Menossa kai winmaulle.Välikevennys: MvG-mallistoa alessa Darts Cornerissa. Coincidence? I think not.
Menossa kai winmaulle.Välikevennys: MvG-mallistoa alessa Darts Cornerissa. Coincidence? I think not.
Tästä tämmöinen kysymys, jos sallitaan. Onko mitään yleissääntöä, millaiset ois ns. helpot aloittelijan tikat? Vaimoni innostui kovasti heittämisestä ja haluaisi nyt tikat hankkia. Itselläkin on tosi pitkä tauko heittämisestä, niin voisin samalla itsellenikin hankkia uudet.
Toiset tykkää suorista, toiset torpedoista, kolmannet pisaroista/pommeista, ja sitten on vielä ne kaiken maailman suikulat, joiden muoto tuskin sopii aloittelijan ensimmäisiksi tikoiksi. Mutta sanoisin, että tilanne on melko sama kuin formuloissa. Jos ne näyttävät omaan silmään hyviltä, ne luultavasti sopivat myös käteen. Harrastuksen edetessä sitten huomaa, jos joku toinen muoto olisikin kivampi. Suurin ero noissa on alkuhämmennyksen jälkeen otepinnan gripissä. Mulla on ongelmia pidon kanssa, joten tarvitsen tiheän urituksen. Silti en tykkää super-karheista tikoista, koska herkkyys sitten taas kärsii. Se on sitten loputon suo, kun lähtee tikkoja tuon takia vaihtelemaan. Sulla on ilmeisesti kuitenkin jonkinlainen näkemys noista välineistä, joten tuskin menet mitään susia hommaamaan kuitenkaan. Jos sun vanhat tikat on vielä tallessa, ota ne mukaan kokeiltavaksi ennen ostopäätöksiä. Esim. Angleterressa on myös panttia vastaan ihan kelvolliset nuolet tarjolla lainaksi, joten saatte siellä hypistellä hyvällä tuurilla erilaisia tikkoja ja tehdä valinnan sen perusteella vaimollesi.Tästä tämmöinen kysymys, jos sallitaan. Onko mitään yleissääntöä, millaiset ois ns. helpot aloittelijan tikat? Vaimoni innostui kovasti heittämisestä ja haluaisi nyt tikat hankkia. Itselläkin on tosi pitkä tauko heittämisestä, niin voisin samalla itsellenikin hankkia uudet.
Ja vahvistus tälle ilmestynyt youtubeen:Menossa kai winmaulle.
Tänään alkaa mielenkiintoinen Ladbrokers Masters, jossa mukana liuta maailman huippuja. Kyllä se tämäkin viikonloppu menee varmasti otteluita seuratessa.
Niinpäs onkin, hyvä homma. Kello 22.30 finaalin uusinta, MvG - Wright, siinä toivottavasti kova matsi.Torstaina on ainakin klo 21 merkattu Viaplaylla Dartsin Premier league, viikko 1
Muuten sanoisin, jotta Darts Corner, mutta brexit. Onko kukaan tilaillut pariin viikkoon Englannista mitään? Mulla olis kyllä halvalla lähdössä 23 g peruspuikulat, mutta se ei vissiin sua lohduta just tähän hätään, varsinkaan varaosapuolella. Niitä saa toki XXL:stä ja Biljardihuollosta. Ai niin, Biljardihuollosta voi toki tilailla tikkojakin, mutta valikoima on murto-osa englantilaisten nettikaupoista. Tavarat taitavat tulla enimmäkseen Ruotsin puolelta, mutta muuten on ihan kotimainen kioski ja luotettava lafka. Tilasin tuolta yhdet nuolet syksyllä ja kasan varaosia. XXL:n hyllyissä on jotain tikkoja, mutta melko vaatimaton valikoima. Mutta on silti jotain.Onko täällä kellään mitään suosituksia, mistä aloittelijan kannattaisi ostaa tikat millä lisävarusteilla? Kokeilin kaverin 24 grammasia, ja minulle sopisi ehkä aavistuksen kevyemmät, eli jotain 20-22 grammasia voisin ostella. Ja koska olisi ensimmäiset tikat, en haluaisi liikaa laittaa niihin rahaa. Hintaluokka noin alle 40 euroa.
Onko täällä kellään mitään suosituksia, mistä aloittelijan kannattaisi ostaa tikat millä lisävarusteilla? Kokeilin kaverin 24 grammasia, ja minulle sopisi ehkä aavistuksen kevyemmät, eli jotain 20-22 grammasia voisin ostella. Ja koska olisi ensimmäiset tikat, en haluaisi liikaa laittaa niihin rahaa. Hintaluokka noin alle 40 euroa.
En mäkään, paitsi edelliset treenit meni niin heikosti, että sen on pakko olla tikkojen vika. Sanoiko joku Adrian Lewis, 3rd gen 24 g auttavat varmasti...? Onko jossain ryhmä Anonyymit Tikanpäivittäjät? Olis tarvetta. "Moi, olen Leon. Ostan uusia tikkoja, vaikken tarvitse."Darts Corner on halpa, ja brexitistä huolimatta kansainvälisen bisneksen pitäisi rullata ainakin siirtymäajan (tämän vuoden loppuun?) ihan normaalisti. En ole nyt tuolta tosin itse mitään tilaillut, kun ei ole tarvinnut.
Muuten sanoisin, jotta Darts Corner, mutta brexit. Onko kukaan tilaillut pariin viikkoon Englannista mitään? Mulla olis kyllä halvalla lähdössä 23 g peruspuikulat, mutta se ei vissiin sua lohduta just tähän hätään, varsinkaan varaosapuolella. Niitä saa toki XXL:stä ja Biljardihuollosta. Ai niin, Biljardihuollosta voi toki tilailla tikkojakin, mutta valikoima on murto-osa englantilaisten nettikaupoista. Tavarat taitavat tulla enimmäkseen Ruotsin puolelta, mutta muuten on ihan kotimainen kioski ja luotettava lafka. Tilasin tuolta yhdet nuolet syksyllä ja kasan varaosia. XXL:n hyllyissä on jotain tikkoja, mutta melko vaatimaton valikoima. Mutta on silti jotain.
Jos ihan oikeasti kiinnostaa noi mun 23-grammaiset, annan toki lisätietoja ja kiikutan tarvittaessa Angleterreen, kun on tapana käväistä tuolla maanantaisin viikkokisoissa.
Yleensä aloittelijoille suositellaan sellaisia 23-26 -grammaisia tikkoja, sillä raskaampi paino antaa heittotekniikan suhteen vielä paljon anteeksi. Varaosia ei kannata miettiä vielä sen enempää, normaalimittaiset (medium) varret ja normaalimuotoiset (standard) sulat noissa ihan pääsääntöisesti tulee mukana ja niillä heittäminen kannattaa myöskin aloittaa. Varaosiksi kannattaa pari sarjaa hommata samanlaisia. Ajan myötä, kun heittotekniikka vakiintuu ja rutinoituu, niin voi ja kannattaakin alkaa vähän kokeilla, minkälainen setup istuu omaan tyyliin parhaiten.
Darts Corner on halpa, ja brexitistä huolimatta kansainvälisen bisneksen pitäisi rullata ainakin siirtymäajan (tämän vuoden loppuun?) ihan normaalisti. En ole nyt tuolta tosin itse mitään tilaillut, kun ei ole tarvinnut.
Royal Mail tulee n. viikon päästä postiluukusta. Olen muutaman kerran tuolta tilaillut, ml. yhdet tikat. Kertaakaan ei ole tarvinnut postista hakea.No helkkari sentään, olin katsonut tuon toimituksen väärin, ihan sen 3 puntaa maksaisi, jos ottaisi tuon Royal Mail International toimituksen.