Todella hyvä juttu, etteivät eilen ostaneet ketään. Jagrin perässä taisivat olla ihan tosissaan, mutta luojan kiitos jäi väliin sillä eihän tuosta olisi oikeasti ollut mitään apua. Tälle kaudelle yksi lisäys ei enää nostaisi joukkuetta realistiseksi cup contenderiksi ja Jagr olisi varmaan jatkanut maksimissaan ensi kauden (jos sitäkään), joka tullee olemaan aika samankaltainen rebuild-kausi kuin tämäkin.
Hieman pettynyt olen siihen, ettei ketään tulevista UFA-miehistä siirretty pois varauksia vastaan, kun kerta esim pakeille (White?) taisi olla kysyntää ympäri liigaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut top-6 laiturin/top-4 pakin hankinta rakentamalla vastapaketti esim. Filppulan ympärille. Ykköskierroksen vuoro kuitenkin pidettiin, joka on erityisesti tänä vuonna iso juttu tulevaisuuden kannalta.
Mielenkiintoista nähdä miten Howardin ja Filppulan neuvottelut etenevät, ja minkälaista diiliä lyödään Brunnerin, Smithin ja Kindlin kouraan. Kaikki kolme saavat varmaan hyvän palkankorotuksen, ja täysin aiheesta.
Prospect-osastolta muutama nosto:
- Mattias Bäckman pelaa Elitserienin välieriä, joissa Linköping on 3-1 tappiolla Skellefteåta vastaa. Kaikki neljä ottelua ovat päättyneet jatkoajalla tulokseen 3-2. Bäckmanilla on 9 ottelusta kasassa tehot 2+5, jolla hän on pleijaripistepörssissä jaetulla sijalla 14, pakeista neljäs.
- Nick Jensen, josta tuli juuri tuore juttu Red Wings Central -sivustolle (
LINKKI), pelaa Frozen Four -turnauksessa ensi viikonloppuna ja tuo tulee kai Suomessakin joltain kanavalta (ESPN America kenties?). Saa nähdä solmitaanko Jensenin kanssa sopimus kesällä vai jatkaako vielä kauden St.Cloudin yliopistossa. Mitä olen itse miehen pelejä nähnyt, niin nyt olisi ehdottomasti aika siirtyä ammattilaiseksi. Erinomainen luistelija, keskivertoa parempi kiekollisena ja puolustuspelikin hoituu erityisesti luistelun ansioista. Päälle vielä rightin kätisyys. Kannattaa tsekata nuo FF-pelit, jos TV:stä näkyy tai streameja löytyy.
- Andreas Athanasiou on jatkanut playoffeissa runkosarjan hyviä otteita, pisteitä kasassa 9 viiteen peliin. Kaverin luistelu on aivan jäätävää varsinkin tuolle tasolle, paahtaa melkeinpä kenestä tahansa ohi heittämällä. Siihen päälle vielä erinomaiset kädet, niin potentiaalia on vaikka mihin. Pelikäsitystä on joskus moitittu, mutta tällä kaudella tuntuu sekin osa-alue kehittyneen jonkin verran.