En juo tänä vuonna aattona tippaakaan. Ehkä joulupäivänä. Hirviöt. Ei sitä tiedä mitä lapsen päässä liikkuu.Moni ei toivo, että lapset näkisivät kännisiä aikuisia jouluna. Miksi? Voi tosin olla, että oma lapsuuteni on ollut onnekasta ja kaikki muut mukulat on hakattu kännisen aikuisen takia. Itse muistan, etten siihen itse oikein reagoinut. Itse asiassa se oli vaan hauskaa, kun isät, sedät ja papat otti kuppia tupakansavun seassa. Tosin meillä se homma meni aina niin, että siellä naurettiin, siellä laulettiin, tanssittiin ja halailtiin. Sitä oli hauska seurata + kännisiltä sai aina rahnaa. Tai sitten alkoholia vain demonisoidaan jäälleen. Täällä italiassa saa ottaa kuppia, kunhan ei vaan ole dorka ja silloinkin siitä syytetään dorkaa, eikä alkoholia.
Moni ei toivo, että lapset näkisivät kännisiä aikuisia jouluna. Miksi? Voi tosin olla, että oma lapsuuteni on ollut onnekasta ja kaikki muut mukulat on hakattu kännisen aikuisen takia. Itse muistan, etten siihen itse oikein reagoinut. Itse asiassa se oli vaan hauskaa, kun isät, sedät ja papat otti kuppia tupakansavun seassa. Tosin meillä se homma meni aina niin, että siellä naurettiin, siellä laulettiin, tanssittiin ja halailtiin. Sitä oli hauska seurata + kännisiltä sai aina rahnaa. Tai sitten alkoholia vain demonisoidaan jäälleen. Täällä italiassa saa ottaa kuppia, kunhan ei vaan ole dorka ja silloinkin siitä syytetään dorkaa, eikä alkoholia.
Niin silloin kun olen tähän äänestänyt, olen vastannut kyllä, koska olin siirtynyt katselijasta pöydälle ja tuli otettua muun suvun mukana perseet. Nykyään on eri, kun olen italiassa. Viiniä tulee juotua, mutta ruoan kautta ja pikku hiljaa hipsutellen, eli känniin ei välttämättä tule, mutta sellaisissa kevyissä tulen olemaan. Suomessa jos olisin, niin en ottaisi välttämättä perseitä, kun juomaringin keskus, eli Taata on jo vanha ja tuplainfarktin jälkeen varjo entisestään.
Ei mua hakattu kertaakaan ja se nousuvaihe oli munkin mielestä yleensä ihan jees, vanhemmat rennompia ja läppä lensi, lapsia huomioitiin herkuilla jne. Siinä vaiheessa sitten ei ollut enää erityisen hauskaa, kun heräsi yöllä vanhempien riitelyyn ja ovien paiskontaan tai isukin kännitilityksiin - yleensä se itkeskeli maailmanloppua ja kuunteli jotain lopunajan tapahtumista kertovaa 666-juttua, joka oli sängyn pohjalta kuunneltuna aika ahdistavaa settiä. Hiukan painostava tunnelma noista olisi jäänyt joulua vasten, onneksi siis meillä ei alkoholia jouluisin näkynyt. Väkivaltainen isäukko ei koskaan ollut, vaikka aika paha suustaan äidilleni. Tosin pari kertaa pääsin kyllä todistamaan aggressiivisempien viikonloppuvieraiden nyrkkihippasia. Kaikenlaista. No, sitten ne tulivat uskoon ja alkoholi jäi, samoin kuin liki kaikki muukin maallinen, josta päästäisiinkin siihen, kumpi lopulta oli pahempi juttu, alkoholismiin kovaa vauhtia ajautumassa ollut isä vai kiihkouskovainen isä. Ehkä kuitenkin jälkimmäinen oli kokonaisvaltaisesti parempi juttu, vaikka omat mutkansa senkin sai aikaan. Näin.Moni ei toivo, että lapset näkisivät kännisiä aikuisia jouluna. Miksi?
Luulen, että olet asian ytimessä. Se käytöksen muutoshan lienee se mitä mitataan, ei se kuinka monta annosta siihen menee. Tuleva ex-vaimoni voi ottaa kotona ihan hyvin sen 12-16 olutta, eikä käytös silminnähtävästi muutu. Krapulaakaan tuo taikaolento ei tunnu koskaan kärsivän.Mitä tarkoittaa rähinä, dokaaminen, örvellys? Jos meikäläinen (suht iso kaveri + hyvä toleranssi) nautin 3-4 lasia viiniä, pari saunaolutta ja jonkun konjakkisiivun niin ulkopuolinen ei ehkä huomaa että olen jotain ottanut. Onko se "dokaamista"?
No eipä tule dokattua. Pari Lukko-olutta on saunaa varten kylmässä, mutta noin muuten jäävät viinakset kauppaan. Tapaninpäivän jalkapallot tuleekin sitte tsiikattua useamman drinkin kera ja humalalta on vaikea välttyä.
Jos lapset kasvatetaan kuplassa niin niistä isona saattaa tulla enemmän tai vähemmän suvaitsemattomia, mikä ei varmaan niille ole kivaa kun paheksuvat joitakin muita eikä muillekaan kun yksi on kummallinen eikä ymmärrä muita. Vaikea ymmärtää sellaisia vanhempia. Miksi ne ei ajattele lapsen parasta? Toi on toinen ääripää ja toinen on se että joku hullu ajaa kirveellä perheen hankeen, mutta siinä välissä on myös se keskiverto eli normaali.
Onko Stadissa baarit auki normaalisti, entä ruokapaikat? Tullaan jouluksi Helsinkiin, koska ei olla vaimon kanssa kumpikaan jouluihmisiä. Kämppä on varattu Kampin alueelta. Suomalainen jouluruoka on pahaa, joten toivottavasti edes etniset ravintolat pitävät ovensa auki.En ole vielä yhtään miettinyt joulua. Ihan normipäivä mulle. Vähän nyt ahdistavampi kun kaupunki on aika tyhjänä ja osa liikkeistä kiinni ja muutenkin kun jengi on turhamaisuuden vallassa kuin mitkäkin riivatut.
Joo kapakassa varmaan taas istun ja illalla konttaan kotiin.
En mä oikein tiedä. Joku varmaan tietää tarkemmin. Moni paikka on varmaan kiinni, mutta eiköhän joku löydy. Kannattaa varmaan googletella.Onko Stadissa baarit auki normaalisti, entä ruokapaikat? Tullaan jouluksi Helsinkiin, koska ei olla vaimon kanssa kumpikaan jouluihmisiä. Kämppä on varattu Kampin alueelta. Suomalainen jouluruoka on pahaa, joten toivottavasti edes etniset ravintolat pitävät ovensa auki.
Pienemmät baarit varmaan tosin hyvin auki. Yökerhot ja paremmat ravintolat ovat huonommin auki, koska asiakkaita ei riitä. Mutta tuskin tarvitsee Helsingissä tallata autioilla kaduilla, kun kaikki paikat ovat kiinni.
Sen muuten muistaa hyvin, sen tunteen, kun vihdoinkin pääsi pakollisesta joulunvieton ikeestä pois ja sai alkaa tehdä jouluna sitä mitä haluaa tehdä.