Okei, se olisi sitten trade deadline tänään kymmeneltä illalla Suomen aikaa. Itse en ole tällä kaudella hirveästi palstalle ehtinyt kirjoitella koulu(yms)kiireiden vuoksi. Wingsin peleistä on tullut kuitenkin katsottua about puolet, enkä voi hyvällä tahdollakaan sanoa olevani edes lähes tyytyväinen näkemääni.
Hollandilta on sitten kuultu jälleen nämä "I like our depth" ja "injured players returning are our trade deadline acquisitions". Samat vähemmän yllättävät mantrat siis, mitä mies on jo vuosia toitottanut trade deadline-päivänä.
Onhan Hollandin puheissa perää, syvyyttä ei ole tässä tilanteessa mitään järkeä hankkia tulevaisuuden kustannuksella.
Top-6 hyökki tai top-4 pakki ovat ainoita mahdollisia hankintoja, joissa on jotain järkeä (kuten mies on myös sanonut).
Mutta kuten jo täälläkin todettu, ykköspickiä näin hyvään draftiin ei ole mitään järkeä heivata viime kauden lailla, varsinkin kun Wings pääsee tällä kaudella varaamaan aiemmin kuin pitkään aikaan.
Myöskään top prospekteja ei ole oikein varaa menettää, joten aika toivottomalta vaikuttaa mainittujen top-6 hyökin tai top-4 pakin tulo Hockeytowniin.
Summa summarum: Meidän on turha odottaa tänään Hollandilta mitään hankintoja. Kuten Henkka ylempänä, toivoisin kuitenkin esimerkiksi Whiten ulostamista, vielä kun miehestä on mahdollisuus saada edes jotakin takaisinpäin.
Mutta sitten case Valtteri Filppulaan. Minun mielestäni Kennyn olisi ehdottomasti treidattava Val, jos näyttää siltä, ettei miehen kanssa saada sitä jatkosopimusta sorvattua. Vallen menettäminen ilmaiseksi olisi katastrofi, varsinkaan kun tällä kaudella ei rehellisesti sanoen tulla mitään contendereja olemaan Vallen kanssa, eikä ilman Vallea. Nyt vaan lihoiksi, kun valuetakin jonkin verran löytyy. Tärkeää nyt olisi saada niitä pickejä, että voitaisiin olla taas niitä contendereja edes vuoteen 2020 mennessä.
Itse ainakin olen jo luovuttanut ajatuksen suhteen, että Filistä saataisiin hyvä kärkiketjujen sentteri NHL-tasolle, saatika sitten Datsyukin korvaaja ensi kauden jälkeen (toki siihen ei kenestäkään prospekteistammekaan tule olemaan).
Tällä kaudella jos pleijareihin nilkutetaan, niin ok. Toisaalta niistä sivuun jäämällä päästäisiin varaamaan aikaisemmin. Dilemmaa pukkaa.
Helm ja Tuzzi olisivat palatessaan hyviä vahvistuksia, mutta toisaalta miesten pelituntuman lisäksi on arvoitus, kuinka kauan pysyvät kasassa paluun jälkeen.
Tatarille ja Nyquistille vaan tuntumaa isosta liigasta lisää, pirteästi ovat pelanneet mahdollisuuden saadessaan!
Tämä ei joka tapauksessa ole meidän kausi.