Kyllä täälläkin palstalla mun nähdäkseni porukalla on ollut aika varovaiset odotukset tästä(kin) kaudesta noin yleisesti ottaen. Että en nyt tiedä mistä noppa sulla toi agenda on nyt tullut, pari kolme vuotta sitten olisi ollut ehkä enemmän aihetta tolle huutelulle. En mä tiedä miten täällä muut luottaa Hollandiin mutta kyllä sitäkin on kritisoitu noista treideistä esim aika huolella. Sitten on esim henkka joka on siitä omituinen fani että koittaa nähdä kokonaiskuvaa ja ajatella positiivisesti. Niiq mitä vittua, kyllä olisi paljon parempi jos täällä vaan ringissä itkettäisiin.
Onhan tuo tilanne paska. Ja mua ei varsinaisesti haittaisi vaikka kausi päättyisi draft voittoon, Hollandin ja Blashillin potkuihin ja joukkueen räjäyttämiseen. Mutta ihan ymmärrettävää että joukkueen fanit ei sitä toivo. Todennäköisestihän tässä käy joku treidirajapanikointi ja saa taas repiä hiuksia päästä kun keinotekoisesti tekohengitetään tota pleijariputkea.
Lainaan koko viestin, koska paljon asiaa.
Ihan totta noiden odotuksien suhteen. Tuossa aiemmin väitin nimimerkille
@Shard että jotkut puhuivat Stanley Cupistakin. No, eivät puhuneet. Luin omaksi ilokseni aiemmat väittelyt läpi, ja siellä todellakin oli maltilliset odotukset tätä kautta kohden.
Nimimerkki
@Henkka on pitkään ollut yksi suosikkikirjoittajistani Jatkoajassa. Henkalla on hyvä ja selkeä tapa perustella kaikki kirjoittamansa. Joskus vaan Henkallakin ne värilasit tuntuvan painavan sitten perusteluissakin enemmän tai vähemmän... ;)
Ja viimeinen lause oikeastaan kiteyttää taas sen koko mun ideologian. Joukkuetta ei jakseta rakentaa pitkällä tähtäimellä, jolloin oikeasti ne DL-hankinnat olisivat hyödyllisiä. Nyt se alkaa realisoitumaan se paljon puhuttu omavaraisuus-aste, kun niistä ei olekaan vastuunKANTAJIKSI, niistä omista varauksista. Ihan varmasti Tatar tai Nyquist painaisi sen 40 kaappia ja 70 pistettä jossain Crosbyn tai Toewsin rinnalla, mutta kun ongelma on se, että Detroitilla nyt vaan ei ole niitä. Tatar ja Nyquist itse ovat niissä rooleissa, joissa sitä vastuuta pitäisi pystyä kantamaan. Syystä tai toisesta näin ei ole käynyt.
Minä nyt en ole moista väittänyt, kun en mistään mitään edes tiedä. Lätkä tosin olisi minusta hyvin tylsä seurattava jos aina vaan pitäisi etsiä sitä paskaa kaikista, eikä saisi innostua. Ovat ne näistä keskikertaisista draftauksista päättäneet herrat sillon uskoneet valinnoistaan kehittyvän kovia pelimiehiä. Edellinen keskustelu kattoi senkin, etteivät nämä herrat olleetkaan oikeassa. Vaihtoon ovat nyt lopulta menneet. Vai pitäisikö sekin käydä nyt uudestaan läpi? Että kaikki nyt varmasti huomaisivat että olit monessa asiassa oikeassa? Ihan legittiä sun jutut on, mutta tarviiko tämä sama käydä uudestaan läpi? Et ole tuonut mitään uutta aiheeseen. Muut tiesi paremmin, ja Detroitin fanipojat oli väärässä. Kehtasivatkin uskoa rakastamaansa joukkueeseen.
Ei fanituksessa ole mitään väärää. Minäkin fanitan Torontoa, mutta silti en pidä realistisena Stanley Cupia Morgan Rielly ykköspakkina. Vaikka kuinka kaikki puhuu Riellysta tulevaisuuden ykköspakkina, niin minä en tätä potentiaalia näe. Hienoa toki, jos näin joskus käy. Samalla lailla, Toronton prospectpool on ihan järjettömän laaja. Siltikin, eipä tuolla AHL:n puolella enää ole core-pelaajiksi potentiaalia omaavia oikein ketään. Kasperi Kapasen upside lienee jossakin 2/3-ketjujen maastossa. Siitä huolimatta, minä fanitan Toronto Maple Leafsia. Sen voi tehdä myös realiteeit huomioon ottaen, se on itseasiassa aika hauskaakin niin.
@Noppa10
En tiedä mihin aikaan olet eksynyt, Hollandin pitäminen virheettömänä, no viisi vuotta sitten ehkä. Sen jälkeen hän on tehnyt toistuvia virheitä ja saanut siitä toistuvasti kritiikkiä. Myös jatkoajassa, myös meiltä jotka Hollandia puolustavat. HFboardsilla yleinen konsensus tuntuu olevan että Hollandille kenkää.
No joo, ehkä tuossa Holland-kohdassa kärjistin. Mutta summa summarum, Detroit on nyt useamman kauden kärvistellyt palkkakatossa kiinni, ja joka kerran Hollandia on pidetty maagisena, kun on saanut ujutettua halvat sopparit jatkomiehille. Nyt herääkin kysymys, kun katsoo Detroitin sijoitusta sarjataulukossa, että onkohan sittenkään järkevää pitää tätä kyseistä rosteria väkisin kasassa...? Sitä en kiistä, etteikö tiukassa cap-tilanteessa se hollandmainen tapa nipistää sopimukset minimiin, olisi hyvä.
Sophomore slumpista. Luin jutun siitä tässä kuukauden parin sisään, en valitettavasti löydä sitä. Että ei olisi todellinen ilmiö, hyviin pelaajiin aletaan vain kiinnittää erityistä huomiota toisella kaudella kun ovat tehneet nimeä itselleen ja tällöin pisteiden teko on vaikeampaa. Hyvin montaa pelaajaahan tämä ei edes kosketa, ja silloin kukaan ei sano mitään. Mutta jos pisteidenteko väheneekin niin heti alkavat puheet toisen kauden kirouksesta. Tässä kuitenkin juttu, joka tukee sanomaani:
Myths: The Sophomore Slump And Top NHL Rookie Skaters
Eli keskimäärin pisteidenteko laskee hyökkääjillä yhdellä pisteellä toiselle kaudelle. Tuosta kun ottaisi pois Cory Conacherin ja Anders Leen kaltaiset yhden kauden ihmeet, niin tilasto osoittaisi entistä enemmän ettei toisen kauden kirousta ole.
Mä olen mieltänyt asian niin, että tuo vastustajien suurempi huomio on yksi osa sitä slumpia. Ja kyllä mä väitän, että pelaajan pitäisi kehittyä toiselle kaudelle, jolloin se pisteen pienempi saldo myös tukee tätä mun näkemystäni.
Larkinin pelissä ei ole mitään mikä kertoisi toisen kauden kirouksesta (paitsi tehopisteet). Paskasti suorittavan joukkueen paras maalintekijä. Syöttöpisteitä ei ole kun ei ole kavereille maistunut Larkinin syöttämät paikat. Ongelma on se ettei Larkinille syötetä kiekkoa tilanteisiin, joissa tämä pääsisi hyödyntämään nopeuttaan ja kiekollisuuttaan. Larkinia peluutetaan laidassa, joten pelisuunnitelman mukaisesti hän on koohottamassa päätykiekkoihin, jopa ehtien niihin mutta tukea ei ole ja vihollisen raskaat pakit heittävät hänet monesti irti kiekosta. Silloin harvoin kun Larkin saa kiekon puolustusalueella vauhtiin, tapahtuu lähes poikkeuksetta hyviä asioita. Joukkueen viihdyttävin pelaaja hyökkäysalueella, kun pyörii kiekko lavassa koko alueen ympäri. Yleensä se päättyy syöttöön pakille joka vetää päin ensimmäistä blokkaajaa.
Mutta eikös Larkinin pitänyt olla se Pavel Datsyukin saappaisiin astuva ykkössentteri? Veikkaan, että Pavelilla olisi jokunen syöttöpiste enemmän tässä vaiheessa kautta. Ja sitten taas, onko se kuitenkaan riittävä se Detroitin laiturimateriaali, jos sentteri pelaa hyvin, mutta laiturit ei saa kiekkoa verkkoon...?
@Noppa10 minä epäilin että Wings saattaa taistella Cupista jos iso joukko jos skenaarioita täyttyy. Lähinnä Larkin nousee ykkossentteriksi, Green palaa Washington vuosiensa tasolle, sekä Nyquist ja Tatar tekevät 25 maalia mieheen. Toki kylkeen Kronwallin tason paluu ja DeKeyser jatkaa normaalilla tasollaan.
Joo, tuli vastaan, kun luin läpi aiempaa keskustelua. :) Voi olla, että tämän muistin väärin...
Green kai on ollut hyvä tällä kaudella? Muutenhan nuo antaa vielä odottaa itseään. DeKeyser lienee myös esiintynyt ihan hyvin, mutta se todellinen läpimurto siihen duncankeithiksi vielä puuttuu... (?)