MacKinnonilla Cupin voittaessaan oli tukenaan joukkue, jolla oli toimiva pelisysteemi (toisin kuin Edmonton Oilers, jolla näyttää olevan melkoisia puutteita mm. puolustusalueen puolustuspelissä ja vastaiskujen puolustamisessa), ja tasapainoinen rosteri ilman selvästi liian isossa roolissa pelaavia heikkoja lenkkejä (kuten Edmontonilla ykkospakki Nurse, maalivahtikaksikko Skinner/Campbell ym).Tätähän minä olen sanonut jo vuosia. Niin on. Mutta yhtä varma kuin sinä olet siitä että hän voittaa Stanley Cupin, minä taas olen varma ettei voita.
Näistä kahdesta pelaajasta kun toinen pelaa joukkueelleen, ja toinen itselleen.
Myyttiset voittavat pelaajatkaan, kuten MacKinnon, Point jne. eivät ole koskaan NHL:n historiassa voittaneet mitään vastaavassa tilanteessa kuin McDavid Oilersissa. Eivätkä tule voittamaan. Se on nimittäin joukkuepeli, ja myyttisellä voittajatyypilläkin pitää olla sen verran tuuria että päätyy joukkueeseen jossa on riittävästi laatua.
McDavid nähdäkseni on maailman paras jääkiekkoilija, joten taso riittää kyllä Cupin voittamiseen, jos yhtä hyvä paikka tulee eteen kuin MacKinnonilla 2022. Nyt vain on semmoinen tilanne, että Oilers tuhlaa maailman ykköspelaajan parhaat vuodet tuolla touhullaan.