Olen seurannut hyvinkin tiiviisti Detroitin tilannetta, koska tunnen vain jotain vetoa sitä kohtaan ja minulla on semmoinen käsitys että kaupunki tekisi pientä nousua jaloilleen. Suuret autotehtaat paransivat vähän aikaan sitten tulostaan ja esimerkiksi Chrysler toi tuotantoaan takaisin Mototowniin.
Työttömyysluvutkin vissiin laskussa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Miksei tämäkin houkuttelisi pelaajia? Toki sitten on näitä bädässgangsta 313- asehulluja jotka taas laskevat kiinnostusta..
Kaikkea hyvää Detroitille, mutta eihän kaupungin tilanne nyt hirveän hyvältä näytä. Ja voi olla juu että tekee nousua jaloilleen, niin hyvin en heidän tilanteestaan ole perillä. Mainitsemasi autotehtaat esim. GM ja Chrysler työllistävät kaupungin n.700k asukkaasta vain reilut 9000, eli nousua saa kyllä tulla aika reilusti että tehtaiden pyöriminen vaikuttaisi huomattavasti kaupunkilaisiin henkilökohtaisella tasolla. Parissakymmenessä vuodessa Detroitista on muuttanut n. 300000! ihmistä pois. Joskus kun olivat kuitenkin jenkkilän TOP-5:ssä asukaslukujen mukaan. Nykyään 83% asukkaista on mustia, vaikuttaako se joihinkin asioihin ja mitenkä, sen saa jokainen itse päättää.
Työttömyydestä on varmasti hyvin vaikea sanoa mitään, koska sen(kään) tilanteen pysyvyydestä ei ole mitään tietoa, kuten ei koko amerikassa oikeastaan. Yleisesti kun se pyörii Detroitissa jossain 10% tuntumilla, mutta muutosta voi tulla jopa 5% yhdessä kuukaudessa. Leikkaukset budjetin takia himmentävät sen kirkkaan vihreän valon minkä on esimerkiksi joku suuri työllistäjä tuonut kaupungille kuukautta aiemmin. Lopuksi mainittava että en usko tippaakaan että kaupungin kehitys vaikuttaisi tulevien pelaajien mieliin mitenkään. Pelaajien vaimoille löytyy kyllä hommia ja lapsille kouluja, oli kyseessä sitten mikä kaupunki tahansa. Sillä niin kauan kun sinulla tai perheesi jäsenillä realistinen mahdollisuus törmätä huonoissa merkeissä vaikkapa Latin Kingseihin, Outlawsiin tai vaikka Vice Lordeihin niin tuntemattomien ihmisten työllistyminen ei paljon omaa oloa lämmitä. Ja kyllä, myös kaikissa muissakin kaupungeissa on jengejä. Jotenkin kyllä symppaan Detroitia, mutta jos johonkin kaupunkiin missä on oma joukkue pitäisi muuttaa vuodeksi niin Det olisi listallani viimeisenä. Toivon heille pelkkää hyvää, mutta en usko toivottuun uuteen nousuun. Tai ehkä joskus 2050 sitten...
Ja että jutut menisi vielä vähän enemmän jääkiekon puolelle niin on kyllä myönnettävä että on todella mielenkiintoista nähdä että kuka se tähti on joka DRW:n joukkoihin seuraavaksi liittyy. Ja varmasti joku oikea tähti tulee, siitä olen 99,9% varma. Kukas siellä nyt sitten Lidaksen mantelit ja manttelit perii? Kenestä tulee kapteeni ja kenen harteilla on isoimmat odotukset kun mietitään että kuka korvaa Lidsin?