Osmo Rapeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kuusijuhla - Sex Festival
Onko tuota Dalekien "aivo-otusta" näytetty useastikin aikaisemmin? Olen katsonut vain yksittäisiä hajajaksoja, mutta eilen katsoin...aivan hillittömän hyvä jakso tuo.
Vanhasta sarjasta en tiedä, mutta tässä uudemmassa on toisinaan nähty tuo dalekien elävä osa, eli ns. jäänne siitä alkuperäisestä olennosta.Onko tuota Dalekien "aivo-otusta" näytetty useastikin aikaisemmin? Olen katsonut vain yksittäisiä hajajaksoja, mutta eilen katsoin...aivan hillittömän hyvä jakso tuo.
Voipi olla, että nuo alkuperäissarjat eli v. 1963-1989 tarinat jäävät sitten vähemmälle, niitä on varmaan vaikea saada ja kuulemma osa varhaiskausien nauhoista ovat kokonaan tuhoutuneet.
Loistavia jaksoja kyllä poimit. Mielestäni noista jokainen on kyllä sarjan parhaimmistoa ilman muuta. Blink rakenteeltaan hyvinkin poikkeava ja hyytävä epätietoisuuden tunnelma on saatu mahtavasti rakennettua kyseisessä jaksossa. Ehdottomasti pelottavimpia, ellei jopa pelottavin Doctor Who -jakso, mutta on niitä muutamia muitakin kyllä.Tähän mennessä kolmoskauden tarinoista ehdottomasti parhaita olivat hyytävän komea Blink sekä tuplajakso, jossa Tohtori eli ihmisenä vuodessa 1913.
Listen oli myös minun mielestäni todella onnistunut jakso (toisaalta osasin odottaakin vähintään hyvää kun kirjoittajana pelkästään Moffat) ja osoitti ettei tunnelman luominen vaadi välttämättä tehosteita, kunhan tarina ja näyttelijäsuoritukset ovat kunnossa. Robbarijaksosta en kovin kauheasti lämmennyt, jäi vähän väkinäinen maku koko touhusta.
Tunnelma oli todellakin kohdallaan ja potentiaalisia lopputulemiakin mukavasti. Itse olin jakson ensimmäisen puolikkaan ajan täysin varma, että kokisimme hiljaisten paluun ("täydellinen piiloutuja" tms), mutta tällaisenaan jakso oli kyllä tunnelmalta parempi.Hyvä, vahva jakso jossa oli sopivasti tulkinnanmahdollisuuksia tapahtumille ja varsin väkevä, intiimi tunnelma.
...
Todellakin mahtuu. Vaikka lyhyitä kausia ovatkin, niin voisi olla vähän liian raskaita pelkät synkät tarinat. Ja kyllä minäkin aikanaan sarjaan tartuin muistaakseni juuri Van Gogh -irtojakson takia (ja se Amy...) Vaikkei varsinaisesti hirmu kepeä jakso ollut, niin oli oma erillinen tarinansa ja sitten olikin pakko katsoa kaikki jaksot alusta alkaen. Ja tuohon Blink-jaksoon viitaten, niin onhan pelkästään ne enkelit sen verran karmeita, että ne tekee tarinoista yleensä hyviä. Tai ainakin mieleenpainuvia.Ja tottahan väleihin mahtuu myös noita keveämpiä jaksoja tasapainottamaan tapahtumia. Lisäksi nuo irtojaksot ovat satunnaiskatsojaystävällisiä, esim. robbarijaksoa varten ei tarvitsisi tietää käytännössä mitään sarjan tai hahmojen taustoista.
Mielestäni tuo Bad Wolf juurikin osoittaa neroutensa sillä että tositv vain kasvaa ja kasvaa koko ajan. Ja tosiaan Weakest Link pyörii vieläkin jossain päin maailmaa ja BB-tuubaa tulee koko ajan.
Juuri pääsin aloittamaan Doctor Who sarjan katsomisen kaudesta 1 (2005) alkaen. Onko 1. kauden jälkeen mitään erikoisjaksoja mitä pitäisi katsoa?
-Tinke
Noin kuukausi sitten satuin katsomaan ensimmäisen kerran kokonaisen jakson Tohtoria. Nyt noin 15 jakson kokemuksella on kyllä kehuttava tuota eilistä Mars-jaksoa. Aivan loistava yksittäinen tarina joka näytti ainakin minulle aiemmin tuntemattoman, ja erittäin mielenkiintoisen puolen Tohtorista. Jaksohan oli perinteinen "joukko ihmisiä lukittuna hirviöiden kanssa" -selviytymistarina ja keskittyi melko paljon muihin henkilöihin Tohtorin tarkkaillessa tilannetta ja pohtiessa tärkeiden historiallisten tapahtumien muuttamista. Tennant kuitenkin omisti jokaisen saamansa hetken ruudussa. Nuo ilmeet, elehdintä sekä puhe tekevät Tohtorista juuri niin mielenkiintoisen ja uniikin hahmon. Tämän vuoksi olenkin vielä hieman skeptinen seuraavan, piakkoin ruutuuni pääsevän Tohtorin suhteen. Mutta annetaan mahdollisuus, ja mikäli ei nappaa niin onhan tuolta Tennant-ajalta melko monta jaksoa näkemättä...