Digiboksit

  • 475 189
  • 2 151

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Itse ostin juuri toissapäivänä Anysee E30 C plus digiboksin. Kyseessä on USB-digiboksi tietokoneeseen joka ei tarvi erillistä virtalähdettäkään. Näppärän pieni ja vieläpä kortinlukijalla, tallennustilaa löytyy tietysti niin paljon kuin koneessa vapaata tilaa on. Näin lyhyellä parin päivän kokemuksella tosi tyytyväinen kun hintakaan ei ollut paha, vain reilut 150€. Itse siirrän kuvan kyllä tv:seen mutta ilman tv:täkin tietysti pärjää. Jos tietokoneelta katselee niin eipä kauheesti tarvi tv-lupatarkastajiakaan pelätä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos tietokoneelta katselee niin eipä kauheesti tarvi tv-lupatarkastajiakaan pelätä.

Ei ne tarkastajat nyt sentään niin tumpeloita ole, etteikö tietokone kuulu tarkistuslistalle tv:ttömässä taloudessa. Tietsikan tv-kortti/digitikku johtavat tv-maksuvelvoitteeseen aivan yhtä hyvin.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Ei ne tarkastajat nyt sentään niin tumpeloita ole, etteikö tietokone kuulu tarkistuslistalle tv:ttömässä taloudessa. Tietsikan tv-kortti/digitikku johtavat tv-maksuvelvoitteeseen aivan yhtä hyvin.

Meinaat että tulevat sisälle urkkimaan? Mistäköhän tämäkin harhakäsitys johtuu.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Merkkivalon mukaan 1-kanava pitäisi näkyä, mutta sinistä ruutua näyttää. Koko päivän toimi hyvin, mutta yhtäkkiä sippasi. Onko kokemuksia?
Yksi vaihtoehto on, että TV:ssä on valittuna väärä av-sisääntulo, jolloin tietystikään ei kanavia näy ei kuulu. Eli olet ehkä epähuomiossa näppäillyt kaukosäätimestä jotain sellaista nappulaa, joka on vaihtanut kuvalähteen vääräksi. Tämä ihan vain epäilynä tuosta sinisestä ruudusta ja TV:n omien kanavienkin näkymättömyydestä.

Televisiosta ominaisuus ainakin pitäisi löytyä vakiona. Joskus digibokseissakin on tällainen nappi, koska niiden läpi voidaan syöttää esim. videoiden kuvaa. Manuaalien kimppuun vain.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
TOPFIELD 5100PVRc HDMI (250 Gt)

Täytyy kyllä nostaa kyseinen TOPFIELD'n digiboksi jalustalle - ollut todella käytännöllinen, toimiva ja asiansa ajava. Tyyppivikojahan saattaa kuitenkin löytyä.

Pelkästään kaapeli- ja etenkin HDMI-johdolla televisioon kiinnitettävä boksi antaa millintarkan kuvan sitä haluaville. Vertaus kuvanlaatuun tavallisella SCART-johdolla kiinnitettävään digiboksiin on uskomattoman häijy.

Harmi vain, ettei minulla ole televisiossa kuin yksi HDMI-liitäntä, joka näin ollen estää ostamasta kotiteatteria kyseisellä liitännällä. Nykyäänhän - merkistä riippuen - LCD-televisiossa on tarjolla vähintään se kaksi (2) HDMI-liitäntää. Vanhemmissa televisioissa tätä ei ole.

Olisikohan liitäntämahdollisuutta mahdollista lisätä jotakin kautta?
 
Viimeksi muokattu:

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Ei ne tarkastajat nyt sentään niin tumpeloita ole, etteikö tietokone kuulu tarkistuslistalle tv:ttömässä taloudessa. Tietsikan tv-kortti/digitikku johtavat tv-maksuvelvoitteeseen aivan yhtä hyvin.

Kyllä ne mielellään tulee ja sitä ehdottaakin, luvallasi tietenkin.

Sitä lähinnä tarkoitinkin että jos vaikka ovisilmästä huomaat mahdollisen tarkastajan tulevan, niin ei siinä mene kuin puoli minuuttia kun heität tuollaisen pienen boxin laatikkoon. Sen jälkeen voit "hyvällä omalla tunnolla" pyytää tarkastajan vaikka peremmälle, tuskin rupeavat laatikoita tai tietokoneesi ohjelmia penkomaan.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Vastaus otsikon kysymykseen on: en. Lomareissusta on nyt kaksi viikkoa, ja telkkari on avattu sen jälkeen kaksi kertaa, kun olen katsonut elokuvia DVD:ltä. Muuten on toosa pysynyt kiinni, enkä yhtään ohjelmaa ole katsonut. Tulee niin oivallinen tilaisuus tarkistaa, tarvitseeko sitä telkkua ollenkaan lähetyksiä varten, ettei sitä voi jättää käyttämättä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilman kotietsintälupaa ei tartte päästää sisälle, ja se että ei ole tv-lupaa ei ole niin iso rikos että siihen saisi kotietsintäluvan.

Siitä ei ollut kysekään, vaan luvalla sisään päästetystä.
FlaPan kannattaa asentaa ovisilmäänsä jonkinlainen tv-maksutarkastaja-tunnistin, koska näillä kavereillahan ei ole tunnistettavaa luihua ulkomuotoa tai "Älä avaa"- lippistä päässään. Tai sitten kannattaa sopia kavereiden kanssa koodikoputuksista, että avaa oven vain niille jotka osaa oikean yhdistelmän.

Tosin näille siipeilijöille ja vapaamatkustajille, jotka maksattavat muilla omat hupinsa käyvät päivät lyhyiksi, sillä estot ovat tulossa myös YLEn kanaville.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Harmi vain, ettei minulla ole televisiossa kuin yksi HDMI-liitäntä, joka näin ollen estää ostamasta kotiteatteria kyseisellä liitännällä. Nykyäänhän - merkistä riippuen - LSD-televisiossa on tarjolla vähintään se kaksi (2) HDMI-liitäntää. Vanhemmissa televisioissa tätä ei ole.

Mahtaa olla töllössäsi räikeät värit ja psykedeeliset ohjelmat.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Veemäisintä se onkin silloin kun itse muualla ja odottaa että kotona tallentuu jokin hyvä, ulkomainen ohjelma levylle.

Vitutuskäyrä nousee hujauksessa yli asteikon, kun huomaa, ettei esimerkiksi merkonomiruotsi riitäkään selvittämään Wallanderin Kurtin seikkailuja.
T. nim. "Saako tv-maksun käyttää kielikursseihin?"
Käytä tarvittaessa teksti-tv tekstejä, löytyy teksti-tv sivuilta 451 alkaen. Tokihan boksissa voi olla jotain ahterillaan, mutta tuolla tavalla pysyt ennen huoltokeikkaa tarpeen vaatiessa kärryillä siitä mitä Kurtti puhuu.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostin muutama viikko sitten Topfieldin TF 4100 PVRc tallentavan digiboxin. Hemmetin tyytyväinen olen laitteeseen toistaiseksi ollut. Vain EPG on pistänyt miettimään. Hakee välillä todella kauan ohjelmatietoja, pahimmillaan yli minuutin. Vanha Handanin perusboxi löysi tiedot aina saman tien. Mistähän tämä Topparin hitaus johtuu? Eipä sillä niin isoa merkitystä ole, mutta ihmettelen kuitenkin.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Tarkistus 1: Onko scart tukevasti paikallaan kummassakin laitteessa?
Tarkistus 2: Onko kaapeli tukevasti paikallaan boksissa ja seinässä?
Tarkistus 3: Onko alueellasi menossa Digitan muutostöitä?
Korjausyritys 1: Ota virta pois (töpseli seinästä) vähintään 10 s. ajaksi, auttoiko?
Korjausyritys 2: Palauta tehdasasetukset (ks. manuaali)

Ellei apua -> huoltoon.

Aika paljon tullut jo tekstiä päälle, mutta vastaillaan silti. Töpselin poisottoa on tullut kokeiltua jo useampaakin kertaan eikä muutosta ole tapahtunut. Analogiset kanavat sain näkyviin ku pistin sen kaiken vitutuksen ja turhautumisen sivuun ja aloin ajattelemaan "järkevästi". Kaikki piuhatkin tuli kokeiltua jo heti alkumetreillä. Digitan muutostöistä en kyllä tiedä mitään, mutta voiko ne todella lukottaa koko boksin täysin ja tehdä siitä tuollaisen?

Vasta pari kuukautta on tuo boksi ollut käytössä, joten takuu taitaa olla voimassa jos ei ala toimia. No ehkäpä joku viisaampi saa sen toimimaan.
 

Reds

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Liverpool FC
Töpselin poisottoa on tullut kokeiltua jo useampaakin kertaan eikä muutosta ole tapahtunut.

Kannattaa kokeilla vielä tehdasasetuksien palauttamista ja jos tämä ei auta niin boksi huoltoon (tai todennäköisesti saat uuden laitteen tilalle). Ainakin omassa Maximumin boksissa tehdasasetukset saa päälle pitämällä etuosan virtakytkintä painettuna kun laittaa virrat päälle takana olevasta virtakytkimestä.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Käytä tarvittaessa teksti-tv tekstejä, löytyy teksti-tv sivuilta 451 alkaen.

Pyydän nyt saada huomauttaa, että sivullekirjoittanut on sekä merkonomi että Tappara-fani, joten en oikein ymmärrä, että kuinka tuo teksti-tv:n tekstitys auttaa nauhoitettuihin ohjelmiin?
Sinällään hyvä vinkki, josta kiitän, mutta kyllä tuo boksi ne tekstit näyttää, kunhan sen ensin sammuttaa ja samantein avaa.

Yläpesän mainitsema "kylmäbuuttauskaan" ei ole auttanut. Asetusten rukkaamisista huolimatta sekä eilen että tänään (la-su) leffat levyllä ilman tekstejä. Mutta sitten myöhemmin tänään rupeskin yllättäen toimimaan, löysin nääs takuukuitin. Täytyy nyt vielä pari päivää kattella, että jokohan se tokeni.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Pyydän nyt saada huomauttaa, että sivullekirjoittanut on sekä merkonomi että Tappara-fani, joten en oikein ymmärrä, että kuinka tuo teksti-tv:n tekstitys auttaa nauhoitettuihin ohjelmiin?
Itse olen Ilves-fani ja insinööri, joten en oikein ymmärrä miksi ei auttaisi? Teksti-tv syöte menee ainakin Topfieldissä talteen ihan siinä missä ohjelmatkin, joten teksti-tv tekstitys toimii ihan siinä missä livenäkin.
 
Tosin näille siipeilijöille ja vapaamatkustajille, jotka maksattavat muilla omat hupinsa käyvät päivät lyhyiksi, sillä estot ovat tulossa myös YLEn kanaville.


Itse olen miettinyt pitkään ja hartaasti, että milloin yle viimein estää luvattomien katselijoiden katselut. Sehän olisi voitu hoitaa ensimmäisestä digilähetyksestä alkaen. Analogisella puolella tätä keinoa ei olisi ollut käytettävissä, ainakaan kovin edullisesti.

Täytyy tunnustaa, että itse maksaisin lupamaksun kovin mielelläni, jos hinta olisi lähelläkään järkevää. Toisaalta mielestäni olisi oikein, jos asiakas saisi itse päättää mistä maksaa, kun nyt pitäisi vain maksaa. Ja tiedän kyllä, että perustelu korkealle lupamaksulle on se, että kaikki eivät maksa, mutta kyllä olisi lupamaksut saman verran vaikka kaikki maksaisivatkin.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy tunnustaa, että itse maksaisin lupamaksun kovin mielelläni, jos hinta olisi lähelläkään järkevää. Toisaalta mielestäni olisi oikein, jos asiakas saisi itse päättää mistä maksaa, kun nyt pitäisi vain maksaa. Ja tiedän kyllä, että perustelu korkealle lupamaksulle on se, että kaikki eivät maksa, mutta kyllä olisi lupamaksut saman verran vaikka kaikki maksaisivatkin.

Jos tuota ylen lupamaksua 17 € kuukaudessa, vertaa esim. Canalin 29 € kuukaudessa, niin pitää ainakin minun tunnustaa, että se on todella halpa. Kun tähän vielä lisää, että Canalia katson keskimäärin puoli tuntia päivässä ja yleä toista tuntia, niin en yhtään valita lupamaksun suuruudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös