Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
;)Ja ellet olisi Satakunnasta (veikkaus suosikkijoukkueesi perusteella), tulkitsisin ekan lauseesi v*ttuiluksi. Nyt otan sen kohteliaana piikkinä. Satakunnassa v*ttuilu on välittämistä
Minusta se kyllä vaikutti myös poliittiselta kannanotolta, ilman tuota viittailua Rätyyn olisin itse ottanut tuon puhtaana mainoksena.
Itse uskon, että he ovat saaneet ideansa tälle hankkeelle nyt mediassa vellovasta verokikkailukeskustelusta, mikä kaiketi sai lähtönsä Rädyn tekemisistä. Ja se oli vain looginen aasinsilta asian esille tuomiselle. Jätkät ei ainakaan tuossa jutussa minkä luin keskittynyt mitenkään Rädyn julkiseen teilaamiseen, vaan siihen, että käytäntöihin pitäisi tehdä jotain muutoksia.
Niin mitä kikkailua Rädyllä muka oli? Maksoi päätyöstään verot normaalisti, sivutyöstäkin oli maksettu jo kerran verot.
Jos Rantala nostaa verovapaita osinkoja yrityksestään, se on normaalia yritystoimintaa? Kun Räty nostaa sivutulojaan verovapaina osinkoina, kyseessä on verokikkailu? Jos siis Rantala on nostanut verovapaita osinkoja.
En todellakaan tiedä tarkkaan, mitä Räty on tehnyt. En ole tutustunut tuohon asiaan, enkä ole häntä asiasta mitenkään syyllistänyt. Käsittääkseni hänellä on, tai on ollu useampia osakkuuksia yrityksissä, millä on käytännössä minimoitu palkkatyöstä aiheutuvia veroja.
En tiedä tekeekö Riku ja Tunna samaa, se ei kuitenkaan vähennä tämän tempauksen asiapitoisuutta. Jos he tekevät samaa, he ovat tekopyhiä.
Jos Räty ei ole tehnyt mitään verokikkailua, niin miksi näitä lausuntoja on annettu medialle:
Pääministeri, kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb kommentoi Räty-kohua STT:lle sanomalla, ettei verokikkailu ole koskaan oikein. Samalla Stubb vaati keskustelua siitä, onko työn verotus kannustavaa. hs.fi
Laura Räty on tullut siihen tulokseen, että verokikkailu on moraalisesti väärin. "Tämä ei ole yhteiskunnallisesta näkökulmasta oikein. En koe tehneeni väärin, mutta nyt en enää perustaisi sellaista yhtiötä." hs.fi
Tästä mielestäni saa aika yksiselitteisesti sen käsityksen, että Räty on omasta mielestään jotain verokikkailua tehnyt.
Kyllähän eilinen, dokkarin jälkeinen keskustelu oli aikamoista hymistelyä. Mä tykkään näistä Rikun ja Tunnan matkailuohjelmista, mutta mielestäni kunnon studiokeskustelua ei saada aikaan, jos kaikki ovat lähinnä samaa mieltä. Minulle jäi myös hieman epäselväksi Pääkkösen rooli, kaveri lähinnä kertoi omista vaikeuksistaan.
Jep, jäihän tuohon vielä parannettavaa. Olisihan se ollut mielenkiintoista saada joku, tai pari suuryrityksen/valtion johtajaa kertomaan, miksi aktivismi ja mielenilmaisu on pahasta. Ei tosin varmaan ihan helppo homma löytää vapaaehtoista tuohon rooliin.
Pääkkösen rooli oli tuoda keskusteluun asioita aktivismista omasta näkökulmasta ja omista kokemuksista. Mielestäni hän hoisi tehtävänsä ihan hyvin, niinkuin oikeastaan toisena vieraana ollut rouvakin.
Joku tuossa kokokonaisuudessa oli, mikä jäi vähän kaivelemaan, jotain rentouden puutetta, tai jotain epämukavuutta. Tunnan rooli oli ehkä kyseenalaisempi kuin Pääkkösen. Tuo voisi toimia paremmin pelkästään Rikun kanssa, saataisiin vieraille miesylivoima.