Mainos

Eduskuntavaalit 2023

• 379 539
  • 4 394

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Voi vitun Orpo, ihan sinällään asiallinen pointti tuo sinimusta kommentti, mutta kyynel silmässä siitä kertominen meni suoraan Sannan lapaan. Sanna pyysi anteeksi ja keräsi pisteet.

Ei perkele oikeasti.

Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt oli Orpolta hyvä veto, vaikka tututulla tasolla onkin muuten tänään vetänyt.

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Oli Sannalta vähän noloa kiemurtelua, kun on koko kampanjan ajan huutanut tota siniMUSTAA kylmää ja pahaa tulevaisuutta, niin nyt sitten ei muka ymmärrä mihin se viittaa, kun on koko ajan juuri tuota mielleyhtymää yrittänyt alleviivata.

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Sinimusta hallitus on ihan sopiva termi kansan suuhun, mutta Marinin ei olisi sitä pitänyt käyttää. Siinä on samaa tenhoa kuin huulipunahallituksessa jne.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Näittekö minkä kaveri iskee? Hyvä Orpo! Purra väänti myös onnistuneesti ruuvia.

Tuo sinimusta hallitus on terminä ihan helvetin typerä ja mauton.

Minusta Orpon kuitti oli tietysti täysin oikeassa, mutta vähän varovaisesti se kuitti lähti. Sanna otti niitin vastaan, ja käänsi asian itselleen eduksi pyytämällä anteeksi.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jep, tämä on hyvä pointti. Olen ollut osakkaana listaamattomassa pk-yhtiössä, ja sieltä otettiin ulos korkeintaan tuota 8%:ia hyvinä vuosina. Monena vuonna ei mitään, jos oli bisneshaasteita.

Olen tässä samaa mieltä että yrityksen omistajan/osakkaan pitää hyötyä siitä jos homma toimii. Jos ei toimi niin silloin pitää miettiä missä parannetaan.

Yksi asia missä itse olen kannustinloukussa on ulosotto ja sen järjettömyys.

Mun velat on niin suuret että mun elinikä ei riitä niiden maksuun.. Työntekoon ei ole kannustusta vaikka mulla työsuhde vielä onkin tosin lomautettuna.

Ulosoton kannustinloukku on seuraava. Suojaosuus on noin 922€/kk mikä takaa niukan toimeentulon. Mutta kaikki mitä tienaat sen yli menee käytännössä ulosottoon. Suojaosuuden ylittävä osuus niin tuloista menee 66% ulosottoon 1844€ asti jonka jälkeen suojaosuus poistuu ja menee 33% kaikista.

Eli tuo ei hirveästi kannusta tekeen työtä mistä maksetaan alle 4000€/kk.

Jos tienaan 1500€ niin siitä pois 922€ eli 578€ josta summasta 66% vie ulosotto. Tämän prosentin pitäisi olla 1844€ asti 20% jonka jälkeen ulosoton osuus nousisi porrastetusti. Tämä tekisi sen että voisin mieluusti tehdä mitä työtä vaan koska silloin mulle jäisi jotain hyötyä että käyn töissä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy