Eastside Hockey Manager : Franchise Edition

  • 105 031
  • 906

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen peliä hakannut jo reilut kaksi kautta "SM-Liigassa".

Ensimmäisen kauden pettymyksen (6.runkosarja, seitsemässä ulos Turkua vastaan) satsattiin toisen kauden joukkueeseen siemenperunatkin. Mestaruus tuli, tosin Rauma venyi viiteen peliin finaalissa.

Finaalin kulminaatiopiste taisi olla kolmannen ottelun loppupuolella tapahtunut kolmoskenttääni vajonneen Juha Riihijärven, ja Rauman tehopelaajan Chris Dingmanin tappelu. Tuossa ottelussa kavensin voitot tilanteeseen 2-1 (oltiin veitsi kurkulla), ja kaksi seuraavaa peliä hoidettiin kotiin kun Riihijärvi ja Dingman olivat katsomossa.

Joukkue oli todella kallis, ja kolmanneksi kaudeksi sitä hieman kevennettiin. Kesällä kävi myös "penat", kun Dopitan ja Vopatin tilalle hankkimani Lauri Tukonen ja Petteri Nokelainen lähtivät kaksi viikkoa sopimuksen rustaamisen jälkeen rapakon taakse.

Peli toimii suht' realistisesti, ainoa "älytön" pelaajasopimus SM-Liigaan taitaa tähän asti olla Jere Lehtisen tulo joukkueeseeni. Jere voitti juuri Cupin Dallasissa, mutta seuraavaksi kaudeksi palasi Suomeen pelaaja-valmentajaksi, vaikka Dallaskin tarjosi sopimusta. Ei tosin haitannut, oli kova luu liigassa.

Muut joukkueeni vahvistukset ovat mielestäni olleet ihan järkeenkäypiä, tosin kalliita miehiä joiden palkkaa olen laskenut antamalla reilut allekirjoitusbonukset.

Sentteinä joukkueessa ovat K.Sahlstedt, Niko Kapanen, ja Antti Miettinen, näistä jälkimmäiset ison rahan paluumuuttajia, viimeisin saapui ennen kolmannen kauden alkua.

Laitureista mainittakoon Radek Duda (ekalla kaudella kesken kauden, ei peliaikaa Venäjällä, kehittynyt), Kuhta, Pärssinen, ja Scott Parker, joka tuli halvalla kun ammattilaissopimusta ei syntynyt. Eihän miehestä mitään hyötyä taida olla, mutta jo tokassa pelissä pisti jonkun Lappeenrantalaisen pähkinöiksi. :-)

Puolustus on joukkueeni kulmakivi, sieltä löytyy Karalahti, Söderholm, Janne Niskala, Tomi Koivisto ja Pavel Kolarik, joka on tosin koko kauden sivussa, siksi hankin Koiviston.

Maalissa on Kärpistä poistunut Bäckström, joka tosin on ollut koko alkukauden täysi seula.

Muita huomioita liigasta:

-Raumalla ollut hyvä paketti kasassa molempina kausina, nyt viimeksi finaalissa.

- Jokerit rämpii liigan alapäässä, Virmanen sai kenkää ennen ensimmäisiä playoffeja, nyt tosin kolmannella kaudella palannut kärkeen, hankki muun muassa iäkkään A.Zhamnovin sentterikseen.

-Pentti sai töitä toisella kaudella Tapparasta, Leinosen saatua kenkää huonon menestyksen takia. Pentti tosin näytti kyntensä ja sai lähteä heti kolmannen kauden alettua.

-Kärpät voittivat mestaruuden ensimmäisellä kaudella, mutta Tenkratin ja parin muun menetyksen takia olivat täysi floppi toisella kaudella.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Viestin lähetti Thornton
En tiedä onko kaupoissa myynnissä versiota, jossa manuaali olisi englanniksi, epäilen että ei ole. Mutta osta se versio missä manuaali on ruotsiksi ja imuroi englannin kielinen manuaali täältä.

Joo kiitoksia, täytyykin laittaa peli heti tilaukseen! (sori chat)
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti OneBigRed
Laitureista mainittakoon Radek Duda (ekalla kaudella kesken kauden, ei peliaikaa Venäjällä, kehittynyt), Kuhta, Pärssinen, ja Scott Parker, joka tuli halvalla kun ammattilaissopimusta ei syntynyt. Eihän miehestä mitään hyötyä taida olla, mutta jo tokassa pelissä pisti jonkun Lappeenrantalaisen pähkinöiksi. :-)

Hyvältähän tuokin koko stoori kuulostaa, erityisesti tuo Parkerin hankinta.. ;) Pärssisestä tuli sellainen mieleen, että herra teki minun ensimmäisen Bruins-kauden jälkeen sopimuksen Anaheimiin ja kiekkoilee siis pelissäni kaudella 2004-2005 amerikoissa. Toivottavasti ei ole enne..
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän on porukka ehtinyt jo pitkälle pelata. Löytyykö sellaisia fiilistelijöitä, jotka pelaavat itse ottelut kauden alusta loppuun? Mulla ainakin saa Ara hoitaa homman useimmissa runkosarjan matseissa. Yksi matsi kautta takana, Hämeenlinna kukistui vieraissa helposti 4-1. Samalla kierroksella Helsinki J otti harmittavasti kuokkaan raumalla 8-1, jonka jälkeen uutisissa oli juttu raivoavista ja autokauppiaalle huutelevista narrifaneista. Peliähän tämä vain on mutta kyllä se silti nauratti;)

Jaroslav Balastik työn alla, halpa huva pelaja.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Kertokaapa joku nyt miten GM niistä peleistä pääsee luistamaan? Olen yrittänyt etsiä kyseistä toimintoa, mutta enpä ole löytänyt. Eli täällä ainakin on urhoollisesti seurattu kaikki oman joukkueen pelit erä erältä...
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Leba95
Kertokaapa joku nyt miten GM niistä peleistä pääsee luistamaan? Olen yrittänyt etsiä kyseistä toimintoa, mutta enpä ole löytänyt. Eli täällä ainakin on urhoollisesti seurattu kaikki oman joukkueen pelit erä erältä...

Olikohan se nyt sieltä vasemman puoleisimmasta ylävalikosta ja sieltä "General Manager options" tjsp, ei nyt ole peliä käytössä, että pystyisin tarkemmin kertomaan.

Ja kyllä tuo Bruins-kausi täälläkin vedettiin ihan kokonaan itse, eli päävalmentaja on aika turisti ollut tähän mennessä. Kyllä yhteeen kauteen tosiaan jokusen tunnin saikin uppoamaan, kun vielä teki paljon työtä draftin eteen. Mutta olihan tuossa koko viikonloppu ja vielä alkuviikkokin aikaa.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klikkaat omaa nimeä sieltä vasemmasta yläkulmasta, sitten GM options tai jotain, ja sieltä löytyy Coach games yourself ja myös säädöt sille varalle, jos annat koutsin hoitaa homman.

Edit: Thornton, ei oo häpee olla nopee
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Kiitoksia avusta! Kausi etenee nopeammin kun ei tarvitse jokaista peliä itse vetää. Varsinkin kun on päivystysluontoinen työ terveysalalla, ei koskaan tiedä milloin potilas pääsee yllättämään...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Thornton
Hyvältähän tuokin koko stoori kuulostaa, erityisesti tuo Parkerin hankinta.. ;) Pärssisestä tuli sellainen mieleen, että herra teki minun ensimmäisen Bruins-kauden jälkeen sopimuksen Anaheimiin ja kiekkoilee siis pelissäni kaudella 2004-2005 amerikoissa. Toivottavasti ei ole enne..

Pärä ei lähtenyt vielä mihinkään, mutta nyt on ilmestynyt jo WNT nimen eteen, Anaheim on kiinnostunut, mutta ei vielä tälle kaudelle lyönyt sopimusta nenän eteen.

On onneksi joukkueessa leveyttä sen verran, että Pärä on ollut kakkosketjussa, joten ei kai ole päässyt täysillä loistamaan.

ekat ketjut (valmentaja määrää) ovat muistaakseni Lehtinen-Sahlstedt-Kuhta, Parker-Kapanen-Pärssinen.

Mulla on Aravirta hoitanut valmennuksen, en jaksa ainakaan näin alkuun itse näprätä jatkuvasti ketjujen kanssa. Minä toimitan palikat, Ara tekee niillä mitä tekee, kunhan menestyy.


EDIT: Thorntonille vielä: Kun noita ulkolaispaikkoja on vielä avoinna, meinasin ennen kauden alkua signata toisenkin "kovan luun" joukkueeseen, mutta päädyin kuitenkin jättämään paikan auki jos tarvitsee tulivoimaa myöhemmin kaudella lisätä. Himotti kyllä hieman, kun esim. Andre Roy oli vapailla papereilla liikenteessä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kukaan muu joutunut odottamaan ikuisuutta tuota peliä tuon CDON.comin kautta? Itse tein tilaukseni jo 28.6. ja 1.7. peli on tilaajapalvelun mukaan lähtenyt matkaan. Eipä näy vieläkään mitään ilmoitustakaan postilaatikossani...

Onko tuo normaalia toimintaa kyseisellä lafkalla, vai pitäisikö jo ryhtyä kyselemään perään? Alkaa jo vituttaa, kun ei pääse pelailemaan. :)
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onko kukaan muu joutunut odottamaan ikuisuutta tuota peliä tuon CDON.comin kautta? Itse tein tilaukseni jo 28.6. ja 1.7. peli on tilaajapalvelun mukaan lähtenyt matkaan. Eipä näy vieläkään mitään ilmoitustakaan postilaatikossani...


Itse tilasin pelin joskus samoihin aikoihin ja peli tuli minulle maanantaina 5pv. Joten aika ihmeellistä että sinä et vielä ole sitä saanut. Missäköhän mättää?!?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Parker27
Itse tilasin pelin joskus samoihin aikoihin ja peli tuli minulle maanantaina 5pv. Joten aika ihmeellistä että sinä et vielä ole sitä saanut. Missäköhän mättää?!?

OK. Tuo ratkaisi asian. Laitoin palautetta, jossa kyselin olisiko mitenkään mahdollista, että paketti seilaakin tällä hetkellä jossain Siperian ja Honolulun välimaastossa...

Meikäläisen tuurilla tuote saapuu kuitenkin huomenna - juuri kun olen avautunut.
 

Kliz

Jäsen
Viestin lähetti Sistis
Onko kukaan muu joutunut odottamaan ikuisuutta tuota peliä tuon CDON.comin kautta? Itse tein tilaukseni jo 28.6. ja 1.7. peli on tilaajapalvelun mukaan lähtenyt matkaan. Eipä näy vieläkään mitään ilmoitustakaan postilaatikossani...

Onko tuo normaalia toimintaa kyseisellä lafkalla, vai pitäisikö jo ryhtyä kyselemään perään? Alkaa jo vituttaa, kun ei pääse pelailemaan. :)

Myös minä taisin tilata pelin samoihin aikoihin ja tänään se tuli.
CDON lähetti minulle postia, että haluanko ruotsalaisen version vai EU version joka kestää viikon saapua. (E-mail tuli siis pari päivää sitten) Vastasin, että haluan ruotsalaisen version ja pari päivää siitä viestistä niin peli oli postissa. Nyt siis pelaamaan :)
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Milloinkahan peliä voisi odotella saapuvaksi esim citymarkettiin tai prismaan? Ei oikein meinaan ruotsiversio kiinnosta ja luottokorttia ,kun en omista niin nettiversion tilauskaan ei onnaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti wade
Ei oikein meinaan ruotsiversio kiinnosta ja luottokorttia ,kun en omista niin nettiversion tilauskaan ei onnaa.

Miten niin ei onnistu? CDON.comin tuotteen voi maksaa laskullakin. En itsekään mitään luottokorttia omista.

Ja eipä se ruotsiversio eroa kuuleman mukaan muuta kuin manuaaliltaan euroversiosta ja lontoon murteella tulevan manuaalin saa printattua SIGAMES.comin sivuilta.
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti wade
Milloinkahan peliä voisi odotella saapuvaksi esim citymarkettiin tai prismaan? Ei oikein meinaan ruotsiversio kiinnosta ja luottokorttia ,kun en omista niin nettiversion tilauskaan ei onnaa.

Ainakin Oulun Stockmannilla tuota oli jo saatavissa, tosin juuri tuona ruåtsiversiona.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä pelin käyttämää sattumanvaraisuutta voisi kyllä ainakin joukkueiden manageri valinnoissa vähän järkeistää , itselläni on Slovakian maajoukkueen managerina Janne Hilttunen joka toimii 2 Divarin Turku A joukkueen assistant managerina , sekä Cristian Ruuttu toimii Venäjän managerina.

Myös näiden joukkueiden GM:ien ranking lista on varsin mielenkiitoinen :
139th Seppo Saukkoriipi Etelä-Portimo
---
141th Jouko Narvanmaa Turku
---
144th Pentti Matikainen Helsinki H

Ei niin etteikö Pena olisi omalla paikallaan , mutta kuitenkin . .
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Sistis
OK. Tuo ratkaisi asian. Laitoin palautetta, jossa kyselin olisiko mitenkään mahdollista, että paketti seilaakin tällä hetkellä jossain Siperian ja Honolulun välimaastossa...

Meikäläisen tuurilla tuote saapuu kuitenkin huomenna - juuri kun olen avautunut.

Cdonin sivuilla lukee, että toimitus kestää 3-6 arkipäivää, joten huonoimmassa tapauksessa pelisi tulee vasta ensi maanantaina. Minun peli napsahti äsken postilaatikkoon, joten ei muuta kuin pelaamaan.

masu
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti masu
Cdonin sivuilla lukee, että toimitus kestää 3-6 arkipäivää, joten huonoimmassa tapauksessa pelisi tulee vasta ensi maanantaina. Minun peli napsahti äsken postilaatikkoon, joten ei muuta kuin pelaamaan.

Meikäläisenkin peli saapui äskettäin. Harmittaa vaan, kun täytyy olla töissä. Noh illalla ei sitten tehdäkään yhtään mitään muuta.

Tyypillinen meikäläisen tuuri. Aina kun kyselee jonkun perään, se saapuu heti seuraavana päivänä. :)
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten saa pelissä ne pelaajat näkymään. Oon yrittänyt kaikkea, tactical viewistä saa näkymään jonku sinisen palkin josta näkee missä kiekko menee.

Kiitoksia etukäteen avusta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti OneBigRed
Peli toimii suht' realistisesti, ainoa "älytön" pelaajasopimus SM-Liigaan taitaa tähän asti olla Jere Lehtisen tulo joukkueeseeni.

---

Sentteinä joukkueessa ovat K.Sahlstedt, Niko Kapanen, ja Antti Miettinen

---

Laitureista mainittakoon Radek Duda (ekalla kaudella kesken kauden, ei peliaikaa Venäjällä, kehittynyt), Kuhta, Pärssinen, ja Scott Parker

---

Puolustus on joukkueeni kulmakivi, sieltä löytyy Karalahti, Söderholm, Janne Niskala, Tomi Koivisto ja Pavel Kolarik, joka on tosin koko kauden sivussa, siksi hankin Koiviston.

Maalissa on Kärpistä poistunut Bäckström

Siis oikeasti tuo nippu ei ole lähelläkään realistista, mieti nyt hetki.

3 huippusentteriä, 4 huippulaituria ja sen lisäksi NHL:ssä omassa roolissaan hyvä Scott Parker, 5 huippupakkia ja Tomi Koivisto ja maalissa vielä Niklas Bäckström. Tuo nippu maksaisi oikeasti vähintään tuplasti sen mihin millään SM-liiga joukkueella olisi varaa.
 
Viimeksi muokattu:

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SM-liigaseurojen taloudelliset resurssit ovat tosiaan aika mukavasti yläkanttiin, mutta se kompensoi pelaajien huonoutta.

Itselläni ekaa kautta takana n.20 matsia, sarjassa kakkospaikka. Joukkueen 2 ensimmäistä ketjua ovat Pärssinen-Vopat-Kuhta ja Balastik-Harkins-Lind. Nämä hemmot yhteensä tienaavat jo yli miljoona euroa, Harkinsin palkka on vaatimattomat 350k muistaakseni. Mielestäni ihan hyvä että on vähän pelivaraa, eihän näiden pelien ole tarkoituskaan olla mitään tosielämän kopioita.

Onko muilla SM-liigaa pelaavilla sama homma, että Jokerit rämpii kuin Myllylä tervanevalla? Karjala-turnaus menossa ja narrit komeasti sijalla 12, muistaakseni 4 tai 5 voitettua peliä. Materiaali on perkeleen kova. Ihmeellistä...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Wiltord
Miten saa pelissä ne pelaajat näkymään. Oon yrittänyt kaikkea, tactical viewistä saa näkymään jonku sinisen palkin josta näkee missä kiekko menee.

Kiitoksia etukäteen avusta.

Ei niitä saa mitenkään näkyviin. Sen sijaan Game Statsista jokaisen maalin yhteydessä klikkaat maalimäärää osoittavaa lukua, näet sen hetken pelitilanteen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ensimmäinen kausi meni hyvin, Ilveksellä runkosarjan voitto ja voitto finaaleissa Jokereista, Bednar teki runkosarjassa 63 pistettä ja lähtikin kauden jälkeen Floridaan, myös kesken kauden Topon paikalle tullut Tomas Divisek oli vakuuttava ja lähti myös änäriin, kun Philly tarjosi miehelle sopparia.
Uuteen kauteen ykkösketjulla Hahl-Modano-Lehtinen, joka kuullostaa kohtuuälyttömältä liigassa :), muita hyviä hankintoja paluumuuttaja Timo Willman ja Ilveksessä try-outilla ollut Miika Jäske.
Toinen kausi siis nyt alussa, joten eikun pelaamaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Okei, en jaksa alkaa käydä ketjua läpi, joten kysynpä ja jos suututan joitain kysymällä, hähähä!

Onko tuossa pelissä jotkut transfer fundsit NHL-joukkueilla? Hankitaanko pelaajat enemmän rahalla kuin tekemällä rehellisiä pelaajakauppoja? Tai edes melko usein, tai silloin tällöin?

Onko NHL:n FA-järjestelmä aito, kaikkine erilaisine vapaiden agenttien luokituksineen?

Onko NHL:n taloudellinen järjestelmä miten hyvin mallinnettu? Pelaajapalkat?

Kuka on Sharksin paras puolustaja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös