Nyt meni taas sitten kaksi eri juttua sekaisin sulla. Siinä amerikkalaisen tytön tapauksessa siis olikin niin, että se jatkojohto oli pyyhkeen sisällä, kun taas tuo britti miehen tapauksessa se laturi oli rinnan päällä. Eli onko sulla nyt kaksi eri tarinaa mennyt sekaisin? Nuo linkittämi jutut ovat kaksi eri tarinaa. Tuossa tytön tapauksessahan oli niin, että tuo oli perheen käytäntö käydä kylvyssä ja ladata samalla puhelinta. Ei tästä sen enempää kannata vääntää, koska ei kai kukaan täällä missään nimessä vie veteen edes 5V laitetta, juurikin mainitsemistani syistä.
Joo siis me ehkä puhuttiin eri asioista, mutta jos avaat tuon miehen uutisen sisältämän linkin niin siellä sanotaan näin:
"We found an iPhone plugged into the extension cable and then the charger element in the bath," PC Craig Pattinson told an inquiry into Bull's death.
He added: "The extension cable was on the floor and it appeared as though he had his phone charger on his chest and the part between the phone charger and the cable had made contact with the water."
Molemmat tapaukset on kirjoitettu niin päin persettä että ei noista ota selvää että mitä on tapahtunut. Esim. BBC:n uutisessa on erikseen sanottu siitä että läppärit ja kännyt on 5 tai 12V ja ei pitäisi sinällään olla vaarallisia. Mistä pitäisi päätellä että siis veteen ei ole päätynyt se jatkojohto ja se on erikseen tuossakin mainittu että se jatkojohto oli lattialla ja se ei olisi ollut ammeessa. Joten pitää ihmetellä että mikä helvetti siellä ammeessa nyt on ollut ja miten se on voinut olla kiinni yhtään missään jos se laturi ei ole ollut lattialla. Molemmissa siis aivan sama tilanne riippuen mitä lähdettä lukee.
Tai ehkä mun englannissa on jotain vikaa, kun mulle charger = se muuntaja tai ihan koko hökötys johtoineen ja liittimineen riippuen asiayhteydestä, siitä lähtee cable/cord ja sitten on plug/connector tms. siellä päässä. Minun on vaikeaa ymmärtää miten kellään voi olla charger rinnan päällä ja samaan aikaan kiinni jatkoroikassa ilman että se jatkoroikka on kanssa rinnan päällä.