Eastside Hockey Manager : Franchise Edition

  • 105 031
  • 906

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sm-liigan pelaajathan ovat aivan surkeita. Harkins on muka huonompi kuin moni kakkosdivarin sentteri. Kyseessä kuitenkin yks liigan parhaista pelintekijöistä ja passing-arvo 9. No tämä IFK-lasien takaa, mutta kuitenkin. Lisäksi muidenkin joukkueissa moni tähti on aivan surkea.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep jep. Parhaiten ehkä tajuaa, miten SM-liiga on aliarvioitu vertaamalla esimerkiksi Juha-Pekka Loikaksen arvoja Mestiksen tähtiin. Kun ottaa huomioon, että pari kautta sitten Loikas voitti Mestiksen pistepörssin, on tässä selkeä ristiriita.

No eipä siinä, löytyipä tuolta muualtakin selkeitä epäloogisuuksia. Esimerkiksi Petr Leska Tshekistä. Aivan surkea verrattuna todelliseen tasoon.

Editori, editori, missä on se editori?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kuinka hyvin pelissä on toteutettu pelaajien kehittäminen/kehittyvyys, eli kehittyykö nuoret lupaukset kuten Sami Lepistö ja Lauri Tukonen kauden aikana?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Sistis

Editori, editori, missä on se editori?

Editorin lisäksi kaipaisi jotain virallista database-päivitystä SI:ltä, jotta esim nettipelissä eri pelaajilla olisi samat pelaajakannat kymmenien omien versioiden sijaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Sistis
No eipä siinä, löytyipä tuolta muualtakin selkeitä epäloogisuuksia. Esimerkiksi Petr Leska Tshekistä. Aivan surkea verrattuna todelliseen tasoon.

Editori, editori, missä on se editori?

Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Martin Richter ei meinaa mahtua SaiPan pakistoon.. No, onhan tuo tietysti tietokonelätkää mutta siinä tapauksessa olisi parempi laittaa kokonaan virtuaaliset pelaajat, kuin oikeat nimet ja lähes satunnaiset taitotasot.
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Kai tämä on pakko ostaa sittenkin. Vaikka ensi viikolla.

Vaikka tämä nyt onkin buginen ja databasessa on muutenkin vikoja, niin silti. Gold Demoa vieläkin pelaan, SM-liigaa ja Elitserieniä yritin pelata silloin viikko sitten, mutta bugisuus lannisti pelihalut. Tänään aloitin NHL-kauden Pensillä ja nythän tämä vaikuttaa jo erittäin hyvältä peliltä. Pystyykö Gold Demoa pelaamaan draftiin asti?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitenkäs tuo patchi pitäisi oikein saada ladattua tuolta? Kun klikkaa linkkiä ei tapahdu mitään, tuplaklikkaamalla tallennan itselleni 12 megan 335.exe -tiedoston. Ei kai tuo päivitys voi millään niin iso olla? Ja mihin se sitten pitää kopioida, jotta peli päivityy?
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se, Everton, on juuri oikea tiedosto. Ja riittää kun käynnistät sen exen, se muistaakseni päivittyy aika automaattisesti oikeaan hakemistoon.
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Everton
Mitenkäs tuo patchi pitäisi oikein saada ladattua tuolta? Kun klikkaa linkkiä ei tapahdu mitään, tuplaklikkaamalla tallennan itselleni 12 megan 335.exe -tiedoston. Ei kai tuo päivitys voi millään niin iso olla? Ja mihin se sitten pitää kopioida, jotta peli päivityy?

on se niin iso. Lataa se ja avaa. Sitten paketti itse hoitaa loput.

masu
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieman off-topicia, mutta täytyy kyllä nostaa hattua tuolle CDON.comin asiakaspalvelulle. Todella esimerkillistä toimintaa. Laittelin eilen (kuten jo aiemmin mainitsin) kyselyn, missä tiedustelin, olisiko peli mahdollisesti kadonnut matkalle. No vastasivat tänään, että se on todellakin lähetetty 1.7., kuten pitikin. No tänäänhän se peli sitten saapui. Hieman nolona pistelin heille kiitosta nopeasta vastauksesta ja mainitsin, että peli on jo saapunut. No he vastasivat vielä tähänkin viestiini positiivisessa sävyssä.

Melkoisen harvinaista. Ainakaan en ole aiemmin törmännyt moiseen, että asiakkaan lähettämään toiseen viestiin (mikä on siis periaatteessa melko sisällötön) vastataan vielä.

Hyvä mieli tuli. Jotkut firmat hoitavat vielä asiakaspalvelunsa kunnolla!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisää bugeja

Kokoonpanoihin liittyen. Kun annan tietokoneen pelata ottelut ja vaikka olen asetuksista laittanut, ettei ketjuja ja kokoonpanoja saa muuttaa, niin tapahtuu aivan käsittämättömiä juttuja.

1. Aina silloin tällöin ykkössentterinä peluuttamani Roman Vopat katoaa käsittämättömästi kokoonpanosta ja tilalle ilmestyy joku loukkaantumisesta toipuva puolustaja. Esim. Söderholm on jo muutamaan peliin ilmestynyt ihan tyhjästä ykkösen sentteriksi. Tämä on hieman ärsyttävää, varsinkin kun pelaamisesta seuraa sitten uusi loukkaantuminen, kun condition on alle 50%.

2. Kaikkia junnuja ei voi peluuttaa vaikka haluaisi. Olen ehkä 5 kertaa yrittänyt pistää yhden 15v. superlupauksen kahdeksanneksi pakiksi, mutta otteluun ilmestyy jostain ylimääräinen hyökkääjä. Sitten kokeilin pudottaa kaikki ylimääräiset junnuihin, että saisin lupauksen kehiin, mutta mitä kävikään: junnua ei kokoonpanossa näkynyt ja olin pelannut yhden pelaajan vajauksella.

3. Oli hieman outoa että nuorten MM-kisojen A-lohkoa alettiin pelaamaan joulukuun alussa, ja että kisoja pelattiin ainakin kahdessa eri maassa ja loppuottelu tuntemattomassa paikassa hallissa nimeltä Ice Hall.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Toi Vopat juttu on ihan selvä. Se käytti peliaikansa mua vastaan... Sai 2+10 minuuttia ja ilmestyi luonnollisesti pelaamaan heti kakkosen kärsittyään ja osaltaan tietysti oli vielä aiheuttamassa jatkoaikatappiota (oikeasti olisi kuulunut olla lähes koko jatkoajankin aitiossa).
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on tuo demo jota voi pelata 6kk ja jonka pitäisi olla samanlainen kuin uusi peli. Toivottavasti ei ole, sillä kenttienvaihdot menee aivan miten sattuu. Otteluissa ei ainakaan mulla pelaa käytännössä kuin pelkät sentterit. Kolme sentteriä on koko ajan kentällä ja yleensä ykköskentänkin laiturit jäävät kokonaan ilman peliaikaa. Jännä vaan huomata kun sentterit vaihtelee laitaa.

Voisiko tämä johtua jostain minun itseni laittamasta asetuksesta tai ovatko laiturit niin hemmetin väsyneitä, ettei niitä laiteta kentälle ollenkaan. Olisi hienoa jos joku osaisi neuvoa. Meinaa lähteä järki.
 
Viimeksi muokattu:

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Voisiko tämä johtua jostain minun itseni laittamasta asetuksesta tai ovatko laiturit niin hemmetin väsyneitä, ettei niitä laiteta kentälle ollenkaan. Olisi hienoa jos joku osaisi neuvoa. Meinaa lähteä järki.

Kyllä, jos pelaajat ovat liian väsyneitä, valmentaja ei peluuta niitä. Eli kannattaa seurata sitä harjoittelua ihan päivittäin ja laittaa väsyneemmät pelaajat huilaamaan.

Itse pelaan OHL-liigaa Sudburylla ja minulla on kenttäpelaajille käytössä kaksi eri harjoitustyyliä: normaali (2 x light ja 2 x medium) ja kevennetty (2 x light ja loput none). Aina kun pelaajan condition menee alle 85:n, niin laitan hänet kevennettyyn harjoitteluun. Hyvin toimii.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Viestin lähetti Elton
Lataako peli rompulta kaiken softan koneelle vai tarviiko cd olla koneessa kun pelaa?

Kyllähän tuo romppua pyytää, mutta ei mielestäni tarpeeseen. Tahtoo vaan tarkistaa että peli on ostettu eikä kaverin levyltä asennettu.

Toisessa yhteydessä voisin vihjata erilaisiin vippaskonsteihin, mutta tällä kertaa taidan toivoa mahdollisimman monen ostavan omansa. Eli mikäli myyntimäärät ovat riittävät voimme päästä nauttimaan seuraavistakin versioista...

Muutaman mielenkiintoisen ilmiön havaitsin pelissä. Saipaa vastaan käymässäni ottelussa laitoin hyökkäyksen jauhamaan kolmella ketjulla nelosen heikkojen esitysten vuoksi. Mutta pojat perkuleet (siis neloskentän junnut) olivat jossain välissä käyneet vetämässä kolme runsaan minuutin vaihtoa! Olin vielä itse coachina ko. ottelussa, mutta uskalsivat silti, pelin jälkeen vasta huomasin. Oliko tämä nyt sitten se "väärä vaihto"?

SaiPan ketjukokoonpanoissa nauratti kun "the Pasi" veti ykkösen keskellä, nelosessa sentterin tontilla hääri Uusikartano... Cairnsko Saipan pelaajat scouttasi ;)


Edit: Lisäyksiä
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viestin lähetti Leba95
...Saipaa vastaan käymässäni ottelussa laitoin hyökkäyksen jauhamaan kolmella ketjulla nelosen heikkojen esitysten vuoksi. Mutta pojat perkuleet (siis neloskentän junnut) olivat jossain välissä käyneet vetämässä kolme runsaan minuutin vaihtoa! Olin vielä itse coachina ko. ottelussa, mutta uskalsivat silti, pelin jälkeen vasta huomasin. Oliko tämä nyt sitten se "väärä vaihto"?...

Jos laitat joukkueen jauhamaan koko pelin kolmella, väsy iskee muille kentille jossain vaiheessa ja siksi junnukolmikko hyppää jäälle. Jos taas pistät pelaajat penkille (benching) he eivät tule jäälle vaikka muu joukkue hakisi lisähappea.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Aloitin varsinaisen pelin Bodenilla Ruotsin Allsvenskanista. Sarja pelataan aluksi kahdessa 12:sta joukkueen lohkossa ja molempien lohkojen neljä parasta pääsee ylempään jatkosarjaan. Alemmille sijoille sijoittuvat jatkavat omissa alemmissa jatkosarjoissaan, joista on edelleen ruotsalaiseen tapaan mahdollisuus jopa sarjanousuun asti. Sijoitun perussarjassa kuudenneksi ja jouduin alempaan jatkosarjaan. Kun alemman jatkosarjan otteluohjelma julkistettiin, oli Bodenille merkattu 6 lähtöpistettä. Lähtöpisteet tuntuvat luonnollisilta, koska 32 ottelun pelaaminen ilman minkäänlaista pisteellistä hyötyä on melko turhauttavaa. Mutta kun jatkosarja lopulta alkoi, lähtöpisteet olivat poistuneet jokaiselta joukkueelta. Ensimmäinen bugi.

Toinen bugi: kesken kauden hankitut pelaajat tekevät aina maalin tehdessään tekstiselostuksen mukaan kauden ensimmäisen maalin, vaikka tehtynä olisi vaikka kuinka monta maalia.

Kolmas bugi: junnujen MM-kisojen aikaan pelejä pelattiin missä sattui. Välillä oltiin Venäjällä, sitten USA pelasi yhden ottelun St. Lousissa, suurin osa otteluista pelattiin kuitenkin Suomessa. Suomi pelasi ottelunsa enimmäkseen Joensuussa ja Pietarsaaressa. Pietarsaaren loppuunmyyty halli (2200 katsojaa) siivitti Suomen vain puolivälieriin asti, jossa tuli turpaan Ruotsilta 8-4.

Muuten aikas koukuttava peli.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tattikset Andrej'lle ja masulle. Joudun siis rämpelöimään diskettien kanssa ihan riittämiin. Pelikone ja nettiyhteys kun ovat kätevästi eri paikoissa ja polttava cd-asema utopiaa. No, kaipa tuo zippinä kutakuinkin kymmenelle diskille mahtuu... Parannukset lienevät kuitenkin siinä määrin merkittäviä, että päivitys kannattaa asentaa.


Kutakuinkin kymmenen kierrosta ehdin Mestistä pyöräyttämään, ja varsin lupaavaltahan tuo vaikuttaa. Kausikin alkoi erittäin realistisesti: kukaan kokeneista pelaajista ei ole kiinnostunut tulemaan KooKoon riveihin, ei ainakaan käytettävissä olevilla rahavaroillani. Ja Vaasan Sport aloitti kauden tyypillisesti: murskatappio Salamoille ja kotitappio TuTolle. TuTo on tosin aloittanutkin varsin hyvin.

Yksi tappelukin on jo nähty. Jukuri-gooni Tomi Lindfors pieksi KalPan Henri Huohvanaisen ja sai kahden ottelun pelikiellon.

Ässien Wesslin on muuten meikäläisenkin pelissä todella hurjassa vireessä. Ja Pena on ostanut kiskurihintaan (1K-5K egeä) jo kentällisen pelaajia Mestiksestä. Jopa samoja, jotka eivät tulleet meikäläisen riveihin kymppitonnilla...
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Tulipa hankittua...

...itsekin tämä managerointipeli. Vaikuttaa ihan mainiolta paketilta, mutta ainakin Mestis-joukkueella pelatessa jonkin verran häiritsi pelin aivan luonnollinen rakentuminen NHL-elämän ympärille... Eli minulle ainakin pukkasi Hermeksen managerina jatkuvasti mitä ihmeellisimpiä tarjouksia liigajoukkueilta ja Tshekkien Extraliigasta. Ainakin puolet joukkueesta näytti kiinnostavan SM-liigan ryhmiä - erityisesti SaiPa oli aktiivisen tuntuinen. Santasen myin SaiPa:an ja Kotajärven Kärppiin, mutta kun muut treidit tyrmäsin, päätyi puolet joukkueesta "unhappy"-linjalle. Kaiken lisäksi eniten oltiin kiinnostuneita niistä tuntemattomimmista nimistä - esim. Uski ja Hilden ei näyttänyt kiinnostavan ketään. Muuten treiditarjouksia tuli epärealistisen paljon - tai mistä minä tiedän oikeasti, kuinka paljon liigamanagerit hätyyttelevät Hermeksen manageria Jouni Vuorista ostoehdotuksillaan.

Toinen häiritsevä tekijä oli joidenkin nuorten pelaajien palkka. Esim. Lari Virtanen oli pelissä Hermeksen kallispalkkaisin mies yhdessä Uskin ja Hildenin kanssa, vaikka oikeassa elämässä Virtanen ei päässyt edes pelaamaan. Sama homma näkyi olevan jonkun Sportin oman junnun kohdalla. Olisiko sitten niin, että nämä junnut ovat olleet seuroja scoutanneille tuntemattomia suuruuksia, jolloin ohjelmointivaiheessa kone on vetäissyt hatusta jotain päättömyyksiä?

Pilkun viilaamista, mutta täytyy valittaa, että seuraavissa mahdollisissa versioissa/patcheissa korjataan.

Täytynee kokeilla managerointia NHL:ssä, sillä siellä homma tuntunee "aidommalta". Mutta vielä tässä vaiheessa eivät lätkämanagerin hommat ohita CM:ssä Liverpoolin luotsaamista glooriaan!
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jahah. Atlanta rämpii tiukasti konferenssin viimeisenä (muutama piste Pittsburghiin). En tiedä miten tämä nyt näin vaikeaa on, Gold Demossa olin samalla joukkueella pudostuspelien kotiedussa kiinni. Tosin tuossa demossa Heatly taisi parantua huomattavasti nopeammin kuin itse pelissä.

Tamer otti juuri 26 pelin pelikiellon tönimällä tuomaria. Onneksi puolustus on suhteellisen leveä, joten tämä ei aiheuta suuria ongelmia.

Hemmetin kivaa tämä kuitenkin on.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Johdin Jypin alkukaudesta liigassa kakkoseksi, mutta loppua kohti Immosen tervehdyttyä tuli rämmittyä oikein kunnolla ja päädyin lopulta kahdeksanneksi. Pelin bugin ansiosta Kärpät saikin kotiedun minua vastaan ja veivät sarjan voitoin 2-1.
Finaalissa kohtasivat TPS ja Kärpät jonka onneksi TPS hoiti 3-1 voitoin. Pronssia otti Ässät.
Kauden päätteeksi Rangers päätti ryövätä heikon kauden pelanneen Immosen Änäriin.

Mistäköhän tekijät ovat laskeneet Kinokselle palkaksi yli 200 000 euroa? :)
Ei kelvannut edes 1000 eurolla millekkään seuralle, piti ostaa sopimus lopulta ulos. Nyt Lauri kiekkoilee Tarvasjoen joukkueessa.

Drafti takana ja joukkueestani varattiin seuraavat pelaajat:
Tenkanen(4), Huczkowski(5), Viljanen(6), Mäenpää(6), Kortelainen(7) ja Laukkanen(9). Ei sillä, että ei löytyisi luottoa omiin junioreihin, mutta eiköhän tämä ole hieman liikaa.

Nappasin kesän aikana joukkueeseen hieman vahvistuksia, Wallinheimon ostin Färjestadista, McInnis tuli todella halvalla pelaaja/valmentajaksi ja Niko Kapanen tuli korvaamaan New Yorkkiin lähteneen Immosen.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Onko todella totta, ettei pelissä ole minkäänlaista äänimaailmaa!? CM:ssä kyllä oli stadionin tunnelma.. ei olisi kovin vaikea tehtävä ollut käydä pistämässä vähän ääntä purkkiin myös jäähallilta... Entä mistä saa EHM:ssä yrittää järjestää harjoitusotteluita?

Tuli aloitettua varovasti Suomi-sarjasta Jeppiksen peräsimessä. Yllävin saavutus toistaiseksi oli 37-vuotiaan Lumpeen Jyrkin värväys vapaasta NHL-agentista Suomi-sarjaan pelaaja/valmentajaksi.. 8 ottelua pelannut joukkueessani. Tehoissa toitaiseksi pettymys (1+2 ;), mutta +/- tilastossa kärjessä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Itsekin tämän på svenska-editionin ostin Turusta Viihdepysäkiltä ja mukavalta peliltä vaikuttaa. Jotenkin kaikki on tehty vähän huonommin ja epäloogisemmin kuin Championship Managerissa, mutta toisaalta sitä sarjaa on hierottu jo yli vuosikymmen, joten luulisi asioiden olevan kohdallaan. Kyllä tätä silti pelaa.

Yksi kysymys. Aloitin pelin Tepsillä ja Känädään lähetetyt scoutit tuuppaavat faksista satapäin nuorten Hullujen Kanukkien nimiä, mutta yhtäkään ei voi yrittää ostaa. Bugaako peli vai onko siellä jotain himmeitä rajoituksia nuorten pelaajien siirtymisistä? Manuaali oli siinä määrin onneton, että siitä ei ainakaan minun taidoillani apua irronnut.

EDIT:

Parin päivän pelailun jälkeen löytyy näitä pieniä ärsytyksen aiheita enemmänkin:

1. Pelikellossa 13:45, alivoimaa jäljellä 3 sekuntia. Pelikellossa 13:46, alivoimaa 2 sekuntia. 13:47 ja alivoimaa jäljellä 3 sekuntia. Näin sitten mentiin 15 sekuntia eteenpäin, alivoiman pomppiessa 2 ja 3 sekunnin väliä ja sitten loppui.

2. Jäähyjen jako. Pelaaja itse saa kyllä sellaista normaalia 10-20 minuuttia per peli, mutta kun kone ei jäähyile. Keskimääräinen koneen jäähymäärä minua vastaan on huisi 5.5 minuuttia / ottelu. Taklausinto on minulla normaalilla.

3. Yleiset tyhmyydet pelin kulussa. Ajassa 10:00 kiekko on koneen päädyssä. Ajassa 10:01 kone tekee maalin "Turku T scores!"-kommentilla höystettynä.

Brad Smyth saa ajassa 9:02 kiekon omassa päässään. Ajassa 9:04 hän on jo minun maalillani. Ei sekään NIIN nopea ole.


VVVVVVV - Tuo on juuri yksi pelin suurimpia ongelmia. Kaikki tieto on jaettu hankalasti monen sivun taakse. Ehkä ongelma on vain CM-veteraaneilla, jotka ovat tottuneet CM-layoutiin, mutta totuttelua tämä käyttis vaatii.
 
Viimeksi muokattu:

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti mission16W
Manuaali oli siinä määrin onneton

Tämä on kyllä ikävä tosiasia. Manuaalista ei ole juuri mitään apua.

Yksi kysymys minullakin: Eikö omia draftivuorojaan (siis kierros ja vuoronumero) pysty näkemään mistään helposti yhdellä kertaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös