Mainos

Eastside Hockey Manager : Franchise Edition

  • 105 476
  • 906

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onko se "piakkoin" tulkittavissa päivissä vai viikoissa?
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Henkka
Onko se "piakkoin" tulkittavissa päivissä vai viikoissa?

Itse uskon, että patch ilmestyy tällä viikolla.

Viime viikon puolella puhuivat tuolla SI:n foorumilla, että patchi on lähes valmis, sekä pahoittelivat viivästystä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Muistutan, että kyseessä on SI. Hetki siis voi tarkoittaa mitä tahansa päivästä pariin kuukauteen...
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti pancor
Muistutan, että kyseessä on SI. Hetki siis voi tarkoittaa mitä tahansa päivästä pariin kuukauteen...

Eikä se siitä ole kiinni, onko se SI vai IS vai mikä tahansa. Näin monimutkaisen pelin virheitä korjatessa ei mikään tapahdu sormia napsauttamalla. Kaikkia korjattuja virheitä (joita on kymmeniä, kuten SI:n sivuilta voi käydä tarkistamassa) täytyy testata kunnolla ja tämän jälkeen voi löytyä (ja usein löytyykin) korjaamisesta johtuvia uusia virheitä, jotka ne täytyy korjata samalla tavoin ja jälleen menee lisää aikaa ja vaivaa, jne...jne...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti JimmyMac
Kaikkia korjattuja virheitä (joita on kymmeniä, kuten SI:n sivuilta voi käydä tarkistamassa) täytyy testata kunnolla ja tämän jälkeen voi löytyä (ja usein löytyykin) korjaamisesta johtuvia uusia virheitä, jotka ne täytyy korjata samalla tavoin ja jälleen menee lisää aikaa ja vaivaa, jne...jne...

Saatan vaikuttaa - ja ehkä olenkin - pikkumaiselta mutta jos tämä olisi tehty aiemmin, ei niin keskeneräistä tekelettä olisi koskaan päässyt markkinoille. Valitettavasti IS mokasi isosti tyytyessään olettamaan jääkiekkokansan olevan tyhmää / välinpitämätöntä ja kunnollinen testaus jätettiin tekemättä. Päätettiinkö alusta alkaen panostaa bugien korjaamiseen vai tehdäänkö testausta vieläkään? Fiksumpi olisi testannut jo ennen ensimmäistä julkaisua niin olisi imagotappiot jääneet vähemmiksi.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Murmeli
Saatan vaikuttaa - ja ehkä olenkin - pikkumaiselta mutta jos tämä olisi tehty aiemmin, ei niin keskeneräistä tekelettä olisi koskaan päässyt markkinoille. Valitettavasti IS mokasi isosti tyytyessään olettamaan jääkiekkokansan olevan tyhmää / välinpitämätöntä ja kunnollinen testaus jätettiin tekemättä. Päätettiinkö alusta alkaen panostaa bugien korjaamiseen vai tehdäänkö testausta vieläkään? Fiksumpi olisi testannut jo ennen ensimmäistä julkaisua niin olisi imagotappiot jääneet vähemmiksi.

Ensinnäkin, voin vakuuttaa, että testausta tehdään useiden henkilöiden/tietokoneiden toimesta vuorokauden ympäri ja viikon jokaisena päivänä koko ajan. Lisäksi SI:n NHL EHM -väki on tehnyt pelin julkaisusta lähtien kokopäiväisesti (eikä tämä tarkoita 40 h/viikossa, vaan HUOMATTAVASTI enemmän) töitä korjatakseen kaikki mahdolliset pelaajien löytämät virheet, sekä niiden korjaamisesta mahdollisesti syntyneet uudet virheet.

Tämä on lainattu SI:n Head of Development Marc Vaughanin vastauksesta samantapaiseen kysymykseen SI:n foorumilla:

Trouble is its near impossble to test a game to perfection inhouse, for example - NHL EHM recieved around 9 months inhouse testing with a team on average of 10 people working on it 40 hours a week .. thats

4 weeks x 9 months x 40 hours x 10 people = 14,400 hours testing.

This seems pretty respectable until you consider 125,000 people bought CM4 on the weekend of its release, the moment they'd played for an hour they'd have broken our testing times 10x over.


Ja tässä toinen vastaus samalta henkilöltä:


Hi,

No worries about the criticisms, I'll try and explain our approach (blame me for it - its largely my choice).

We try and release our games in as playable a state as possible and I believe we generally do a good job of this. I'm fully confident that NHL EHM is very playable out of the box and that you could enjoy it if you never applied a patch to it.

