Ilmari Ahde
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Haukiputaan huorakuoro
Ja äänioikeus myös torakoille.Sosiaaliturva kuuluu myös koirille.
Ja äänioikeus myös torakoille.Sosiaaliturva kuuluu myös koirille.
Eiköhän se tarkoita käytännössä vastuullista ja kestävän kehityksen mukaista politiikkaa ympäristöstä sekä luonnon biodiversiteetin kunnioitusta.Mitä tuo lajien välinen solidaarisuus tarkoittaa?
Paarman tai hyttysen nitistäminen on sama kuin tappaisi ihmisen ja ampiaispesän myrkyttämällä saa tuomion joukkomurhasta?Ja äänioikeus myös torakoille.
Taitaa mennä äänet, kuten kyselyt ovat osoittaneet. Mutta mitkä puolueet hallitukseen, se onkin täysin mysteeri. Sdp lienee ainoa (melko)varma hallitukseen.
Mulla on sellainen kutina että persut lohkaisee tänään oikein kunnon jytkyn.https://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit-2019/a/2fc2131f-6211-4bd7-ba42-32558600ee6f
Tässä hyvää ”analyysia” tulosillan kulusta. Jännäksi menee ellei ennakkoäänissä ole demareilla 4 prosentin johto. Kolmen prosentin johto persuihin ei välttämättä riitä.
Sama. Omalla äänestyspaikalla oli oikein jonoakin. Viime kunnallisvaaleissa oli paljon paljon hiljaisempaa äänestyspäivänä.Mulla on sellainen kutina että persut lohkaisee tänään oikein kunnon jytkyn.
EELI KYTÖMÄKI
Oon muunsukupuolinen, helsinkiläinen, mielenterveyskuntoutuja ja aktivisti.
MISKA KARHU
Olen mielenterveyskuntoutuja, opiskelija, runoilija ja transaktivisti.
ANNIKA PAJULUOMA
Olen yhteiskuntatutkimuksen opiskelija, doula, imetystukiäiti, laktivisti, synnytysaktivisti ja äiti.
JOHANNA POHTINEN
Olen punk-bändissä laulava kinkytutkija.
TERHI HEIMONEN
Olen kainuulainen feministi, kehoaktivisti ja mielenterveyskuntoutuja.
Kyllä. Sekä hallituksen kasaamisessa, että ennenkaikkea tulevissa poliittisissa päätöksissä. Velaksi eläminen pitäisi kääntää päinvastaiseksi. Ketkä tahansa ovatkaan hallituspuolueita, tullaan heitä moittimaan huonoista päätöksistä ja valehtelemisesta.Pitkä ja kivinen tie on edessä.
Sama. Omalla äänestyspaikalla oli oikein jonoakin.
"Alan miesten" koodikieltä. Saamistaan rikostuomioista puhuvat tyyliin " västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään".Feministisen puolueen ehdokas Anna Jensen on muun muassa tätä mieltä: "On taisteltava yhdenvertaisuuden, syrjimättömyyden ja globaalin, myös lajien välisen, solidaarisuuden puolesta: maailma ei kuulu joillekin enemmän kuin toisille."
Mitä tuo lajien välinen solidaarisuus tarkoittaa?
Perinteisesti itsellä ollut käsitys, että vilkas äänestäminen sataa eniten SDP:n laariin, kun siellä ehkä eniten sellaisia viitsiikö vai eikö viitsi mennä äänestäjiä. Toki voi olla vanhentunut käsitys.
Mulla on nenä kutissut siihen malliin että tuo vilkas ennakkoäänestäminen varsinkin kertoo siitä että sieltä sataa paljon persujen laariin. Ovat saaneet nukkuvia reippaasti liikkeelle.Perinteisesti kyllä mutta persut sekoittaneet tätä aika pahasti, ja nykyään "konsensus" on enemmän sen puolesta, että sataa persuille
Mulla on nenä kutissut siihen malliin että tuo vilkas ennakkoäänestäminen varsinkin kertoo siitä että sieltä sataa paljon persujen laariin. Ovat saaneet nukkuvia reippaasti liikkeelle.
Vähän kyllä vituttaa nukkuvat, eli ne jotka eivät äänestä. Ei voi mitään.