Darwin-palkinto – ehdotuksia voittajiksi

  • 91 625
  • 383

Masentaja

Jäsen
Facepalm... Onneksi perimä ei jatku. Linkki vie Iltalehteen uutiseen liikenneonnettomuudesta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No joo, on tuo ehkä pahempi kuin tämä. Tää linkki vie Ylen masentavaan uutiseen Tesla-kuskin onnistuneeseen yritykseen saada kunniamaininta tähän ketjuun.
Miten? Päättikö kokeilla väistääkö automaattisesti vai mitä tapahtui?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Facepalm... Onneksi perimä ei jatku. Linkki vie Iltalehteen uutiseen liikenneonnettomuudesta.
Uutisesta ei nyt oikein selviä, että mistä tiedetään kuljettajan noudattaneen orjallisesti navigaattorin ohjeita ja kolarin sattuneen sen vuoksi?
Jos nyt pitkäksi ajaa, niin pitäähän sitä kai kääntyä ilman navigaattorin ohjeitakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uutisesta ei nyt oikein selviä, että mistä tiedetään kuljettajan noudattaneen orjallisesti navigaattorin ohjeita ja kolarin sattuneen sen vuoksi?
Jos nyt pitkäksi ajaa, niin pitäähän sitä kai kääntyä ilman navigaattorin ohjeitakin.

"- Juuri ennen onnettomuutta heidän GPS-navigaattorinsa oli neuvonut tekemään U-käännöksen, koska edessä oli ruuhkaa siellä aikaisemmin sattuneen onnettomuuden seurauksena, kertoo paikallinen poliisi.

- GPS oli laskenut heille uuden reitin, kertoo poliisi."

Kaipa se tuossa on. On vain käännytty heti, kun navigaattori käskee miettimättä voiko tässä kääntyä ollenkaan. Voisi kuvitella, että tuosta ei ehkä myöskään saa kääntyä, mutta on vain menty, kun käsky kävi.

Jos ajaa pitkäksi, niin kääntyy sitten jossain kohtaa, ehtiihän sitä. Brittikuskille väärällä puolella ollut ratti lienee myös osatekijä esimerkiksi näkyvyyden kannalta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ajaa pitkäksi, niin kääntyy sitten jossain kohtaa, ehtiihän sitä.
Tämä jaksaa kyllä ihmetyttää liikenteessä, miten olllaan valmiita vaarantamaan oma ja muiden turvallisuus, ettei vaan missata sitä ilmeisesti maailman viimeistä risteystä josta määränpäähän pääsee. Tänäänkin näin suorituksen jossa peruutettiin useampi kymmenen metriä takaisin risteykseen kun oli käännytty väärään suuntaan. U-käännöskin on lähes poikkeuksetta ihan turha manööveri.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
. Brittikuskille väärällä puolella ollut ratti lienee myös osatekijä esimerkiksi näkyvyyden kannalta.

Ei kai heillä sentään omaa autoa ollut matkassa. Voihan se olla tietenkin, että on jotenkin kääntynyt värään suuntaan, jos mieli oli edelleen vanhalla mantereella.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä jaksaa kyllä ihmetyttää liikenteessä, miten olllaan valmiita vaarantamaan oma ja muiden turvallisuus, ettei vaan missata sitä ilmeisesti maailman viimeistä risteystä josta määränpäähän pääsee.
Minä päädyin muutama päivä sitten väärästä liittymästä ylös tulleen auton perään. Kovasti se yritti peruuttaa takaisin moottoritielle, vilkutti jarruvaloja ja hivuttautui peruuttamalla lähemmäksi autoani. Itse olin oikeassa liittymässä joten en aikonut peruuttaa takaisin. Kyllä siinä oli parin minuutin pattitilanne kunnes edessäni ollut auto luovutti ja ajoi eteenpäin. Hetken jopa pelkäsin että kuski tulee raivoamaan minulle kun olin vain nainen ratissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minä päädyin muutama päivä sitten väärästä liittymästä ylös tulleen auton perään. Kovasti se yritti peruuttaa takaisin moottoritielle, vilkutti jarruvaloja ja hivuttautui peruuttamalla lähemmäksi autoani. Itse olin oikeassa liittymässä joten en aikonut peruuttaa takaisin. Kyllä siinä oli parin minuutin pattitilanne kunnes edessäni ollut auto luovutti ja ajoi eteenpäin. Hetken jopa pelkäsin että kuski tulee raivoamaan minulle kun olin vain nainen ratissa.
No tuo on kyllä ihan helvetin outoa käytöstä. Liittymistä nyt yleensä pääsee jatkamaan suoraan takaisin tielle tai joku lyyhyt lenkki korkeintaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No tuo on kyllä ihan helvetin outoa käytöstä. Liittymistä nyt yleensä pääsee jatkamaan suoraan takaisin tielle tai joku lyyhyt lenkki korkeintaan.
Kyllä minäkin ihmettelin. Kun voisi vaan ajaa liittymästä ylös ja etsiä reitin oikeaan suuntaan. Ehkä siinä oli vaan jumiuduttu omaan paniikkiin väärästä liittymästä ja yritetty korjata asia pikaisesti peruuttamalla. Ikävä kyllä minä satuin perään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vesi ja sähkö on hyvä yhdistelmä. Näitä kylpyammeeseen puhelimen ja laturin kanssa menijöitä tuntuu riittävän vuodesta toiseen.

Tämäkin tietous on niin vaihtelevaa. Ympäri maailmaa löytyy saunoja missä löylyn heitto on ehdottomasti kiellettyä, kun sähkö ja vesi ei sovi yhteen.

Vaikka se helvetin kiuas on suomalaista tai ruotsalaista tekoa ja nimenomaan tarkoitettu veden kanssa turvallisesti käytettäväksi. Joskus olen vähän taistellut tuulimyllyjä vastaan, mutta yleensä on vain parempi antaa olla. Jääpähän ainakin henkiin.

Kysyin tuota suomalaiselta saunanvalmistajalta ja siellä ne kertoi olevansa tietoisia asiasta, mutta eivät käytännössä voi muuta tehdä kuin antaa käyttöohjeet ja asiakas sitten tekee tuotteellaan miten parhaaksi näkee.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"- Juuri ennen onnettomuutta heidän GPS-navigaattorinsa oli neuvonut tekemään U-käännöksen, koska edessä oli ruuhkaa siellä aikaisemmin sattuneen onnettomuuden seurauksena, kertoo paikallinen poliisi.

- GPS oli laskenut heille uuden reitin, kertoo poliisi."

Kaipa se tuossa on. On vain käännytty heti, kun navigaattori käskee miettimättä voiko tässä kääntyä ollenkaan. Voisi kuvitella, että tuosta ei ehkä myöskään saa kääntyä, mutta on vain menty, kun käsky kävi.
Hieman ihmettelen, mistä tämä tiedettiin jälkikäteen. Ei kai autoissa mitään mustaa laatikkoa ole.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka se helvetin kiuas on suomalaista tai ruotsalaista tekoa ja nimenomaan tarkoitettu veden kanssa turvallisesti käytettäväksi. Joskus olen vähän taistellut tuulimyllyjä vastaan, mutta yleensä on vain parempi antaa olla. Jääpähän ainakin henkiin.

Sanotaan näin, että jos sähkökiuas nyt tuotaisiin uutena keksintönä Tukesin hyväksyttäväksi niin se luultavasti naurettaisiin samalla ovenavauksella ulos. "Jaa että 3-vaihe sähkölaite jonka päälle kaadetaan vettä ja jonka ympärillä istuu märkiä alastomia ihmisiä? Älkää poijjat luulkokaan, että me tämmöistä tappovehjettä hyväksytään."
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieman ihmettelen, mistä tämä tiedettiin jälkikäteen. Ei kai autoissa mitään mustaa laatikkoa ole.
Reititykset tapahtuvat palvelimella, ei se kännykkä niitä laske vaan kertoo mihin ollaan menossa ja API vastaa reitillä. Sieltähän sitä lokista voi lukea.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämäkin tietous on niin vaihtelevaa. Ympäri maailmaa löytyy saunoja missä löylyn heitto on ehdottomasti kiellettyä, kun sähkö ja vesi ei sovi yhteen.
....
Olen käynyt monesti ja aina vääntänyt termaria isommalle ja heittänyt vettä päälle. Viimeksi espanjassa hotellin katolla olleessa saunassa. Eipä ne ole valittaneet kun en ymmärrä espanjaa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Hieman off topic, mutta kun nyt kerran kiukaista puhutaan: 80-luvun puolessa välissä mentiin hiihtolomalla Ruotsin Borgafjälliin ja asuttiin mökkikylässä. Päärakennus oli just remontoitu ja sinne oli rakennettu sauna, kun suomalaisturistien määrä oli kasvussa. Mentiin ensimmäisenä iltana saunaan ja isä ihmetteli kun ei löytynyt kiulua. No, hän löysi jostain ämpärin ja mentiin saunomaan. Hetken päästä huomattiin että ylimääräinen vesi jäi lattialle. Kun ruvettiin tarkemmin katsoa, niin saunassa ei ollut edes lattiakaivoa. Ettäs sellainen sauna.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eräänä talvena joskus 90-luvulla minulla meni luultavasti jonkinmoinen Saatana korvasta sisään. Olin käymässä vanhempieni luona maaseudulla, ja olin jättänyt autoni ulos autotallin viereen, koska autotallissa sattui jo olemaan isäntäperheen auto sisällä. Aamusella könysin pihamaalle kytkeäkseni lämmitysjohdon päälle omaan autooni. Siinähän tuo hohto lepäsi maassa, ulkopistorasiaan kytkettynä, virrat päällä ilman ajastinta. Pihalle huolimattomasti jätetyn lämmitysjohdon pistokeen reiät olivat täynnä lunta, joten ajattelin sitten raaputtaa ne tyhjäksi talveksi seinälle unohtuneelta tikkataululta poimimallani Piippo-tikalla. Ekan reiän kun olin putsannut lumesta tyhjäksi, räpsähti mieleeni, että olisi kenties fiksua nyppäistä lämppärin johto seinästä, ennen kuin jatkan tärkeää askaretta edemmäs.

Jäin sitten geenipooliin, ja tuon insidentin jälkeen harrastin vielä lisääntymistäkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen käynyt monesti ja aina vääntänyt termaria isommalle ja heittänyt vettä päälle. Viimeksi espanjassa hotellin katolla olleessa saunassa. Eipä ne ole valittaneet kun en ymmärrä espanjaa.

Kyllä ne valitti. Onneksi et ymmärtänyt edes viittomakieltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hetken päästä huomattiin että ylimääräinen vesi jäi lattialle. Kun ruvettiin tarkemmin katsoa, niin saunassa ei ollut edes lattiakaivoa. Ettäs sellainen sauna.

Yllättyisit, jos tietäisit miten paljon yleensä ei lattiakaivoja ole. Vessa ja suihku, mutta ei kaivoa. En tiedä oliko ennen paremmin, mutta Skandinaviassa on ainakin paremmin.

Asun varsin mukavassa kämpässä ja tuntuu kodilta, mutta kaikkeen paskaan tottuu. Salmiakkia en kaipaa ja ruisleipää saa Lidlista, mutta olisihan se kiva jos kaivon saisi. Se vain helpottaisi elämää joka mittarilla.

Nyt oli joku remontti ja vedet oli poikki. Nyt on taas vedet päällä, mutta ei kaivoa. Unohtivat vissiin rakentaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vesi ja sähkö on hyvä yhdistelmä. Näitä kylpyammeeseen puhelimen ja laturin kanssa menijöitä tuntuu riittävän vuodesta toiseen.

14-vuotias texasilaistyttö kuoli - käytti kännykkää kylvyssä

Älypuhelin koitui kuolemaksi - latasi luuriaan paikassa jossa ei todellakaan pitäisi - Tivi

Ensimmäinen linkki vie iltalehden juttuun.
Paitsi että ei olisi pitänyt kuolla.
Noiden maksimi jännite on jotain 5A ja ihan sama vaikka sä heität sen miten päin sinne ammeeseen ja on puhelin kiinni tai ei, niin ei pitäisi lähteä henki. Nyt oli käytössä vikavirtasuojaamaton pistorasia ja jostain syystä, tämä tyttö kuoli, eli oli se yksi miljoonasta joka kuolee pienestä sähköiskusta. Jos olet joskus tunkenut 9V patterin kieleesi niin sait kovemman tärskyn kuin tuo tyttö (näiden uutisten mukaan).

Todella mystinen tapaus. Vaihtovirran kanssa ei kannata leikkiä, mutta tasavirralla jos saa henkensä meneen, niin sitten on kyllä oikein onnistunut suoritus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Paitsi että ei olisi pitänyt kuolla.
Noiden maksimi jännite on jotain 5A ja ihan sama vaikka sä heität sen miten päin sinne ammeeseen ja on puhelin kiinni tai ei, niin ei pitäisi lähteä henki. Nyt oli käytössä vikavirtasuojaamaton pistorasia ja jostain syystä, tämä tyttö kuoli, eli oli se yksi miljoonasta joka kuolee pienestä sähköiskusta. Jos olet joskus tunkenut 9V patterin kieleesi niin sait kovemman tärskyn kuin tuo tyttö (näiden uutisten mukaan).

Todella mystinen tapaus. Vaihtovirran kanssa ei kannata leikkiä, mutta tasavirralla jos saa henkensä meneen, niin sitten on kyllä oikein onnistunut suoritus.
Luitko tuota juttua. Tuossa mainitsemassasi tapauksessa laturi tod näk jatkojodolla rinnan päällä ja tuossa tytön tapauksessa oli siis noussut kylvystä ja siinä lattialla oli pyyhkeeseen kääritty jatkojohtoviriteltmä ja oli sitä siis irrotellut märkänä. Ei todellakaan saa mitään kuollettavaa sähkäriä tietenkään suoraan laturin johdon päästä. Toisekseen vesi on voinut valua johtoa pitkin muuntajalle josta on saanut iskun. Summa summaarum: älä ota mitään sähkölaitetta mukanasi kylpyyn.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luitko tuota juttua. Tuossa mainitsemassasi tapauksessa laturi tod näk jatkojodolla rinnan päällä ja tuossa tytön tapauksessa oli siis noussut kylvystä ja siinä lattialla oli pyyhkeeseen kääritty jatkojohtoviriteltmä ja oli sitä siis irrotellut märkänä. Ei todellakaan saa mitään kuollettavaa sähkäriä tietenkään suoraan laturin johdon päästä. Toisekseen vesi on voinut valua johtoa pitkin muuntajalle josta on saanut iskun. Summa summaarum: älä ota mitään sähkölaitetta mukanasi kylpyyn.
Luin ja luin kyllä ihan toista. Eli oli ilmeisesti jotenkin saanut otettua kiinni siitä laturin latauspäästä ja sillä saanut aikaan, jotenkin, riittävän sähkövirran mikä kulki sydämen läpi. Eli ei ollut se laturin laturi osa rinnalla vaan siellä lattialla. Luin itseasiassa 4 uutista ja kaikissa vähän erilaisia tietoja. Joku palovamma löytynyt kdestä ja ilmeisesti siis tullut siitä latauspäästä, yrittänyt tarttua puhelimeen olikin tarttunut johdon päähän. Sähkön vaan pitäisi kulkea suorinta tietä maahan, joten kokonaisuus todella jännä. Ainoa miten minä tuon näkisin niin jos laturin latauspään laittaisi paljalle märälle iholle ihan sydämen päällä ja täten muodostaisi suljetun piirin niin voisi ehkä saada riittävästi virtaa että sydän pysähtyisi, mutta poliisien raportti ilmeisesti puhui kädessä olleesta jäljestä mikä ei ihan toimisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös