Detroit Red Wings 2011-2012

  • 534 252
  • 1 779

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Jos Joey jatkaa tällä tasolla niin ei tarvitse mitään kakkosvahtia hankkia. Sympaattinen kaveri jo ennestään, nyt hyvien otteiden jälkeen jo mahtava äijä.

Kindl teki kyllä selkeän kämmin, olisi voinut antaa varman syötön isolle-Eerikille. Iso-Eerikki olisi varmasti myös ehtinyt maalille nopeammin estämään Spalingia jos olisi ajatellut terävämmin. Onneksi tuo ei tiennyt jatkoaikaa.

Hienoa hienoa, mutta valitettavasti kotivoittoputki katkennee Chokeseja vastaan sunnuntain päiväpelissä. Pessimisti ei pety, sanotaan, vaikka petyn kyllä jos tappio tulee. Stanley Cupin tiellä on mielestäni yksi suuri haaste ylitse muiden: Sharks on opittava voittamaan. Hyvällä säkällä tosin Nucks voi hoidella Sharksin konffivälierissä, mutta tämä on vielä turhaa spekulointia. Varmistetaan ensin se playoffspotti. :)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Aivan käsittämätön oli tuo ottelun ratkaissut maali. 15 sekuntia jäljellä, Red Wings häviää hyökkäyspään aloituksen ja kun 12 sekuntia on jäljellä, voi vetää pysäytyskuvan ja kysyä kiekkomaailmalta, mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan? 99,99% ihmisistä sanoisi että Lidström ottaa kiekon, peruuttaa omaan päätyyn ja varmistelee ottelun jatkoajalle.

Mutta eih. Mies päättääkin vetää rystysyötön pomppivaan pystykiekkoon Zetterbergille, joka syöttää silmät kiinni suoraan Pavelin lapaan, tämä harhauttaa toisen maailman parhaan pakkiparin puolustajista ja pistää kiekon Vezina-maalivahdin taakse. Neljä peräkkäistä yksilösuoritusta, jotka harvoin onnistuu ja yhdenkin estäminen estää maalin syntymästä. Ei voi muuuta kuin kumarrella Detroitiin päin.

Noh, tällä saatiin kuitattua se Nashvillessä kärsitty viime minuuttien tappio, jossa Shea Weber ratkaisi ottelun ihme räkäpompullaan. Saivat maistaa omaa lääkettään.

MacDonald pelasi taas loistavan ottelun ja on kyllä pelannut hyvin kun Howard on ollut poissa.

Kakkosmaalivahdin hankinta näyttäisi tosiaan olevan turhaa. Conklin voisi mennä jotenkin niin, että aukoo vain luukkua ja JoeyMac menee takaisin farmiin pelaamaan, jotta säilyttää pelituntumansa. Jos sitten Howardia aiotaan lepuuttaa, niin MacDonald ylös ja Conklin katsomoon. Jos Mäkki nyt otetaan pelkästään penkille istumaan ja Conks dumpataan jonnekin, niin sitten se pelaamattomuusongelma siirtyy MacDonaldille. Jos vaan rosteripaikat riittää tälle kikkailulle, niin ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pitää muistaa että tuohon aikaan saatettiin saada myös tasapelejä aikaiseksi. Eikä pelattu nykyisellä systeemillä milloin on 50/50 mahdollisuus voittaa. Edelleen kaipaan takaisin perinteisiä tasapelejä enkä pidä näistä nykyisistä säännöistä missä on aina pakko löytää se voittaja.

Hieno putki kuitenkin Detroitilla kotona ja kuten Jukkis totesi niin ei ehkä tulla ihan vähän aikaan tätä ennätystä rikkomaan.

Vaikka tämä putken jatkuminen tuntuukin hienolta ja on hienoa nähdä, että ennätyksiä tehdään nykyäänkin ja vieläpä sellaisia ennätyksiä joiden rikkominen ei välttämättä ole helpoin mahdollinen tehtävä, pakosta tulee ajatelleeksi sitä, että entäpä jos olisi pelattu vielä aikaa jolloin pelin oli mahdollista päättyä tasan. Ja samalla tietyssä mielessä kaipaan aikoja jolloin tasapeli oli mahdollinen lopputulos kiekko-ottelulle mutta ymmärrän syyt miksi nyt pelataan ratkaisuun saakka. Ja antaahan se hyvin monelle fanille varmasti paljonkin nähdä se oma suosikki tekemässä rangaistuslaukauskilpailussa ratkaiseva maali, ei voi kiistää.

vlad.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Mutta eih. Mies päättääkin vetää rystysyötön pomppivaan pystykiekkoon Zetterbergille, joka syöttää silmät kiinni suoraan Pavelin lapaan, tämä harhauttaa toisen maailman parhaan pakkiparin puolustajista ja pistää kiekon Vezina-maalivahdin taakse. Neljä peräkkäistä yksilösuoritusta, jotka harvoin onnistuu ja yhdenkin estäminen estää maalin syntymästä. Ei voi muuuta kuin kumarrella Detroitiin päin.

Sen verran pitää kyl sanoa, että Zetan syöttö ei ollut missään nimessä mikään silmät kiinni toivotaan toivotaan syöttö. Näkyy neljännestä hidastuksesta, kun Lidaksen syöttö lähtee, niin Zeta vilkaisee olkansa ylitse ja katsoo missä Dats menee. Itse tulee tehtyä saman tyyppisiä ratkaisuja höntsäpeleissä, mutta astetta kovemmat jätkät tekee noita NHL:ssä.. :) Joten väitän ettei ollut pelkkää tuuria.. Täydellinen syöttö joka vältti täpärästi katkaisut. Oli muuten aiemmin kolmannessa erässä yhtä huikea puolen vaihto Zetalta, johon Pavel tälläs suoraan syötöstä.
 

HeavyWing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Oulun Kärpät
Itse tulee tehtyä saman tyyppisiä ratkaisuja höntsäpeleissä, mutta astetta kovemmat jätkät tekee noita NHL:ssä.. :)

Älähän vähättele itseäsi, ei sitä tiedä vaikka vielä nähtäisiin Wratchildinkin kotkansilmä-syöttöjä wings paidassa jonain päivänä ;)

No mutta, jos tälläkin puolella vähän herättäisi keskustelua tuosta Pavel Kubinasta, josta on tarjousta viritelty Tampan suuntaan.

Mielenkiintoinen haku sinänsä, että oletusarvo olisi ollut maalivahti/ hyökkäys osastolle vahvistuksia. Tosin maalivahtien osalta ei kyllä enää ole mitään painetta hankkia ketään, kun MacDonald on hoitanu hommansa noin mallikkaasti.

Mutta ihan tervetullut haku meikäläisen makuun.
Sen verran kohoaa verenpaineet aina, kun näkee että kentällä häärää numerot 52 ja 4 yhdessä kentällä.
Niin paljon kun Kindlistä henk. kohtaisesti pidänkin ja hänelle soisi peliaikaa ja onnistumisia, niin eipä ole joulun jälkeen oikein otteet vakuuttaneet.

Jos täydellisessä maailmassa elettäisi, ottaisin Ericssonin pois, mutta taitaa olla niin, että juuri Kindlin tilalle vahvistusta haetaan ?
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Älähän vähättele itseäsi, ei sitä tiedä vaikka vielä nähtäisiin Wratchildinkin kotkansilmä-syöttöjä wings paidassa jonain päivänä ;)

Sen verran kohoaa verenpaineet aina, kun näkee että kentällä häärää numerot 52 ja 4 yhdessä kentällä.
Niin paljon kun Kindlistä henk. kohtaisesti pidänkin ja hänelle soisi peliaikaa ja onnistumisia, niin eipä ole joulun jälkeen oikein otteet vakuuttaneet.

Niin eihän sitä tiedä, jos joku scoutti löytäs mut höntsä peleistä.. Eikös se Franzenkin alottanut myöhään NHL uransa. ;) Olisin saman painoinenkin, mutta treenannut vähän eri lihaksia, kun pituutta on 8cm vähemmän.. :)

Mut joo sit asiaan.. Kubina on kyllä yllättävä nimi tähän hätään, mutta olen kyllä HeavyWingin kanssa samaa mieltä, että Kindlin pelit ei ole sujuneet yhtä hyvin kuin alkukaudesta. Big-E taasen ei juurikaan ole pistänyt silmään hyvässä tai pahassa, mikä on hyvä merkki. Ja hänen soppari kun on mikä on, niin siitä ei päästä eroon. Kyllähän jos Kindlistä luovutaan, niin sit saa kyl Lidas vetää pari kautta vähintään, Smith on ens kaudella kuitenkin jo valmis NHL peleihin. Ja vielähän tuolla Kubinallakin taitaa olla kilometrejä jäljellä, kun on "vasta" 35-vuotias.

Kindl on vielä aika lapanen fyysisyyden puolesta kolmosparin pakiksi, että siinäkin mielessä Kubinan koko viehättäisi. Millanenkohan liike hänellä on? Ericsson kun ei ole mikään Coffey luistimilla.. Commodore on pelannut ihan hyvin, että toivottavasti hänestä ei tarvitse luopua.
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Kubinaa ollaan siis kovasti tuomassa Detroitiin. Ei kai tuosta nyt voi antaa kuin korkeintaan sen 2 tai 3 kierroksen varauksen. Kubina on kummiskin tuleva UFA ja jos Tampakin on kerran nuorentamassa rosteriaan.

Tuskin Steve Y kuitenkaan sitä C 64 vaihdossa ottaa. Ja Kindlin vaihtaminen kohta 35 vuotiaaseen patuun olisi silkkaa hulluutta. Eilisestä koomailuista huolimatta ainakin itse nään vielä Kindlillä tulevaisuutta detroitissa vähintään muutaman kauden ajan. Annetaan nyt sille jannulle aikaa kehittyä!

Ja todellakin uskon että eiköhän punasiipien sikarijohtoporras ole oppinut tapaus Quinceystä että nuorelle pakille on hyvä antaa reilu mahdollisuus muuallakin kuin harjoitusleirillä. Toki tuo tapaus ei nyt välttämättä ole aivan yksi yhteen vertailu kelpoinen Kindlin kauppaamisen suhteen mutta otin nyt asian kuitenkin esille kun vieläkin toi Meech tai Quincey case jonkin verrran vituttaa.

Saas nyt nähdä toteutuuko tämä vai jääkö pelkäksi huhuksi. Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä että kumpi vie kaupassa ja ketä? Velho vai tämän oppipoika?
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Ja Kindlin vaihtaminen kohta 35 vuotiaaseen patuun olisi silkkaa hulluutta. Eilisestä koomailuista huolimatta ainakin itse nään vielä Kindlillä tulevaisuutta detroitissa vähintään muutaman kauden ajan. Annetaan nyt sille jannulle aikaa kehittyä!


otin nyt asian kuitenkin esille kun vieläkin toi Meech tai Quincey case jonkin verrran vituttaa.

Se on vaan vähän sellanen homma, että jos halutaan taistella joka vuos mestaruudesta, niin ei siellä ole kauheen montaa kautta aikaa kasvatella pelaajia. Johan tuo on jo aika kärsivällisesti ajettu sisään. En itse edes odottanut tällaista Kubina vaihtoehtoa, mutta taitaa olla Suterit vähän isomman tuskan takana hommata. Mihinkäs noita pakkeja sit tunkee, jos varausvuoroilla niitä ostetaan? Kyllä mä uskon että C64 jollekin kelpaa jos waiveriin menee..

Joissakin joukkueissa on vaan helpompi kypsytellä noita nuoria pelaajia, kun ei siitä mestaruudesta niin taistella joka vuosi. Ja kun meidän varaukset ei ole mitään top 10 kamaa ikänä, että sillä tavalla sais "valmiita" pelaajia joukkueeseen nuorista. Kyllä mullekin kelpaa jos Kindl jää, ja nykyisellä pakistolla mennään, varsinkin kun en tiedä Kubinan nyky tasosta.

Jakub on kuitenkin ihan ok avaamaan peliä, ja varsinkin alkukaudesta näki muutamia hienoja läpisyöttöjä. Osaa myös usein laukoa sen eka pelaajan ohitse kiekon, joka on hyvä ominaisuus. Mut jos Lidas vielä jatkaa kauden pari niin kuin toivon, niin mihin tuon Kindlin sit työntää? Tai Smithin? Top4 on niin kovaa kamaa, ettei sinne ole asiaa..
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Mut jos Lidas vielä jatkaa kauden pari niin kuin toivon, niin mihin tuon Kindlin sit työntää? Tai Smithin? Top4 on niin kovaa kamaa, ettei sinne ole asiaa..

Kyllä siellä tilaa on! Stuart lähtee UFA:na melkoisella varmuudella kesällä perheensä luokse. C 64 lähtee myös melko varmasti, Lidaksen jatkaminen on todennäköistä mutta ei 100% varmaa. Ilman ufa markkinoille menemistä (kubina tuskin ratkaisu) ei pelkkä smith oikein riitä. Vaikka mies onkin organisaation 1 lupaus ja varsin lahjakas en millään näe miestä vielä ensi kaudella muuta kun tappelemassa 5-7 pakin paikasta.

2012-2013 pakit:

1.Lidas 2.White
3.Kronny 4. UFA (Kubina)
5.Big E 6. Kindl
7. Smith.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kyllä siellä tilaa on! Stuart lähtee UFA:na melkoisella varmuudella kesällä perheensä luokse. C 64 lähtee myös melko varmasti, Lidaksen jatkaminen on todennäköistä mutta ei 100% varmaa. Ilman ufa markkinoille menemistä (kubina tuskin ratkaisu) ei pelkkä smith oikein riitä. Vaikka mies onkin organisaation 1 lupaus ja varsin lahjakas en millään näe miestä vielä ensi kaudella muuta kun tappelemassa 5-7 pakin paikasta.

1.Lidas 2.White
3.Kronny 4. UFA (Kubina)
5.Big E 6. Kindl
7. Smith.

Mutta Kubinahan on todennäköisesti vain rental-pelaaja keväälle. Sopimus loppuu kesällä. Että Suter-jahti ei ole poissuljettu, jos miestä ei saada niin vasta sitten sitä Kubinaa siihen katsellaan. Ja siihen vaikuttaa tietenkin myös tsekin otteet kevään aikana, ei kannata vielä varata Kubinalle paikkaa ensi kaudelle :).
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Kyllä siellä tilaa on! Stuart lähtee UFA:na melkoisella varmuudella kesällä perheensä luokse. C 64 lähtee myös melko varmasti, Lidaksen jatkaminen on todennäköistä mutta ei 100% varmaa.

Mut miten sää pidät nuo kaikki rosterissa koko tämän kauden, jos Kubina hommataan kuten sun skenario menee? Jonkun pitää tehdä tilaa, ja mä vaan luulen että oli se kuka tahansa, niin waiversit on riskinä. Toki jos haluaa "uhrata" C64 waiversiin, ja toivoa ettei tule loukkaantumisia fyysiselle osastolle.. Voihan se ehkä säilyäkin.. Noh, eiköhän tuo selvinne lähi päivinä.. :)

Stuartista samaa mieltä, mutta jos saavat divarit jaettua ihmeen kaupalla uusiks, niin siinä on pieni sauma jatkolle..

EDIT: Minäkin sitä paitsi ajattelen tätä kautta, ja Stanley cupia! Nyt siihen vois olla hyvät mahdollisuudet, joten i say go for it!
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mut miten sää pidät nuo kaikki rosterissa koko tämän kauden, jos Kubina hommataan kuten sun skenario menee? Jonkun pitää tehdä tilaa, ja mä vaan luulen että oli se kuka tahansa, niin waiversit on riskinä. Toki jos haluaa "uhrata" C64 waiversiin, ja toivoa ettei tule loukkaantumisia fyysiselle osastolle..

Siis ei tarvitse tehdä tilaa muuten kuin pudottamalla maalivahti alas, jos ketään pelaajaa ei lähde Kubina-kaupassa. Ylhäällä on nyt 13 hyökkiä, 7 pakkia ja 3 maalivahtia, Eavesin voi laskea koko loppukaudeksi LTIR:ään.
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Mut miten sää pidät nuo kaikki rosterissa koko tämän kauden, jos Kubina hommataan kuten sun skenario menee? Jonkun pitää tehdä tilaa, ja mä vaan luulen että oli se kuka tahansa, niin waiversit on riskinä. Toki jos haluaa "uhrata" C64 waiversiin, ja toivoa ettei tule loukkaantumisia fyysiselle osastolle.. Voihan se ehkä säilyäkin.. Noh, eiköhän tuo selvinne lähi päivinä.. :)

Valot päällä siellä! Luetaan myös niitä viestejä. Kuten huomasit olin kirjoittanut että kauden 2012-2013 pakit voisivat olla:

1.Lidas 2.White
3.Kronny 4. UFA (Kubina)
5.Big E 6. Kindl
7. Smith

Kubinan heitin tohon suluissa vain ihan esimerkkina koska en usko Weberin tai Suterin hankintaan niin kauan kuin Mr. Norris jatkaa joukkueessa. Luulen että Stuartin korvaaja on samantyylinen stay at home pakki jonka vahvuudet ovat av pelissä ja laukausten blokkaamisessa. Sääli että Hal Gill meni jo muualle.

Tossa listassa tosiaan se mister ufa X Kubina tyylinen hemmo voi sitten esim. tulla kesällä ufana mutta sanoin myös että tuota tilaa edelleenkin tulee rosteriin Stuartin lähdöllä. Samoin tilaa tulee C 64 lähdöllä silla jatkoon en jaksa uskoa. Siitä tässä olen spekuloinut. Edelleenkin Kindli mahtuu rosteriin hyvin tällä ja tulevalla kaudella nousi Smith sitten kehiin tai ei.

Tämän kauden mahduttamisen henkka tuossa mainitsikin tai toinen case voi olla raakasti se C 64 siirto vain raakasti muitten joukkueiden poimittavaksi.

Mutta aivan turhaahan tätä nyt on enään jauhaa kun Kubina lähtikin Philyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Siis ei tarvitse tehdä tilaa muuten kuin pudottamalla maalivahti alas, jos ketään pelaajaa ei lähde Kubina-kaupassa. Ylhäällä on nyt 13 hyökkiä, 7 pakkia ja 3 maalivahtia, Eavesin voi laskea koko loppukaudeksi LTIR:ään.

Aivan totta! Olin unohtanut tuon case Eavesin!

Valot päällä siellä!

Jäitä hattuun siellä! Kyllä mä luin sun viestisi, ja tiesin että puhuit ensi kaudesta, mutta Henkka sentään toi oikean pointin esiin mitä en ollut ajatellut, hermoilemisen sijaan..
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Howard on taas pelikunnossa, mutta Babcock antaa MacD jatkaa maalilla hyvien otteiden takia. Näin ollen Jimmy saa vielä extra toipumisaikaa, ja pelannee sitten tiistaina Chicagoa vastaan. Cleary palaa myös luultavasti tuossa tiistain pelissä kehiin.. Näyttää hyvältä siis! Hyvä ja jännä matsi tiedossa uutta verivihollista, Sharksia vastaan! :)

EDIT: Hitto tuo pelihän tulee jo 19:30!! Mahtavaa!
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Howard on taas pelikunnossa, mutta Babcock antaa MacD jatkaa maalilla hyvien otteiden takia. Näin ollen Jimmy saa vielä extra toipumisaikaa, ja pelannee sitten tiistaina Chicagoa vastaan!

Erittäin hyvä veto tämä kyllä Babcockilta. Kyllä miehellä on vain silmää näille. Antaa kuuman vain pelata! Varsinkin kun MacAnkka on ollut muutamassa viimeisessä pelissään aivan huikea niin tilastollisesti kuin esitystenkin valossa.
Ja muutenkin näkee että mies on päässyt mukavasti sisälle joukkueeseen.

Kun vastassa on SJ ja jos Howard on kerran kunnossa niin olin etukäteen aivan 100% varma että Jimmy olisi aloittanut tänään maalissa. Mutta tuskin tämä peli nyt maalivahteihin tänään kaatuu.

Ai että kova peli tulossa ja mahtavaan aikaan!
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Valot päällä siellä! Luetaan myös niitä viestejä. Kuten huomasit olin kirjoittanut että kauden 2012-2013 pakit voisivat olla:

1.Lidas 2.White
3.Kronny 4. UFA (Kubina)
5.Big E 6. Kindl
7. Smith

Kubinan heitin tohon suluissa vain ihan esimerkkina koska en usko Weberin tai Suterin hankintaan niin kauan kuin Mr. Norris jatkaa joukkueessa. Luulen että Stuartin korvaaja on samantyylinen stay at home pakki jonka vahvuudet ovat av pelissä ja laukausten blokkaamisessa. Sääli että Hal Gill meni jo muualle.

Turha sitä Weberiä on edes mainita, mies on RFA joten Nashville kyllä vastaa ihan mihin vain tarjoukseen mitä miehestä heitellään, ellei palkkatarjous ole ihan posketon. Ja sitähän se ei Detroitin kyseessä ollessa koskaan ole.

Mutta haluan kysyä, että miksi ei Suter? Kyllä minun papereissani Lidas mahtuu Suterin kanssa samaan tiimiin, olisi lähelle maailman paras puolustus kasassa. Lidaksen minuutteja voisi hippusen verran taas tiputtaa että vanha jaksaisi huipputasollaan koko kauden, Kronwall-Suter voisi nousta tasavertaiseksi ykköspariksi Lidas-Whiten kanssa.

Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla (oksa tarkoittaa UFA-markkinoita jos ette tajunneet nerokasta vertaustani). Kyllä sitä Norriksen paikkaajaa on hyvä katsella jo ensi kesänä, vai onko sinulla tiedossa Suterin tasoista UFA:a kesällä 2013? Itse en jaksa selvittää.

Mutta myönnetään Suterin saamisen olevan epätodennäköistä. Miehen perässä on ainakin 20 muuta joukkuetta ja uskoisin miehen pitävän Nashvillea ensisijaisena vaihtoehtona, jos vain Weberin sopimuksen jäljiltä rahaa jää. Predsillä on talous tiukalla.

Ilman Suteriakin toki pärjätään, kyllä Kubinan tasoinen Stuartin korvaajakin riittää. Mutta jos Suter olisi saatavilla heinäkuun 1. niin miksi olla yrittämättä?
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Turha sitä Weberiä on edes mainita, mies on RFA joten Nashville kyllä vastaa ihan mihin vain tarjoukseen mitä miehestä heitellään, ellei palkkatarjous ole ihan posketon. Ja sitähän se ei Detroitin kyseessä ollessa koskaan ole.

Mutta haluan kysyä, että miksi ei Suter? Kyllä minun papereissani Lidas mahtuu Suterin kanssa samaan tiimiin, olisi lähelle maailman paras puolustus kasassa. Lidaksen minuutteja voisi hippusen verran taas tiputtaa että vanha jaksaisi huipputasollaan koko kauden, Kronwall-Suter voisi nousta tasavertaiseksi ykköspariksi Lidas-Whiten kanssa.

Kyllä Weberin tilanne on tosiaankin se että mies on RFA ja offer sheettejä Ken Holland ei vaan tee. Ei kenestäkään pelaajasta! Miksikö? Siksi että se ei ole miehen tapa toimia markkinoilla vaan hän haluaa olla ns. rehti,arvostettu ja reilu ja kunnioittaa tätä ns. näkymätöntä sopimusta muitten GM:n kesken. Jotkut muut GM:t toimivat erilailla.

Mutta sitten siihen että miksi ei Suter. Siis ilman muuta haluaisin miehen joukkueeseen. Mutta olen realisti enkä harrasta tätä fantasia managerointia!
Mutta realistinen tilanne nyt vain sattuu olemaan se että niin kauan kun Lidas tässä joukkueessa jatkaa niin niin kauan ei UFA markkinoilta mitään 1 pakin statuksen omaavia pelaajia Detroitiin hankinta.

Koska Lidaksen palkkaan kuitenkin menee se joka kausi se 5,5 - 7 miljoonaa per kausi. Ei Lidas tule tekemään mitään hullua 1 miljoona per kausi sopparia kuten Selänne taisi muutama vuosi sitten tehdä. Miksi mies tälläiseen soppariin suostuisi? Eikös parhaimpien pelaajien omalla pelipaikallaan pidäkkin saada lähes parasta palkkaa?

Vaikka Lidas nyt kapteeni onkin niin uskon että mitään kauhean mullistavaa alennusta ei ensi kaudellakaan kuitenkaan sopparissa nähdä. Tämän kauden 6,2 miltsin sopparista uskon että velho Holland saa sen verran tingittyä alaspäin että tuo 0,2 miltsin alennus saadaan neuvoteltua tasan 6 milsi per kausi.

Eli tämä Lidasksen jatkaminen vain vaikuttaa niin pirusti tohon tulevaan UFA hankintaan. Nimenomaan sen palkkaan. Eli siis mitään isoa kalaa tyyliin Suter ei tulla hankkimaan niin kauan kun Lidas joukkueessa jatkaa sillä ei Holland vain halua sitä skenaariota että joukkueen palkkakatosta olisi n. 35 -45% tai enemmän sidottu pelkästään joukkueen 6-7 pakkiin. Nythän tuo tilanne taitaa olla taitaa olla 25 - 30 %. Toki nämä rosentit ovat mutu tuntumaa ja voivat heitellä suuntaan tai toiseen mutta kaikki varmaan pointin tajusivat.

Eli Suter ei todellakaan ole tulossa paitsi jos mies tyytyisi vain pieneen palkankorotukseen. Nythän mies pelaa 3.5 miltsin korvauksella ja varmasti hakee selvää korotusta tohon ehkä jopa tuon summan tuplaamista.
 
Viimeksi muokattu:

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Mahtavaa! Putki jatkui voittoisana! Sharks peikkokin karistettu niskoilta! Nyt vaan Conks farmiin ja Howie tilalle! Mun mielestä MacD:tä ei farmiin pitäisi enää lähettää, se vaan pistäs vituttaan kaveria.. Ennemmin sit kakkoselle enemmän pelejä ku alkukaudella, että tatsi pysyy kasassa!


A singer in a smoky room
A smell of wine and cheap perfume
For a smile they can share the night
It goes on and on and on and on..
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kaatuihan ne lopulta Särjetkin. Ei tuota kotiputkea uhkaa sitten mikään. Ja samaan aikaa St. Louisin miehet kyykkäsi Chicagolle, joten asemat Cetnralin kärjessä parani huomattavasti.

Conklin on huomenna menossa waiversiin, joten tämä voisi kieliä siitä, että siellä tehdään vapaata rosteripaikkaa jollekin. Joko uus pelaaja tai farminosto on tulossa mukaan. Maalivahtitilanne on nyt sitten selvä.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ihanaa mahtavaa, voittoputki elää ja voi hyvin!

Drew Miller näytti kesällä 13. tai 14. hyökkääjältä, kun Mursakia ja Emmertonia piti tuoda sisään. Kuinkas kävi, tämä Jussi Vatasen näköinen mies on pelannut miltei jokaisen pelin ja ansainnut paikkansa täysin. Hieno kolmosketjun pelaaja, tekee täysillä töitä ja se näkyy tulostaululla: 58 ottelua, 12+10=22, +11. Miller alkaa olla alipalkattu! Cap hit 837,500 eli todella hyvä sopimus. Uran ennätykset kasassa maaleissa, syötöissä ja luonnollisesti pisteissä. Löytänyt kyllä hyvän kemian Helmin kanssa. Uusi Grind line voisi hyvin olla tämä Miller-Helm-Abdelkader, äijät ovat melko lähelle saman ikäisiäkin. Mutta tuo ilmeisesti hajoaa kun Cleary palaa. Mikä on tietysti hyvä juttu, vielä tehokkaampiahan poijjat oli Clearyn kanssa.
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Uusi Grind line voisi hyvin olla tämä Miller-Helm-Abdelkader, äijät ovat melko lähelle saman ikäisiäkin. Mutta tuo ilmeisesti hajoaa kun Cleary palaa. Mikä on tietysti hyvä juttu, vielä tehokkaampiahan poijjat oli Clearyn kanssa.

Oikeastaan muuten ihan sama kumpi tuossa kolmosessa pelaa Abby vai Cleary. Kaderi tuo vaan tuohon neloseen enemmän kuin Emmerton. Ykköstä ja kakkosta ei välttämättä nyt lähdetä hajottamaan kuin ajoittain Taikuri vaihtaa Wallen kanssa paikkaa, mutta yksi vaihtoehto voisi olla Clearyn nostaminen kakkoseen jolloin ongelmaksi muodostuu jälleen Hudler... Itse mielelläni näkisin Hudlerin kaupattavan ja tilalle joku vähän fyysisempi maalinsylkijä.

Miksiköhän muuten viime aikoina kakkosylivoimassa on ollut kaksi maskimiestä Homer ja Tuzzi?
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Oikeastaan muuten ihan sama kumpi tuossa kolmosessa pelaa Abby vai Cleary. Kaderi tuo vaan tuohon neloseen enemmän kuin Emmerton. Ykköstä ja kakkosta ei välttämättä nyt lähdetä hajottamaan kuin ajoittain Taikuri vaihtaa Wallen kanssa paikkaa, mutta yksi vaihtoehto voisi olla Clearyn nostaminen kakkoseen jolloin ongelmaksi muodostuu jälleen Hudler... Itse mielelläni näkisin Hudlerin kaupattavan ja tilalle joku vähän fyysisempi maalinsylkijä.

Samaa mieltä Hudlerista. Alkukaudesta olin myös Bertin kauppaamisen kannalta mutta on sittemmin osoittanut hyödyllisyytensä joukkueelle. Ja Clearyä voisi kyllä kokeilla kakkosessa pitkästä aikaa. Mielenkiintoista olisi nähdä tulos, ja Hudler voisi tuoda vähän eloa nelosen puukäsien peliin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Oikeastaan muuten ihan sama kumpi tuossa kolmosessa pelaa Abby vai Cleary. Kaderi tuo vaan tuohon neloseen enemmän kuin Emmerton. Ykköstä ja kakkosta ei välttämättä nyt lähdetä hajottamaan kuin ajoittain Taikuri vaihtaa Wallen kanssa paikkaa, mutta yksi vaihtoehto voisi olla Clearyn nostaminen kakkoseen jolloin ongelmaksi muodostuu jälleen Hudler... Itse mielelläni näkisin Hudlerin kaupattavan ja tilalle joku vähän fyysisempi maalinsylkijä.

Niin, minkäs takia niitä ketjuja nyt pitää olla hajottamassa, kun siellä ollaan 8 ottelun voittoputkessa? :) Jos kakkosketju toimii Hudlerin ollessa kakkosessa, niin antaa Hudlerin olla kakkosessa.

En vaan usko, että jos kauppa tulee, niin kauppatavara olisi Hudler, koska nyt nimenomaan tarvitaan syvää rosteria. Mikään ei esim. takaa että Clearyn polvet tulevat täyteen kuntoon tämän kauden aikana. Itsellenikin kelpaa fyysinen maalinsylkijä, mutta en halua että kukaan pelaavasta rosterista lähtee sen takia. Hudlerin markkina-arvo ei kuitenkaan ole niin korkea ja myyvät organisaatiot haluavat nuorempia kavereita/pickejä, kun vertaa esim. millaisia paketteja Hal Gillistä ja Kubinasta makseltiin.

Miksiköhän muuten viime aikoina kakkosylivoimassa on ollut kaksi maskimiestä Homer ja Tuzzi?

Ehkä kaksi on tehokkaampi versio kuin yksi. :) Maalivahti ei näe senkään vertaa. Noh, totuus lienee se, että Muuli on nyt ollut ykkösen maski ja Bertuzzi pystyy olemaan myös pelintekijänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös