Docventures – maailma paremmaksi media kerrallaan

  • 62 369
  • 332

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mielenkiintoinen dokkari tosiaan. Vaikka tuota taitoa on pakko ihailla, niin onhan sillä ollut hirvittävä hintakin. Kirjastoissa, ainakin uskoisin isommissa, löytyvän aiheeseen nakutettuna sopivan sellainen dokkaridvd kuin CCCP jääkiekko. Sen on tuottaneet Bengt Löfgren, Suzanne Nilsson & Malcolm Dixelius. LIsämateriaalista löytyy mm. yhteenveto Neuvostoliitto-Ruotsi(13-1)ottelusta vuoden 1981 MM-kisoista.Jos se vaikka pistäis vähemmän harmittamaan tätä hurrien 6-5 surullisenkuuluisaa voittoa.

CCCP HOCKEY- Soviet Hockey Documentary (English) - YouTube @Noitarumpu , tarkoititko tätä dokumenttia? Älkää noista Kloosen horinoista välittäkö, röllin viestit ovat nollatasoa.

Tämä on se dokumentti, josta aiemmin mainitsin. Minusta parempi dokumentti kuin Red Army.

En ihan ymmärrä, miksi ihmiset vieläkin harmittelee jotain iänaikaista MM-puolivälierän tulosta. Torinon jälkeen ei sen pelin lopputulos tuntunut enää missään, eikä Bratislavan finaalikaan.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ihan ymmärrä, miksi ihmiset vieläkin harmittelee jotain iänaikaista MM-puolivälierän tulosta. Torinon jälkeen ei sen pelin lopputulos tuntunut enää missään, eikä Bratislavan finaalikaan.

Ei minua ainakaan häiritse enää, kyllähän niitä nousuja ja laskuja tunteiden vuoristoradalla on tullut koettua paljon jälkeekinpäin. En tosin kauhean mielelläni kyllä uudelleen katsoisi kyseistä tappiota Leijonilta:)
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Yliarvostettu? Vai mitä tuolla nyt tarkoititkaan?

Olympialaiset:
Kultaa Calgary 1988
Kultaa Sarajevo 1984
Kultaa Innsbruck 1976
Kultaa Sapporo 1972
Kultaa Grenoble 1968
Kultaa Innsbruck 1964
Kultaa Cortina d'Ampezzo 1956
Hopeaa Lake Placid 1980
Pronssia Squaw Valley 1960

Kanada-Cup:
Kultaa 1981
Hopeaa 1987

MM-kisat:
Kultaa Sveitsi 1990
Kultaa Ruotsi 1989
Kultaa Neuvostoliitto 1986
Kultaa Länsi-Saksa 1983
Kultaa Suomi 1982
Kultaa Ruotsi 1981
Kultaa Neuvostoliitto 1979
Kultaa Tšekkoslovakia 1978
Kultaa Länsi-Saksa 1975
Kultaa Suomi 1974
Kultaa Neuvostoliitto 1973
Kultaa Sveitsi 1971
Kultaa Ruotsi 1970
Kultaa Ruotsi 1969
Kultaa Ranska 1968
Kultaa Itävalta 1967
Kultaa Jugoslavia 1966
Kultaa Suomi 1965
Kultaa Itävalta 1964
Kultaa Ruotsi 1963
Kultaa Italia 1956
Kultaa Ruotsi 1954
Hopeaa Itävalta 1987
Hopeaa Puola 1976
Hopeaa Tšekkoslovakia 1972
Hopeaa Tšekkoslovakia 1959
Hopeaa Norja 1958
Hopeaa Neuvostoliitto 1957
Hopeaa Länsi-Saksa 1955
Pronssia Suomi 1991
Pronssia Tšekkoslovakia 1985
Pronssia Itävalta 1977
Pronssia Sveitsi 1961
Pronssia Yhdysvallat 1960

Unohdit vastusten tason, johon täällä jo viitattiinkin. Peli oli vielä lapsenkengissä nykypäivään verrattuna. Veikkaan että joku J. Jalosen Suomikin vm. 2011 noin esimerkiksi olisi laittanut aika kovasti hanttiin, tai vaikka se 95 porukka. En väitä että Punakoneen yliarvostus niin merkittävää olisi mutta piirun verran sitä aina kuitenkin on.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ensi viikolla sitten tämä: Hymyjen Maa / The Land of Smiles

Mielenkiintoista katsoa, kun olen tuon Tuomaksen sekoiluja seurannut muilla palstoilla. Ukko on youtubeenkin laittanut pätkiä elämästään Thaimaassa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Unohdit vastusten tason, johon täällä jo viitattiinkin. Peli oli vielä lapsenkengissä nykypäivään verrattuna.
No samalla logiikalla voinee vetää vessanpytystä alas mm. ison kasan 1970- ja 80-lukujen pohjois-amerikkalaista jääkiekkoa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tämä on se dokumentti, josta aiemmin mainitsin. Minusta parempi dokumentti kuin Red Army.

En ihan ymmärrä, miksi ihmiset vieläkin harmittelee jotain iänaikaista MM-puolivälierän tulosta. Torinon jälkeen ei sen pelin lopputulos tuntunut enää missään, eikä Bratislavan finaalikaan.

Oli kyllä hyvä dokumentti. Tuo Red Army pyöri pääasiassa Fetisovin ympärillä, CCCP Hockeyssa pääsee ääneen myös Larionov, Makarov ja Kasatonov. Oli varmasti melkoisen haastavaa olla mukana tuossa venäläispelaajien ensimmäisessä aallossa NHL:aan. Valmentaja ei halunnut heitä joukkueeseen ja pelikaverit olivat sitä mieltä että vievät pelipaikkoja pohjois-amerikkalaisilta. Krutov ei oikein sopeutunut mutta Larionov ja Fetisov nostelivat kannua yhdessä. Olen miettinyt miltä peli rapakon takana näyttäisi jos tuota invaasiota ei olisi tapahtunut.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No samalla logiikalla voinee vetää vessanpytystä alas mm. ison kasan 1970- ja 80-lukujen pohjois-amerikkalaista jääkiekkoa.

Häh? Ei suinkaan. Nämä pitää suhteuttaa aikaansa, yliarvostuksen voi käsittää nyt, mainitsemasi kiekkoilijat pystyivät kuitenkin pelaamaan vain omana aikanaan.

Legenda ei olisi legendaa jos siinä ei olisi mukanaan sitä ylimääräistä.
Toinen vaihtoehto on tarkastella pelkästään tuloksia, mutta eihän niin kukaan koskaan arvosta, harva seuraa kiekkoa vain teksti-tv:stä.

NL-maajoukkuetta arvostetaan, koska se dominoi ja sillä oli upeita (harjoiteltuja) maalikoreografioita. Tämä on fine, mutta tarpeeksi kilpaillussa lajissa tuo ei olisi sellaisenaan ollut mahdollista. Yliarvostajat olettavat kilpailun reiluksi.
 
Viimeksi muokattu:

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Oli kyllä hyvä dokumentti. Tuo Red Army pyöri pääasiassa Fetisovin ympärillä, CCCP Hockeyssa pääsee ääneen myös Larionov, Makarov ja Kasatonov. Oli varmasti melkoisen haastavaa olla mukana tuossa venäläispelaajien ensimmäisessä aallossa NHL:aan. Valmentaja ei halunnut heitä joukkueeseen ja pelikaverit olivat sitä mieltä että vievät pelipaikkoja pohjois-amerikkalaisilta. Krutov ei oikein sopeutunut mutta Larionov ja Fetisov nostelivat kannua yhdessä. Olen miettinyt miltä peli rapakon takana näyttäisi jos tuota invaasiota ei olisi tapahtunut.

Haastavaa varmaan monintavoin. Voin vain kuvitella sitä tunteiden riitasointua päänsisässä. Toisaalta valtava vapaudentunne. Mogilnystä muistan lukeneeni, että hän heräsi yöllä kellonsoittoon pelimatkoilla tupakoimaan "oikein Marlboroa". Pitäähän se ottaa kaikki maksimaalinen ilo irti.
 

Morgoth

Jäsen
Niin, vaikka Fetisov oli tässä dokkarissa ikään kuin sankari ja vähintäänkin pääroolissa, niin on syytä muistaa, että hän on ollut halukas ryhtymään tällaiseksi käsikassaraksi politiikan saralla.

Itseään hän luonehti dokkarissa muutamaan kertaan isänmaalliseksi, joten eikö kyseessä ole lopulta melko perinteinen neuvostokansalainen, joka jossakin sisimmässään kaipaa jotakin neuvostoaikaista takaisin jossakin muodossa. Täysin poliittinen hanke KHL on. Vaikea arvostaa tuollaista kuitenkaan ihmisenä kovinkaan korkealla, vaikka pelaajana olikin hieno. Demokratia ja vapaus eivät Slavan päälimmäiset arvoa eivät ole. Raha toki aina kelvannut pahimmille kommareillekin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitäs mieltä eilisestä dokkarista ja keskustelusta?

Mielestäni itse tarina oli mielenkiintoinen, mutta osin tuossa keskustelussa oli kyllä aika outo sävy, ymmärrystä tämän Tuomaksen toilailuihin ainakin löytyi.

Vaikka tämä Tuomas oli huonossa kunnossa, niin itse sain ainakin tietynlaisen vastareaktion kun kuunteli hänen juttujaan, jotenkin laskelmoiva tyyppi, joka suunnitteli tätä varhaiseläkkeen saamista, jotta sitten voi jatkaa juoksujaan Thaimaassa...
 

Veijari

Jäsen
Oli mielenkiintoinen dokkari ja nostatti minussa monenlaista eri tunnetta pintaan. Herätti muuten minussa jopa pientä hilpeyttä siinä vaiheessa, kun kaverit yrittivät saada Tuomasta luopumaan siitä paikallisesta lamppuöljy pullosta ja sitä kun ei saanut mihinkään hävittää, vaikka tarjosivat olutta tilalle.
@MustatKortit Tuskin monellakaan alkoholistilla on kykyä ajatella tai suunnitella järkevästi tulevaisuuttaan. Tuollaisella ihmisellä taitaa ennemmin pyöriä ajatukset siinä lähitulevaisuudessa, että mistä saisi seuraavan pullon sen sijaan, että miettisi mistä löytäisi töitä rahan hankkimiseksi, joten sinällään kyllä pystyin itse jopa ymmärtämään Tuomaksen ajatuksia. Sairas mikä sairas.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olihan se monella tapaa koskettavakin kun kaveri kantaa toista ja sananmukaisesti pelastaa Tuomaksen. Pari yksityiskohtaa oli ihan pysäyttäviä, ensiksi siinä kun Tuomas istuu pukuvaatteet päällä hotellihuoneen sängyllä ja kameraa kuvaa huoneen eteisestä, oikealla tyhjä pesuhuone riepuineen ja pulloineen, vasemmalla siistitty Tuomas sängyllä odottamassa uutta alkua. Ja tietysti lopussa kun ovat sairaalan tms vastaanotossa ja virkailija kysyy että kukas te olette hänelle ja vastaus on "ystävä.".
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mitäs mieltä eilisestä dokkarista ja keskustelusta?

Mielestäni itse tarina oli mielenkiintoinen, mutta osin tuossa keskustelussa oli kyllä aika outo sävy, ymmärrystä tämän Tuomaksen toilailuihin ainakin löytyi.

Vaikka tämä Tuomas oli huonossa kunnossa, niin itse sain ainakin tietynlaisen vastareaktion kun kuunteli hänen juttujaan, jotenkin laskelmoiva tyyppi, joka suunnitteli tätä varhaiseläkkeen saamista, jotta sitten voi jatkaa juoksujaan Thaimaassa...

Niin Tuomaksen poikahan asuu Thaimaassa ja käsittääkseni teidän perhe odottaa esikoista (peukku) joten odota vielä hetken aikaa, niin ymmärrät Tuomasta tuossa asiassa hieman paremmin
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
@MustatKortit Tuskin monellakaan alkoholistilla on kykyä ajatella tai suunnitella järkevästi tulevaisuuttaan. Tuollaisella ihmisellä taitaa ennemmin pyöriä ajatukset siinä lähitulevaisuudessa, että mistä saisi seuraavan pullon sen sijaan, että miettisi mistä löytäisi töitä rahan hankkimiseksi, joten sinällään kyllä pystyin itse jopa ymmärtämään Tuomaksen ajatuksia. Sairas mikä sairas.

Mutta eikö tämä kuitenkin mennyt juuri niin, että Tuomas joi "lamppuöljyä" ja suunnitteli varhaiseläkettä ja myöhemmin Suomessa tätä myös haki ja tämän myös sai?

Olen mielelläni väärässä, mutta en usko Tuomaksen lopettaneen juomista, vaan veikkaan homman lähtevän uudestaan päin persettä, valtio maksaa Tuomaan juomisen. Toivottavasti ei aiheuta lisää murhetta pojalleen.

Niin Tuomaksen poikahan asuu Thaimaassa ja käsittääkseni teidän perhe odottaa esikoista (peukku) joten odota vielä hetken aikaa, niin ymmärrät Tuomasta tuossa asiassa hieman paremmin

Sinä ja @Veijari olette parempia ihmisiä kuin minä, teillä riittää uskoa Tuomaan vilpittömyyteen ja ehkä jopa "parannukseen" (?) Juuri tuon oman syntymättömän lapseni takia tunteet ovat pinnassa ja kysyinkin mielessäni, että jos edes tuon lapsen olemassaolo ei saanut Tuomasta lopettamaan alun perin, niin noinkohan hän pysyy kuivilla jatkossakaan.

Mielestäni tässä koko keississä isoin uhri ovat Tuomaan perhe, lapsi ja laajemmin läheiset, ei Tuomas itse.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mutta eikö tämä kuitenkin mennyt juuri niin, että Tuomas joi "lamppuöljyä" ja suunnitteli varhaiseläkettä ja myöhemmin Suomessa tätä myös haki ja tämän myös sai?

Olen mielelläni väärässä, mutta en usko Tuomaksen lopettaneen juomista, vaan veikkaan homman lähtevän uudestaan päin persettä, valtio maksaa Tuomaan juomisen. Toivottavasti ei aiheuta lisää murhetta pojalleen.



Sinä ja @Veijari olette parempia ihmisiä kuin minä, teillä riittää uskoa Tuomaan vilpittömyyteen ja ehkä jopa "parannukseen" (?) Juuri tuon oman syntymättömän lapseni takia tunteet ovat pinnassa ja kysyinkin mielessäni, että jos edes tuon lapsen olemassaolo ei saanut Tuomasta lopettamaan alun perin, niin noinkohan hän pysyy kuivilla jatkossakaan.

Mielestäni tässä koko keississä isoin uhri ovat Tuomaan perhe, lapsi ja laajemmin läheiset, ei Tuomas itse.

Kieltämättä olen aika hyvä ihminen ja taivaspaikka lienee taattu hamassa tulevaisuudessa. Mutta en minä tiedä onko Tuomas vilpitön vai ei ja tuleeko pysymään kuivilla vai ei. Ihmismieli on kuitenkin aika heikko ja päihdeongelmaiset harvoin pääsevät ekalla tai edes toisella yrityksellä kuiville ja moni ei pääse ikinä. Mutta otin lähinnä kantaa siihen mikä vetää Tuomasta Thaimaaseen ja se on oma poika. Jos Tuomas puhdas peluri olisi, niin eiköhän Suomessa ole kuitenkin parempi sosiaalihuolto ja terveydenhuolto kuin Thaimaassa ja saa sitä täältäkin paloöljyä juotavakseen jos haluaa. Ja mitä tuohon uhriutumiseen tulee, niin joo ainahan siinä lapset ensisijaisesti uhreja on jos vanhempi on päihdeongelmainen. Mutta onhan se toki niinkin, tässä kyseisessä tapauksessa, että ensisijaisesti Tuomas oli tuossa se joka tarvitsi akuuttia apua ihan jo terveydentilansa takia. Ja auttamalla Tuomas kuntoon varmasti myös autettiin Tuomaksen poikaa, joka näin sai isän paremmassa kunnossa takaisin. Se miten Tuomas pelaa korttinsa jatkossa on tulevaisuuden armoilla enkä siihen ota kantaa,muuten kuin että toivon hyvää, koska olen jalomielinen ja hyvä ihminen enkä tuomitse ketään ennakolta.
 

Veijari

Jäsen
@MustatKortit Minähän otin vain kantaa siihen hetkeen, kun Tuomas köllötteli hotellin sohvalla kännissä kuin Ellun kana ja höpisi varhaiseläkkeestä.

En minäkään hyvällä miettinyt sitä tilannetta kun tuli lopputekstit, jossa todettiin Tuomaksen päässeen 38 vuotiaana eläkkeelle. Naiivisti jopa toivoin että mies olisi ryhdistäytynyt ja saanut elämänsä raiteilleen ja dokkari olisi saanut onnellisen lopun. Lopulta jopa melkoinen perseennäyttö Tuomakselta noille ystäville, kun ajattelee miten dokumentti päättyi ja Tuomaksen elämä tuosta jatkui. No, ehkä ei pääty enää katuojaan kun Valtio maksaa eläkettä niin ei pääse rahatkaan tyystin loppumaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Veijari ja @attendo : ettei jää epäselväksi, niin minäkin tietysti toivon parasta, tuskin kukaan niin sydämetön olisikaan, ettei näin tekisi. Ja ei niinkään tämän sankarin itsensä kannalta, kuin juuri niiden läheisten kannalta...

Eniten minua rassaa se, etten ole niinkään varma, vetääkö Tuomasta sinne Thaimaahan tälläkään hetkellä se poika ja läheiset, vaan onko sittenkin kyse vain entisten elämäntapojen jatkamisesta. Juomisestahan Tuomas ei nähtävästi ole luopunut, sillä kuulemma edelleen juo ainakin olutta ja jos minulle alkoholisti kertoo juovansa "muutaman illassa", niin kyllä tuohon määrään uskaltaa lisätä vähän päälle.

Mitä itse siihen Docventures-lähetykseen tulee, niin Tuomaastahan oli tehty suunnilleen sankari ja "selviytyjä", vaikka mielestäni on vähintäänkin epäselvää, onko hän selviytynyt edes siitä alkoholismista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hieman muunnettua totuuttahan tuossa keskusteluosiossa puhuttiin. Tuomas asuu pääasiassa Thaimaassa samassa kylässä missä poikansakin ja "sattui" nyt olemaan Suomessa, eikä varmaan vähiten tämän docventuresin vuoksi, joten puheet lyhyemmistä reissuista olivat potaskaa. Jonkinlaista kehitystä on tapahtunut, kun ukolla on jopa asunto siellä Khoratissa, kun ennen asui hökkelissä anoppinsa pihalla.

Voihan sitä miettiä eläkkeistä ym. mutta eihän tuosta jätkästä enää minkään tekijäksi ole. Puuhastelee musaproggiksia Thaimaassa ja toivottavasti pitää huolta pojastaan jollain tasolla. Lasten asuminen isovanhempien luona ei Thaimaassa ole kovinkaan harvinaista. Äitikin on hävinnyt johonkin.

Tuomakselle kaikkea hyvää. Toivottavasti pitää juomisen aisoissa ja keskittyy tuohon musan tekemiseen. Kaikki eivät vaan tykkää asustella suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Vähemmän kulujahan tuosta valtiolle tulee kun heppu asuu Thaimaassa alkeellisissa oloissa, eikä tarvitse maksaa yhteiskunnan tukia eläkettä lukuunottamatta.

Tuomas Kelan youtube-kanava löytyy tästä youtubeen ohjautuvasta linkistä: tuomas kela - YouTube Tuolta näkee sitä reppureissaajien arvostamaa "oikeaa" thaikkuelämää turistikohteiden ulkopuolelta.

Koko tarina Tuomaksen Thaimaan toilailuista löytyy suomalaisilta foorumeilta, kun vähän etsiskelee.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Olisiko tuotakaan dokumenttia syntynyt, jos kaveri ei olisi kännäillyt Thaimaassa... Haiskahtaa julkisuudenhaulta ja ehkä vähän rahankin.

Alkoholismi on sairaus mutta sitä on edeltänyt aina luonteenheikkous.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Olisiko tuotakaan dokumenttia syntynyt, jos kaveri ei olisi kännäillyt Thaimaassa... Haiskahtaa julkisuudenhaulta ja ehkä vähän rahankin.

Meinaat etteivät kaverit olisi hakeneet heppua pois Ruotsista, Marokosta tai vaikkapa Indonesiasta? Vai eivätkö olisi kuvanneet reissua silloin?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
@Veijari ja @attendo : ettei jää epäselväksi, niin minäkin tietysti toivon parasta, tuskin kukaan niin sydämetön olisikaan, ettei näin tekisi. Ja ei niinkään tämän sankarin itsensä kannalta, kuin juuri niiden läheisten kannalta...

Eniten minua rassaa se, etten ole niinkään varma, vetääkö Tuomasta sinne Thaimaahan tälläkään hetkellä se poika ja läheiset, vaan onko sittenkin kyse vain entisten elämäntapojen jatkamisesta. Juomisestahan Tuomas ei nähtävästi ole luopunut, sillä kuulemma edelleen juo ainakin olutta ja jos minulle alkoholisti kertoo juovansa "muutaman illassa", niin kyllä tuohon määrään uskaltaa lisätä vähän päälle.

Mitä itse siihen Docventures-lähetykseen tulee, niin Tuomaastahan oli tehty suunnilleen sankari ja "selviytyjä", vaikka mielestäni on vähintäänkin epäselvää, onko hän selviytynyt edes siitä alkoholismista.

Minusta tuossa loppukeskustelussa hehkutettiin kyllä näitä kavereita jotka hakivat Tuomaksen Suomeen hoitoon, ei niinkään Tuomasta. Ja alkoholismi on sairaus josta ei "selviydytä", alkoholisti saattaa olla vuosia juomatta ollen silti alkoholisti. Kirjoituksestasi huokuu ettei lähipiiriisi kuulu ketään joka kärsisi tuosta sairaudesta, sen verran vähätteleviä kommenttisi ovat. Jos on pumpulissa kasvanut niin vieraitahan tuollaiset ongelmat saattavat olla. Kannattaa silti pitää mölyt mahassaan jos ei ole mitään kosketuspintaa asiaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minusta tuossa loppukeskustelussa hehkutettiin kyllä näitä kavereita jotka hakivat Tuomaksen Suomeen hoitoon, ei niinkään Tuomasta. Ja alkoholismi on sairaus josta ei "selviydytä", alkoholisti saattaa olla vuosia juomatta ollen silti alkoholisti. Kirjoituksestasi huokuu ettei lähipiiriisi kuulu ketään joka kärsisi tuosta sairaudesta, sen verran vähätteleviä kommenttisi ovat. Jos on pumpulissa kasvanut niin vieraitahan tuollaiset ongelmat saattavat olla. Kannattaa silti pitää mölyt mahassaan jos ei ole mitään kosketuspintaa asiaan.

Minulle ei edes avaudu, ketä tai mitä tässä olen vähätellyt.

Aivan päin vastoin, mielestäni ongelmia ei ole syytä vähätellä ja henkilökohtaisesti uskon, että pääosanesittäjä jatkaa tässä(kin) tapauksessa juomista ja tämä johtaa varhaiseen hautaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös