Vai että tämmöiseen ratkaisuun se Roloson on sitten päätynyt.
En tiedä sitten miten asian laita on, kun en ole koskaan Rolosonia nähnyt muuta kuin Lukon vermeet päällä ja naamari naaman edessä, mutta kyllähän Rolosonin puheet siitä kuinka viihdyttävä paikka Rauma on ja plaa plaa plaa on minusta laskettavissa aika pitkälle sen päälle että nämä ammattimiehet osaavat tämän mediapelin. Kuten jo tuhannen kertaa olen kirjoittanut, niin kehuihan Glenn Andersonkin Vaclav Sykoran yhdeksi parhaista valmentajista joka hänellä on ollut, Joni Lehdon tulevaksi NHL-pakiksi, Äijänsuon jään maailman parhaaksi ja sokerina pohjalla Harri Lönnbergin NHL-tason pelaajaksi.
Eli kyllä ne puhua osaavat. Sen verran olen ihmisiä tässä vuosien saatossa oppinut tuntemaan ja karvaasti sen kokenutkin, että sanonta moni kakku päältä kaunis ja niin poispäin pitää paikkansa monesti, en loppujen lopuksi olisi yllättynyt vaikka Rolosoninkin kohdalla olisi näin.
Toivon minäkin tietysti että Roloson palaisi Lukkoon takaisin loppukaudeksi, jollei tuo NHL ala. Aika järkeenkäypä asiahan tuo toisaalta on myös että mies aikaisti lomaansa, alkaahan tässä maaottelutauko ja nyt kun mies lähti eilen illalla kotio, pystyy hän tyhjentämään kassit useaan kertaan kun oletan lisäksi että hän pitkittää lomaansa myös toisesta päästä eli ei pelaa myöskään Tapparaa vastaan 15.2., vaan vasta seuraaavassa pelissä. Eli melkein kaksi viikkoa mies kotonaan ehtii olla mamman ilona.
Toinen vaihtoehto on sitten se ettei hän tulekaan enää takaisin, ja se olisi vittumaisesti tehty.
Uskon niin että nämä NHL-pelaajat jotka Suomeen ovat tulleet, esim. nyt Roloson ja Gill, pelaavat Lukossa sen takia pienellä palkalla että he olivat tullessaan vielä siinä uskossa että NHL alkaa. Siksi he tekivät loppukauden kattavan sopimuksen eikä siihen palkkaan niin suurta huomiota kiinnitetty, miehet kun uskoivat että NHL alkaa viimeistään tammikuussa. "Pelataan nyt sielläkin muutama peli ja ollaan kunnossa sitten kun työ alkaa", miettivät he varmaan.
Nyt kun näyttää koko ajan todennäköisemmältä että NHL ei ala, niin kavereita rupeaa vituttamaan se jos ja kun joutuvat pienellä palkalla pelaamaan koko kauden. Ja sitten kun tämmöiset uusrikkaat ryssäseurat tulevat setelitukkuineen tanssimaa ripaskaa ikkunan taakse, niin pistäähän se miettimään, että "pelaanko kauden loppuun Lukossa melkein ilmaiseksi, vain lähdenkö Venäjälle josta saisin samassa ajassa 250 000 rahaa?".
Missään tapauksessa Lukon kausi ei ole pilalla vaikkei Roloson enää tulisikaan. Siinä tapauksessa olen vaan iloinen siitä että olen saanut nähdä huippumaalivahdin pelaavan suosikkijoukkueessani, ja uskon Vehasen osoittavan Moisasen puheet elämänsä kunnosta todeksi.
Jos taas Roloson tulee takaisin, niin tervetuloa vaan.