eaa. vai eKr. ?

  • 4 380
  • 30

Kumpi miellyttää enemmän ?

  • eaa. (ennen ajanlaskun alkua)

    Ääniä: 41 25,2%
  • eKr. (ennen Kristusta)

    Ääniä: 92 56,4%
  • Aivan sama

    Ääniä: 30 18,4%

  • Äänestäjiä
    163

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan se ja sama. Kristus on ollut olemassa vain sieniä popsineiden hurujen päissä eikä aikaa ennen ajanlaskua ole.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Oletettu Kristuskin syntyi eri aikaan kun eKr.-termi antaisi ymmärtää. Eikös se ollut tutkimusten mukaan n. 7 eKr.?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Vastasin, että eKr. Tämä tosin vain siitä syystä, että olen tottunut puhumaan ajasta ennen Kristusta. Sointuu jotekin paremmin korvaan.

eaa. - liikaa vokaaleja, ehdottomasti liikaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Eekooärrää tulee viljeltyä, jos tarve on.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ajanlaskua on vaan tehty niin monella eri tavalla eri aikakausina ja taas tuo ekr:kin bugaa, joten äänestin tyhjää.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Koulussa kyllä käytämme eKr-lyhennettä, joten sieltä kai on jäänyt tavaksi. Mutta kun ajatellaan merkitystä, niin "ennen ajanlaskun alkua" kuulostaa järkevämmältä. Mutta kun tuo todellakin on jäänyt tavaksi, niin mitäpä sitä muuttamaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vaikka en kovin uskonnollinen ihminen olekaan - uskollinen kylläkin - niin vastasin eKr. Tuo eaa. vaikuttaa hyvin kömpelöltä tavalta yrittää korostaa erottumista uskonnosta. Vähän sama, kuin joku kiroilisi toteamalla "voi ei-kristillinen helvetti sentään". Toinen syy on se, että äänestämääni vaihtoehtoon on tottunut, ja muutoshan on aina pelottava asia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
ekr, sitä on käytetty niin paljon koulussa, että se on jäänyt päähäni.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Aivan sama.

Miksi? Koska ajanlaskua on harrastettu jo ennen jesseäkin, joten miten helvetissä joidenkin tiettyjen ihmisten jostain syistä harrastama ajanlasku on juuri se oikea ja yleisesti käytettävä ajanlasku?

Turhaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
eTr.

Eli ennen Ted Raikasta.

Ennen minua ei ollut mitään, eikä tule olemaan minun jälkeenikään. Joku ilkeäkielinen- ja mielinen voisi sanoa ettei siihen väliinkään mahdu mitään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
E.v.v.k
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti snailcake
Ehdottomasti eKr.
eaa=joku vitsi vai? Joku joka ei usko Kristukseen?

Ei mikään vitsi, tiedepiireissä laajalti käytetty. Lisäksi mahdollisimman puolueeton ilmaisu.

vlad.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
ee aa aa:ta tulee käytettyä tosin eipä tuo uskonnollinen varaus perinteisessä eKr:ssä minua häiritse, vaikka en kirkkoon kuulukkaan. Vähän sama kuin koko kirkko Suomessa, enemmän tapa, kuin uskonnollinen mielenilmaus.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyhenteenä olen käyttänyt eKr, muuten "ennen ajanlaskun alkua". Tuo ensimmäinen vain on koulusta ja muualtakin muodostunut tavaksi, jälkimmäinen kuulostaa järkevämmältä. Tosin ei sillä niin väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös