Mitään käsitystä, tyhjentääkö tehdasasetusten palautus digiboksin kovalevyn?
Olisikohan kyseessä "ylimuistaminen"? National Geographic on monikielinen kanava, joten olet ehkä joskus valinnut jonkun eksoottisemman selostuksen? Boksi saattaa muistaa tuon valinnan, ja kun sitä kieltä ei yleensä ole valikoimissa niin ääniraidaksi valikoituukin hiljaisuus.Wboxista nyt kun on puhetta niin onko kellään muulla sellaista ongelmaa että National Geographic -kanavalta ei kuulu äänet, ei ollenkaan? Kuva näkyy hienosti, mutta ääniä ei millään. En ole keksinyt mitään mikä auttaisi tuohon, sama ongelma ollut aikaisemmin sekä Welhon että nyt Elisan kaapeliverkossa. Toisessa telkkarissa rinnakkaiskortilla toimii ihan OK, joten epäilen että on Wboxin ominaisuus.
Appiukon uudesta Samsungista löysin tuon kokeilemalla. Jotain nappia piti painaa ja sen jälkeen syöttää alasivu nelinumeroisena rimpsuna, esim. 0002. Aika typerää.
Minulta tuo samainen kone löytyy - tunnistettavampi nimi ainakin näin Suomen skenessä lienee wbox. 399e maksoin viime lokakuussa ja samoissa hinnoissa näyttää pyörivän vieläkin.
Tämä tulee varmaan Vilin tarpeeseen liian myöhään, mutta todella pettynyt olen tähän Topfieldiin. Etenkin kaukosäädin on ihan paska. Ensiksikin siihen on pitänyt lisätä sellainen ärsyttävä napsahtelu nappeja painettaessa ja toiseksi se on tosi herkkä suuntaukselle. Vähintään tarkka-ampuja pitää olla, että toimii kunnolla.Aikeissa olisi hankkia otsikon mukainen digiboksi. Lähinnä kiinnostaisi kuulla jatkoaikalaisten käyttäjäkokemuksia ja mielipiteitä seuraavista laitteista:
Topfield CRC-2400 PVR
Itse päädyin Humax hdpvr-1000c boksiin. Vertailin tätä ja Topparin boksia, ja kyllähän tämä sai enemmän kehuja joka puolella. Topfieldistä ei paljon postiivistä luettevaa löytynyt. Vielä kun sain Humaxin hyvällä tuurilla puoleen hintaan, niin hyvät kaupat tuli tehtyä. Ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.Tämä tulee varmaan Vilin tarpeeseen liian myöhään, mutta todella pettynyt olen tähän Topfieldiin. Etenkin kaukosäädin on ihan paska. Ensiksikin siihen on pitänyt lisätä sellainen ärsyttävä napsahtelu nappeja painettaessa ja toiseksi se on tosi herkkä suuntaukselle. Vähintään tarkka-ampuja pitää olla, että toimii kunnolla.
Toinen todella huono homma on, että ovat poistaneet tuen TAPeilta. Edellisessä Toppfieldissä laitteeseen sai niiden kautta käyttöliittymän huomattavasti paremmaksi, mutta nyt joutuu tyytymään surkeaan alkuperäis EPGhen.
Ainoa plus on hieno ulkonäkö ja HD-kuva. Ihan siinä ja siinä, että vien takaisin kauppaan. Tuosta kaukosta käyn kyllä itkemässä, saattaahan siinä olla jotain vikaakin.
Tosiaan kun kyselit siitä usb-tallennuksesta, niin olen käsittänyt homman siten että ulkoinen kovalevy toimii tuossa mallissa (siis 1000c = wbox) vain tallennustilana mutta ei suoratoistolaitteena muille tiedostoille.Itse päädyin Humax hdpvr-1000c boksiin. Vertailin tätä ja Topparin boksia, ja kyllähän tämä sai enemmän kehuja joka puolella. Topfieldistä ei paljon postiivistä luettevaa löytynyt. Vielä kun sain Humaxin hyvällä tuurilla puoleen hintaan, niin hyvät kaupat tuli tehtyä. Ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.
Ok. Kiitos selvennyksestä. Ihmetytti vain kuin siellä on se "video" mahdollisuuskin kun kovon iskee boksiin kiinni. Topparissa tuo ominaisuus ilmeisesti olisi ollut kun sitä joskus liikkeessä kysäisin.Tosiaan kun kyselit siitä usb-tallennuksesta, niin olen käsittänyt homman siten että ulkoinen kovalevy toimii tuossa mallissa (siis 1000c = wbox) vain tallennustilana mutta ei suoratoistolaitteena muille tiedostoille.
Toisin sanoen tavaraa voi boksille tallentaa ja katsoa digiboksilta, mutta muiden laitteiden kautta tallennetut tiedostot (esim. tietokoneelta) eivät pyöri boksin kautta.
Joku toinen voi väittää vastaan, jos asian laita on toisin.
Ei, kaukon naksuminen on ihan "ominaisuus". Firmispäivitystä tuohon boxiin on lupailtu "lähiaikoina" (on kai jo hyväksyttävänä) mutta Toppyn tapauksessa se voi tarkoittaa vaikka ensi vuotta.Ainoa plus on hieno ulkonäkö ja HD-kuva. Ihan siinä ja siinä, että vien takaisin kauppaan. Tuosta kaukosta käyn kyllä itkemässä, saattaahan siinä olla jotain vikaakin.
Ei, kaukon naksuminen on ihan "ominaisuus".
Ei, kaukon naksuminen on ihan "ominaisuus". Firmispäivitystä tuohon boxiin on lupailtu "lähiaikoina" (on kai jo hyväksyttävänä) mutta Toppyn tapauksessa se voi tarkoittaa vaikka ensi vuotta.
Mutta mites tämä Samsungin uusin, joka ainakin mainoksessa oli malliltaan BD-D8500? (Linkki verkkokauppa.comiin)
Dvd-plazan foorumilta voi lukea kokemuksia tästä laitteesta:
Samsung BD-D8500N ja BD-D8900N. - DVD Plaza Forums
Lyhyesti jos oikein ymmärsin: ei pysty nauhoittamaan kuin yhtä salattua kanavaa kerrallaan, saati sitten nauhoittamaan ja katsomaan toista salattua kanavaa CI+ rajapinnan rajoitusten takia.
Olen myös ymmärtänyt että Wbox HD2 olisi tällä hetkellä paras toimiva HD-tallennin jos sellaisen haluaa. Topfieldin CRC-2400:een on odotusten mukaisesti saatu lisättyä uusia bugeja päivityksen myötä. Yle HD-kanavan nauhoituksissa puuttuu kuva (ainakin Elisalla) vaikka itse kanava livenä näkyykin ja osittain salattua nauhoitusta ei pysty pausettamaan.
Olikos täällä tuon Topfieldin CRC2400:sen omistajia? Kelasin tuon ostaa seuraavaksi kun edellinen Topfield vetelee viimeisiään.
Onko bugeja?
Entä käytettävyys?
Itsellä kyseinen laite ollut nyt n. kuukauden. Olen tyytyväinen, tosin se kaukosäätimen näppäimien "naksuminen" on ärsyttävää. Kaikki on nauhoittanut mitä on tarvinnut ja itsellä ei ole mitään moitittavaa. Päivitys hoitui automaattisesti kaapelista kun sen ensimmäisen kerran kytkin. Toiset tietysti tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, mutta en koe laittaneeni rahoja turhuuteen kun kyseisen laitteen ostin.