Digiboksit

  • 473 468
  • 2 151

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Edellisen sivun lopulta lähtien on keskusteltu parhaimmista bokseista. Humax, Topfield. Mutta mites tämä Samsungin uusin, joka ainakin mainoksessa oli malliltaan BD-D8500? (Linkki verkkokauppa.comiin)

-HD-virittimet kaapeliin ja antenniin
-mahdollisuus tallentaa 4 (?) kanavaa samaan aikaan
-500Gb kovalevy
-sisäänrakennettu WLAN
-muuntaa 2D-elokuvat ja -ohjelmat 3D muotoon

Lisäksi samassa laitteessa Blu-ray -soitin, joka toistaa Blu-ray-, 3D-Blu-ray-DVD sekä CD-levyt.

Sen lisäksi uusimpia multimedia ominaisuuksia, kuten Youtuben katselu televisiosta sun muuta.

Onko tästä kellään käyttökokemuksia tai muuta kommentoitavaa? Miltä vaikuttaa?
 
Viimeksi muokattu:

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Mutta mites tämä Samsungin uusin, joka ainakin mainoksessa oli malliltaan BD-D8500? (Linkki verkkokauppa.comiin)

Dvd-plazan foorumilta voi lukea kokemuksia tästä laitteesta:
Samsung BD-D8500N ja BD-D8900N. - DVD Plaza Forums

Lyhyesti jos oikein ymmärsin: ei pysty nauhoittamaan kuin yhtä salattua kanavaa kerrallaan, saati sitten nauhoittamaan ja katsomaan toista salattua kanavaa CI+ rajapinnan rajoitusten takia.

Olen myös ymmärtänyt että Wbox HD2 olisi tällä hetkellä paras toimiva HD-tallennin jos sellaisen haluaa. Topfieldin CRC-2400:een on odotusten mukaisesti saatu lisättyä uusia bugeja päivityksen myötä. Yle HD-kanavan nauhoituksissa puuttuu kuva (ainakin Elisalla) vaikka itse kanava livenä näkyykin ja osittain salattua nauhoitusta ei pysty pausettamaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Dvd-plazan foorumilta voi lukea kokemuksia tästä laitteesta:
Samsung BD-D8500N ja BD-D8900N. - DVD Plaza Forums

Lyhyesti jos oikein ymmärsin: ei pysty nauhoittamaan kuin yhtä salattua kanavaa kerrallaan, saati sitten nauhoittamaan ja katsomaan toista salattua kanavaa CI+ rajapinnan rajoitusten takia.

Olen myös ymmärtänyt että Wbox HD2 olisi tällä hetkellä paras toimiva HD-tallennin jos sellaisen haluaa. Topfieldin CRC-2400:een on odotusten mukaisesti saatu lisättyä uusia bugeja päivityksen myötä. Yle HD-kanavan nauhoituksissa puuttuu kuva (ainakin Elisalla) vaikka itse kanava livenä näkyykin ja osittain salattua nauhoitusta ei pysty pausettamaan.

Kiitos linkistä! Tuolta lueskelin tuon Wbox -ketjunkin.

- Eikö tuo kahden kanavan tallennusongelma koske muitakin kuin tuota Samsungia? Näin käsitin.
- Puhumattakaan siitä, että näistä uusista bokseista ei saa siirrettyä tavaraa tietokoneelle (tai muualle) talteen. Tai ilmeisesti saa, mutta ne on salattua, eikä saa auki koneella. Koskiko tämä pelkästään salattuja kanavia vai myös tavallisia SD-kanavia, kuten Yle1, Yle2 tai MTV3?
- Ja tuo kortin linkitys, vaikuttaako se millään tavalla näihin avoimiin SD-kanaviin, tallenteiden tietokoneelle siirtoon jne?


Jos joku jaksaa näihin (typeriin) kysymyksiin vastailla, niin kiitän suuresti.

Samasta paikasta bongattuna, harkitsen erittäin vakavasti tilaavani uuden virtalähteen vanhaan boksiin. Jossain saksalaisessa verkkokaupassa näytti maksavan noin 50 euroa.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Olikos täällä tuon Topfieldin CRC2400:sen omistajia? Kelasin tuon ostaa seuraavaksi kun edellinen Topfield vetelee viimeisiään.
Onko bugeja?
Entä käytettävyys?
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olikos täällä tuon Topfieldin CRC2400:sen omistajia? Kelasin tuon ostaa seuraavaksi kun edellinen Topfield vetelee viimeisiään.
Onko bugeja?
Entä käytettävyys?


