Dokaatko jouluaattona?

  • 111 804
  • 915

Dokaatko jouluaattona?

  • Totta munassa. Perseet olalle!

    Ääniä: 195 16,0%
  • Voin maistella, en kuitenkaan juovu.

    Ääniä: 661 54,3%
  • Ei.

    Ääniä: 362 29,7%

  • Äänestäjiä
    1 217

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tilanteeseen oikein hieno kappale, eli Leevi and the Leavingsin Jouluaattona kännissä.

Onhan se niin. Jos meillä olisi lapsia tai jos sukulaiset tulisivat minun luokseni joulua viettämään, katsoisin tilannetta eri tavalla. Muttah! nyt vain käväisemme vaimoni kanssa vanhempieni luona syömässä, nauttimassa pari napanderia ja hakemassa lahjat völjyyn.

Jos minulla olisi skidejä, en ikinä olisi heidän silmiensä alla hönössä. Tunnen montakin sellaista vanhempaa, jotka eivät jouluna juuri näe kuin yhdellä silmällä. Eräskin ajoi perheen hankeen perisuomalaiseen tyyliin. Tosin hän sai turpaansa aika pahasti tapahtuneen jälkeen.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Kyllä. Ei nyt mitään perskännejä tulla vetämään, mutta sopivasti kyllä päivän ja illan mittaan tulee otettua. Perseennäyttö kaikelle hihhulihommille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnen montakin sellaista vanhempaa, jotka eivät jouluna juuri näe kuin yhdellä silmällä.
Riittää, kun oma vanhempi on sellainen. Olen menossa tänään mutsini ja hänen miehensä luo jouluaterialle ja viemään pari pakettia, sitten poistun. Mutsi ihmetteli jo pari viikkoa sitten, että miksen jää yöksi, kun kuitenkin käyn siellä suht harvoin (välimatkaa 35 km). No, nytkin käyn lähinnä siksi, että mutsilla on syntymäpäivä aattona. Eikä se ainakaan paranna sitä tosiasiaa, että siellä jouluun kuuluu mässäilyn ohella dokaaminen, kun on kerran synttäri ja kaikki.

Pari tuntia sitten mutsi soitti, kohtalaisessa hönössä tietysti, ja "varoitti" etukäteen, että ovat ehkä hieman ryytyneitä isäntiä, kun menivät nukkumaan aamukahdeksalta. Nukkumaan, niin. Mutsi kuulemma nukkui kokonaisen tunnin ja hänen miehensä peräti kaksi tuntia. Sitten taas ylös ja korkki auki. En malta odottaa, että pääsen nauttimaan joulutunnelmasta tuon pariskunnan kanssa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joku sen tuolla jo hyvin sanoikin eli joulua on mukavampi viettää pikku pohnässä hehe. Ei siis mitään perslärvänderejä todellakaan vaan semmoista tasaista pientä tissuttelua.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En. Tänä jouluna ajattelin kuitenkin tehdä tuosta nollalinjasta poikkeuksen eli vaikka jos saunan jälkeen lonkeron tai kaksi ottaisi. Ei ole ollut jouluna dokaaminen tapana ja enemminkin se on ollut lähempänä tuota ehdotonta eitä, kuin tuota keskimmäistä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Riittää, kun oma vanhempi on sellainen.

En oikein tiedä voinko kutsua tätä henkilöä "ystäväksi" tai edes kaveriksi, mutta hänellä on tapana poltella joka ikinen päivä vähintään kolme kertaa ganjaa. Lisäksi hän ryyppää päivittäin ollessaan nyt työnantajan pakottamalla sairauslomalla lakisääteisine kuntoutuksineen. Yhden päivän hän jopa oli hoitolaitoksessa. Mutta "ikävä kyllä" hänen repustaan löytyi päiväloman jälkeen useita sortteja bentsoja. Ja sehän tiesi sitä, että mies lensi hoitokodista ulos.

Hänellä on juuri yksi vuotta täyttänyt lapsi, jonka on synnyttänyt koko nuoruus- ja varhaisaikuisikänsä aineita käyttänyt muija.

Mietityttää kovasti, mitä lapsi ajattelee esimerkiksi 5-vuotiaana, silloin kun pikkumies alkaa oppia jotakin, esimerkiksi joulusta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riittää, kun oma vanhempi on sellainen. Olen menossa tänään mutsini ja hänen miehensä luo jouluaterialle ja viemään pari pakettia, sitten poistun.

