin korjauksen arvoista asiaa. Miksi homoseksuaalisuus, vaan ei sademetsät, Itämeren saasteet, naisten ympärileikkaus... Samaa henkeä olen nähnyt kymmenissä keskusteluissa ympäri verkon ja tuttavapiirin. Miksi auttaa ryhmää x, kun y olisi mielestäni enemmän apua vailla ja f:ää ei ajattele kukaan. Sitten päädytään taas auttamaan syöpälapsia, kun ne on lapsia, ja niillä on syöpä, ja siitä ei voi kai kelleen tulla vastaan sanomista.

Vastaus on oikeasti aika helppo. ;) Vaihtelee toki hieman kontekstista (jokerit osoittaa tukea tasavertaisuudelle tai vaikka sukupuolineutraali avioliittolaki).

Kyllä se tässä kohtaa on tuo jo mainittu ja parjattu "sen arvoja edustat jonka leipää syöt". Muutenkin monella vähän hakusessa mikä ero on sillä että joku maa säätää yhtä ihmisryhmää sortavia lakeja joiden perusteella kyseisen ryhmänedustaja tai puolestapuhuja voi saada vankilatuomion, ja vaikka nälänhädällä, huumeongelmalla tai USA:n kuolemantuomiokäytännöllä. Ja mitä muihin ketjun hypoteettisiin kysymyksiin tulee niin ehdottomasti voisi vastaavaa keskustelua käydä NHL:n tai yksittäisen NHL-joukkueen kohdalla jos USA:ssa olisi vielä rotuerottelulait voimassa.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka suhtaudunkin seksuaalivähemmistöjen hyvinvointiin vakavasti, niin tämä keskustelu on nyt kyllä hiukan harhautunut siitä oleellisesta, eli lähdeverokeskustelusta. Mielestäni meidän tulisi keskittyä vielä tähän verokysymykseen, koska se jäi mielestäni hiukan epäselvälle tolalle. Siksi toisekseen Ukrainan tilanteen ja talouspakotteiden vaikutus jääkiekkotoimintaan on myös vielä auki.

E: Niin ja mites sitten se megafoni. Taas ollaan lähdössä katsomosta karkuun, kun asiat ei miellytä. Eikö se ole riskialtista, kun se kohdistuu samaan päivään kuin Karalahden paluu kokoonpanoon. Tästä voisi joku laskea helposti 1+1.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ehdottomasti Jokereilla olisi mahdollisuus toimia niin. Ehdottomasti sillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta toimia niin.

Jokainen miettiköön motiiveitaan. Jos motiivi on edistää tasa-arvoa, peukku ylös. Jos tarkoitus on provosoida, peukku alas. En usko, että sateenkaariväki haluaa olla sormi, jolla muut osoittelevat tiikeripainija-actionheromania.

Lisäksi Venäjän tuomitseminen homojen kohtelusta on tällä hetkellä ehkä pikkiriikkisen mittasuhteetonta. Tarkoitan, että jos osoittaa tätä epäkohtaa, tuleeko epäsuorasti tukeneeksi maan muuta politiikkaa?

Laittakaa ensin eu-logo kypärään. Se sisältää sekä Pro gay- että Pro peace-viestit.
 

Gemondo

Jäsen
Jep, en kyllä ymmärrä minäkään että minkä ihmeen takia Jokereiden tulisi lähteä profiloitumaan seurana miksikään sateenkaarijengiksi. Eihän Jokerit vieläkään -vaikka jo herran vuotta 2014 elämme- hyväksy edes heteroita. Tai ei se ainakaan virallisesti ole toivottanut heteroita tervetulleiksi edes katsomoihin!
Jospa jätetään nämä ihmisten erittelyt vaikka baskifutisjengeille ja uskovaisten salibandyseuroille.
 
Pointtini oli se, että jääkiekkoyleisö ei ole sortunut homovastaisiin huutoihin jalkapalloyleisön rasististen huutojen tapaan.

Mä olen aivan satavarma, että lätkäpelien katsomoissa on Suomessa kaikunut lukemattomia kertoja huuto "vitun homo". Jos sanaa "homo" käytetään pejoratiivina, kyseessä on homovastainen huutelu. Väitteesi ei siis pidä paikkaansa.

On myös aivan varmaa, että jos joku SM-liigapelaaja uskaltautuisi kaapista ulos, hän saisi siitä kuulla vastustajien faneilta homovastaista huutelua kyllästymiseen saakka.
 

Adam89

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei mitään sateenkaarilippuja ym perseilyä. Jotka haluaa olla alan aktivisteja niin voi varmaan tehdä jotain muuta kuin fanittaa Jokereita. Jos joku on homo joukkueessa tai faneissa niin siinähän on ja siitä ei tehdä mitään numeroa, silloinhan se on myös tasa-arvoa. Jos itse joku haluaa kuuluttaa suuntautumistaan niin voi kuuluttaa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On myös aivan varmaa, että jos joku SM-liigapelaaja uskaltautuisi kaapista ulos, hän saisi siitä kuulla vastustajien faneilta homovastaista huutelua kyllästymiseen saakka.

Onhan tosta tietääkseni jo esimerkki. Vai miten on käynyt Harri Tikkasen kohdalla? Itse en ainakaan mitään homottelua kuullut häntä kohtaan Hartwallilla. Homottelu yleisöstä Tikkasta tai ketä tahansa muuta homoa vastaan vaan on aivan yhtä säälittävää ja väsynyttä kuin esimerkiksi huutaa Semirille terroristi-huutoja tai Liivikille vitun ryssää. Kyllä, Väänäsenkin ryssittely oli todella väsynyttä. Mut nyt puhuin yleisön huudoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös