Pyysin jo kertaalleen huomioimaan sen kontekstin tässä asiassa. Kyse on siis cap-kontrollista, jossa ehdottomasti täytyy huomioida se kokonaisuus, mikä tarkoittaa myös niitä UFA-vuosia sekä ELC-vuosia.
Henkka esitti väitteen yksittäisestä asiasta. Sinä puutuit kokonaisuuteen.
Vähän sama asia, kun Henkka ylistäisi uuden Hondansa renkaita maasta taivaisiin ja ratsastaisit paikalle esittämään tilastoja Hondan esiintyvyysprosenteista kaikissa maailman tieliikennenonnettomuuksissa. Voihan ne renkaat silti olla loistavat, vaikka se itse auto olisi kuinka paska. Henkka ei ottanut missään vaiheessa kantaa muuhun kuin niihin "second contracteihin".
Tämä oli keksitty skenaario. En tiedä onko Henkalla Hondaa.
Olen nyt jo kerran pyytänyt sinua havainnollistamaan tuota organisaatio-asiaa.
Itse välillä ihmettelen onko kyseessä kyvyttömyys vai haluttomuus. Epäilen molempia yhtä aikaa.
Onko Buffalo Sabresilla tavoitteena nostella Stanley Cupia ensi keväänä? Tähtääkö Buffalon organisaation toiminta siihen? Hyvä, ei minunkaan mielestäni. Entäs Chicago Blackhawks, onko heillä tavoitteena nostella Stanley Cupia ensi keväänä? Tähtääkö Chicago Blackhawksin toiminta siihen? Hyvä, niin minunkin mielestäni. Ymmärrätkö, että menestyvillä (ja menestykseen tähtäävillä) joukkueilla on eri strategia kuin jollain toisella. Ja joo, tiedän niinkuin meille havainnollistit, Buffalo voittaa sen mestaruuden maailman parhaalla rebuildilla, mutta pointti oli se, että se ei silti yritä tehdä sitä nyt. Jotkut muut seurat yrittää.
Vaikka kattavasti oletkin perustellut väitteesi Detroitin typeryydestä, niin silti väitteesi voi osoittautua vääräksi. Se sisälsi aikamoisia olettamuksia "primetime-iän ohittamisesta" "puutteiden korvaamattomuuteen". Entäs jos Riley Sheahan nostaa itsensä Valtteri Filppulan tasolle tällä kaudella? Tomas Tatar painelee tasossa Jiri Hudlerin ohi?. En yritä kumota väitettäsi, halusin vain tuoda esille sen tosiasia, että sekin perustuu ei-niin-vakaalle aslustalle.
Quinceyn palkankorotus tai Clearyn signaaminen ovat melko kaukana pakkorakoratkaisuista.
Näinhän minä taisin tuossa juuri todeta, joskin en suoraan noilla sanoilla.
Pidätkö oikeasti itseäsi pätevämpänä arvioimaan cap controlia ja tekemään sen suhteen päätöksiä kuin kokonaisen NHL-seuran organisaatiota? Minä pidän ERITTÄIN epätodennäköisenä, että sinulla olisi kompetenssia hoitaa asiat siellä yhtään paremmin. Ja silti Detroitin valitsema tapa on huono ja osoittaa Hollandin (+ muun porukan) kyvyttömyyttä ajatella asiaa kokonaisuutena?
Ja loppukaneettina vielä, vaikken olekaan sinua yksityisviestillä lähestynyt, niin minut voit silti lukea samaan kategoriaan kuin mainitsemasi palstaveljet. Luen varsin mielelläni tuotoksiasi esim. Buffalon ketjussa. Minusta sinulla on ihan käsittämätön määrä nippelitietoa ja tietämystä yleensä. Eikös se niin mene, että tieto on valtaa. Sitä valtaa kuitenkin pitää myös osata käyttää oikein.