Itsellä kyseinen laite ollut nyt n. kuukauden. Olen tyytyväinen, tosin se kaukosäätimen näppäimien "naksuminen" on ärsyttävää. Kaikki on nauhoittanut mitä on tarvinnut ja itsellä ei ole mitään moitittavaa. Päivitys hoitui automaattisesti kaapelista kun sen ensimmäisen kerran kytkin. Toiset tietysti tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, mutta en koe laittaneeni rahoja turhuuteen kun kyseisen laitteen ostin.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Itsellä kyseinen laite ollut nyt n. kuukauden. Olen tyytyväinen, tosin se kaukosäätimen näppäimien "naksuminen" on ärsyttävää. Kaikki on nauhoittanut mitä on tarvinnut ja itsellä ei ole mitään moitittavaa. Päivitys hoitui automaattisesti kaapelista kun sen ensimmäisen kerran kytkin. Toiset tietysti tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, mutta en koe laittaneeni rahoja turhuuteen kun kyseisen laitteen ostin.

Joo, ei mulla tuon vanhankaan kanssa ollut mitään ongelmia kunnes emolevy päätti lopettaa tallentamisen ja noin joka kolmannella käynnistyksellä haetuttaa kanavat uusiksi.
Lisäksi tuo 2400:nen kun on HD-kone niin kiinnostaisi kyllä.

Ei ole boksi jäätyillyt? Mulla on elisan viihde rinnakkaisena ja se on aivan paska, joten saa toimittaa nettitallentimen virkaa ja Topfield saa toimia katselussa sekä maksukanavien tallentamisessa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, ei mulla tuon vanhankaan kanssa ollut mitään ongelmia kunnes emolevy päätti lopettaa tallentamisen ja noin joka kolmannella käynnistyksellä haetuttaa kanavat uusiksi.
Lisäksi tuo 2400:nen kun on HD-kone niin kiinnostaisi kyllä.

Ei ole boksi jäätyillyt? Mulla on elisan viihde rinnakkaisena ja se on aivan paska, joten saa toimittaa nettitallentimen virkaa ja Topfield saa toimia katselussa sekä maksukanavien tallentamisessa.

Ei ole kertaakaan jumittanut vielä. Itsellä on kanssa Elisa viihde boxi rinnalla ja sehän jumittaa urakalla. Kuten aiemmin kerroin, ei ole tullut kertaakaan (koputtaa puuta) minkäänlaista ongelmaa vastaan. Tosin se on ollut vasta sen 1 kk:en käytössä, joten tuskin ilman selvitään, mutta tähän asti kaikki on jees.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kaon KTF-N620, Urho-tv, ei käyttöoikeutta, päivitykset. Kuulostaako tutulta?

Eräs lähisukulainen meni ostamaan kortin, jossa oli myös Urho mukana, mutta ilmeisesti viime keväänä tapahtu jotain katselukorttien salausmuutoksia Digitan toimesta ja muutaman tietyn boksin kohdalla asiaa ei viety loppuun asti. Näillä sitten ei joitain Nelosen kanavia ja Urhoa katsota. Tolle mallille pitäisi (googlettamisen perusteella) löytyä päivitys ongelmaan, onko näin ja onko ainoa vaihtoehto tehdä se netin ja USB-pihan avulla?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä alkoi vituttaa, kun aloin katsella uutta HD-boksia. Perkele tekniikka on ottanut takapakkia, nykyisellä parinsadan perus-Finluxilla pystyy tallentamaan neljää kanavaa samaan aikaan, näillä uusilla HD-bokseilla kai kahta (ja katsomaan kolmatta). Ja siinäkin kai jotain ihme rajoituksia sen mukaan onko hd-kanava vai ei. Syvältä. Ja tuskin ne muutenkaan toimii, pitäkää tunkkinne. Olis edes halpa kovalevytön hd-boksi nykyisen rinnalle, mutta ei sellaisiakaan ole. Yrittäkää edes.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kyllä alkoi vituttaa, kun aloin katsella uutta HD-boksia. Perkele tekniikka on ottanut takapakkia, nykyisellä parinsadan perus-Finluxilla pystyy tallentamaan neljää kanavaa samaan aikaan, näillä uusilla HD-bokseilla kai kahta (ja katsomaan kolmatta). Ja siinäkin kai jotain ihme rajoituksia sen mukaan onko hd-kanava vai ei. Syvältä. Ja tuskin ne muutenkaan toimii, pitäkää tunkkinne. Olis edes halpa kovalevytön hd-boksi nykyisen rinnalle, mutta ei sellaisiakaan ole. Yrittäkää edes.
Omalla Topfield CRC-2400:lla pystyy ainakin speksien mukaan tallentamaan neljää kanavaa yhtäaikaa ja katsomaan viidettä. HD-kanavia olen tallentanut kahta yhtä aikaa ja toistaiseksi se on onnistunut mainiosti. Toistaiseksi kaikki nauhoitukset ovat myös onnistuneet kanavasta riippumatta.

Muutenhan boxissa on kaikenlaista pikkuvikaa joiden kanssa on tosin oppinut elämään mutta en sitä välttämättä silti suosittelisi kenellekään...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omalla Topfield CRC-2400:lla pystyy ainakin speksien mukaan tallentamaan neljää kanavaa yhtäaikaa ja katsomaan viidettä. HD-kanavia olen tallentanut kahta yhtä aikaa ja toistaiseksi se on onnistunut mainiosti. Toistaiseksi kaikki nauhoitukset ovat myös onnistuneet kanavasta riippumatta.

Muutenhan boxissa on kaikenlaista pikkuvikaa joiden kanssa on tosin oppinut elämään mutta en sitä välttämättä silti suosittelisi kenellekään...

No katos perkele, niinpä näyttää, ja siitä tosiaan on antenniversiokin olemassa, trc-2400. Muuten en topfieldistä tykkää, mutta täytyypä tutustua.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
calvin, jooh nyt tuon Topfield CRC-2400 HD-digiboksin saisi 399€. Olen katsellut tuota jo jonkun aikaa ja ehkäpä se pitää sitten hommata. Nykyinen Topfield TF-5100PVRc alkaa vetelemään jo viimeisiään, ja harmittaa tuon HD-puuttuminen näin Viasat-Kulta paketin omistajana.

Mitäs muita HD-boksia sitä sais tuolla noin 400€ maksulla?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
calvin, jooh nyt tuon Topfield CRC-2400 HD-digiboksin saisi 399€. Olen katsellut tuota jo jonkun aikaa ja ehkäpä se pitää sitten hommata. Nykyinen Topfield TF-5100PVRc alkaa vetelemään jo viimeisiään, ja harmittaa tuon HD-puuttuminen näin Viasat-Kulta paketin omistajana.

Mitäs muita HD-boksia sitä sais tuolla noin 400€ maksulla?

Itellä on tuo Humaxin valmistama WBOX HD. Ei siis se kakkonen vaan tuo eka versio. Ja on kyllä paras kuvanlaatu testaamistani. Myös SD kanavilla siis. Testasin Finnsatin, Toppyn ja Wbox HD2:n. Ja ihan kuvanlaadun perusteella valitsin. Jos tuota WBOX HD:ta vielä jostain löytää niin hinta pyörii juuri tuossa alle neljän sadan...
 

Durable

Jäsen
Itellä on tuo Humaxin valmistama WBOX HD. Ei siis se kakkonen vaan tuo eka versio. Ja on kyllä paras kuvanlaatu testaamistani. Myös SD kanavilla siis. Testasin Finnsatin, Toppyn ja Wbox HD2:n. Ja ihan kuvanlaadun perusteella valitsin. Jos tuota WBOX HD:ta vielä jostain löytää niin hinta pyörii juuri tuossa alle neljän sadan...

Itse ostin WBox HD2:sen 400 eurolla.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Itse ostin WBox HD2:sen 400 eurolla.

Olen nyt tovin kuuklettanut noita digibox-keskusteluja ja kyllä minäkin meinaan ostaa tuon WBOX HD 2 DVR-laitteen. Gigantti, Expert ja Verkkokauppa veloittaa laitteesta kyllä miltei 500€. Meinasin lähteä huomenna kiertelemään liikkeisiin ja kyselemään sitä ns. tiukkaa hintaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ostin WBox HD2:sen 400 eurolla.

Miten on toiminut? Onko esiintynyt kuvan nykimistä tai totaalista jämähtämistä(äänet kuuluu, mutta näkyy pelkkää mustaa)? Boxin uudelleen käynnistyksellä ongelmat aina ovat lähteneet, mutta kyllähän tuo kyrsii. Vielä en ole ehtinyt asiasta valittaa kauppiaalle, joten onkohan kyse yksilö- vai tyyppiominaisuudesta?
 

Durable

Jäsen
Miten on toiminut? Onko esiintynyt kuvan nykimistä tai totaalista jämähtämistä(äänet kuuluu, mutta näkyy pelkkää mustaa)? Boxin uudelleen käynnistyksellä ongelmat aina ovat lähteneet, mutta kyllähän tuo kyrsii. Vielä en ole ehtinyt asiasta valittaa kauppiaalle, joten onkohan kyse yksilö- vai tyyppiominaisuudesta?

Aluksi kuva nyki aika paljon, mutta viime aikoina on näkyny hyvin. Kertaakaan ei ole vielä totaalisesti jämähtänyt.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaako kukaan suositella hyvää tallentavaa digiboksia antenniverkkoon (saa toki olla molemmat virittimet)?

Lappeenrannassa ei näy vielä nämä HD-kanavat, joten olen miettinyt että teenkö sellaisella HD-boksilla yhtään mitään? Kannattaako sellaista edes miettiä?

- Hinta max. 400€
- Kovalevy 250-500GB
- Ei tarvi olla mitään blu-ray härpäkettä samassa, kun PS3 ajaa saman asian.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Osaako kukaan suositella hyvää tallentavaa digiboksia antenniverkkoon (saa toki olla molemmat virittimet)?

Lappeenrannassa ei näy vielä nämä HD-kanavat, joten olen miettinyt että teenkö sellaisella HD-boksilla yhtään mitään? Kannattaako sellaista edes miettiä?

- Hinta max. 400€
- Kovalevy 250-500GB
- Ei tarvi olla mitään blu-ray härpäkettä samassa, kun PS3 ajaa saman asian.

Uusimmassa Gigantin tarjousläpyskässä oli mainos, jossa linkissä olevan Topfieldin digiboksin hinta on 222€. Tarjous voimassa vain ensi keskiviikkona 11.1.2012.

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/digiboksit/TF510PVRT/topfield-digiboksi-tf510pvrt

Ja alla vielä linkki HD-digiboksiin, jonka olen itse ajatellut ostaa.

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/digiboksit/TF5220/topform-digiboksi-tf-5220

Netistä löytyvän keskustelun perusteella pitäisi olla varsin pätevä HD-boksi peruskäyttöön. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä laitteesta?

(linkit vie Gigantin sivuille)
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Sain eilen hankittua sen Wbox HD2:sen ja vähän yllättäen Anttilasta sain sen halvimmalla Kuopion liikkeistä eli 469€! Heitin laitteen heti RJ45-kaapelilla verkkoon ja latasin sen viimeisimmän ohjelmiston (joku 1.9 tms). Sitten tein kanavahaun ja aloin käyttämään laitetta. Hyvin pelittää ja kaukosäädin on tosi hyvä, kevyt ja selkeä käyttää. Laite vaikuttaa myös hyvin hiljaiselta varsinkin kun vertaa aikaisempaan Toppariin.

Yksi ongelma tuli kuitenkin vastaan ja se liittyy tuohon minun DNA TV-korttiin kun laite väittää kokoajan että kortti olisi väärin päin Conaxin sisällä. Uskoisin että insinöörin papereilla sain kortin oikein päin laitteeseen. ;) Kävin kuitenkin varuilta kaikki vaihtoehdot läpi ja ilmoitus oli kokoajan sama. Luin erilaisilta foorumeilta että osa on joutunut vaihtamaan kortin ns. DNA Welhon-korttiin ennen kuin taivaskanavat on alkanut näkymään.

Tässä nykyisessäkin kortissa on kyllä maininta HD-ready ja kyseessä siis Viasat Kulta -paketti.

Laite toistaa kyllä ilmaiset HD-kanavat kuten esim. Yle HD niin kuin pitääkin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksi ongelma tuli kuitenkin vastaan ja se liittyy tuohon minun DNA TV-korttiin kun laite väittää kokoajan että kortti olisi väärin päin Conaxin sisällä. Uskoisin että insinöörin papereilla sain kortin oikein päin laitteeseen. ;)

Operaattorille pitää ilmoittaa HD-laitteen Chip-ID(Wbox-laatikostaa 005....), jonka jälkeen vasta kortit alkaa toimimaan.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Operaattorille pitää ilmoittaa HD-laitteen Chip-ID(Wbox-laatikostaa 005....), jonka jälkeen vasta kortit alkaa toimimaan.

Jep, tuosta Chip-ID:sta se oli kiinni. Kävin äsken DNA liikkeessä jossa oikein yhteistyökykyinen tyttö antoi minulle uuden DNA Welhon kortin ja pyysi laittamaan sitten hänelle suoraan .txt viestinä sen Chip-ID:n. Äsken tuli kuittaus että tiedot ovat järjestelmässä ja nyt enää vaan odotellaan aktivointia. Hyvä oli palvelu!
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Polaroid SC1630 Android HD smart camera hands-on, is it a cameraphone or a phonecamera? -- Engadget
Polaroid-kamera, jossa on myös Android-kännykkä. Tätä olen jo pitkään odottanut, että joku valmistaja ymmärtää kääntää konseptin tähän suuntaan ja uskaltaa toteuttaa idean niin, että laite tulee nähtävästi oikeasti massamyyntiin, eikä jää suunnittelupöydälle.

Ruma kuin rullatuoli. Onko ihan varmaa, ettei kyseessä ole joku vitsi? Laite näyttää jotenkin jo valmiiksi kolhuiselta. Jos kyseessä on ihan oikea tuote, niin ihan mielenkiintoinen lähtökohta tarjota laite kompaktikameralla valokuvaamisesta innostuneille ihmisille, joilla on myös satunnainen tarve soittaa puhelimella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Polaroid SC1630 Android HD smart camera hands-on, is it a cameraphone or a phonecamera? -- Engadget
Polaroid-kamera, jossa on myös Android-kännykkä. Tätä olen jo pitkään odottanut, että joku valmistaja ymmärtää kääntää konseptin tähän suuntaan ja uskaltaa toteuttaa idean niin, että laite tulee nähtävästi oikeasti massamyyntiin, eikä jää suunnittelupöydälle.

Liittyykö tämä jotenkin digibokseihin?
Vai sekosiko joku ketjuissa... digikamerat jne.

Joka tapauksessa mikä merkki tämä TOPFORM on joka tuossa vähän ylempänä mainittiin? Liittyykö jotenkin TOPFIELDiin, fontti etupaneelissa näyttää jotenkin samalta.

Itsellä myös edessä digiboksin ostaminen antenniverkkoon ja haluan parasta/toimivinta härpäkettä mitä kaupoista löytyy mutta tässä digiboksi- maailmassa se on helpommin sanottu kuin tehty.


_
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Liittyykö tämä jotenkin digibokseihin?
Vai sekosiko joku ketjuissa... digikamerat jne.

Joka tapauksessa mikä merkki tämä TOPFORM on joka tuossa vähän ylempänä mainittiin? Liittyykö jotenkin TOPFIELDiin, fontti etupaneelissa näyttää jotenkin samalta.

Itsellä myös edessä digiboksin ostaminen antenniverkkoon ja haluan parasta/toimivinta härpäkettä mitä kaupoista löytyy mutta tässä digiboksi- maailmassa se on helpommin sanottu kuin tehty.


_

Aika vähän löytyy tietoa TOPFORM:sta, mutta yhden keskustelun olen löytänyt:

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php/86502-Topform-HD-TF420-HD (linkki vie dvdplazan keskusteluun)

Nykyäänhän tuo digiboksi tunnetaan myös nimellä HD Thunder ja maahantuojana toimii Hedengren, jonka sivuilta löytyy softapäivitykset boksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös