Eduskuntavaalit 2019

  • 395 030
  • 3 925

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuo lajien välinen solidaarisuus on ihan Pentti Linkolaa. Sillä erotuksella vaan että feministit eivät taida tahtoa lähes koko ihmiskunnan kuolemaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Taitaa mennä äänet, kuten kyselyt ovat osoittaneet. Mutta mitkä puolueet hallitukseen, se onkin täysin mysteeri. Sdp lienee ainoa (melko)varma hallitukseen.

Ihmeenä pidän ellei Kokoomus ole myös, jos Antti pääsee valitsemaan niin perussuomalaisia se ei ota ja mikäli Keskusta on vasta 4. niin tarvitisi sitten melekinä kaikki loput tuolta häntäpääsä jos hyppäisi kahden "isomman" puolueen yli. Varmaan demareille kuitenkin mieluisin olisi Keskusta joukosta Kokoomus, Perussuomalaiset, Keskusta. Se riippunee nyt aika paljon paikkamääristä.
Se lienee selvää että vihervasemmistohallitus on täyttä utopiaa, niin paljon eivät saa ääniä kasaan, ei sitten millään.
Omat ajatukset vilkas ennakkoäänestys kyllä muodostaa.

Pitkä ja kivinen tie on edessä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on sellainen kutina että persut lohkaisee tänään oikein kunnon jytkyn.
Sama. Omalla äänestyspaikalla oli oikein jonoakin. Viime kunnallisvaaleissa oli paljon paljon hiljaisempaa äänestyspäivänä.

Toivon, että Kokoomus ohittaa demarit. Pidän mahdollisena, että SDP vajoaa kolmanneksi.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdokkaat — FEMINISTINEN PUOLUE

EELI KYTÖMÄKI
Oon muunsukupuolinen, helsinkiläinen, mielenterveyskuntoutuja ja aktivisti.

MISKA KARHU
Olen mielenterveyskuntoutuja, opiskelija, runoilija ja transaktivisti.

ANNIKA PAJULUOMA
Olen yhteiskuntatutkimuksen opiskelija, doula, imetystukiäiti, laktivisti, synnytysaktivisti ja äiti.

JOHANNA POHTINEN
Olen punk-bändissä laulava kinkytutkija.

TERHI HEIMONEN
Olen kainuulainen feministi, kehoaktivisti ja mielenterveyskuntoutuja.

Täytyy kyllä sanoa, että aika värikästä porukkaa. Taitaa toi mielenterveyden järkkyminen olla noissa porukoissa ihan arkipäivää.
 
No niin. Nyt äänestämisen jälkeen on häviävän pienen hetken jälkeen olo toivoa täynnä. Mitä jos oikeasti työstä saamia tuloja saisi omaan taskuun enemmän kuin jakoon? Kyllä minä ne ALV:in avulla jakaisin joka tapauksessa senkin jälkeen :)

Noh, hankala kuvitella minkään puolueen saavan niin kovaa mandaattia kansalta, että mitään näkyvää saataisiin seuraavallakaan kaudella aikaan. Pessimismi alkaa nostamaan päätään samaan aikaan, kun tässä kirjoitan :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
K

Kiekkokatsoja

Pitkä ja kivinen tie on edessä.
Kyllä. Sekä hallituksen kasaamisessa, että ennenkaikkea tulevissa poliittisissa päätöksissä. Velaksi eläminen pitäisi kääntää päinvastaiseksi. Ketkä tahansa ovatkaan hallituspuolueita, tullaan heitä moittimaan huonoista päätöksistä ja valehtelemisesta.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Sama. Omalla äänestyspaikalla oli oikein jonoakin.

Sama homma, kun koko kylässä on alle 3000 ihmistä ja ensimmäinen kerta omassa historiassa että oli jono. Jonossa pari itselle tuttua kaveria joiden voin satavarmasti sanoa äänestäneeni perussuomalaisia. Tosin en heidän aiemapaa äänestyskäyttäytymistä tiedä.