However, that being said there are always things that we can do to improve things, from fixing bugs to tuning and tweaking the game engine.

Because of this we will release a number of patches in the coming month(s) until we've 99.9% happy with things.

We could release a single patch after a long period and catch everything in one go (several other companies take this approach) however I would prefer any problems to be rectified as quickly as possible for people playing the game, for this reaosn we'll generally work on the game and release a patch as soon as we feel we've made a substantial improvement to the game.

This means more 'patches', but also allows people to get improvements as quickly as possible.

For me the most important thing is to allow customers to have as much enjoyment from our games as possible - so giving them the fixes as quickly as possible is worth the possible bad PR or people saying "you've release 'x' number of patches for your game".

Hope this helps explain things,

Marc Vaughan
(Head of Development - Sports Interactive Ltd)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä patchien tarve on aivan normaalia pelimarkkinoilla ja en näe miksi se yhtäkkiä tämän manageripelin kohdalla olisikin suuri häpeä että tällaista joudutaan tekemään. Ja kuten tuossa JimmyMacin lainaamassa jutussa todetaan niin testaamisessakin on rajansa. Ja omasta mielestäni SI:n hyvä puoli on siinä että se todellakin reagoi pelaajien antamaan palautteeseen ja korjaa havaittuja ongelmia varsin nopeasti.

Ja tottakai olisi hienoa että kaikki toimisivat kuin unelma heti alusta asti mutta niin ei valitettavasti vain ole ollut oikeastaan koskaan tietokone maailmassa.
 

Aksu

Jäsen
Uutta patchia odottelen. Peliin en ole koskenut 2-3 viikkoon johtuen aivan järjettömistä bugeista liigan suhteen, mutta asialle kun ei voi hittoakaan. Mieluusti minäkin kritisoisin tekijöitä, mutta tässä tapauksessa varsinaista korvaavaa vaihtoehtoa ei todellakaan ole ja tätäkin on odotettu yksi elinikä, joten näillä mennään.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Aksu
Uutta patchia odottelen. Peliin en ole koskenut 2-3 viikkoon johtuen aivan järjettömistä bugeista liigan suhteen, mutta asialle kun ei voi hittoakaan.

Voitko listata nämä "järjettömät" bugit, niin katsotaan onko jotain vielä korjaamatta?
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Itsekin odottelen patchia ja sitä ennen olen muutellut pelaajien arvoja editorilla realistesemmaksi, oletuksena että jokainen suomalaisen perusarvot ovat vähintään 10 (liiga), kun cm:ässä ainakin tuo oli keskitasoa. Vielä kun jaksaisi uudet kokoonpanot värkätä niin. Ja editorilla pystynyt muokkaamaan myös seurojen rahamäärää/pelaajabudjettia.
Osalla pelaajista ei edes ollut arvoja ollenkaan noin pikaisesti katsottuna. Mutta saapahan ainakin mieleisensä. Ei enää tarvitse kitistiä arvoista.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti jlammi
Itsekin odottelen patchia ja sitä ennen olen muutellut pelaajien arvoja editorilla realistesemmaksi, oletuksena että jokainen suomalaisen perusarvot ovat vähintään 10 (liiga), kun cm:ässä ainakin tuo oli keskitasoa. Vielä kun jaksaisi uudet kokoonpanot värkätä niin. Ja editorilla pystynyt muokkaamaan myös seurojen rahamäärää/pelaajabudjettia.
Osalla pelaajista ei edes ollut arvoja ollenkaan noin pikaisesti katsottuna. Mutta saapahan ainakin mieleisensä. Ei enää tarvitse kitistiä arvoista.

Kannattaa ottaa sitten backupit niistä muuntelemistasi database-tiedostoista. Nimittäin muuten patch korvaa ne.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti JimmyMac
Trouble is its near impossble to test a game to perfection inhouse, for example - NHL EHM recieved around 9 months inhouse testing with a team on average of 10 people working on it 40 hours a week .. thats

4 weeks x 9 months x 40 hours x 10 people = 14,400 hours testing.

Onkin mielenkiintoista, kuinka tälle testiporukalle ei 14400 tuntia riittänyt löytämään initä virheitä ja epäloogisuuksia, jotka tavalliset pelaajat löysivät muutaman pelitunnin jälkeen.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Murmeli
Onkin mielenkiintoista, kuinka tälle testiporukalle ei 14400 tuntia riittänyt löytämään initä virheitä ja epäloogisuuksia, jotka tavalliset pelaajat löysivät muutaman pelitunnin jälkeen.


"This seems pretty respectable until you consider 125,000 people bought CM4 on the weekend of its release, the moment they'd played for an hour they'd have broken our testing times 10x over."

Tuossa on mielestäni suhteellisen hyvä selitys.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti OneBigRed
"This seems pretty respectable until you consider 125,000 people bought CM4 on the weekend of its release, the moment they'd played for an hour they'd have broken our testing times 10x over."

Tuossa on mielestäni suhteellisen hyvä selitys.

Itse viittasin tämän ketjun kirjoittajiin, jotka nämä virheet / epäloogisuudet ovat itse löytäneet. Tässä ketjussa ei ole 125 000:a eri kirjoittajaa.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jos tuon 14 000+ tunnin aikana ei ole löydetty esim. noita ihmeellisiä siirtoja NHL:stä Mestikseen, niin pistää ihmetyttämään mitä helvettiä siellä on testattu. Tai edes sitä että palkintorahat jaetaan kolmeen kertaan, onkohan siellä testattu yhtään kokonaista kauta ;).
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Esim. tuo pelaajasiirtojen saaminen oikeaan tasapainoon ei ole tapahdu yhtä slideriä säätämällä. Siihen vaikuttaa monet eri asiat. Todennäköistä onkin, että esim. tuo yliluonnollinen NHL-Eurooppa-siirtoruletti tulla tupsahti jonkin toisen säädön takia mukaan aivan julkaisun kynnyksellä, eikä sitä siinä vaiheessa kukaan enää huomannut. Kuten sanottua näin monimutkaisen pelin, jossa kaikki asiat vaikuttavat kaikkeen, saattaminen täydelliseen tasapainoon joka osa-alueella on erittäin hankalaa.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Juu, ei Jimmy sillä, mutta oliko tuota pakko julkaista keskeneräisenä?

Väittäisin että kaikenkarvaisiin räiskintäpeleihin on myös helvetin vaikeaa tehdä tekoälyjä ja epäilemättä tekijät ovat vuodattaneet hikeä pirusti tuotoksiensa vuoksi. Kuitenkin niiden toimivuutta arvostellaan ja haukutaan aivan surutta.

Kun taas tällainen "pioneeri" hommeli floppaa täysin, niin se onkin sitten "vain niin älyttömän hankalaa toteuttaa", ja 50 ekeä maksaneet pelaajat ovatkin vain tonttuja jotka eivät tajua kuinka vaikeaa näitä pelejä on tehdä.

Toinen väite: Aikanaan CM2 oli realistisempi ja mielenkiintoisempi kuin EHMFE, vaikka pidänkin lätkästä enemmän kuin fudiksesta. Tarviiko meidän odottaa vielä kymmenkunta vuotta ennenkuin EHMFE on pelattava?

NA
 

trap

Jäsen
Viestin lähetti NorthenAxe
Juu, ei Jimmy sillä, mutta oliko tuota pakko julkaista keskeneräisenä?

Väittäisin että kaikenkarvaisiin räiskintäpeleihin on myös helvetin vaikeaa tehdä tekoälyjä ja epäilemättä tekijät ovat vuodattaneet hikeä pirusti tuotoksiensa vuoksi. Kuitenkin niiden toimivuutta arvostellaan ja haukutaan aivan surutta.

Kun taas tällainen "pioneeri" hommeli floppaa täysin, niin se onkin sitten "vain niin älyttömän hankalaa toteuttaa", ja 50 ekeä maksaneet pelaajat ovatkin vain tonttuja jotka eivät tajua kuinka vaikeaa näitä pelejä on tehdä.

Toinen väite: Aikanaan CM2 oli realistisempi ja mielenkiintoisempi kuin EHMFE, vaikka pidänkin lätkästä enemmän kuin fudiksesta. Tarviiko meidän odottaa vielä kymmenkunta vuotta ennenkuin EHMFE on pelattava?

NA

Pilkunnussintaa ;): Se on NHL: EHM.
Uskoisin, että peli on muutaman patchin jälkeen jo huomattavasti parempi.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Daigle palasi Lontoosta, jossa oli SI:n ukkojen kanssa ottamassa kuppia ;) No, ehkä se ei mennyt aivan niin, mutta tälläistä keskustelua IRCnetissä #EHManager -kanavalla:

[22:51:57] <Daigle> uus patchi ei oo tulos viel. tarkemmin ei osaa sanoa, mut siinä on kuulemma vitusti korjattu juttuja ja se on kyl sellanen mikä on måste hommata ku tulee. sen julkasu ei oo kiinni niinkää siitä etteikö se ois valmis vaan ku sitä viel viimeistellään ja tulee ulos sit ku joku amerikan härdelli selvii.
[22:52:17] <Pitbat> jaahas
[22:52:21] <Pitbat> eli menee ensi kuulle
[22:52:44] <Pitbat> varmaan samalla päivällä kun jenkkijulkaisu
[22:52:57] <Daigle> exactly
[22:53:01] <Pitbat> oliko se sitten viikon päästä perjantaina
[22:53:18] <Daigle> emmä muista, mut just noin sano riz ja duffy ku kysyin
[22:53:41] <Pitbat> kun jenkkijulkaisu on suoraan 1.02
[22:53:59] <Daigle> jep
[22:54:18] <Pitbat> se siitä, ei tarvi refreshata si-games sivuja kerran tunnissa
[22:55:46] <Daigle> haha =D

Sitä joutuu näköjään allekirjoittanut syömään sanansa..
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti NorthenAxe: Juu, ei Jimmy sillä, mutta oliko tuota pakko julkaista keskeneräisenä?

Keskeneräisenä? Kuinka niin? Itse olin ainakin tyytyväinen pelin julkaisuversioon. Se, että julkaisunkin jälkeen on säädettävää ja korjattavaa ei tarkoita sitä, että tuote olisi julkaistu "keskeneräisenä".

Viestin lähetti NorthenAxe: Väittäisin että kaikenkarvaisiin räiskintäpeleihin on myös helvetin vaikeaa tehdä tekoälyjä ja epäilemättä tekijät ovat vuodattaneet hikeä pirusti tuotoksiensa vuoksi. Kuitenkin niiden toimivuutta arvostellaan ja haukutaan aivan surutta.

Kaikenkarvaisiin räiskintäpeleihin on olemassa paljon enemmän kirjoitettuja opuksia ja vanhoja pelimoottoreita, joiden pohjalta uuden pelin voi rakentaa. Yritäpäs etsiä opus: "Näin koodaat urheilumanageripelin". Ei taida löytyä.

Siitäkin huolimatta....Sen verran mitä minä olen näitä muita pelejä pelaillut, niin kyllä aivan jokaisesta löytyy huomattavasti enemmän virheitä ja ärsyttäviä piirteitä kuin NHL EHM:stä. Ja mikä kamalinta, niihin ei edes julkaista kunnon patcheja, kuten on SI:n tuotteiden kohdalla.

Viestin lähetti NorthenAxe: Kun taas tällainen "pioneeri" hommeli floppaa täysin, niin se onkin sitten "vain niin älyttömän hankalaa toteuttaa", ja 50 ekeä maksaneet pelaajat ovatkin vain tonttuja jotka eivät tajua kuinka vaikeaa näitä pelejä on tehdä.

"Floppaa täysin"? Se on sinun mielipiteesi. Itse olen pelannut julkaisuversiota OHL:n Sudburyllä ilman mitään suurempia ongelmia. Myös NHL:ää kokeilin, eikä siinäkään mitään suurta moitittavaa.

Toinen väite: Aikanaan CM2 oli realistisempi ja mielenkiintoisempi kuin EHMFE, vaikka pidänkin lätkästä enemmän kuin fudiksesta. Tarviiko meidän odottaa vielä kymmenkunta vuotta ennenkuin EHMFE on pelattava?

No silloin ei ollut CM 03/04:ää, johon peliä olisi voinut verrata, kuten nyt tapahtuu NHL EHM:n kohdalla.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon, että tämä on ensimmäinen versio ensimmäisestä kunnon jääkiekkomanageripelistä maailmassa. Ei se voi olla täydellinen. Ei ensimmäinen räiskintäpelikään varmaankaan ollut täydellinen, eikä CM1.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JimmyMac
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon, että tämä on ensimmäinen versio ensimmäisestä kunnon jääkiekkomanageripelistä maailmassa. Ei se voi olla täydellinen. Ei ensimmäinen räiskintäpelikään varmaankaan ollut täydellinen, eikä CM1.
Nimenomaan.
Sääli vain, että pitkä odotus päättyi pettymykseen.
Seuraava versio on toivottavasti sellainen, että se addiktioi tyyliin CM2. Ilman että virheet pistävät silmään.
En sitten tiedä, alkaako tässä vanhenemaan vai olivatko odotukset kohtuuttomia. Kiksejä tästä ei saa, valitettavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös