Toimeentulotuella pärjää ja pysyy leivässä.
Ilman lisätukia ei sitten asu, asumisenkaan ratkettua ei ole varaa sosiaaliseen elämään/harrastuksiin. Nykyhinnoilla ilman ulkopuolista jeesiä pärjääminen ja leivässäpysyminenkin on veitsenterällä, eikä kestä ainoaakaan yllättävää menoerää, sitten ollaankin nälissään.
Vaikutusta on varmasti, mutten usko, että esim. Nallen eliniän odote on juuri Veikkoa parempi, vaikka tuloissa onkin mieletön ero.
Asiasta löytyy ihan validia tutkimustietoakin, ettei tarvitse uskossa elää.
Ihmisen perusturva riittää elämiseen (tiedän, koska olen elänyt toimeentulotukea pienemmillä tuloilla).
Tätä kommenttiesi perusteella on mahdoton uskoa. Lienet sitten saanut perheeltäsi lisäapua tms. koska itse kauan sitten viime vuosituhannella, jolloin tukien periaatteessa piti olla vielä jossain suhteessa tulotasoonkin, en itse ainakaan pärjännyt kyseisellä avustuksella, vaan piti keksiä jos jonkinlaista säätöä (yrittäjähenkisyyttä) elääkseen. Onneksi ei aikuisuuttaan ole moisen kanssa joutunut kärsimään, mutta muista, että on oikeasti ihmisryhmiä, joiden kohtalona on yrittää selvitä vuodesta toiseen, vailla toivoakaan muutoksesta parempaan. Tämä on todellisuutta.
Sovitaanko kuitenkin, että jätetään ne arvailut kunkin "poliittisesta" suuntautumisesta sikseen ja keskustellaan mieluummin asioista. Olen kuitenkin jo aiemmin täällä kertonut, etten kuulu mihinkään poliittiseen ryhmään, enkä tule koskaan kuulumaankaan, yhteiskuntaan suhtaudun kuitenkin positiivisesti ja se on minulle tärkeämpi, kuin minkäänlainen poliittinen hapatus. Ilman yhteiskuntaa ei voi elää, mutta ilman poliitikkoja mainiosti. Äänestäminenkään esimerkiksi ei ole mikään kovin mielekäs teko, parempi sen sijaan pyrkiä vaikuttamaan erilaisen aktiivisen toiminnan ja osallistumisen kautta, ilman yhtään opportunistista broileria välistä vetämässä.
Ehkä tämän alustuksen myötä sitten voi palailla asiaan.