Siksi on olemassa työttömyysetuudella opiskelu, jolla tuetaan juuri työttömiä, työttömyysvaarassa olevia ja varsinkin pitkäaikaistyöttömiä.
Toki voitaisiin tehdä niin, että kaikille olisi sama, että opiskellaan työttömyysetuudella. Tätä vaatimalla kannattaa kuitenkin muistaa se, että silloin todennäköisesti opiskelijoiden matkaetuja sekä muita alennuksia (joita pidän huomattavina) leikattaisiin, ehkä myös lopetettaisiin.
Itse olen sitä mieltä, että ansiosidonnainen on se asia, johon pitää puuttua. Esimerkkinä teet työtä ja hankit itsellesi ansiosidonnaisen kovalla palkalla tarkastelujakson aikana ja sitten lennät thaimaahan talveksi.
Samoin se, että tuetaan jotain velkojen korkoja ja velkoja sekä omistusasumista vaikka lähtökohtana pitäisi olla, että kun on omaisuutta niin se pitäisi realisoida eikä niin, että sitä tuetaan valtion rahoista.
Edit:
En tiedä onko tuossa matkatuessa joku omavastuu, minulla ei vaan katsotaan juurikin kilometrien mukaa ja päätöksen saa vieläpä vuodeksi eteenpäin eli ei tarvitse hakea joka kuukausi vaan käytännössä kerran vuodessa. Ja tällöin on mahdollista muuttaa vaikka koulun viereen asumaan ja olla vaan ilmottamatta siitä mihinkään.