Normaalisti täällä taitaa kepulaiset kerätä jonkun 75% kannatuksen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Heh, enpä oo ikinä noin pientä puoluetta äänestäny. Meneekö ääni tavallaan hukkaan siinä... eihän noin pitäisi koskaan miettiä, mutta hiipii se ajatuksiin tollasessa :)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Feministisen puolueen ehdokas Anna Jensen on muun muassa tätä mieltä: "On taisteltava yhdenvertaisuuden, syrjimättömyyden ja globaalin, myös lajien välisen, solidaarisuuden puolesta: maailma ei kuulu joillekin enemmän kuin toisille."

Mitä tuo lajien välinen solidaarisuus tarkoittaa?
"Alan miesten" koodikieltä. Saamistaan rikostuomioista puhuvat tyyliin " västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään".
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, meillä myös ihan jonon lykkäsi äänestyspaikalle. Toivoa riittää illalla ainakin sen hetken verran, ennen kuin turpaan alkaa tulla. Sekä finaalissa että vaaleissa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Perinteisesti itsellä ollut käsitys, että vilkas äänestäminen sataa eniten SDP:n laariin, kun siellä ehkä eniten sellaisia viitsiikö vai eikö viitsi mennä äänestäjiä. Toki voi olla vanhentunut käsitys.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perinteisesti itsellä ollut käsitys, että vilkas äänestäminen sataa eniten SDP:n laariin, kun siellä ehkä eniten sellaisia viitsiikö vai eikö viitsi mennä äänestäjiä. Toki voi olla vanhentunut käsitys.

Perinteisesti kyllä mutta persut sekoittaneet tätä aika pahasti, ja nykyään "konsensus" on enemmän sen puolesta, että sataa persuille
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Perinteisesti kyllä mutta persut sekoittaneet tätä aika pahasti, ja nykyään "konsensus" on enemmän sen puolesta, että sataa persuille
Mulla on nenä kutissut siihen malliin että tuo vilkas ennakkoäänestäminen varsinkin kertoo siitä että sieltä sataa paljon persujen laariin. Ovat saaneet nukkuvia reippaasti liikkeelle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vähän kyllä vituttaa nukkuvat, eli ne jotka eivät äänestä. Ei voi mitään.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mulla on nenä kutissut siihen malliin että tuo vilkas ennakkoäänestäminen varsinkin kertoo siitä että sieltä sataa paljon persujen laariin. Ovat saaneet nukkuvia reippaasti liikkeelle.

Toisaalta voi olla että paniikki persujen menestyksestä on saanu kaikki muut liikkeelle. Saapi nähdä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Vähän kyllä vituttaa nukkuvat, eli ne jotka eivät äänestä. Ei voi mitään.

Mikäs siinä niin vituttaa? Tuolle nyt voi olla vaikka mitä perusteita. Isoja syitä ovat varmasti kiinnostuksen puute politiikkaa kohtaan ja sopivan puolueen löytäminen. Varmasti myös koetut pettymykset kopromisseina luotuja hallitusohjelmia kohtaan. Sitten, jos internetistä koittaa löytää jotain järkevää keskustelua asiasta, niin helposti törmää siihen idioottien vouhkaamiseen ja muiden puolueiden sekä äänestäjien nimittelyyn. Ei sitä paskaa oikeasti jaksa. Tuohon vielä päälle kaikki tuulitakkien suhinat päälle vaalilupausten osalta alkaen siitä, kun äänestys on sulkeutunut.
 

MegaForce

Jäsen
Oma tulosvetolappuni
1. SDP
2. Kokoomus
3. Perussuomalaiset
4. Keskusta
5. Vihreät
6. Vasemmistoliitto
7. Siniset
8. RKP
9. KD
10. Liike Nyt
11. Piraattipuolue
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Oulussa ei yllättäen jonoja. Juha sä teit sen ihan ite.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös