Viestin lähetti Henkka
Onko se "piakkoin" tulkittavissa päivissä vai viikoissa?
Viestin lähetti pancor
Muistutan, että kyseessä on SI. Hetki siis voi tarkoittaa mitä tahansa päivästä pariin kuukauteen...
Viestin lähetti JimmyMac
Kaikkia korjattuja virheitä (joita on kymmeniä, kuten SI:n sivuilta voi käydä tarkistamassa) täytyy testata kunnolla ja tämän jälkeen voi löytyä (ja usein löytyykin) korjaamisesta johtuvia uusia virheitä, jotka ne täytyy korjata samalla tavoin ja jälleen menee lisää aikaa ja vaivaa, jne...jne...
Viestin lähetti Murmeli
Saatan vaikuttaa - ja ehkä olenkin - pikkumaiselta mutta jos tämä olisi tehty aiemmin, ei niin keskeneräistä tekelettä olisi koskaan päässyt markkinoille. Valitettavasti IS mokasi isosti tyytyessään olettamaan jääkiekkokansan olevan tyhmää / välinpitämätöntä ja kunnollinen testaus jätettiin tekemättä. Päätettiinkö alusta alkaen panostaa bugien korjaamiseen vai tehdäänkö testausta vieläkään? Fiksumpi olisi testannut jo ennen ensimmäistä julkaisua niin olisi imagotappiot jääneet vähemmiksi.
Viestin lähetti Aksu
Uutta patchia odottelen. Peliin en ole koskenut 2-3 viikkoon johtuen aivan järjettömistä bugeista liigan suhteen, mutta asialle kun ei voi hittoakaan.
Viestin lähetti JimmyMac
Voitko listata nämä "järjettömät" bugit, niin katsotaan onko jotain vielä korjaamatta?
Viestin lähetti Aksu
Olen niitä toisaalle jo kirjannut.
Viestin lähetti jlammi
Itsekin odottelen patchia ja sitä ennen olen muutellut pelaajien arvoja editorilla realistesemmaksi, oletuksena että jokainen suomalaisen perusarvot ovat vähintään 10 (liiga), kun cm:ässä ainakin tuo oli keskitasoa. Vielä kun jaksaisi uudet kokoonpanot värkätä niin. Ja editorilla pystynyt muokkaamaan myös seurojen rahamäärää/pelaajabudjettia.
Osalla pelaajista ei edes ollut arvoja ollenkaan noin pikaisesti katsottuna. Mutta saapahan ainakin mieleisensä. Ei enää tarvitse kitistiä arvoista.
Viestin lähetti JimmyMac
Trouble is its near impossble to test a game to perfection inhouse, for example - NHL EHM recieved around 9 months inhouse testing with a team on average of 10 people working on it 40 hours a week .. thats
4 weeks x 9 months x 40 hours x 10 people = 14,400 hours testing.
Viestin lähetti Murmeli
Onkin mielenkiintoista, kuinka tälle testiporukalle ei 14400 tuntia riittänyt löytämään initä virheitä ja epäloogisuuksia, jotka tavalliset pelaajat löysivät muutaman pelitunnin jälkeen.
Viestin lähetti OneBigRed
"This seems pretty respectable until you consider 125,000 people bought CM4 on the weekend of its release, the moment they'd played for an hour they'd have broken our testing times 10x over."
Tuossa on mielestäni suhteellisen hyvä selitys.
Viestin lähetti NorthenAxe
Juu, ei Jimmy sillä, mutta oliko tuota pakko julkaista keskeneräisenä?
Väittäisin että kaikenkarvaisiin räiskintäpeleihin on myös helvetin vaikeaa tehdä tekoälyjä ja epäilemättä tekijät ovat vuodattaneet hikeä pirusti tuotoksiensa vuoksi. Kuitenkin niiden toimivuutta arvostellaan ja haukutaan aivan surutta.
Kun taas tällainen "pioneeri" hommeli floppaa täysin, niin se onkin sitten "vain niin älyttömän hankalaa toteuttaa", ja 50 ekeä maksaneet pelaajat ovatkin vain tonttuja jotka eivät tajua kuinka vaikeaa näitä pelejä on tehdä.
Toinen väite: Aikanaan CM2 oli realistisempi ja mielenkiintoisempi kuin EHMFE, vaikka pidänkin lätkästä enemmän kuin fudiksesta. Tarviiko meidän odottaa vielä kymmenkunta vuotta ennenkuin EHMFE on pelattava?
NA
Viestin lähetti NorthenAxe: Juu, ei Jimmy sillä, mutta oliko tuota pakko julkaista keskeneräisenä?
Viestin lähetti NorthenAxe: Väittäisin että kaikenkarvaisiin räiskintäpeleihin on myös helvetin vaikeaa tehdä tekoälyjä ja epäilemättä tekijät ovat vuodattaneet hikeä pirusti tuotoksiensa vuoksi. Kuitenkin niiden toimivuutta arvostellaan ja haukutaan aivan surutta.
Viestin lähetti NorthenAxe: Kun taas tällainen "pioneeri" hommeli floppaa täysin, niin se onkin sitten "vain niin älyttömän hankalaa toteuttaa", ja 50 ekeä maksaneet pelaajat ovatkin vain tonttuja jotka eivät tajua kuinka vaikeaa näitä pelejä on tehdä.
Toinen väite: Aikanaan CM2 oli realistisempi ja mielenkiintoisempi kuin EHMFE, vaikka pidänkin lätkästä enemmän kuin fudiksesta. Tarviiko meidän odottaa vielä kymmenkunta vuotta ennenkuin EHMFE on pelattava?
Nimenomaan.Viestin lähetti JimmyMac
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon, että tämä on ensimmäinen versio ensimmäisestä kunnon jääkiekkomanageripelistä maailmassa. Ei se voi olla täydellinen. Ei ensimmäinen räiskintäpelikään varmaankaan ollut täydellinen, eikä CM1.