Voi hyvänen aika. Tämä rehti Lapin mies se on ennen joka ikisiä vaaleja täällä esiintymässä jonain liikkuvana äänestäjänä ja vakuuttelemassa puolueettomuuttaan, mutta sitten lähempänä h-hetkeä kerta toisensa jälkeen alkaa se Kepun luukutus. Vaalien välit sitten ollaan rehellisesti Maalaisliiton miehiä. En tiedä kehen tuo show uppoaa, toivottavasti ei kehenkään. Sen verran läpinäkyvää propagandaa tuo on.
Diipa daapaa kirjoitat paskaa. En ole kymmeneen vuoteen onnistunut äänestämään peräkkäisissä vaaleissa samaa puoluetetta, joten kuka sitten on liikkuva äänestäjä jos en minä? Olen äänestänyt neljän eri puolueen ehdokkaita eri vaaleissa. Minua ei muuten edes loukkaa nimettelysi, joskin aika kiveen kalkahtaa, kun olen koko elämäni asunut eri kaupungeissa, joista suurimmassa on yli 20 miljoonaa asukasta - eikä tietääkseni tuommoista puoluetta ole ollut koko elinaikanani. Jos et tiedä edes mitä puolueita Suomessa tällä hetkellä on, niin miksi suotta vaivaudut politiikkaa pohtimaan? Kysypä opettajaltasi päivitystä, tai jos peruskoulu on jo käytynä, niin kaivapa vanhat koulukirjat esiin.
Toivon totisesti että kirjoituksissani näkyy kritiikki nykymenoa kohtaan. Olen erittäin pettynyt oikeastaan kaikkeen mitä hallitus on tupeltanut. Sekä sen aikeisiin että erityisesti siihen että se on epäonnistunut tekemään melkeinpä kaiken mitä on yrittänyt. Se, että fiksuimmat rotat jättivät uppoavan laivan ei saa minulta mitään myötätuntoa. Toivon, että nöyrä ja aina auktoriteettejä kunnioittava kurja kansamme uskaltaisi ja tajuaisi ilmaista, että persilleen meni, ei jatkoon. Toivon jytkyä kaikille muille paitsi päähallituspuolueille plus vihreille perseilijöille. Tätä kutsutaan poliittiseksi vastuuksi.
Näistä vaaleista todettakoon, että Sipilän ylivoimanen talousosaaminen periaatteessa kyllä houkuttaa äänestämään heitä, kovastikin. Mutta toisaalta minua epäilyttää se, että linja on paikoin turhan lähellä kokoomuksen liian kovaa leikkauslinjaa. Sipilällähän on muitakin keinoja, mutta aion kuunnella useamman vaalitentin ennen kuin päätän kenen talouspolitiikkaa tuen. Stubbista ei pääministeriksi ole, joten hänelle ääneni ei mene (kuka nyt näillä näytöillä haluaa Stubbia tukea??). Kokoomuksen poliikalla emme nouse lamasta, joten he eivät ääntäni saa. Muuten pyrin pitämään mahdollisuuksia auki, kunnes joku vaihtoehto alkaa tuntumaan parhaalta.