Itselläni on sellainen tilanne, että faija vetää yleensä viinaa huolella kaikki pyhät ja ei se edes pyhiä katso, kun hirtää niin hirttää. Mutsi taas nykyisin hartaana uskovaisena paheksuu lähes kaikkea normaalia tapaa elää. Faijan kanssa lapsuuteni elin, kun tuli tämä näkemysero ja sitä kautta oikea ero, kun olin noin 1-vuotias. Olen jälkeenpäin kelannut, että kumman kanssa olisi ollut parempi asua: Hartaan uskovaisen vai alkoholisti faijan. Olen tullut siihen lopputulokseen, että alkoholisti isä oli parempi ratkaisu. Olen ainakin oppinut, että miten ei alkoholia käytetä. Faijahan oli oppinut alkoholin juomistavat omalta isältään ja se tapa oli aika karu. Alkoholin juominen oli näes paheksuttavaa, joten sitä juotiin salaa. Yleensä esim. saunan lämmityksen yhteydessä puoli pulloa kossua yhdellä huikalla ja sitten esitetiin selvää. Mahtavaa. Yhden ainoan kerran, kun olen toivonut faijani repäisevän ja riipaisevan kunnon kännin olivat omat hääni. Silloin tietysti sukulaisten keskellä oltiin vesilinjalla.

Olen minä sen toisenkin ääripään nähnyt, eli tiukassa uskonnollisessa kasvatuksessa eläneen kaverin. Kyseinen kaveri oli vielä aikuisiälläänkin niin arka, ettei kestänyt mitään läheistä kontaktia muihin ihmisiin. Oli lapsena kielletty ihan kaikki pitämällä lasipullossa. Siinä ei teini iässä paljon käyty kotibileissä ottamassa kuppia ja pyörittämässä sormea Irmelin hameen alla. Televisiokin oli saatanasta seuraava ja voin kertoa, että tämän kaverista näkikin.

Itselläni oli tosin vähän liiankin vapaa kasvatus. Viikonloppuisin, kun faija dokasi, niin otin tilanteesta kaiken irti. Ei ollut paljon kotiintuloaikoja tai muutakaan. Rahaa sai, kun kävi sammumispisteessä olevalta kaverilta hakemassa. Aika normaali kaveri kuitenkin tuli. Kai se on vähän luonteesta kiinni. Jotkut alistuu ja jotkut ei.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanhempien luokse ollaan menossa syömään, joten saatan viiniä tilkan juodakkin. Juomiseksi en tuota kuitenkaan kutsuisi, mutta tulee maistettua kuitenkin. Jotkut kaverit on menossa baariinkin, jota itse hieman vieroksun.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Sivistyneessä hiprakassa tulee oltua koko aatto. Yhdeltätoista aukesi ensimmäinen olut ja tätä kevyttä tissuttelua tulee jatkettua niin kauan kuin hereillä pysyy. Ei tässä mihinkään tukeviin jurreihin ehdi, koska koko ajan tulee ahmittua ruokaa tasapainottamaan oloa.

Joulu on lapsien juhlaa ja koska talossa ei lapsia enää ole, voidaan alkoholia maistella läpi juhlapyhien.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Tänään anopin seurassa, huomenna apen seurassa, tapanina omat vanhemmat... Käsi pystyyn jos sellaisen rundin kestäisi juomatta lempijuomaansa alkoholia... Kyllä tässä tulee jokaisena iltana ihan kohtuullisen runsaasti nautittia, mutta örvellykset jätetään kuitenkin myöhempään ajankohtaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kun nyt on kotiutunut mutsin luota, jossa tuli joulu juhlittua niin omassa rauhassa on sauna lämpiämässä ja muutama olut tulee siinä samalla nautittua.

Vielä en tiedä olenko tänään kännissä, tosin mahdollista se on, sen ilta näyttää.

Kamalasti ei kuitenkaan saa ottaa sillä huomenna vie matka kaverin mökille luistelemaan ja heittelemään ylämummoja ja sitten saunomaan ja viettämään laavulle iltaa grillaten ja ehkäpä oluttakin nauttien, jotain kirkasta ainakin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Juu, nyt dokaan sillai sivistyneesti(?). Hiukan kirkasta ja olutta kyytipojaksi. Ei mitään umpijurreja siis.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
On vatsa niin täynnä, että eipä tuonne taida mahtua kuin muutama huurteinen. Eikä siinä, sillä tuskin tulisi muutenkaan mitään naamoja vedettyä, kun ei ole edes tarkoitus lähteä hillumaan mihinkään. Korkeintaan käyn tallissa nortilla tai parilla :D
 

Mrcy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit & ManU
Pullollinen punaviiniä tuli nautittua illan aikana, joten eipä tuo dokaamisen puolelle menny. Tänään on sitten hiukan toinen ääni kellossa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yllättävän runsaasti tuota alkoholia on tänä jouluna kulunut. Aatonaattona kävin juomassa kaverin joulukaljat ja eilen sitten vanhempien luona ns. koko setti eli varsinainen sekametelikeitto kaljoineen, viineineen, snapseineen, jälkiruokaportviineineen, likööreineen ja päättyen sitten kontroloimattomaan ginin tempomiseen. Onneksi tuli syötyä hyvin ja yöllä käveltyä himaan raikkaassa ilmassa, niin ei ole kuitenkaan paha kankainen tänään, orastavankin sai kinkulla tainnutettua. Tänään sitten iisimmin kummilasten edessä.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ole enää aaatto mutta voisi kyllä ottaa suojakännin siltä varalta että pitäisi muka lähteä sukuloimaan, vittu, tulisitte joskus tänne. Suku on pahin.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Ei nyt mitään örvellyskännejä haeta, mutta vähän tulee tissuteltua joulunpyhinä.

Eilen kieltämättä karkasi lapasesta. Ensin alkuillasta sivistyneesti pari lasia terästettyä boolia ja sitten appiukon konjakkipullolle. Myöhemmin illalla kotiin ja sitten menikin jo reilu puoli pulloa valkkaria ja muutamia oluita. Kohtalaisen aikisin tuli silti mentyä punkkaan vatsalaukun sisällön inventaarion jälkeen.

Ja meillä ei ole lapsia...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
3 olutta join, joista 2 saunassa. Klöki tais olla myös Alkosta, koska maku oli aika tuju.

edit: Klöki oli viimevuodesta säästynyt, voltteja 15.

Tänään vedetään hirveät tumut. Vapise Turku!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ainakin oppinut, että miten ei alkoholia käytetä.
Onneksi ollaan molemmat se taito opittu! Tattista vaan vanhalle Apassille aattoillasta. Votkapunkkuglögi, bisse, lonkero ja - brändijätkiä kun ollaan - brandya jälkiruoaksi. Taidettiin vähän dokailla jouluaattona, luulen. Maailmaakin tuli parannettua siinä sivussa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jännä... Tenutteluksihan se meni sitten viimeisen päälle. Ennen kuin lähdettiin vanhempieni luo, juoskentelin parissa tunnissa viis 0,5 litran siideriä ja kotona meni punkkua yhtätyönään. Sitten iskikin päälle pukkinakki. Siinä vaiheessa en ollut vielä pahasti hönössä, mutta lahjat jaettuani ja rahallista korvausta odotellessani, päätti talon isäntä palkita minut pukintyöstäni triplakonjakilla. No senhän tietää miten siinä käy.

On se kumma, että kun olo alkaa olla mukavimmillaan, sitä kuvittelee pääsevänsä vielä parempaan fiilikseen juomalla lisää. Mutta silloin perii hukka. Miten kuten muistan siippani ja minun kotiinpaluun. Nyt eukko onkin sitten murjotuskunnossa. Olin kuulemma valvottanut häntä puoli kolmeen asti aamulla ja hänellä oli aamuvuoro töissään.

Miten vitussa ihminen voi olla NIIN tyhmä?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Juu, minustakin on tyhmää lupautua joulupäiväksi aamuvuoroon..

HAHA!

Eukko on sairaanhoitaja, ja pakkohan siellä on ihmisiä olla vaikkapa sinun suolisolmusi avaamista avustamassa.

Niin ja muija ei dokannut jouluaattona.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jouluaattona, eikä päivänä tullut muuta kuin sauna ja ruokajuomat nautittua, lisäksi muutama hassu tölkki, mutta tapanina kun kotio pääsee täältä, niin voisi koittaa kontaktoida frendejä ja ottaa sit hieman enempi. Tai sitten ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös