Digiboksit

  • 475 397
  • 2 151

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
J.Petke kirjoitti:
Jostain syystä luultavasti signaali on huono eli jos antenni on jatkettu/pitkä/jaettu niin se huonontaa aina signaalia ja yleensä Ylen kanavat ovat aina ensimmäisiä mitkä asiasta ottavat itseensä. Eli siis puhdista antennit ja raaputa vaikka siitä (kupari?)johdosta hieman uutta pintaa esille. Puhdista myös se pää mikä menee seinään.

Joo näillä tempuillahan ne YLEn kanavat sai näkymään, kiitokset siitä Petkelle. Oli kyllä aikamoisessa liassa tuo johdon pää. Tietää sitten ainakin ensi kerralla tarkistaa nuo jutut ensiksi, mikäli Ylen kanavat ei sattumalta näy.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Joo omistan kolme, yhden jopa kaapeliin jota en tarvitse. Bugia löytyy kaikista. Mut parempi kuva ja enemmän kanavia joten ihan tyytyväinen olen.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Tämä lienee oikea ketju tähän.

Lueskelin tuossa Joulun jälkeistä Gigantin-mainoslehteä muutama päivä sitten ja silmiini pisti digiboksi tietokoneeseen. Ilmeisesti USB:lla kiinnitettäisiin ja lupailtiin myös, että Ylenkin tekstitykset näkyvät. Mahdollisuus olisi tallentaa suoraan tietokoneelle...

Hintaa oli kuitenkin vain 59,- joten kelpo ostokselta tuntuisi. Onko kellään kokemusta tällaisista laitteista tai edes tietoa miten toimivat vai toimivatko ollenkaan? Ja miten onnistuu tuo tietokoneen kovalevylle tallentaminen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
13. Hyökkääjä kirjoitti:
Hintaa oli kuitenkin vain 59,- joten kelpo ostokselta tuntuisi. Onko kellään kokemusta tällaisista laitteista tai edes tietoa miten toimivat vai toimivatko ollenkaan? Ja miten onnistuu tuo tietokoneen kovalevylle tallentaminen.
Minulla on ollut tuollainen palikka (Presto tjsp...) keväästä saakka ja ihan hyvin toiminut. Tallentaminen on ainakin omalla vempeleelläni helppoa, painaa vain soittimen rec-namiskaa ja ohjelma pamahtaa määriteltyyn kansioon. Tallentamisen ohjelmointikin on pitänyt kutinsa tähän saakka. En tiedä käyttötarkoitustasi, mutta meikäläisen vähäisellä tv:n katsomisella tuo on ollut ihan halpa ja toimiva ratkaisu. Tuo on varmasti antennitalouteen suunnattu palikka hinnasta päätellen.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
sampio kirjoitti:
Minulla on ollut tuollainen palikka (Presto tjsp...) keväästä saakka ja ihan hyvin toiminut. Tallentaminen on ainakin omalla vempeleelläni helppoa, painaa vain soittimen rec-namiskaa ja ohjelma pamahtaa määriteltyyn kansioon. Tallentamisen ohjelmointikin on pitänyt kutinsa tähän saakka. En tiedä käyttötarkoitustasi, mutta meikäläisen vähäisellä tv:n katsomisella tuo on ollut ihan halpa ja toimiva ratkaisu. Tuo on varmasti antennitalouteen suunnattu palikka hinnasta päätellen.

Kiitoksia.

Telkkariahan yleensä tulee kateltua ihan telkkarista, joten tämä varmaan on ihan mukava kun koneella ollessa voi tsiigailla vaikka myöhäisillan viihdettä. Tietokoneelle nauhoitukseen tuota eniten kaipasin ja sain vahvistuksen sille, että hintansa arvoinen vehje on.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
(HS 4.1.2007)

Digitelevisio synnyttää yhä vaan raivoa temppuilevalla tekniikallaan.
Tämä kulminoitui vuodenvaihteessa, kun kaikki maksukanavat taas kerran lakkasivat yllättäen näkymästä. Ja juuri kun BBC Primella olisi mennyt Spooks-sarjan eli Erikoisjoukon uusin jakso.
Luulin jo osaavani korjauskonstit, mutta mikään ei auttanut.
Operaattorin puhelinpalvelu oli siihen aikaan illasta suljettu, ja aamulla jonoa oli puoli tuntia. Tein radikaalin johtopäätöksen ja vedin piuhat seinästä. Palautin vuokralaitteen ja sanoin sopimuksen irti.
Viereisellä tiskillä iäkkäällä rouvalla oli niin ikään digiongelmia. Keskustelua kuunnellessa nousi tuskan hiki pelkästä myötätunnosta.
Ennustan, että syksyllä on edessä kaaos, vaikka kuinka koulutettaisiin neuvojia tai kampanjamannekiini Sulevi Peltola selittäisi, että tämä on ihan helppoa. Netissä pyörivän opetusfilmin mukaan asennus sujuu 25 sekunnissa, mutta kukaan ei kerro, mitä tapahtuu osassa 2.
Sen varalta kannattaa tutustua digi-tv-sanastoon. Huimaava lukukokemus löytyy osoitteesta www.tsk.fi.

Kuluttajana on vaikea tottua siihen, että joidenkin laitteiden ei ole tarkoituskaan toimia pitkään ja moitteettomasti. Mitähän tapahtuisi, jos vastaava rumba alkaisi auton tai pesukoneen oston jälkeen? Taitaisivat jäädä kauppaan.
Kansalaisten peruspalveluiden taso vaihtelee ihan liikaa asuinpaikasta riippuen, ja peruspalveluksi voisi kai laskea televisionkin.
Esimerkiksi kaapelitalous ei voi valita mieleistään operaattoria, vaan on otettava se, minkä alueella sattuu asumaan - laadusta ja tarjonnasta riippumatta.
Hurjin tulevaisuudennäky olisi, jos ihmiset kyllästyisivät koko digipelleilyyn ja alkaisivat joukolla vaatia tv-maksuja takaisin. Siinä pääsisi itku Suleviltakin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ostimme vaimon kanssa anopille digiboksin ja kylläpä rouva olikin yhtä hymyä Jouluaattona. Parin seuraavan päivän ajan jouduinkin sitten antamaan puhelinneuvontaa moneen otteeseen. Nyt epäilyttää, olikohan tuo sittenkään mikään lahja, kun sen seurauksena on varmaan ohjelmia jäänyt näkemättä ja videoiden kytkentäkin jäi puolitiehen yllättävien teknisten ongelmien vuoksi.

Digiaikaan siirtyminen ei ole minulle mikään iso ongelma, mutta kyllä tämä taas avasi minunkin silmäni huomaamaan, että suurelle osalle iäkkäämpää väkeä digiteknologia on täyttä hepreaa.

Koko digiboksi tai oikeammin digisovitin on kaiken pahan alku ja juuri. Nyt kun digisignaalin ja mitä erilaisimpien, eri-ikäisten televisioiden väliin hankitaan digiboksi, ei täysin patenttivarmaa ohjetta televisiokuvan näkymiselle voi antaa. Kun otetaan mukaan vhs-nauhuri tai dvd-tallennin, homma menee vielä enemmän virittelemiseksi.

Järkevintä olisi ollut odottaa, kunnes suurin osa ihmisistä olisi hankkinut oikean digitelevision ja vasta sitten luopua analogisestä signaalista. Englannissa lähetyksiä tulee vuoteen 2012 asti vaikka suurella osalla on jo nyt digivastaanotin. Luonnollisen poistuman kautta ihmiset hiljalleen siirtyisivät uuteen laitekantaan ja sitten meillä olisi selkeästi yksi laite, johon kuvasignaali tulee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Petteri Järvinen arvioi jokin aika sitten Hesarin kolumnissa, että uuden hallituksen liikenne- ja viestintäministeri tulee tekemään kovan päätöksen ja siirtämään digipakkoa.

Sitä en tiedä minkälaiset mahdollisuudet tuohon oikeasti ovat, mutta sen me kaikki tiedämme, että se olisi ainoa oikea ratkaisu tässä tilanteessa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
pernaveikko kirjoitti:
Petteri Järvinen arvioi jokin aika sitten Hesarin kolumnissa, että uuden hallituksen liikenne- ja viestintäministeri tulee tekemään kovan päätöksen ja siirtämään digipakkoa.

Sitä en tiedä minkälaiset mahdollisuudet tuohon oikeasti ovat, mutta sen me kaikki tiedämme, että se olisi ainoa oikea ratkaisu tässä tilanteessa.

Höpö höpö, kaiken maailman änkyrät jaksavat jarruttaa kehitystä kun se muutaman kympin digiboxin ostaminen on niin kamalan vaikeaa ja eihän sen digipakon alkaminen ole ollutkaan vielä näille änkyröille tiedossa tarpeeksi pitkään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
pernaveikko kirjoitti:
Petteri Järvinen arvioi jokin aika sitten Hesarin kolumnissa, että uuden hallituksen liikenne- ja viestintäministeri tulee tekemään kovan päätöksen ja siirtämään digipakkoa.

Sitä en tiedä minkälaiset mahdollisuudet tuohon oikeasti ovat, mutta sen me kaikki tiedämme, että se olisi ainoa oikea ratkaisu tässä tilanteessa.

Miksi "me kaikki tiedämme", että se olisi ainoa oikea ratkaisu? Minä en ainakaan tuollaista "tiedä", vaan minusta digi-tv on hyvä parannus televisiojärjestelmään. Jos ja kun moiseen siirrytään ennemmin tai myöhemmin, en näe kesään asetetussa takarajassa kyllä mitään ongelmaa. _Kenenkään_, jolla on varaa maksaa tv-maksu ja on ollut varaa hankkia joskus televisio, taloutta ei 40 euron digiboksin hankkiminen kaada. Semminkin, kun siirtymäaikaa on jo nyt ollut tällä laajemmallakin digiboksitarjonnalla useampi vuosi.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Digilähetyksiin siirtyminen on tehty huonosti siitä ei pääse mihinkään. Ensimmäinen virhe on se, että lähetyksiä ei saa jakaa. Tällä hetkellä ei olisi suurtakaan ongelmaa jollei digiboxia pitäisi hankkia myös kaapeliverkkoon. Miksei lähetyksiä lopeteta normaaliaikataulussa ja kaapeliverkkoihin muunnetaabn signaalianalogisesti paikallisilla TV-operaattoreilla? Asia taidetaan tehdäö jo niin tällä hetkellä. Tällöin digiboxin hankittaisiin vain antenni ja lautaskatsojille.

Tekniikan toteuttaminen vanhan laiteen ja digiboxin välillä on todellakin hankalaa. Boxit sinänsä toimii, mutta laitteissa on huomattavasti bugeja.

Toisaalta nykyinen boxi taistelee myös paikkallis-TV operaaattoreja vastaan. Boxi tekee toisaalta kaapelia tarpeettomaksi. Mihin kaapeliverkkoa oikeastaan tarvitaan boxien tultua. Ei ihme, jos operaattorit iloitsevat boxien ongelmista ja ovat jopa hivene haluttomia korjaamaan ongelmia.

Henkilökohtaisesti boxihommasta on jäänyt tunnelma, että siinä on flopattu meidän päättäjiä, jotta olisi aikanaan pelastettu Finlux ja toinen ajava voima YLE, joka asettaa ohjelmansa salauksen taakse, johon kortin saa maksettua TV-lupaa vastaan. Mainostelevisioilla ei oloe myöskään ollut mitään vastaan uuttaa mahdollisuutta rahastaa ihmisiä maksullisilla kanavilla ja TV-kannykkä tsäteillä ja peleillä. Siinä tohinassa on sitten unohdettu vähän nuo palvelut laitteiden yhteensovittmiseksi sekä palveluja normaalisti tarjoavat operaattorit. Ja soppa on valmis.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tepa kirjoitti:
Digilähetyksiin siirtyminen on tehty huonosti siitä ei pääse mihinkään. Ensimmäinen virhe on se, että lähetyksiä ei saa jakaa. Tällä hetkellä ei olisi suurtakaan ongelmaa jollei digiboxia pitäisi hankkia myös kaapeliverkkoon. Miksei lähetyksiä lopeteta normaaliaikataulussa ja kaapeliverkkoihin muunnetaabn signaalianalogisesti paikallisilla TV-operaattoreilla? Asia taidetaan tehdäö jo niin tällä hetkellä. Tällöin digiboxin hankittaisiin vain antenni ja lautaskatsojille.

Tekniikan toteuttaminen vanhan laiteen ja digiboxin välillä on todellakin hankalaa. Boxit sinänsä toimii, mutta laitteissa on huomattavasti bugeja.

Mikä ihmeen ongelma on se, että digiboksi pitää hankkia kaapeliverkkoon?

Nimim. kaapeliboksin omistaja jo mitähän lie, 4 vuotta

Ja tätä jälkimmäistä, kovin kryptistä tekstiä en ymmärtänyt ollenkaan. Voitko selventää, mikä siinä "tekniikan toteuttamisessa" (mitä tarkoittaneekaan) on hankalaa?
 

J.Petke

Jäsen
Yleensä kaikki ongelmat ihmisten laitteiden kanssa saavat alkunsa, kun ihmiset menevät ostoksille periaatteella "paljonkohan maksaa se halvin boksi". Jos yhtään haluaa laitteidensa toimivan niin minä ainakin kuuntelisin myyjää joka osaa suositella sen toimintavarmimman ja hinta/laatusuhteeltaan hyvän boksin. Jos vaan viitsii maksaa siitä boksista vaikka sen 100 euroa niin saa jo hyvän ja varman boksin.

Se toki on myös totta, että ongelmat ovat lisääntyneet kun ollaan siirrytty digiaikaan mutta hyvä ja varma boksi vähentää ongelmia ratkaisevasti. Tämä asia halutaan vain yleisesti nähdä negatiivisena ja muutenkin vaikeana. Minulle ainakin tuo digiboksini(topfield) on tuonut ihan toisen ulottuvuuden television katseluun. Toki tuo boksi maksaakin aika paljon mutta jos haluaa hyvää ja halpaa niin joutuu ostamaan kaksi eri laitetta.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Porukat olisivat hankkimassa digiboksia antenniverkkoon. Tallentava malli kuulemma pitäisi saada, kun aina ei kerkeä uuninlämmitykseltä Emmerdalea ja Salkkareita tuijottamaan. Osaisikohan kukaan suositella semmoista simppeliä tallentavaa, mielellään kahdella virittimellä varustettua boksia. Kiintolevytilaksi riittänee se 160Gt. Ja luonnollisesti pitäisi saada hyvää mahdollisimman halvalla. Osamaksu olisi vielä plussaa kaiken lisäksi. Ensimmäisenä olivat tiirailleet Anttilan kuvastosta tätä:

http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10012&categoryId=10312

Itse en Fiilipsistä oikein lämminyt, kun nuo ks. lafkan vehkeet ovat tähän mennessä tuottaneet ainoastaan harmaita hiuksia. Hintavertailua en kerennyt vielä suorittaa, mutta tuonhan nyt luonnollisesti saanee jostain paljon halvemmallakin.

Helppokäyttöisyys olisi siis kaiken a ja o, ettei minun tarvitse olla joka tallennuskerralla puhelimessa neuvomassa mitä pitää tehdä.

Itse olen suunnitellut kakkosboksiksi Humaxin CXC2000pvr -mallia. Kellään kokemuksia?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pinturicchio kirjoitti:
Porukat olisivat hankkimassa digiboksia antenniverkkoon. Tallentava malli kuulemma pitäisi saada, kun aina ei kerkeä uuninlämmitykseltä Emmerdalea ja Salkkareita tuijottamaan. Osaisikohan kukaan suositella semmoista simppeliä tallentavaa, mielellään kahdella virittimellä varustettua boksia. Kiintolevytilaksi riittänee se 160Gt. Ja luonnollisesti pitäisi saada hyvää mahdollisimman halvalla. Osamaksu olisi vielä plussaa kaiken lisäksi. Ensimmäisenä olivat tiirailleet Anttilan kuvastosta tätä:

http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10012&categoryId=10312

Itse en Fiilipsistä oikein lämminyt, kun nuo ks. lafkan vehkeet ovat tähän mennessä tuottaneet ainoastaan harmaita hiuksia. Hintavertailua en kerennyt vielä suorittaa, mutta tuonhan nyt luonnollisesti saanee jostain paljon halvemmallakin.

Helppokäyttöisyys olisi siis kaiken a ja o, ettei minun tarvitse olla joka tallennuskerralla olla puhelimessa neuvomassa mitä pitää tehdä.

Itse olen suunnitellut kakkosboksiksi Humaxin CXC2000pvr -mallia. Kellään kokemuksia?


Itse suosittelisin laittamaan sen 100€ lisää ja ostamaan Topfieldin tallentavan 160Gt:n mallin. Joitain testejä voittanut, enkä ole pahemmin paskaakaan siitä kuullut.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
J.Petke kirjoitti:
Yleensä kaikki ongelmat ihmisten laitteiden kanssa saavat alkunsa, kun ihmiset menevät ostoksille periaatteella "paljonkohan maksaa se halvin boksi". Jos yhtään haluaa laitteidensa toimivan niin minä ainakin kuuntelisin myyjää joka osaa suositella sen toimintavarmimman ja hinta/laatusuhteeltaan hyvän boksin. Jos vaan viitsii maksaa siitä boksista vaikka sen 100 euroa niin saa jo hyvän ja varman boksin.

Itse entisenä Mustan pörssin myyjänä kehoittaisin lukasemaan jostain lehtisestä digiboksiarvosteluja ja niiden perusteella menisin ostamaan digiboksin, koska myyjät myyvät sen, mistä parhaan katteen saavat tai mitä sattuu olemaan liikaa varastossa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Missä vaiheessa tämä pikselöityminen ja mössöytyminen loppuu?

Vaikka kuva on sinällään parempi nyt, niin esimerkiksi jääkiekkoa katsellessa tuntuu kuin katselisi Youtuben videoita...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rodion kirjoitti:
Missä vaiheessa tämä pikselöityminen ja mössöytyminen loppuu?
Silloin, kun alkuperäisessä lähetettävässä signaalissa on tarpeeksi bittejä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Leon kirjoitti:
Silloin, kun alkuperäisessä lähetettävässä signaalissa on tarpeeksi bittejä.

Koska se tapahtuu? :)

Olen myös kuullut, että mpeg-2 on todella surkea pakkauskeino etenkin liikkuvalle kuvalle... ja tätähän tietenkin käytetään Suomessa.

Mpeg-4 tulossa, mutta vasta HD-lähetyksiin?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas. Lievää luovuutta joutuu käyttämään näiden laitteiden kanssa, kun en ole kovin paljon omaa rahaa laittanut peliin lahjuksien sun muiden juttujen tupsahdellessa syliin. Viimeisinpänä olen suunnitellut ihan oikean digiboksin asentamista, mutta tällaisella tekniikan äpärälapselle meinaa menna sormi suuhun jo pelkästä johtojen purkamisesta. Ennestään minulla on siis tykki, kotiteatteripaketti ja tietokone samassa solmussa, ja tähän haluaisin ympätä vielä digiboksin. Liitännät näissä halvoissa/ilmaisissa laitteissa ovat köyhät, joten äänet olen ajatellut tuoda boksista audioletkuilla kotiteatterin kautta ulos ja kuvan veisin videopiuhalla tykille. Noita kelta-valko-punaisia pihoja kun minulla on miljoonittain erimittaisina jo valmiina, eikä näissä laitteissa edes riittäisi scart-paikat.

Hommaa helpottaisi äärettömästi se, jos pystyisin kierrättämään kuvan boksista dvd-soittimen/kotiteatterin kautta tykille, koska soittimesta menee jo valmis ja piilotettu letku tykille. Onnistuuko tämä mitenkään, vai pitäisikö vain soveltaa noilla audio-video -piuhoilla?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
sampio kirjoitti:
Hommaa helpottaisi äärettömästi se, jos pystyisin kierrättämään kuvan boksista dvd-soittimen/kotiteatterin kautta tykille, koska soittimesta menee jo valmis ja piilotettu letku tykille. Onnistuuko tämä mitenkään, vai pitäisikö vain soveltaa noilla audio-video -piuhoilla?

Oman järjestelmäni olen kytkenyt osittain juuri noin, eli boksista menee kaapeli AV-vahvistimeen, josta pysyvä liitäntä tykille. Vahvistimeen voi tarpeen niin vaatiessa aina kytkeä etupaneelin kautta jonkin väliaikaisen laitteen (pelilaite, videokamera, läppäri etc.), josta sitten syöttö tykille. Koska käytän tykkiä vain erityistarkoituksiin niin boksista ja DVD:stä lähtee erikseen johdot (scart) myös telkkariin.

Riippuu siis täysin laitteidesi mahdollistamista kytkennöistä. Onko vahvarissasi liitännät videosignaalille ja onko DVD:ssä/Boksissa scartin läpivientimahdollisuus (tällöin voi kytkeä ne peräkkäin, tosin huomioiden Macrovision-eston)?
 

Morso

Jäsen
Pinturicchio kirjoitti:
Porukat olisivat hankkimassa digiboksia antenniverkkoon. Tallentava malli kuulemma pitäisi saada, kun aina ei kerkeä uuninlämmitykseltä Emmerdalea ja Salkkareita tuijottamaan. Osaisikohan kukaan suositella semmoista simppeliä tallentavaa, mielellään kahdella virittimellä varustettua boksia. Kiintolevytilaksi riittänee se 160Gt. Ja luonnollisesti pitäisi saada hyvää mahdollisimman halvalla. Osamaksu olisi vielä plussaa kaiken lisäksi.
Itse suosittelisin Humaxin PVR-9200T digiboksia. Ostin kyseisen laitteen tuossa joulun aikoihin. Laitteessa on kaikki mitä tällainen normaali käyttäjä tallentavasta digiboksista tarvitsee ja on lisäksi vielä helppokäyttöinen.

Tuossa vähän tietoja tuosta Humaxin boksista: http://www.finnsat.fi/kauppapaikka/tuote922.html
 
Viimeksi muokattu:

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
KalleK kirjoitti:
Mitä helvetin järkeä koko digitalisoinnissa, jos kuluttajat saisivat kuitenkin sitä analogista signaalia koteihinsa?!

Kaista taivaalta vapautuu, jota pidetään yhtenä tärkeimmistä asioista siirryttäessä digiverkkoon.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
DAF kirjoitti:
Mikä ihmeen ongelma on se, että digiboksi pitää hankkia kaapeliverkkoon?

Nimim. kaapeliboksin omistaja jo mitähän lie, 4 vuotta

Ja tätä jälkimmäistä, kovin kryptistä tekstiä en ymmärtänyt ollenkaan. Voitko selventää, mikä siinä "tekniikan toteuttamisessa" (mitä tarkoittaneekaan) on hankalaa?

Noh esimerkkinä hankit Canal+ kortin ja lähdet reissuun ja haluasisit esimerkkinä katsellä jääkiekkopelin Helsingissä, olethan maksanut kortista esimerkkinä Oulussa. Arvaa onnistuuko. No ei.

No toinen juttu on, kun Canal+ maksu kanavalta tulee ns. salattu lähetys ja haluat tallentaa pelin itselle myöhmepää katselua varten. Miten teet sen
a) Videoilla
b) Videoilla, kun puoliso haluaa katsoa samaan aikaan TV:stä kauniita ja rohkeita.
c) Tallentavalla DVD:llä
d) Tallentavalla digiboxilla
e) Tietokoneella

Yli 50% epäonnistuu noista ostamalla laitteet kaupasta ja toimimalla ns.oikein. Se ei vaan tai tallennu.
 
Viimeksi muokattu:

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tepa kirjoitti:
Kaista taivaalta vapautuu, jota pidetään yhtenä tärkeimmistä asioista siirryttäessä digiverkkoon.
Paitsi jos käytetään hd-kuvanlaatua tai 5.1 -ääntä. Ne imee saman tilan, kuin yksi analoginen kanava. Eli se siitä vapautumisesta.
Tärkein pointti tässä on maksukanavien etu. Vuodenvaihteen jälkeinen kuvanlaadun heikkeneminen, pikselöityminen, johtunee lähetystesteistä. Toivottavasti eivät jatku pitkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös