Lopetetaan vaan, koska menee ohi aiheen, mutta sanon vain tämän:
Ovechkin on pelaaja, josta pyritty leipomaan sitä kuvaa pelaajana, mikä sinullakin on, mutta se on typerä väite.
Puhumme historiallisen kovasta maalintekijästä, jolla on kuitenkin tilastoissaan esimerkiksi 2000-luvulla eniten taklauksia pudotuspeleissä NHL:ssä. Lisäksi vajaan 800 maalin lisäksi syöttöjä on yli 600.. yksipuoliseksi pelaajaksi väittäminen on ihan järjetöntä.
No et sä Ovechkinista saa mitenkään monipuolista pelaajaa leivottua, koska sillä on 600 syöttöpistettä kasassa. Tai siis joo, osaahan se syöttää myös ja lätyttääkin osaa olen nähnyt. Kyllä. Kuka tähtipelaaja ei sitten osaa noita asioita? Ei se Ovechkinista tee kuitenkaan erityisen hyvää pelinrakentajaa/monipuolista pelaajaa kun ruvetaan vertaamaan oikeasti tuollaisiin pelaajiin NHL:n tähtikategoriassa. Toki Liiga-pelaajiin, jos lähdetään vertaamaan, niin sitten Oviesta voisikin puhua monipuolisena pelaajana. Riippuu vähän mihin verrataan tietenkin. Varsinkin kun Ovien koko ura on perustunut enemmän kyttäämiseen kuin mihinkään kahdensuunnan pelaamiseen pl. Trotzin aikakausi lopussa, niin sana monipuolisuus ei hänen kohdallaan sovi samaan lauseeseen mitenkään. Ovechkin on maalit ja fyysinen pelaaminen, paska omiin päin eikä mikään ketjukavereistaan parempi tekevä, vaikka joo osaa syöttää. Eikä sovi Koivistoiseenkaan sana monipuolisuus.
Monipuoliset pelaajat tekevät sitten ihan kaikkea. Heillä on hyvä pelikäsitys jonka seurauksesta he tekevät ympärillä olevista pelaajistaan parempia, eikä toisinpäin, että he tarvitsevat itse ruokkijaa kuten Ovie tai Koivistoinen onnistuakseen. Monipuoliset pelaajat osaavat myös itse tehdä maaleja vähintään kohtalaisella tasolla. Monipuoliset pelaajat osaavat pelata molempiin suuntiin ja tehdä tilaa ketjukavereille voittamalla irtokiekkoja kulmissa jne. Mä en näe Koivistoisessa tätä "monipuolisuutta", enkä Oviessa, mutta hänen pelinsä käsittely ei kuulu edes koko tähän ketjuun. Koivistoisen kuuluu.
Omituinen analyysi pelaajasta joka toissakaudella oli pudotuspelien paras pistemies, eniten syöttöjä, eniten maaleja ja valittiin pudotuspelien arvokkaimmaksi pelaajaksi. Tekee sentteriksi poikkeuksellisen paljon maaleja. Tällä kaudella aloittanut paljon ja erittäin hyvällä prosentilla.
Se, mitä Koivistoinen on tehnyt yhtenä keväänä, niin ei määrittele hänen koko uraansa. Joo, häneltä löytyy yksi kevät jolloin osui kaikki nappiin. Oliko se suonenveto? Kenties, ainakaan hän ei ole todistanut etteikö näin kenties olisi.