Eilen taas porukka väheni leirillä. Upshall vapautettiin PTO:staan, mutta kai joku ajatus on vielä, että yrittäisivät saada Condorsiin. Hänelle tuli tuo loukkaantuminen huonoon paikkaan. Lisäksi Gravel, Lowe ja Malone waiversiin. Marody puolestaan suoraan Condorsiin ilman waivereita. Gravel oli ehkä pieni yllätys, koska on ollut parempi kuin Jerabek. Mutta toisaalta Jerabek lienee lähtökohtaisesti kokoonpanossa vaikka pelaisi harjoituspelit miten huonosti tahansa.
Maalivahteja jäljellä kolme ja mielenkiinto tietenkin siinä, että aloittaako Koskinen vai Montoya kauden ylhäällä. Tai ehkä molemmat pidetään alkuun mukana, mutta se sitten taas vie yhden kokoonpanopaikan turhaan.
Hyökkääjiä on jäljellä 16. Eilen ennakkokaavailujen kakkos- ja kolmosketjuja vähän oli sotkettu harjoituksissa eli Draisaitlin rinnalla olivat Lucic ja Yamamoto. Kolmosesta Strome ei ollut jäällä jonkin pienen vamman takia, joten Khairan laidoilla olivat Rieder ja Puljujärvi. Mutta noista 16 voisi varmasti Oilersissa aloittavina pitää osastoa McDavid, Draisaitl, Strome, Brodziak, RNH, Lucic, Khaira, Rattie, Rieder ja Puljujärvi. Sitten on sellaisia, jotka harjoituspelien perusteella eivät ehkä ansaitsisi paikkaa, mutta historian ja sopimusten perusteella lienevät mukana eli Caggiula ja Kassian. Ja sitten on haastajaosasto Yamamoto (yrittää ylempiin ketjuihin), Åberg (itse luulen että ei riitä), McLeod (vahva leiri ja saattaa olla mukana yllättävän pitkään) ja Chiasson (PTO, itselläni ei oikein mitään mielikuvaa miten on suoriutunut).
Oma veikkaus ylhäällä aloittaviksi hyökkääjiksi McDavid, Draisaitl, Strome, Brodziak, RNH, Lucic, Khaira, Rattie, Rieder, Puljujärvi, Caggiula, Kassian ja Yamamoto.
Ja sitten puolustus. Mukana on vielä yhdeksän puolustajaa ja Sekera, joka luonnollisesti menee IR:lle tai todennäköisemmin LTIR:lle. Varmat tapaukset Klefbom (L), Larsson (R), Nurse (L), Benning (R) ja Russell (L). Sitten on kaksi nuorta kaveria eli Bear (R) ja Bouchard (R). Bear on erityisen hyvä ollut sekä yli- että alivoimalla. Bouchard taas on kiekon kanssa ja hyökkäyssuuntaan ehkäpä lahjakkain tuosta koko puolustajaosastosta, mutta omassa päässä luonnollisesti vaikeuksissa tuossa vaiheessa uraansa. Kaikki merkit viittaavat siihen, että Bouchard aloittaa ylhäällä ja saa vähintään sen yhdeksän peliä. Itse olen sitä mieltä, että viimeistään niiden pelien jälkeen hänen pitäisi lähteä takaisin junnuihin. Bear taas tulee käytännössä varmasti pelaamaan NHL:ssä alkavalla kaudella, mutta tapahtuuko se heti kauden alusta vai vasta esimerkiksi Bouchardin mahdollisesti poistuessa jää nähtäväksi. Ja sitten on vielä kaksi vähän kokeneempaa kaveria eli Jerabek (L) ja Garrison (L, PTO). Heistä todennäköisesti ainakin Jerabek aloittaa ylhäällä kolmosparissa tai katsomossa. Garrisonin tilanteesta en osaa sanoa muuta kuin että liikkeen riittävyyttä on vähän epäilty.
Itse veikkaan kauden alkuun pakkipareiksi Klefbom-Larsson, Nurse-Benning, Russell-Bouchard. Katsomossa Jerabek ja myös Bear jos on tilaa (riippuen maalivahtien ja hyökkääjien määrästä).